aktivering af hund {{forumTopicSubject}}
Min veninde og hendes kæreste har en hund, 5 mdr og blanding af bla. labrador.
Hunden er rigtig sød, men den kan hverken være alene hjemme, og er understimuleret, ræser rundt hele tiden, og kører i allerhøjeste gear
hvad pokker skal jeg gøre?
Jeg prøver at give hende lidt råd, om at det ikke er nok at gå en tur med den og kaste lidt bold
Har ikke selv meget erfaring med hunde med højt aktivitetsniveau, da mine ikke er meget krævende.
Hvad skal jeg gøre ? Jeg er tæt på bare at skrige af frustration over, at den hund bare går til spilde.. Den er nemlig ellers rigtig sød og virker lærenem.
Derudover har de ikke ret mange penge, og hunden er hverken chippet vaccineret eller forsikret..
Det er hundes 3. hjem
Hjælp mig !! Hvad skal jeg sige til min veninde ?
maj 2008
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 457
Nej det siger man jo ikke til vennerne, men fodersøg, næse arbejde og ting den skal bruge hjernen til.
Drop boldleg, hunde der kører så højt, skal man ikke lave den slags lege med.
Gem i stedet nogle pølsestykker i græsset og i buske og lad den selv finde dem.
Og sidst men ikke mindst, meld dem til træning.
dec 2008
Følger: 33 Følgere: 29 Hunde: 2 Emner: 117 Svar: 3.558
Men det har man jo heller ikke lyst til at sige til en veninde, og at hunden skal ud i 4. hjem inden den er 6 måneder duer jo heller ikke.
Har også foreslået at hun skal få hunden til at arbejde for sin mad, f.eks. lede efter det i græs, lave tricks osv, gå spor, og hvis begge ejere er ude at gå kan den ene gemme sig så hunden skal bruge næsen for at finde den der har gemt sig..
Og har sendt hende på bibliotkeket efter bøger om hundeadfærd og hundetræning
Er ret så frustreret !!
dec 2008
de går begge hjemme, men tror ikke de bruger ret meget tid på at ektivere hunden, og de har jo alverdens tid til at træne lydighed, gå en masse gode ture, og træne den i at være alene hjemme. men det gør det bare slet ikke !!
maj 2008
Følger: 35 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 70 Svar: 590
dec 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 40 Svar: 208
måske kan i finde en lege / gå tur ven i nærheden som kan lege med din venindes hund.
se om du kan finde en som bedre kan trænge igennem med vigtigtheden
om at hunden skal trænes rigtigt ellers kan det gå galt.
maj 2008
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 457
Cola flasken havde jeg helt glemt, den er et hit ;0) ( og billig )
dec 2008
Hvis jeg havde tid, penge osv overtog jeg gerne hunden, for kan se hvilken skøn hund den kan blive hvis den havde de rigtige rammer.
Men jeg skal ikke have tre hunde. Så håber de finder ud af noget
hunden er meget voldsom når den møder andre og springer op osv, den reagerer ikke engang ret godt på, at man vender ryggen til den og ignorerer den, og den forstår ikke et nej..
stakkels, stakkels hund !
okt 2009
Følger: 13 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 78 Svar: 1.401
er i gode nok venner til at du kan skrue bissen på og fortælle dem at det kan de altså ikke være bekendt overfor hunden? det hjælper jo åbenbart ikke at du kommer med gode forslag, hvis de ikke følger dem!! det er jo for deres egen skyld også - den bliver da helt umulig at have med at gøre hvis det bliver ved på den måde...
dec 2008
Jeg vil rigtig gerne hjælpe hende, men når hun ikke virker engageret mister jeg sku lysten !!
Ja, de går jo begge to hjemme, så det virker også som dovenskab, at de ikke gør noget sammen.
skrev lidt med hende tidlgiere hvor hun snakkede om hun ville tage en lur fordi hun var træt, men jeg foreslog hun tog hunden i snor og kom ud og fik noegt luft. men hun mente ikke det var løsningen.
jeg føler ikke vi er helt tætte nok til jeg virkelig kan skrue bissen på, ellers havde jeg gjort det.
dec 2008
Hvis nogen skulle ha interesse, er hun kommet så langt at hun overvejer at skille sig af med hunden.
Så håber jeg hun gør et seriøst stykke arbejde så den kommer til et hjem der kan tackle en hund med det aktivitetsniveau.
dec 2008
Har også pointeret for hende, at hvis hun vælger at finde et nyt hjem til den, skal hun være sikker på det er nogle der kan håndtere dens aktivitets og energi niveau - for den er 5/6 mdr, og min veninde er det 2. hjem den er i, udover avler.
aktivering af hund