{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.302 visninger | Oprettet:

Gåture/aktivering {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har en skøn hvalp på omkring 4 mdr.
Hun er en blanding mellem berner sennen, schæfer og labrador.
Da jeg går hjemme sørger jeg for at aktivere hende både mentalt og fysisk.
Vi bor på landet har omkring 1 tønder land. Vi har dog ikke egne marker hun kan boltre sig på.
Hun går løs når hun er udenfor og nyder dette.
Dagligt aktiverer jeg hende med træning, søg efter mad/godbidder, håndklædeleg (godbidder gemt heri)
Jeg er fortabt omkring hvad jeg ellers kan lave med hende og om det jeg gør er nok.. Kan forstå at hun ikke behøver meget fysisk motion, dog tager vi et par gange om ugen i hundeskov, ind til byen, besøger andre hunde i familien.
Hun har svært ved at slappe af, hvilket smitter af på mig og jeg panikker omkring om hun nu keder sig for meget.
Øver mig meget i at lære hende at slappe af, og at hver dag ikke altid byder på vilde oplevelser.

Kan i hjælpe mig, evt komme med egne erfaringer og gode råd.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gåture/aktivering
  • #1   25. sep 2019 Et par ideer smiley

profilbillede
  • #2   25. sep 2019 Noget der er med til virkelig at trætte Sam er avanceret søg.
    Jeg går til nosework med ham, samt øver det selv i forskellige miljøer, hvor sværhedsgraden hele tiden kan gøres svære. Det er fedt og fylder intet at have med rundt.

Jeg laver også genstands søg, hvor jeg gemmer forskellige ting (en handske, en nøgle osv.) som han skal finde på tur.

En gang imellem laver vi også bare helt almindelig godbids søg, som igen kan gøres meget sværere, da han er blevet rigtig sej med sin næse smiley

Så har han siden han var 8 uger gået til træning 1-2 gange om ugen, så vi heletiden får ny inspiration og har noget at træne på.

Går du til træning med hende?

Sam har også brug for at være meget fysisk, men selvfølgelig slet ikke i samme grad, da han var hvalp, som han har brug for nu, han får gerne halv anden time eller 2, som hvalp var vi ude en halv time hvor han rendte frit rundt og lavede hvad han havde lyst til smiley
    Men det lyder som om hun får brugt fysikken nok.

Får hun sovet nok?
    Hvad gør du hvis hun ikke kan finde ro?

• #3   25. sep 2019 Når man går hjemme, kan man nemt få en hund, der ikke hviler nok. Den er en del af alt man laver.

Jeg ville indføre hviletid.
    Dernæst udbygge opgaverne og søge en træningsplads for træning med instruktør til at rådgive omkring jeres samarbejde.

• #4   25. sep 2019 For MIG er ro noget af det vigtigste at træne. Jeg bliver vanvittig, hvis mine hunde ikke kan finde ro. Jeg sørger for at de er aktiveret og luftet (gået ture). Når DET så er gjort, skal der være ro på dem. Og på mig selv.

• #5   25. sep 2019 Lyder som om, at hunden får masser af aktivitet og oplevelser, så jeg ville nok have mere fokus på at øve jeg i at være rolige sammen.
    Jeg tænker at rigtig god beskæftigelse, som samtidig giver ro, er at give rå kødben. Det beskæftiger hunden, er super godt for tænderne, og det gør hunden træt = ro på.

Og tillykke med hende, hvor er hun kær smiley

• #6   25. sep 2019 Tak for jeres svar, de er meget brugbare.
    Det giver mig ro at vide at det er roen der skal måske skal arbejdes på. Jeg går som sagt hjemme, først sygemeldt pga. stress men er nu gået på barsel og venter barn til Januar.
    Det har været en udfordring med sygdom, graviditet osv og en lille hvalp, så jeg har været fast besluttet på at gøre mit ypperste i forhold til at hun havde det godt, så vi begge kunne være rolige og nyde denne tid.
    Problemet er nok skyldfølelser omkring at jeg bilder mig ind at hun keder sig, til trods for jeg godt er klar over al den søvn de bør have.
    Jeg ved hvilket fokus jeg bør have nu - tak smiley
    Alenehjemme træningen arbejder vi også på, jeg har dage hvor jeg har en masse møder osv jeg skal til, og jeg frygter hun splitter alt ad og ikke kan være alene, fordi hun er vant til jeg er hjemme.
    Jeg gør meget ud af at lade hende hvile i den anden del af huset, kun adskilt af hundegitter så hun kan se og høre mig, men der er langt herfra og til at jeg slet ikke er hjemme og at hun ikke kan høre eller se mig.
    Gode råd her?

• #7   25. sep 2019 sikke en skøn hund smiley

hundetræning er mit bud

• #9   26. sep 2019 Prøv at kigge her i Betinas blog om Pippis hverdag.

https://www.dog-wise.dk/category/hverdagen

Hvis du kigger lidt ned på siden, under overskriften "Pippi og stress" er der en masse gode råd om, hvordan man får ro på en hvalp, og hjælper den til at få den søvn, den har brug for smiley

Kommentér på:
Gåture/aktivering

Annonce