{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.705 visninger | Oprettet:

Brug af stok.. brugstræning {{forumTopicSubject}}

Vil da komme med mit syn på brug af stok og kan åbenbart ikke skrive en i en anden tråd.. årsag ukendt ?

Jeg har trænet IPO med min hanhund og han har fået stokkeslag.. ikke at dette har påvirket ham overhovedet,da man jo ikke tar en hård stok og starter med at prygle hunden sønder og sammen..

Næ stokken er skam bøjelig og gir efter.. Samt man starter med først at løfte stokken over hunden,derefter stryger man den ned over hunden,osv..

Ved korrekt indlæring har stokken ingen negativ effekt på hunden og den viger berstemt ikke for den..

Ved C arbejde kan det se voldsommere ud end det er.. Men ved hele tiden at læse hundens kropssprog,som en dygtig figurant gør,ved de hvor meget og hvor lidt de kan belaste hundene.. Gr c er et samarbejde mellem hund,fører og figuranten og udføres ikke med hovedet under armen..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brug af stok.. brugstræning
  • #1   27. maj 2007 Lige præcis Stine ;0)

• #2   27. maj 2007 præcis...

• #3   27. maj 2007 Nu træner jeg og Babett i politihundeforeningen, og får at bestå en kåring, skal hunden igennem en "MODPRØVE" og det er det med at man er truende og tildeler hunden 2 lette slag, med en softstok.

Stop af stokbevæbnet person:
    Øvelsen afvikles i område, hvor der findes naturlige forhindringer.
    Personen kommer frem fra skjul ca. 50 m fremme iført synligt
    beskyttelsesærme på armen og med en ca. 1 cm tyk og passende lang stok i modsatte hånd.
    Stokken kan være en ”slagstok - læder”
    Personen flygter bort i løb. Føreren skal med hunden i line 2
    gange anråbe personen, hvorefter hunden sendes på stop.
    Når hunden er ca. 20 m fra personen, vender denne omkring
    og løber med stokken hævet, truende frem mod hunden,
    som frygtløst skal bide sig fast i personens beskyttede arm.
    Personen tildeler hunden 2 lette slag mod hundens ryg eller sider.
    Hunden skal fastholde sit bid i den tid, hvor personen yder
    modstand eller er en trussel. Såfremt personen er passiv
    må hunden selvstændigt slippe og overgå til bevogtning.
    Hunden skal slippe sit bid på kommando fra føreren.
    Føreren skal efterfølgende foretage anholdelse og visitation af personen,

• #4   27. maj 2007 Babett.. Sådan kan den osse forklares smiley

• Jimmy H
    Jimmy H Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 163
    #5   27. maj 2007 Jeg er målløs!
    Både over metoden men sandelig også over hundeejeres forståelse for nødvendigheden for at slå hunden under træning. Når bare det er for at den skal være politihund.

DET ER IKKE I ORDEN!!!!
    Det er ALDRIG i orden at slå hunden!!!!

Den træning Babett beskriver...jamen jeg krummer tæer...kald det hvad I vil...jeg kalder det synd og unødvendigt.

• #6   27. maj 2007 Jimmy.. har du set gr c udført.. hvis disse hunde blev påført smerte,tror du så ikke de løb den anden vej ? Min hund elsker gr c og han vil gøre alt for at få lov til at lege med den i hans verden,meget morsomme mand,som han vinder ærmet fra..

• Jimmy H
    Jimmy H Tilmeldt:
    feb 2007

#7   27. maj 2007 Stine...nej har ikke set det....og vil heller ikke.
    Synes det er slemt nok at høre om det

• #8   27. maj 2007 det lyder jo ikke lige som i den anden tråd hvor det bare lyder somom man pryller hunde... jeg kan godt følge denn beskrivelse... og er ikke imod denne form for træning da jeg godt kan se nødvendig heden i den og godt kan se det ikke skader hunden på denne måde...

• #9   27. maj 2007 Jimmy H Lige mine ord. Det er et gammelt levn fra en tid hvor schæferhunden blev trænet med hårde metoder.
    Dette hænger i nogen klubber stadigvæk ved.
    Mange gode hunde er blevet ødelagt på den konto.

• #10   27. maj 2007 Jimmy H

Du ar aldrig mødt en tjenestehund, den beskrivelse jeg gir, er netiop den måde politiet, forsvaret, mm bruger får at få godkendt hunden til tjenestebrug - og så er der os andre civile, som er medlem af disse klubber, hvor man arbejder med hunden.

