11. jun 2007 Følger: 11 Følgere: 24 Hunde: 5 Emner: 107 Svar: 6.293
Besøg af hvalpekøbere Besøg af hvalpekøbere
Jeg er helt på bar bund her. Vi sælger normalt til udlandet og får derfor ikke mange hvalpebesøg. Vi har pt afsat 8 af hvalpene og kun én til udlandet. Nu om et par uger melder køberne deres ankomst, for at iagttage deres nye familiemedlemmer.
Hvordan gør I med så mange besøg? Vi når jo op på 13 familer, da vi selvfølgelig beholder én selv. Er det boller og kage hver gang? Kan man tillade sig at have flere familier på én gang eller er det kl 10, 12, 14 og 16 lørdag og søndag?
Hvordan har I gjort?
maj 2009
Følger: 25 Følgere: 27 Hunde: 4 Emner: 274 Svar: 3.407
maj 2009
Følger: 25 Følgere: 27 Hunde: 4 Emner: 274 Svar: 3.407
jun 2011
Følger: 19 Følgere: 103 Hunde: 1 Emner: 15 Svar: 584
Sådan en genert type som mig ville nok lukke helt ned og slet ikke få spurgt opdrætter om de ting jeg ville, osv.
Ang kaffe og osv -
Da jeg besøgte min avler, så fik jeg en sodavand, og så sad vi i sofaen og snakkede, mig med en hvalp på skødet, mens de andre rendte rundt på gulvet. For mig, behøver det absolut ikke være noget stort - og så var der bare en time eller to hvor det mest var mig der sad på gulvet med hundene og så fortsatte samtalen den vej. Super hyggeligt, og jeg gik derfra med en rigtig god fornemmelse af både avler og hunde.
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 87 Hunde: 2 Emner: 160 Svar: 2.235
sep 2017
Følger: 10 Følgere: 2 Emner: 20 Svar: 374
Krav var mindst to interviews/besøg inden endelig reservering af hvalpen, og heldigvis var alle godt tilfredse med det (2 købere kom fra Sjælland, 1fra Århus og 1 fra Aalborg - vi bor ved Esbjerg). Alle tog med glæde de lange ture.
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1317 Hunde: 1 Emner: 203 Svar: 13.845
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.760
mar 2007
Følger: 69 Følgere: 288 Hunde: 5 Emner: 135 Svar: 4.336
maj 2008
Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.716
Det, der er sparet, er tjent.
Skulle ovennævnte metode være urealistisk, så ville jeg blive glad for et krus kaffe
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Emner: 186 Svar: 10.734
De har fået en kop kaffe eller en sodavand og det var så det.
Nu har jeg så også altid haft hvalpene med på træningspladsen fra de var en 5-6 uger gamle, og der er køberne så også kommet og har besøgt hvalpene, det lettede jo en del, samt at der var den fordel, at de kunne træne lidt med deres hvalp
Som køber har jeg været udsat for at opdrætteren havde samlet flere familier samtidig.
Det var faktisk et helvede for mig, da det ikke gav mig mulighed for at studere hvalpenes adfærd ordentligt, hvilket er meget vigtig for mig.
Der var jo konstant en eller anden, som kaldte på hvalpene eller sad og nussede med dem,.
Jeg havde ikke en chance for at se, hvordan hvalpene agerede, så det var ikke der jeg købte hvalp.
Hende jeg har nu, har jeg besøgt en gang om ugen fra hun var knap 5 uger.
Jeg var den eneste, og jeg brugte rigtig meget tid på at studere hvalpenes adfærd i fred og ro, så jeg fik den, der passede bedst til mig.
Min hvalp var den første, som forlod kassen, var den første, som forlod flokken og gik på eventyr, hun var den mest nysgerrige og den der brugte næsen mest. Hun havde slet ikke tid til at blive kælet for.
Alt dette kunne jeg ikke have fundet ud af, hvis alle de andre hvalpekøbere også havde været der.
