{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
765 visninger | Oprettet:

Kedelig oplevelse på stranden!! {{forumTopicSubject}}

Var på stranden med min hund - i snor vel at mærke, da jeg er glad for at man på visse strande godt må have hund med og synes det er fedt og dejligt at tage ham med ned at bade i det gode vejr.
Havde godt nok set at der var både en schæfer og en labrador uden snor da jeg kom, men jeg holdt mig pænt i den anden ende af det lille stykke strand, for gider ikke trodse sådan et forbud med snor, så det pludselig bliver forbudt at komme med hund.

Jeg går i vandet med min hund og har ryggen til stranden. Pludselig vender jeg mig om og min kæreste signalerer inde fra bredden og peger på den store labrador der har kurs lige mod os.

Det skal lige siges at min hund ikke svømmer så frygteligt godt...kan ikke rigtig få måsen op i vandskorpen (bruger ikke bagbenene ordentligt) og kan heller ikke lide at få hovedet under vand + jeg har kæmpet for at få ham til at ville gå i vandet 1 år nu, da han førhen kun ville stå i vandkanten, men nu har han fået meget mere selvtillid, men han er stadig ikke helt tryg ved det.

Jeg begynder at gå så hurtigt væk fra labradoren som muligt i vandet med min hund i snor svømmende efter mig, både for at signalere til ejeren at jeg ikke har lyst til at den svømmer efter os, men også fordi jeg bestemt ikke bryder mig om at en fremmed hund skal hen til min hund når han er i et element han for det første ikke er tryg ved og for det andet slet ikke kan få lov til at møde hunden på en ordentlig måde for at hilse.

Jeg begynder at blive mere og mere desperat fordi hunden haler ind på os og jeg ser ejeren kalde inde fra stranden uden hunden reagerer. Ejeren begynder så småt at gå ud i vandet efter sin hund, men hverken løber/ skynder sig ud efter den eller noget der ligner.

Jeg begynder at tænke på hvad søren jeg skal gøre for nu er den forbandede hund kun få meter fra os....Min hund har en Frishbee i munden og tænker at det måske er den som Labradoren er ude efter pga retriever instinktet, så skynder mig at få min hund til at slippe den og kaster den hen mod Labradoren, men den fortsætter blot med målet sat på min hund!! Hanhunden når lige præcis hen til og lidt hen over min hunds ryg og kan se min hund farer sammen og ikke helt forstår hvad som sker og hvorfor der pludselig er en fremmed hund, jeg prøver febrilsk at skubbe labradoren væk, så den ikke får "dykket" min hunds hoved under vand. Efter at have givet hunden et så langt skub som man nu kan med en arm og viklet ind i en snor, er ejeren nu nået så langt ud i vandet, at hunden vælger at vende om og komme hen til ham, da han kalder for 27. gang! Jeg er så paf over episoden og ejerens kedelige og fuldstændig respektløse reaktion, at jeg kun får fremstammet "...min hund er altså ikke så god til at svømme..." Jeg bliver i vandet og han går ind på bredden med sin hund....som der dog forbliver løsgående....

Det er så småt ved at være en uges tid siden episoden, men er simpelthen så rasende stadig.
Rasende på mig selv over at jeg ikke fik beskyttet min hund bedre- lod den anden hund nå så tæt på os, rasende over at jeg ikke sagde til ejeren at han skulle se at få taget den hund i snor, rasende over at jeg blev nærmest handlingslammet og paf, rasende over at jeg ikke allerede da hunden begyndte at svømme mod os begyndte at råbe og skrige efter ejeren at han skulle se at få fat på sin hund!!

Det skulle ikke undre mig at det sker igen, men næste gang bliver jeg gal - og ja, der vil nok også være en del indestængt vrede at fornemme. Synes sådan set altid jeg prøver at tage hensyn til folk som ikke bryder sig om sådan hund jeg har - har den i snor, beder ham om at sætte sig ved siden af mig, lader ham ikke dalre rundt på hele stranden, har hundeposer med, er der børn i nærheden venter jeg for at se om forældrene har det ok med at vi er i nærheden, gårså vidt muligt helt ned i den anden ende af stranden hvor der er sten, tang og ingen gider at ligge blot for ikke at genere nogen eller finder det sted hvor der er så lidt mennesker som muligt.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kedelig oplevelse på stranden!!
  • #1   13. jun 2007 Det var da træls at folk ikke går efter reglamentet og at person ikke har set at du har din i snor og giver fagter efter person og denne så ikke letter røver og henter sin hun før der opstår problemer såsom at din måske kunne være trykket så langt ned at den ikke kunne have fået luft der skulle du formentlig have startet dit arbejde på ny når den har været bange

• #2   13. jun 2007 øv øv hvor ærgeligt - håber ikke din hund blev alt for forskrækket

måske sku du prøve at tage den med i en hunde svømmehal - så den kan lærer at svømme ordentlig og måske kan den på den måde nyde det lidt mere

men ja det hjælper jo ikke at folk ikke kan styre deres lorte hunde...

