{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
891 visninger | Oprettet:

hvorfor har i den race som i har? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen...

Som overskriften siger... Hvorfor har i den race i har?

Vi har valgt en mops, da den er idéel til de præmisser vi kan tilbyde...
min kæreste og jeg bor i lejlighed, men har dog n have detil....

Vi begyndte at undersøge hvilke racer der egner sig til lejlighed osv..

Desuden ville jeg have en hund, der var nem at opdrage, som fulgte mig i hælene hele tiden (synes jeg er helt vildt hyggeligt) smiley og som generelt var nem at have med at gøre, så jeg synes mopsen var lige det vi ledte efter...

Havde dog også overvejet en fransk bulldog, de er delme også dejlige...

men hva med jer??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvorfor har i den race som i har?
  • #1   7. jun 2007 har en fransk for den er delme dejlig ;O)))

• #2   7. jun 2007 Jeg har chièr fordi jeg synes det er en super dejlig race, de kræver ikke meget plads, sviner ikke ret meget , og eeeeeeeeeelsker at hygge sammen med os :oD

• #4   7. jun 2007 Tervueren : Ville gerne have en stor vagtsom hund, da jeg boede alene på en landejendom.
    Ville gerne have en hund, der vil trænes og som synes agility er sjovt.
    En intilligent race
    En race, som jeg synes er smuk.

Taco : .... Tja.... det er min mands... Ville aldrig selv vælge sådan en hund

Tina

• #5   7. jun 2007 nu har jeg ikke kun 1 race i min hund, men hele 3 smiley

Da jeg ledte efter hund gik jeg specifikt efter en labrador blanding, alder, køn og de andre racer lige meget, da jeg er frisk på en udfortring...

Grunden til jeg valgte labrador blanding er fordi da jeg var barn havde vi altid enten en ren labrador elelr en labrador blaneding, og uanset hvor lidt labrador der var i dem kom labradoren hyggelige gemyt altid ud smiley

Jeg kigge og kiggede,ringe og ringede, tja jeg fandt faktisk først en labrador/puddel, men så dagen før jeg skulle have den, skrev ejeren at den var solgt :S jeg havde midlertidligt Joys opdræter på standby, så jeg ringede til hende, hun sagde så hun havde 2 tæver til bage, en med hvide poter, halve spids og bryst og en uden, jeg sad og kiggede lidt på billeder (på guloggratis) og faldt med det samme for Joy :D.. Jeg sagde så jeg vilel have den med aftegninger, og skulle så hente hende nogle dage efter i Vejen (vi aftalte på banegården da jeg ikek har bil og derfor ikek mulighed for at komme helt ud til hende)..

Jeg skrev så til min wannabe lilelsøster med en liste med muligenavne og næsten med det samme svarede hun Joy, så det hedder Joy nu smiley

Joy er 1/2 labrador, 1/4 schæfer og 1/4 kleiner münsterlænder.. Alt i alt, en hund der bliver lidt større en labrador, men labradorens gemyt, kleiner münsterlænderens hyperhed (der er pænt meget gang i hende :D) og schæferens vilje til at ville lære og den gøen smiley (altså lyden, selvom det er sjælendt hun gør :D)

• #6   7. jun 2007 Vi har Setter fordi vi ville have en jagthund.

Vi startede egentlig med en Lab men den havde en hjertefejl og kunne ikke holde til jagt, så en dag kom der en forbi vi kender med en sedel i bilruden med hvalpe tilsalg, og vi tog ud og så dem da vi egentlig bare var nysgerige og aldrig havde hørt om en Gordon Setter men kun om Engelsk og Irsk og det var en fantastisk oplevelse... De er fantastiske familie hunde og så er det jo en ståendehund og der er altså noget fasinerende ved at være på jagt og se den tage stand...

De er nemme at opdrage og slet ikke så "kulrede" som Irsk setteren, det er efter signe den nemmeste af setterne og den størst og tungeste...

Og se de smukke farver den har og hele den væremåde man bliver hurtigt solgt til de brune øjne og deres individuelle personligheder...