• Jimmy H
    Jimmy H Tilmeldt:
    feb 2007

#11   27. maj 2007 godt kan se det ikke skader hunden på denne måde...

nej nej, den elsker da at blive slået....sådan noget vrøvl!!!

• #12   27. maj 2007 Jimmy H

Alle brugshunden elsker den sport - de går ikke af vejen af et par slag, og den dag hvor det er virkelighed, så ved jeg - at jeg kan stole på min hund.

• #13   27. maj 2007 Jimmy: gider ikke starte en diskusion... men det fremgår jo tydligt at hunden bliver behandlet efter den sind og desuden forgår det efter overskrevne med en STOFstok... jeg ihh hvor tager den skade... så burde mine være død forlængst, så lidt som hunde efterhånde kan tåle og må bruges til... skal vi så ikke bar aflive dem alle det er jo umilbart farligt at leve og det kan vi jo gøre noget ved...

• Jimmy H
    Jimmy H Tilmeldt:
    feb 2007

#14   27. maj 2007 hvem skulle komme efter dig Babett????

• Jimmy H
    Jimmy H Tilmeldt:
    feb 2007

#15   27. maj 2007 Har fået kennelmærke og hedder nu: Kennel Wøkk´s *

gider slet ikke kommenterer dit indlæg

• #16   27. maj 2007 Hvad hvis der kom en indbrudstyv? så er det da meget rart at ens hund kan beskytte en og ikke render pibende afsted bare fordi tyven lapper den en på sinkadusen.....

• Jimmy H
    Jimmy H Tilmeldt:
    feb 2007

#17   27. maj 2007 babett, jeg mangler et svar. Er du betjent?
    Hvem skulle komme efter dig?
    Hvorfor har du brug for en hund til at beskytte dig?

• #18   27. maj 2007 Jimmy: det har du jo lige gjordt... ved at skrive som du gør...

• #19   27. maj 2007 Christian: enig...

• #20   27. maj 2007 Jimmy.. at man ikke vil møde op og se hvordan det foregår i virkeligheden er jo at lukke øjnene og blive i sin fordom.. Jeg ved at de figuranter,jeg træner vil det bedste for hunden og de ser dem meget gerne til prøver.. dette kunne hundene ikke,hvis de var ødelagt af stokkeslag smiley Besidder hunden de rette drifter og blir den indlært korrekt,vil stokken på ingen måde virke negativ og som tidligere skrevet ikke brugt til at tæve hunden med

• Jimmy H
    Jimmy H Tilmeldt:
    feb 2007

#21   27. maj 2007 Hvad hvis der kom en indbrudstyv? så er det da meget rart at ens hund kan beskytte en og ikke render pibende afsted bare fordi tyven lapper den en på sinkadusen.....

hvad hvis hvad hvis

jeg har ikke hund for at forsvare mig og mit.
    Jeg har hund fordi jeg kan lide den. Til hygge og leg. Her er det mig, der beskytter hunden og ikke omvendt

• #22   27. maj 2007
    *Har fået kennelmærke

Man kan da god høre, at det er folk som er uviden om hvordan man træner og bruger en brugshund...

Gud fader bevars... smiley

• Jimmy H
    Jimmy H Tilmeldt:
    feb 2007

#23   27. maj 2007 stine...jeg har set det....jeg har oplevet træningen, jeg har selv haft schæfer.
    jeg har set billeder...også her på HG af jeres nødvendige og uskyldige træning.
    Jeg tager stadig så meget afstand fra det.
    jeg kalder det dyremishandling...desværre legalt

• #24   27. maj 2007 Babett: mener du mig? elles ja det kan mig godt...hvis du men er mig hvorfor...?

• #25   27. maj 2007 Så det du siger er at hvis der kom en eller anden og truede dig. så ville du sende din hund væk og selv klare ærterne Jimmy?

• #26   27. maj 2007 Jimmy.. okay.. det er så dit billed af sporten.. Jeg kan se min hund er glad for det og jeg forsætter med den næste hund,i samarjde med de gode figuranter jeg har til rådighed.. Gr c er ikke kun stokkeslag og bid.. det vigtigste er lydigheden på hunden smiley

• #27   27. maj 2007
    *Har fået kennelmærke :

Jeg tænker bare på den eller de fordomme som der kommer frem i denne debat..

Hvorfor sætte folk sig ikke ind i tingene inden de begynder at udtale sig. det ved ikke hvad de udtaler sig om..
    (ikke dig) *SS*

• Jimmy H
    Jimmy H Tilmeldt:
    feb 2007

#28   27. maj 2007 nej christian
    men nu er jeg efterhånden ikke længere helt ung, og der er sgu endnu aldrig nogen der er kommet og har truet mig!!!!!!!!!!!!!!!!

