957 visninger
|
Oprettet:
Aktivering af hund {{forumTopicSubject}}
Jeg har jordens dejligeste hund
Han får masser af motion - flere små gåture og en lang hver eneste dag. Han bliver leget med. Kælet og nusset med. Men jeg fornemmer bare, at han vil have gavn af at blive aktiveret endnu mere. Ikke så meget hvad angår motion, det tror jeg er passende. Men jeg tror han har brug for at få aktiveret hjernen noget mere.
Jeg tænker lidt på aktivitetslegetøj. Er der noget I kan anbefale?
Eller andre måder at aktivere de "små grå"?
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.615
jan 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 361
apr 2010
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 989
- træning, tricks osv.
- godbidsbolde, vi har en let og en svær
- aktivitetsspil
- søgeøvelser både hjemme og nede på marken
- mad på græsplæne
Det er alle sammen ting der gør hende helt smadret
jan 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 361
Marie, det med mad på græsplænen gør jeg også nogen gange - og han elsker det
Mht aktivitetsspil, så kender jeg ingenting til det. Er der noget du kan anbefale?
maj 2004
Følger: 10 Følgere: 15 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 2.571
Og så nyder hundene generelt at bruge hjernen. Vores to hunde er begge helt vilde med alle former for tricks og øvelser, og Chessie har en kæmpe kærlighed for mere fysisk krævende opgaver - altså forskellige kropskontroløvelser og agility-lignende øvelser, hvor hun skal bruge hovedet til at regne det ud. Fx at lære at gå på en stige, der er hævet lidt over jorden, og så må hun ikke røre jorden, men skal gå og balancere på stigen. Og andre ting, hvor hun skal bruge hele kroppen og tænke sig lidt mere om, med hvor hun sætter fødderne osv.
Du kan fx starte til hundetræning, så får I helt sikkert gode idéer til en masse spændende træning, I kan gå igang med. :o)
apr 2010
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 989
Aktivering af hund