• #7   7. jun 2007 synes det er fedt at læse, ikke kun hvilken race, men også hvorfor man anskaffer sig hund..

som casio siger, var det jo på en måde en brugshund (vagthund)

og andre bruger til jagt...

jeg købte kun fordi jeg er et nussehoved hehe smiley

• #8   7. jun 2007 fordi mine forældre valgte den race . .

men ikek den race jeg vil eje når jeg enagng er væk herfra . . ikke fordi jeg ikke kan lide mine hunde overhovedet . . racen passer bare ikke til mig . .

jeg får muligvis en hvalp hjem i 2008 af racen Australian shepherd .
    den passer til mig og har altid beundret den på dens smukke udseende . .
    jeg er en aktiv pige der vil agility, Udstilling, Lydighed osv . . så meget hundesport om muligt og det egner mine hunde sig ikk til . . de er de for dovne til .. ;o)) bortset fra udstillingen . .
    sååh . . mener at Aussien passer godt til mig . . ;o))

• #9   7. jun 2007 Casio - - Nej ikke endnu.. Enten er lejlighederne for lilel ellers må man ikke have dyr..

Dog snakekde kæresten igår om at han ville snakke med en udlejer hvor han ved man må have dyr hos, jeg ved dog ikke om han har gjort det, jeg nåede nemlig hjem efter han var taget på arbejde og han er først hjemme til midnat.. (ja buschaufføre har de mærkligste arbejdstidspunkter) og jeg sover nok når han komemr hjem, jeg skal jo op og i skole imorgen..

• #10   7. jun 2007 Tja, der var ligesom 7 af dem, da jeg lærte Frank at kende. Og de fulgte sørme med, da vi flyttede i hus sammen. Hans bevæggrund for at have Islandske Fårehunde var, at det skulle bare være en spidshund,- eller den gang en Malamut. I takt med at han lærte de forskellige hunderacer at kende, skrumpede den spidshund dog i størrelse, og han faldt tilfældigt over den Islandske Fårehund. Det er nu 17 år siden.......

• #11   7. jun 2007 fordi vi ka:)

• #12   7. jun 2007 Michelle: Vi ville også have et nussehoved og det er Goron Setteren når de er inde er det ikke rigtigt gået op for dem at de ikke er skødehunde... de hænger på en og man kan ikke gå fra dem uden de straks følger med...

Uden for derimod er der gang idem, de er hurtige og glade(det er de også inde) men utrolige nemme at opdrage... Kan til tider være lidt svare at kalde på plads især hvis de får fært af fugl...

Men kender ikke mange racer hvor du bare kan smide hanhunde i alle aldre og tæver sammen uden problemer og det kan du med Gordon Setteren... Og de nyder bare at kunne lege sammen med andre artsfelder(staves)...

• #13   7. jun 2007 Jeg glemte og sige hvorfor jeg købte Joy smiley

Jeg ville gerne have en mellem eller stor hund (hvilket de fleste labrador blandinger er).. Da jeg har det med at vælte over min kat (som hedder Rottweiler *g*) og ville ikke også vælte over hunden smiley

Og så er hun købt som selvskabshund, da min kæreste har de underligste arbejdstidspunkter, og hader at være alene hjemme.. Ikke fordi jeg er bange for indbrud, for det er jeg ikke, men fordi så er der så stille.. og katten og rotterne er ikke sjove at lege med i længden (hvilket de helelr ikek gider) en hund gider jo godt gå lange ture (nogle af rotterne vil skekrt også "gå" ern tur (sidde på min skulder) men de bliver nemt alt for stresset over det).. Mine rotter er åbenbart for dumme til at lære et simpelt trick som at komme når jeg kalder deres navn smiley og katten, tja, han er jo som katte nu er, nemlig "herren" i huset smiley

Så er en hund jo en perfekt lsning til leg og en god måde at komme ud i naturen (hvilket jeg ikek har noget imod, gider bare ikke selv)..

Lige nu bor hun dog ikek hjemme pga den bolig situation jeg desværre kom i, men regner med vi snart finder noget smiley

• #14   7. jun 2007 fordi de kan DRÆBE hundekiks i lange baner og at jeg kan lide dem

• #15   7. jun 2007 Jeg valgte ikke min hvalp. Hun valgte mig da jeg kom ud på internatet, og skulle have ny hund. Min gamle Schäfer/grønlandsk var blevet aflivet 14 dage før hun havde kræft, så mente min søn og kæreste at jeg havde vrælet længe nok. :o(
    Så nemt var det.