Bor alle dine hvalpekøbere i nærheden så de vil komme hver uge ?
Måske kunne du også dele køberne op, således, at dem, som vil bruge hvalpen til noget kommer alene og dem der kun skal være familie hunde kan så komme samtidig.
jan 2006
Følger: 1 Følgere: 66 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 355 Svar: 14.424
Om opdrætter serverer noget - mja, det er da ret hyggeligt men omvendt ikke et must.
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 215 Hunde: 4 Emner: 287 Svar: 8.298
Men hvis/når jeg skal have hvalp ville jeg elske at jeg første gang kunne komme alene, der behøver ikke være noget, men lidt at drikke er da altid rart hvis man skal være der nogle timer. Det blev jeg også tilbudt da jeg skulle møde Lucky og se om han skulle med hjem, da vi var der 2-4 timer.
Jeg synes åbent hus lyder virkelig genialt og så som nogle af de andre siger, stil drikkevarer frem, (gerne vand, for jeg drikker f.eks. ikke særlig tit noget varmt) men ellers til en kop kaffe eller lign. Og så måske nogle købe småkager. Der behøver overhovedet ikke være det helt store, for man kommer for at kigge hvalpe
Når jeg skal hente hvalpen er det egentligt lige meget om for mig om jeg er der alene eller flere kommer på engang, men ville nok personligt foretrække maks et par stykker af gangen.
Så kommer det lidt an på om man selv vælger hvalp eller du gør, for så ville jeg også gerne have alene tid med hvalpene når de skulle vælges hvis jeg selv skulle, og hvis ikke så er det fint med åbent hus hvor jeg kan hygge med den jeg har fået tildelt
aug 2017
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 71
De havde fast besøg når hvalpene var 3 uger - 6 uger og så kunne man komme igen når de var 8 uger hvis man ville inden man samme med opdrætter besluttede hvilken hvalp. Vi kom kun 3 gange hvor sidste gang tog vi vores hund med. Jeg synes det var fint, da man narturligvis kunne være der i maaaange timer, og flere gange i ugen, men hvalpe familien skal jo også have ro, og andet end hvalpebesøg. Der var i alt 10 hvalpe i det kuld vi fik fra. Og vi var der alene, hvilket jeg fortrækker, da jeg også er en stille type i kæmpe flokke og nok ikke ville få spurgt om alt. Og opdrætteren ville også gerne have et indtryk af os første gang. De serverede kaffe og små kager første gang, og anden gang rundstykker da det var formiddag. Men for mig ville det være fint blot med noget at drikke
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 78 Svar: 2.733
nov 2008
Følgere: 7 Hunde: 2 Svar: 435
Ved de 3 hvalpe besøg var alle de andre der os.
Men men men. Der var Ingen kage!
Var nu os opslugt af hundene.
dec 2011
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 6 Svar: 1.088
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 2.921
Vi blev ikke tilbudt kage, og det er helt okay. Jeg kom for at kigge på hvalpe og holde øje med specielt lilla og oranges forskellige udvikling og deres forskellige reaktioner i visse situationer.
dec 2006
Følger: 125 Følgere: 148 Hunde: 3 Emner: 614 Svar: 1.488
Vi serverede dog kaffe/sodavand og småkager hver gang. Folk kom fra både Sjælland og Falster (vi boede i Nordjylland), og derfor følte jeg også at det var det mindste jeg kunne gøre, men kaffe, te eller sodavand alene er ganske fint.
Når vi engang i fremtiden får hvalpe igen, så bliver det gjort på samme måde.
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.971
Jeg er godt klar over, det er meget forskelligt om folk synes om den slags, men for dem der gør er det jo fint.