• #29   27. maj 2007 Ja det er så din måde at gøre det på...
    men husk bare på der er andre meninger her i verden end din.

• #30   27. maj 2007 altid sjovt at se folk sidde og modsige sig selv i en tråd

og så med kun 2-3 indlæg imellem *G*

• #31   27. maj 2007 Bare folk gad bruge nogle timer og tage ud og se hvordan det egentligt foregår.

Jeg har brugt timer på at studere hvad og hvordan da jeg selv skal igang med c-arbejde for 1. gang.

Hunden lider på ingen måde overlast, og de elsker det !!!!!!!

• #32   27. maj 2007 Så vil jeg lige fortælle, at inden man begynder på bidearbejde og brug af stok,

Så ligger der meget arbejde bag det, hele lydigheden skal være på plads først.

Og hvad angår figuranten, så har denne en uddannelse bag sig - og det er ikke noget man bare læser sig til, nej det har hårdt arbejde, både i teori og i praktisk.

Man skal kunne læse hunden, og man skal bedømme hunden, og man skal modtage hunden på den rigtige måde, så der ikke opstår skader hverken på hund eller figurant..

Men jeg synes at alle jer der har et andet syn på hvordan man burde træne hund.

Skal møde på på de brugshundesteder når der er bidearbejde.. Så i ved selvsyn kan se og bedømme hunden.

• #33   27. maj 2007 Jeg har så bare aldrig helt kunnet forstå hvorfor private mennesker skal træne denne øvelse. At politiet gør det er klart da det skal bruges i deres arbejde, men ellers forstår jeg det ikke.

• #34   27. maj 2007 Den bliver ikke slået som det bliver fremlagt herinde!

Gjorde den det ville den da ikke gang på gang selv opsøge en opgave den ved den vil blive tæsket for.

Hunde er da ikke dumme.............

Undskyld hvis jeg virker lidt gnaven, men synes at så snart det kommer til træning ud over almindelig lydighed, så er det straks tæsk, mishandling og ren tortur.

Var det så slemt som folk åbentbart mener, ville vi nok ikke stå med så glade og forventnsfulde hunde som vi gør. Nok snarere omvendt.

• #35   27. maj 2007 Kennel landseergården.. IPO er hundesport,lige som agility osv er det.. IPO indeholder ikke kun gr c,men osse lydighed og spor.. Jeg laver gr c,da min hunde elsker det og har drifterne til det,samt jeg kan godt li hele programmet.. træner såmænd osse i Dch..

• #36   27. maj 2007 Nej, den bliver ikke slået!

Men sidder man og ikke kikker ordentligt efter ser det ud som om den bliver.

Figuranterne er dygtige til at virkelig kører armen ned i fuld fart for at stoppe liiiiiiiige inden de når hunden, og så lade stokke kører ned langs siden. I hvert tilfælde hvor jeg træner.

Jeg går stærkt ind for bløde metoder, og ville aldrig starte noget op hvis det krævede min hund på nogen måde fik slag af den ene eller anden art. Og det kan folk der kender mig bevidne!!!

• #37   27. maj 2007 Derfor træner jeg i DANSK POLITIHUNDEFOREING.

Foreningens formål er:

at skabe interesse for opdræt og dressur af politihunde og deres praktiske anvendelse inden for politiets arbejde og blandt civile medlemmer.

at lade foretage kåringer af civile hunde og føre en politihundestambog. Denne kåring er i relation til avl, at betragte som en brugshundeprøve.

at lade afholde konkurrencer, der bygger på praktisk politihundearbejde.

at søge samarbejde om konkurrencer og politihundearbejde med lignende foreninger i ind- og udland.
    http://www.danskpolitihundeforening.dk/

• #38   27. maj 2007 Forskellige mennesker ønsker forskelligt træning.

Og ingen træning er på nogen måde forkert hvis hunden ellers synes det er sjovt eller ikke lider overlast.
    Det er min mening.

Og de hunde jeg har set til c-arbejde, elsker det.

Dyreplageri er det i hvert fald ikke

• #39   27. maj 2007 Jeg tror såmænd ikke at det er andet end en markering man laver. Jeg kan så bedre lide DcH-programmet hvor hunden ikke må røre figuranten, men kun bevogte.

• #40   27. maj 2007 Kennel landseergården.. Jeg kan li begge programmer og rent spor og lydighedsmæssigt ligger programmerne ikke så langt fra hinanden smiley Mine har så heller ikke problemer med at finde ud af,hvornår vi kører Dch rundering eller IPO..

