{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor har I hund??
  • #2   1. nov 2009 Jeg har da bestemt hunde for selskabet og hyggens skyld. Synes det er enormt spændende og givende at betragte og lære af dem og også deres omgang med mine andre dyr.
    Her har jeg hundene på deres primisser,,man kan vel godt kalde mit hus for et forvokset hundehus ;o) Det er dem der kommer i første række, altid. Det gør så også at jeg har deres fulde tillid, de ved jeg svigter dem aldrig eller kaster dem ud i en situation de ikke kan magte :o)


  • #3   1. nov 2009 Jeg har hund, fordi jeg gerne vil have hund, og fordi jeg godt kan lide alle de aktiviteter, som man kan lave sammen med sin hund.
    Da vi fik hund, indrettede vi vores liv efter det - måske nok specielt mig smiley Jeg har valgt at have hund, og så har jeg samtidig valgt, at der er ting, som jeg må fravælge, hvis det er i modstrid med min hunds behov.


  • #5   1. nov 2009 Vi har hun for vores skyld -det kan aldrig blive for hundens. Havde mennesket ikke "blandet sig" havde de jo blot levet videre i deres naturlige omgivelser.

    Men når hunden er anskaffet, skulle den osse gerne holdes så meget som det nu er muligt på dens præmisser.
    Der vil jo nødvendigvis være en del tilpasning til det at skulle leve sammen med mennesker. Vi er ikke hunde, vi taler ikke dere sprog, har ikke deres flokstruktur og lever ikke som det er naturligt for dem, så for t hunden skal fungere hos os, må den tilpasses vores forhold (ting som f.eks. ikke at tage mad fra bordet, at der måske er rum hvor den ikke må være, at den måske skal kunne trives med at møde en masse fremmede hunde i hundeskoven osv)

    Men for at hunden kan trives må vi så osse tilpasse os til den -ved f.eks. at sørge for at den bliver stimuleret, og at dens behov bliver opfyldt, at vi træner den på en måde den kan forstå osv.


  • #6   1. nov 2009 Jeg har hund, fordi jeg har savnet en bedste ven, en trofast følgesvend og en vagthund.
    Jeg var desværre ikke god til at være alene hjemme, men det ændrede sig at jeg fik Mickey. Så ved man at der bliver passet på en og han kan hører bedre end jeg.
    At være tvunget til at komme ud og gå er absolut også et plus, for ellers kommer jeg aldrig ud og gå.


  • #7   1. nov 2009 Vi har hunde fordi vi ganske simpelt ikke kan undvære det:-)

    Vi BURDE ikke, for vi er begge allergiske overfor hunde, men vi kan sq ikke undvære at have hund.

    Så ja, det er for VORES skyld:-)


  • #8   1. nov 2009 Jeg har hund, fordi jeg ikke kan leve uden. Hele min barndom higede jeg efter at få hund, men min mor var "allergisk" (hun har hund i dag)

    Jeg luftede alles hunde. Fx en Schæferblanding for en familie, som slet ikke kunne passe hunden selv. Den blev som min.

    Jeg vidste at så snart jeg flyttede hjemmefra var det første jeg skulle have, være en hund. Koste hvad det koste vil.
    Fik dog allerede en hund som 17 årig, fordi min mor fandt sammen med min stedfar, som opdrætter hunde. Jeg var lykkelig.

    Jeg har udelukkende hund for min skyld. Og mine hundes liv er på mine premisser, men med deres hundebehov rimelig godt dækket. Og mine behov for at give kærlighed og forkælelse også godt dækket.

    Jeg har valgt små nemme hunde, fordi træning på højere plan ikke interessere mig. De bliver kun lydighedstrænet til husbehov og lære lidt tricks, så er det fint med mig.
    Ved godt at nogle store også kan den slags, men jeg fungere bedst med de små.


  • #9   1. nov 2009 Vi har hund fordi det skaber en masse liv herhjemme, og så kan dyr noget som man ikke kan få fra andre mennesker.. Ved ikke helt hvad det er, men de kan altid gøre en glad efter en træls dag på arbejdet f.eks. smiley Og så for hyggens skyld.. Der er da ikke noget bedre end at blive budt velkommen med logrende hale, selvom man bare lige har været på tanken smiley

  • #11   1. nov 2009 Jeg var dybt imponeret over hyrdehunde, og fandt ud af at det ville jeg også. Derfor købte jeg mig en BC... Jeg anede intet om tavler, blandingshunde osv og fik derfor en hund der ikke kunne noget. Derefter satte jeg mig ind i tavler og købte så Bailey som bestemt kan noget! smiley

  • #12   1. nov 2009 Jeg er vokset op med hunde, og har hele mit liv interesseret mig for hunde, hunderacer, hundesprog og så videre.


  • #13   1. nov 2009 Jeg vil håbe det er et liv på begges præmisser. smiley

    Jeg har hund af forskellige grunde:
    - bor på landet og har brug for en vagthund.
    - tvungen motion hver dag
    - hobby (træning, interesse osv.)
    - selskab

    Så selvom jeg selvfølgelig gør mit bedste for at dække alle Lias behov, så har jeg hund af rene egoistiske grunde, især i går aftes hvor der skete noget, som gjorde at jeg ikke følte mig ret meget værd rent menneskeligt og så har jeg den her hund, der bare elsker mig ubetinget, synes jeg er jordens 8. vidunder og altid er stjerneglad for at se mig. Det er virkelig stærke sager.