Det lader også bedre plads i løbet af ugen til at de, der som fx Anni, gerne vil betragte flokken alene. De kan nemmere finde et andet tidspunkt m opdrætter at gøre det på.
sep 2017
Følger: 10 Følgere: 2 Emner: 20 Svar: 374
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 24 Hunde: 5 Emner: 107 Svar: 6.293
1. gangsbesøget bliver på "2-mandshånd". Når hvalpekøber er her første gang, så vil vi spørge hvad deres holdning er til åben hus.
3 familier kommer fra Jylland, 1 fra Fyn og 1 fra Norge. Tænker ikke de kommer fisende hver uge. Sjællænderne nok hyppigere.
Vi har selv kun været på hvalpebesøg én gang. Det var rent formelt. De andre 5 hunde vi har købt, er først mødt på købsdagen. Har man speciel-racer, så kommer der ikke "shoppere". Man bestiller/køber en hvalp fordi man ønsker de specifikke linjer.
Facebook-side er lavet. Det var faktisk på opfordring fra hvalpekøberne. De købere vi normalt sælger til (Sealyham), er jo andre opdrættere, som kender hinanden og racen. Derfor har vi ikke haft behovet før. Endnu engang tak for jeres svar.
jun 2007
Vi er trods alt en familie med 3 børn, hvor den yngste skal inder udredning for autisme. Han vil helt fortrænge når der kommer besøg af fremmede. Det kan vi jo heller ikke byde ham fra hvalpene er 3 til 8 uger.
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 5.487
Nogen købere kommer adskillige gange, men de fleste kommer forholdsvis langt fra, så de kommer og ser hvalpene, og måske en gang mere og så for at hente hvalpene. Og så er der så en gruppe, der gerne vil komme mange gange, og det er de velkomne til men kun efter aftale. Jeg synes, det er hyggeligt.
Jeg er alene, så jeg skal ikke have en familie til at fungere ved siden af, men jeg skal dog også have tid til mine andre hunde.
Jeg serverer normalt te/kaffe og købekage eller en ostemad, hvis folk kommer lidt længere fra.
mar 2009
Har man en tæve som stresser over gæster, som en tidligere i tråden nævner, så synes jeg faktisk man har sat en forkert hund i avl. En mentalt stærk tæve kan godt håndtere flere gæster på én gang. Man kan jo fortælle sine købere, at når hundene sover, så skal man lade dem være. Det har aldrig været et problem her.
Mine købere har taget virkelig godt imod løsningen med åbent hus. De lærer hinanden at kende og fortsætter med at ses i årene frem. Det er helt vildt hyggeligt.
Kan nogen ikke få det hen med de udvalgte datoer, så har de altid mulighed for at spørge til en anden dag.
Vi byder på drikkevarer og en snack. Nogle gange har vi købt sandwich udefra og serveret. Jeg oplever at for meget mad opfordrer folk til aldrig at gå hjem
maj 2008
Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.716
Ja, jeg ved det ikke, men den sure ville ikke have brudt sig om banegårdslignende tilstande her i huset.
apr 2011
Følger: 32 Følgere: 53 Hunde: 8 Emner: 200 Svar: 12.252
1. de kan tidligste komme når hvalpene er 3 uger gamle.
2. der kommer en familie af gangen, og de får at vide, at det skal være korte besøg (ca en time) i starten, da det er vigtigt, at Saga får ro til de små. Når hvalpene bliver større og der er mere fut i dem, så kan de blive i længere tid med mindre der er mange der kommer samme dag, så sætter jeg igen tid på. Jeg vil ikke have nogen der bliver her en hel eller en halv dag, det er for anstrengende for hundene og for os, når der er 7 familier der skal komme flere gange. Jeg har også det problem, at jeg arbejder meget i weekender, så når jeg har fri, så kommer der flere hold samme dag.