• #42   27. maj 2007 Jeg er nødt til at spørge - og det skyldes min uvidenhed :

Hvad med i hverdagen - hvis hunden pludselig opfatter en person truende ?

Det kan være ved en tur på stranden, hvor den får lov at rende løs, og der så pludselig dukker en person op med et truende kropssprog. Det kan i den sitauation f.eks være en fulderik - dem har jeg oplevet mine hunde reagere på.

Vil den så reagere på det ?

Personligt synes jeg eksemplet med en indbrdstyv er lidt fortænkt. Min egen ( første ) collie trængte en gang en håndværker op i hjørnet - som var gået ind uden nogen vidste det. Der stod han og holdte ham fast. Det kan jeg acceptere.

Men indbrudstyv eller ej - jeg ville ikke bryde mig om min hund bed nogen - overhovedet!!

• #43   27. maj 2007 Nette.. mine ville vel gøre som andre hunde... se personen an,måske gå lidt frem og gø.. afvente hvad jeg gør

Mine koder ikke mand i læderbukser og ærme sammen med almindelige mennesker,der opfører sig forskelligt smiley

• #44   27. maj 2007 Smutter ned og svømmer med hunde.. derfor ingen svar herfra smiley

• #45   27. maj 2007 kom der en indbrudstyv her - så fik denne ikke lov til at forlade stedet, det skal Babett nok sørge for, personen vil blive trængt op i en krog, og så skal man bare blive der, og forholde sig passivt, så sker det ikke noget.

• #46   27. maj 2007 Babett: OKay... Jeg kan godt følge dig... *gg*

• #47   27. maj 2007 Skal ikke gøre mig klog på emnet. Men den ene gang jeg nåede at være til træning i politihundeforeningen brugte de "stok". Det mindede nu ikke spor om en stok - det var sådan en blød bøjelig fætter som jeg selv stod og pryglede mig med uden det kunne mærkes næsten... De brugte det var at simulere andre former fo slag og det blev udelukkende brugt på hunde der ikke var utrygge på nogen måde...

• #49   27. maj 2007 * Fru B *

Kan se at du ingen DKK stamtavle har på dine hunde - og som jeg kan se det så har du ikke været medlem i PH - det kan være at du har gået på lydighedshold der. men det er da osse det eneste du har.

Så igen udtaler man sig om noget man ikke har indblik eller kendskab til.

• #50   27. maj 2007 Babett: hvad med at pudse brillerne og læs hvad hun skriver istedet for

• #51   27. maj 2007 i boxerklubben bliver det vurderet om en hund mp træne gr. c. Den skal have sind til det.
    Jeg syntes også det lyder voldsomt det med stokken, men jeg har også set det blive udført og det er altså ikke voldsomt- de prygler ikke hunden- de rammer den bare.ikke hårdt.
    Da jeg så det første gang var jeg mest i chok over pisken, som de heldigvis kun bruger til at sige lyde med.
    Alle de hunde jeg har oplevert træne gruppe c har været vilde med det ink. min egen

• #52   27. maj 2007 Centeris.. Du ville så aldrig få lov til at stå figurant for mine på en IPO bane,dette ville hverken jeg eller de figuranter jeg træner med accepterer.. Hunden kunne blive alvorligt skadet !

Men du kunne få lov til at stå i en busk,for samme hund i en DCH forening

• #53   27. maj 2007 Stine M

Ja vi skal jo nødigt ha hunden skadet, men det kunne da se godt ud hvis hunden rev vedkommende på røven... smiley

• #54   27. maj 2007 Ej

• #55   27. maj 2007 Barbett.. Det udløser altid klapsalver smiley

• #56   27. maj 2007 Hov den smuttede - det jeg ville sige var :

Ej Babett - det der lyder altså helt potensforlænger-agtigt.

Sårn lidt : min hund er stærkere end din - og sejere.........;-)

• #57   27. maj 2007 Nette.. det sker at figuranten mister fodfæste og hunden stryger afsted med ærmet i det den sætter greb ind.. Hunden er stolt som en pave,men det kan gi problemer,så det er på sigt ikke noget man tilstræber... Men det gir smil på læben,så længe ingen slår sig,når de falder smiley

• #58   27. maj 2007
    Nette S
    <b>Hov den smuttede - det jeg ville sige var :
    Ej Babett - det der lyder altså helt potensforlænger-agtigt.
    Sårn lidt : min hund er stærkere end din - og sejere.........;-)</b>

""Ja det er da osse en måde at sige det på, især når man ikke har noget fornuftigt at sige""

• #59   27. maj 2007 Hundene kører vel højt i stress, men ikke værre end på en agilitybane.