  • #14   1. nov 2009 Har hund fordi jeg elsker hunde og elsker at træne...
    Er vokset op uden hund da mine forældre ikke ville stå med det ansvar at have hund. Har interesseret mig for hunde siden jeg var barn og lånte stakkevis af hundebøger på biblioteket.
    Jeg passede og gik med flere hunde som barn. Kunne ikke få nok af hunde ;o)

    Og der gik ikke lang tid efter jeg flyttede hjemmefra før jeg anskaffede mig Daisy.


  • #15   1. nov 2009 I det store hele holder vi hunde for vores skyld - hunden som art ville slet ikke være til, hvis ikke vi holdt den og avlede på dem.
    Hvis ikke mennesket var til - så var hunden ikke en hund smiley

    Jeg holder personligt hund for min skyld. Hunde er min interesse nummer et.


  • #16   1. nov 2009 Dejligt at læse jeres svar:-)

  • #19   1. nov 2009 *Jeg går til agility. Vi er temmelig dårlige, men både hunden og míg morer os fantastisk med det. Og det er bare så dejligt at se sin hund glad - det smitter*

    Ligeså her.....*GGGGG* Men kæft, hvor vi hygger os.......*GGGG*


  • #21   1. nov 2009 Ha ha ha,,det er da helt kanont at i bare gør det for hyggens skyld og ikke konkurrencen,,det synes jeg bare er så fantastisk :o)
    Netop det sjove ved at ha hund som i beskriver det der :o)


  • #22   1. nov 2009 Jamen, vi går slet ikke på konkurrencehold til agility. Vi har lavet et hyggehold, hvor det lige så meget går ud på at få snakket, hygget og spist kage........*GGGGG*

    Vores hunde kan slet ikke klare sig på konkurrenceplan, men pyt med det. Vi har det sjovt.....*GGGGGGG*


  • #23   1. nov 2009 Synes bare det er et megafedt koncept,,hi hi,,det må jeg godt nok sige :o) Især det med kagen,,fnis ;o)

  • #24   1. nov 2009 Jer gad jeg godt træne med smiley

  • #25   1. nov 2009 Tanja:

    Ja, det kom så vidt at trænerne blev uenige med klubben, men eftersom vi IKKE ville splittes som hold og IKKE ville af med trænerne, så måtte vi jo finde et andet sted, som kunne huse et helt hold PLUS trænere....*GGGG*
    Det fandt vi, så nu er vi samlet igen:-))


  • #26   1. nov 2009 Mette, det synes jeg bare er så fedt :o) Fandme noget af et sammenhold i har jer der. Sikke en tur i har været igennem og det var da helt fantastisk at i fandt et sted til jer alle alligevel. Helt kanont :o)
    Hvordan kunne i finde et nyt sted så ? har i lånt en mark eller er der en af jer der bare har mega meget plads :o)


  • #27   1. nov 2009 Tanja:

    Nej, vi fandt et privat sted, hvor de har MASSER af plads og datteren og svigersønnen (som går til konkurrencer i agility og også træner andre) har så indhegnet noget mark, jævnet det og så står der forhindringer, så vi kan bygge en KÆMPE bane eller 3 mindre baner.

    Udover det er der nu bygget en hal, så vi kan træne indendørs den sidste måneds tid:-))

    Vi lejer så det hele på 3 måneders basis:-) En dag om ugen:-)


  • #28   1. nov 2009 Mette
    Ej det er da sindsygt godt, virkelig fine forhold, det må man godt nok sige. Også bare det at i ikke skal ud og investere i udstyr og tilmed kan gå ind når det bliver lortevejr lige om lidt (mumme, kage i tørvejr,,hi hi ;o)
    Der har i godt nok skudt papegøjen :o)


  • #29   1. nov 2009 Tanja:

    Ja, vi jublede også da det lykkedes os og sms`er fløj på kryds og tværs.......*GGGGGG*


  • #30   1. nov 2009 jeg har hunde for min egen skyld, har brug for at give så meget kærlighed,omsorg til andre og da jeg ikke har barn hjemme mere så blev det til hunde, elsker bare hunde , de er der altid for en og elsker os uanset hvad, og man får en masse motion og de dejligste oplevelser med sine hunde det er bare livet, 1 gang hund altid hund man blir afhængig af dem så mit liv leves på mine hundes premisser.

  • #31   2. nov 2009 Jamen jeg har altid haft hund gennem hele min barndom, og da jeg havde boet alene et stykke tid blev det sku for kedeligt uden.. Mig og eksen fik så 2 hunde sammen, og jeg beholdte self prinsessen da vi gik fra hinanden.. Jeg er gud evig taknemmelig over at ha hende, havde ikke klaret de sidste 6mdr uden hende.. hun er guld værd..men må indrømme at jeg har fået min sag for efter at jeghar fået hund, hehe.. det kræver en hel del at ha hund, men ville ikke undvære det..

Kommentér på:
Hvorfor har I hund??

Annonce