• #4   13. jun 2007 En meget "lang" historie!!!!

• #5   13. jun 2007 ja kender det godt det er bare så surt og man bliver bare så rasende.... sidst vi mødte en løs hund var også på stranden men det var så oppe på land og hunden var der bare lige pludselig midt imellem mine og ejeren kaldte og kaldte men hunden var da mega lige glad og der gik jeg fuld stendig i raserri og råbte efter ejeren at han skulle lætte røven (han gik godt nok men han havde da mere travlt med at råbe efter hunden) og måske begynde og løbe og der sagde han at jeg skulle ikke være bange for hans hund gjorde ikke noget og jeg var så rasende for vi har været ved at lære Tiffany at andre hunde ikke er farlige (vi havde en uheldig situration da hun var mindre) og nogle gange når hun ser andre så knore og gøer hun og andre gange er hun fuldstendig ligeglad så jeg vidste jo ikke hvordan hun villle reagere så jeg råbte tilbage at det kunne jo ske at mine gjorde og så fik han lidt travlt med at hente hans hund og så blev han ellers så fornærmet at han gik fra stranden....

• #6   13. jun 2007 Nicola: Hundesvømmehal har vi såmænd været i. Nogle hunde er bare gladere for vand end andre. Min er ikke født med svømmehud mellem tæerne, men heldigvis har jeg lært ham at det godt kan være sjovt at plaske i vandet:)

• #7   13. jun 2007 Julie. Godt at du tog det roligt. Man har ofte tendens til at råbe godt op når sådanne ting sker, og det stresser både hunde og mennesker.
    Stakkels næste person, du møder, i samme situation Han/hun vil da få en ordentlig omgang :o)
    Min datter har været i ca. samme situation. Kommer med sine 2 Amstaff, i snor, en hund kommer farende hen imod dem. "Min hund gør ikke noget" siger ejeren! "Måske ikke, men det gør mine måske" lød min datters indædte svar!
    Hendes han Amstaff, selvfølgelig i snor, blev overfaldet af en Golden Retriever selvfølgelig ikke i snor, med deraffølgende dyrlægebesøg for bidskader, altså på Amstaffen, ikke Golden Retrieveren!

• #8   13. jun 2007 Henrik M: Ja, det er korrekt:-) Det havde jeg heller ikke skænket en tanke før min veninde sagde det til mig tidligere i dag og i den sammenhæng er jeg glad for, at jeg sådan set blev lidt "verbalt lammet" i momentet. Det der er irriterende er den følelse af, at den hund nåede at komme for tæt på smiley

• #9   13. jun 2007 Inge-Merete: Ja, det er utroligt hvor langt nogle vil lade deres hunde slentre uden snor på og kedeligt hvor mange som ikke aner hvilke signaler hunden sender til andre på dens vej. Jeg har også hørt den med "Den gør ikke noget" et par gange før.

Jeg ønsker ikke at min hund skal hilse på alle og enhver, da det ikke er alle hunde som vil kunne lide hianden derfor vil jeg gerne kunne sortere i hvem som han skal hilse på og ikke, det er dog ganske svært når ejeren lader sin hund løbe både 20 og 25 meter foran sig, uden at gøre tegn til at tage den i snor eller kalde.

Det er fuldstændig rigtigt mht stressen. Jeg praktiserer det herhjemme fx. når ringeklokken ringer:)

Selvfølgelig vil jeg ikke tale grimt til andre mennesker, men står jeg i sådan en situation igen, ville jeg højest sandsynligt reagere meget før hunden kommer så tæt på. 7-9-13.
    Jeg vil simpelthen knurre og vise tænder af den anden hund. Kunne forestille mig nogle ejere som nok ville kigge lidt underligt....

Kommentér på:
Kedelig oplevelse på stranden!!

Annonce