• #60   27. maj 2007 Foden giver pote .
    <b>Hundene kører vel højt i stress, men ikke værre end på en agilitybane</b>

Hvis hunden kører i stress, så er der <i><b>"ingen indlæring"</i></b>, og så kan man starte forfra.
    Derfor indbygger vi en kontakt, <b>"tænd og sluk kontakt,"</b>...

• #61   27. maj 2007 Det handler jo ikke om at man slår hunden - det stokken bruges til er at belaste hunden mentalt som er en del at programmet. Hunden skal kunne tåle 2 slag ved kåringen - læs 2 gange belastning....
    Utroligt at folk der ikke har forstand på tingene kan udtale sig... meget primitivt... meget....

• #63   27. maj 2007 hold da op...... det var da utroligt........ syns godtnok mange mennesker er utroligt fintfølende.... hunde er ikke nogle små pjevsede børn..... der skal have tøj på, og behandles som om de var af porcelæn...og slet ikke hunde som babett.... hun bliver i mine øjne(læs MINE) brugt fornuftigt.... mine blev brugt på samme måde hvis det var muligt....
    jeg sætter også pris på at min hund forsvarer mig.......
    det har været nødvendigt en gang...... (tidligere hund) hun bed og det er jeg hende evigt taknemmelig for.......

• #64   27. maj 2007 Sorry jeg bliver nød til at grine...
    Jeg kommer til at tænke på første gang jeg oplevede at en hund blev banket (belastet) men stokkeslag.. Jeg himlede op dyreplagerri osv. jeg blev totalt rødhåret på den mand som havde slået hunden flere gange imens jeg så på det... Da han var færdig med at træne himlede jeg forsat op, han kom hen til mig løftede armen og fyrrede mig sådan en i røven med stokken... Jeg skulle lige til at smække ham en på hovedet indtil jeg lagde mærke til at jeg slet ikke havde nogen smerter i røven... Det var kun shokket ved at vide han havde vippet mig en... Efter den oplevelse har jeg abselut ingen problemer med at hunden får stokkeslag... Og dem der himler op lige som jeg selv gjore gør det fordi de ikke ved bedre, men er er der nogen der ønsker at prøve det på egen krop så siger i bare til *GG*

• #65   27. maj 2007 michelle
    fedt indlæg. vi må jo stole på dig, der er vist ikke nogen af os andre der har prøvet det

• #66   27. maj 2007 Michelle.. LOOOl.. jeg har osse prøvet at få slag med stokken,for min store kæft.. Dog fordi jeg er flabet.. GGG

• #67   27. maj 2007 hvorfor undrer det mig ikke stine M? *ss*

• #68   28. maj 2007 Jeg bliver åbenbart misforstået i mit indlæg.. Hmmm... gad vide om det kun er det andet ord der læses... Jeg prøver lige at skrive det samme eeeeeen gang til....

Skal ikke gøre mig klog på emnet. Men den ene gang jeg nåede at være til træning i politihundeforeningen brugte de "stok". Det mindede nu ikke spor om en stok - det var sådan en blød bøjelig fætter som jeg selv stod og pryglede mig med uden det kunne mærkes næsten... De brugte det var at simulere andre former fo slag og det blev udelukkende brugt på hunde der ikke var utrygge på nogen måde...

Og nej da... jeg har sørme ikke papirer på mine piger.. Men Baily er altså stadig en hund der godt kan li at bruge både hoved og krop... Derfor startede jeg til træning - brugsarbejde og lydighed i ph.... Ikke for at få fine trofæer, point eller komme på forsiden af et eller andet blad - men for at blive brugt... Der var DER jeg så de famøse stokkeslag - som ragede hunden en fjer...
    Nu skulle det være tydeligt hvad jeg skrev tidligere...

• #69   28. maj 2007 Lea N... Du behøver skam ikke tro mig jeg deler gerne ud af min erfaring, stokken ligger i tasken så du siger bare til hvis du ønsker at prøve selv *GG*

Stine M... Det har jeg så også oplevet flere gange efter på samme grundlag som dig... For fræk i flaben *GG*

• #70   30. maj 2007 michelle
    Hvor fristende det end lyder tro jeg lige jeg springer over. Men det var ellers pænt af dig at tilbyde.

Kommentér på:
Brug af stok.. brugstræning

Annonce