Arrig hvalp... {{forumTopicSubject}}
Ja vidste ikke lige hvad jeg skulle kalde indlægget ...
Men det står sådan til at vi jo har vores Mozart og en lille blanding Kaja ... Mozart er god som dagen er lang , har det bedste temperament . Også har vi Kaja .. som er en utrolig krads madame... virkelig krads. Hun kan vende på en femøre overfor Mozart og det er altså ikke hvalpegjæf der kommer ud af det lille kræ , det er virkelig snerren , knurren og visen tænder. Hun har ikke udvist denne form for ''agression'' overfor os , udover en episode hvor min treårige dreng legede på gulvet et stykke fra hende , hvor hun lå med et ben. pludselig for hun op med en snerren og styrtede over mod ham (BED IKKE) men fy fanden for et chok for os alle og ikke mindst Marcus. Og det er jo lidt tidligt for en hund at udvise agressiv adfærd eller hvad? Jeg vil gerne høre fra folk med evt. erfaringer eller gode råd til at ''bremse'' denne tendens hun har fået...
Det skal lige siges at hun det meste af tiden er en meget kærlig lille hund, som også elsker at putte hos os.
Men man bekymrer sig jo stadig....
dec 2004
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 382 Svar: 3.413
Men ved ikke ikke helt, hvad jeg skal svare, udover; sørg for hun kommer ud og omgås andre hunde mennesker, og andre ting! Det er vigtig at hunden bliver tryg ved andre hunde (ikke kun den i har hjemmme) og ved mennesker, som hun ikke kender...
Ved ikke hvad jeg ellers skal skrive!
apr 2005
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 62 Svar: 736
dec 2004
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 382 Svar: 3.413
Bliver spændene på tirsdag så! Kan huske hvordan jeg selv glædede mig *S* Held og lykke :o)
apr 2005
Kan det være fordi hun er i tvivl om sin plads i rangen ?
Det skal lige siges at mht. Mozart , selvom de lever hund/Kat til tider , kan hun ikke undvære ham ! Kan ikke være alene hjemme uden ham ..
maj 2005
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 49 Svar: 1.514
Ihvert fald til at starte med.Og så væn hende til at I ALTID skal kunne tage mad-ben-legetøj fra hende. Selv om en hund skal ha lov til at ha madro, så er det vigtigt at hun ikke forsvarer sin mad/ting.
I en hundeflok har føreren altid ret til de understående hundes mad/ting.og den understående hund bliver sat grundig på plads hvis den ikke giver sig.
I dette tilfælde er I inklusive barn/børn over hende i rang.
Hun skal naturligvis ha lov til at få maden igen, så lærer hun også at hun får det igen, selv om I tager det fra hende.
Det er betydligt nemmere at lære hende det nu end om et halvt år, hvor det kan gi alvorlige skrammer.
maj 2005
apr 2005
Annika ... det lyder fornuftigt , for jeg tror det er det hun gør i de fleste tilfælde.. forsvarer sit ben , fordi hun tror vi vil ta det fra hende ... (Ja mozart prøver ihærdigt på det.. )
apr 2005
apr 2005
maj 2005
jun 2004
Følger: 59 Følgere: 57 Hunde: 1 Emner: 338 Svar: 3.686
Arrig hvalp...