3.824 visninger
|
Oprettet:
Arrig Jack russel hvalp {{forumTopicSubject}}
Min nabo har fået sig en jack russel hvalp, som nu er på vej til de 10 uger. Den er simpelthen så hysterisk i perioder at den bider og flår i alt(flere gange om dagen) , og det er ikke at bide i leg , den tager virkelig fat og snerre og knurre og slipper ikke når den først har fat, og og det ikke specielt rart med de hvalpetænder. skælder man den ud , går den nærmest helt amok på en .
Man kan ikke sidde på gulvet og lege med den for så flyver den på en og bider løs.Har den bare en enorm dårlig adfærd, eller ligger det til en russel at ha`et voldsomt temp. ? Og hvad stiller man op med den ?
feb 2005
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 3 Svar: 17
jun 2007
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 979 Svar: 7.783
Og da vi kom hjem var hun også heftig med bideriet.. Måtte stoppe det rimeligt brat og ikke særligt pædagogisk, da det gik udover vores søn på 8 mdr... Og hun er kun ½ Terrier
Men kan da godt forstille mig en Jack Russel hvalp være super intens og frygtløs. Det ér jo en race med en vildt stærk psyke/selvtillid og lækkert hår - Så tror ikke at det er totalt unormalt..
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 4 Emner: 146 Svar: 1.591
Dvs. han skal opdrages, og det kommer nok til at koste et par huller i dig;-)
Har du prøvet at give et hyl fra dig når han bider for hårdt??
I princippet skal han have lov at bide, for hvordan skal han ellers lære når han gør det for hårdt, det var det hans søskende og mor skulle have lært ham, men det nu ejernes job.
Hvis han bliver for overgearet ville jeg fjerne mig fra ham, tag opmærksomhedne væk, det er den hårdeste straf du kan give en hund, for det det dan ønsker allermest.
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.935
Men prøv at lukke den væk når den bider så voldsomt. Sæt den rent ud sagt i skammekrogen, og lad den komme ind igen når den er rolig
feb 2005
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 3 Svar: 17
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.935
Arrig Jack russel hvalp