3. de får kaffe, en sodavand/øl og en hjemmekøbt småkage af de mere lækre af slagsen
mar 2009
De få, der har børn, har haft virkelig godt styr på dem, og alle er mødt op med forståelse for hundesprog.
nov 2009
Følger: 12 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 78 Svar: 1.545
For mig var det OK med andre.. Hvis jeg ikke kendte opdrætter, ville jeg nok foretrække et besøg alene og derefter med andre. Det er meget af opdrætters tid, man tager ud, hvilket jeg som hvalpekøber også synes, man bør tage hensyn til
maj 2008
Nu er mit hus så heller ikke særlig stort, så der er slet ikke plads til adskillige familier på en gang, med mindre det er sommer og vi kan være ude.
maj 2008
Men jeg foretrækker selv at kunne have et øje på, hvad der foregår både med hvalpene og med de voksne hunde, og med flere børnefamilier på en gang, risikerer man let, at der er børn forskellige steder og man ikke lige kan holde øje med alt. Det kan godt være, at det ikke vil være sådan i virkeligheden, men jeg ville frygte, at det blev sådan.
jun 2007
apr 2011
Følger: 32 Følgere: 53 Hunde: 8 Emner: 200 Svar: 12.252
jun 2007
jun 2009
Følger: 5 Følgere: 14 Hunde: 5 Emner: 4 Svar: 363
Især fællesbesøgene har faktisk været gavnlige. Har helt bevidst fået fixet så købere fra de forskellige landsdele kom samtidig så de har lært hinanden at kende.
Med det resultat at et hold nu har et fårelaug sammen og et andet hold træner sammen med jævne mellemrum. Ingen af dem kendte hinanden før. Så det betyder de har hinanden at sparre med, bla til de ting de måske synes er for små til at gå til mig med og de der hyggelige små snakke om hundene.
Og det giver jo sig selv at det er rart at have køberne på tomandshånd ifht spørgsmål og at få en fornemmelse for hinanden. Det er super, super vigtigt. Så en kombination af de to har fungeret rigtig godt her.
Og jeg er om muligt verdens dårligste vært... Flere af mine købere fik en rundvisning i køkkenet og så måtte de ellers bare rende i køleskab osv som de havde lyst. Havde sørget for sodavand og noget spiseligt engang imellem, men absolut ikke hver gang og faktisk havde køberne flere gange mad med til mig
Behøver vel ikke sige jeg muligvis har verdens bedste hvalpekøbere?
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 84 Svar: 7.451
Opdrætter behøves altså heller ikke byde på alt muligt når man kommer. Bevares det var da dejligt at Clintons opdrætter serverede et par madder. Der er trods alt langt fra Køge til Kalmar
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 69 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.865
Jeg havde på forhånd afgjort med mig selv at vi kun skulle have købere på besøg i weekenden.
Jeg syntes der var så rigeligt at tage sig til til daglig, hvor jeg var hjemme alene, og al den ro, der kunne findes skulle udnyttes.
Så med nogle enkelte undtagelser (de par bejtenete, der fik hund herfra kom selvsagt i arbejdstiden, den kunne jeg trods alt ikke styre
Jeg forsøgte så vidt muligt at sørge for at alle fik alenetid med os og hvalpene - det er klart, at det blev lidt sværere efterhånden som hvalpene blev større og flere besøg var en realitet
Der var en gang i mellem lidt overlap mellem hvalpekøberne og det var også ganske hyggeligt.
Det der med åbent hus, det kunne jeg slet slet ikke håndtere, tror jeg.
Det er for mange mennesker, for meget at forholde sig til, børn, voksne, hunde, hvalpe - samtidig med, at dagsrytmen skulle opretholdes.
Jeg er glad for vores måde at gøre det på - men vi havde også flinke købere, der ikke krævede alt for meget af os
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 69 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.865
Ikke det store, men nok til at vi kunne sidde og tale lidt sammen, før eller efter hvalpene var aktive.
Det var ganske rart for alle, tror jeg.
apr 2008
Følger: 2 Emner: 2 Svar: 11
jun 2007
Besøg af hvalpekøbere