• #16   7. jun 2007 Det var racen som passede bedst til alle i familien og vores forskellige krav til hunden, samtidig med den passede ind i vores livsstil og familierytme, og vi følte vi kunne tilbyde racen hvad den havde behov for.

• #17   7. jun 2007 Har valgt min "race" udfra fornuft... Havde jeg valgt med hjertet, havde jeg i dag en beagle, da jeg ELSKER deres ofte selvstændige personlighed og stædighed. Havde jeg valgt udfra skønhed havde jeg en whippet, da det er den mest bedårende race der findes.... (og er også forelsket i MANGE andre racer)

Så valgte en labrador (blev dog til en blanding af labrador og golden retriever), fordi det umiddelbart er en hund, der har "lidt af det hele" - og som passer til mig, som også kan tilbyde det... Som både elsker at træne og arbejde, men også slappe af og flade ud. En smuk harmonisk hund, som også er ret nem at træne. En kærlig hund, som kan lide både mennesker og hunde...

Det eneste minus ved beslutningen om en labrador var størrelsen, da vi bor i lejlighed... Men har efter talrige besøg fra en lille DSG, fundet ud af, at en lille hund så abslut kan "fylde" MEGET mere end en stor....

• #18   7. jun 2007 godt spørgsmål... der findes mange hunde jeg kan lide, men de skal jo også passe lige til mig, så på den måde ryger der mange af lidsten...
    men hvorfor har jeg min bella.. ja bella er rundkørsel 5 racer er der i hende, faktisk passer vi ikke rigtig sammen... men jeg elsker hende og hun mig, vi forstår hinanden..
    men da jeg fik bella var jeg ude hos en mand og se hans hvalpe, der var 9 stk og de havde det bestemt ikke godt, det kunne mit hjerte ikke holde til, så jeg tog 2 med hjem.. den ene fik min mor.. og beholdte selv bella, som var den største i kuldet... ved godt man tager en stor chance når man tager en hund der aldrig har set et menneske før, og som er blevet vandrygtet, men jeg kunne ikke holde til at se på det... og er da total glad for jeg gjorde det i dag... hun er mit et og alt.. ud over min søn.. smiler
    ville tage sådan en hund igen hvis det var.... lever på at alt kan klares med kærlighed, og en positiv opdragelse...

• #19   7. jun 2007 Jeg valgte en golden, fordi den skulle være en rolig, harmonisk hund, som skulle være let at træne.. Det skulle være en selskabshund, som jeg kunne gå dejlige lange ture med og nusse om.
    At min hund så viste sig at være alt andet end rolig og let at træne, er en anden sag.. Og så elsker man jo hunden alligevel..

• #20   7. jun 2007 Helle

*G* Yep, man lærer at leve med hundens "afvigelser"... Min vaps er nu meget nem at træne med - men er ikke just rolig - og alt hvad der nærmer sig kærtegn, synes hun bare er møgirriterende.... - og det er vist ikke noget der sådan normalt kendetegner en labrador eller golden retriever (min er en blanding af disse)

- og jeg elsker da også min hunds "særheder" - det giver dem da trods alt noget personlighed, at de "afviger lidt, ikke?

• #21   8. jun 2007 En hund der kan klappes uden at den vælter...En hund der ikke skal underholdes konstant....En hund der hviler i sig selv....En hund der ikke " fylder" psykisk....En hund der ikke er så aktiv. En newfoundlænder.... En hund der sviner skrækkeligt...En hund der skal børstes x flere om ugen .....desværre også en newf :o)

• #22   9. jun 2007 jeg har valgt en rottweiler fordi jeg synes de er super smukke, og en rigtig dejlig og loyal hund. desuden ønskede jeg også en hund der ikk lukker fremmede ind.
    vil lige sige at jeg bor i lejlighed men min hund får alt den motion den skal have... jeg har ingen have som jeg kan lukke den ud i, og derfor bruger vi meget til sammen, når vi tager i skoven eller stranden meget ofte.

• #23   17. jun 2007 Vi valgte Coco, fordi min far skulle bruge en jagthund, som samtidig kunne være sammen med små børn og opføre sig som en del af familien.. smiley Coco bliver ikke brugt til jagt mere, men den fungere rigtig godt som familiehund..

Kommentér på:
hvorfor har i den race som i har?

Annonce