{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad prioritere i højest?
  • #1   13. feb 2016 Jeg kan ikke sige, hvad jeg prioriterer højest. For mig er det et samspil mellem forskellige faktorer. Jeg sætter sundhedskrav først, indenfor dem der møder kravene kommer udstillinger, mentaltest, temperament, størrelse, min egen personlige mening om hans bygning..
    Som regel er han stærk på nogle punkter, svagere på andre, og det må man så veje op mod hinanden.

• #2   13. feb 2016 Som køber:
    At hunden nedstammer fra dyr, som har generationer har kunnet bruges til mit ønskede formål op i en høj alder, uden sygdom, skader og des lige. Så kan der ikke være ret mange truende anlæg til sygdom i deres gener. Ligesom de mennesker der er erhvervsaktive til de er 80-90 år, det er også et godt tegn.
    Diverse test er også godt.

At hunden opfylder min definition på et godt sind. / Jeg har grund til at tro på at forældre dyrene giver et godt sind videre. (Og det varierer jo fra ejer til ejer hvad det er.)
    Eksteriør har lav prioritet, hvis det ikke har konsekvenser for hunden liv. Og da jeg ikke avler, så er det mange slåfejl betydningsløse.

Jeg skal stole på sælger. Hvis jeg er uenig i hvordan man håndterer hunde, hvad der skal ske mens avler har hvalp osv, så kan jeg godt gå videre.

Hvis jeg en dag beslutter at blive avler, vil jeg sigte efter at skaffe en hund som er af en sådan kvalitet, at dens gener hæver gennemsnittet.
    Jeg kan bedre lide idealet om at vurdere baseret på funktion end på udseende. Så, jeg vil nok gå efter brugsracer.

• #3   13. feb 2016 Her er et godt oplæg om valg af avlspartner:
    http://www.schaeferhund.dk/files/Opdrætterseminar%202010%20%20Avlspartnersammensætning..pdf

• #4   13. feb 2016 Tak indtil videre....spændende at læse om hvad i forskellige kigger efter mm

• #5   13. feb 2016 Jeg kigger først og fremmest efter en han som passer til min tæve, dvs ikke har de samme svage områder. Alt afhænger af hvad for et kuld jeg vil lave. Hvilke egenskaber jeg vil se fremavlet.
    Når jeg bruger en hund i avl, så er det fordi den har noget at byde på.
    Sundhed, bevægelse og samarbejdsevne skal være i top. Dernæst kommer generelt sind, og til sidst dens opnåede resultater på show, prøver mv.
    Jeg lader mig aldrig blænde af udstillingsresultater, for der render alt for mange skrøbelige hunde rundt med fine titler fra shows. Det hele skal være der, det er en pakkeløsning.

• #6   13. feb 2016 Når jeg tænker eksteriør tænker jeg størrelse, højde osv.

• #7   13. feb 2016 Først og fremmest ser jeg godt og grundigt på min tæve og hendes afstamning. Det er hende, jeg tager udgangspunkt i, når jeg vælger han.

Mht hannen skal det som allerede nævnt af andre være en pakke, der er god både med hensyn til temperament, sundhed og udseende. Jeg synes ikke, man kan sige, at et af punkterne er vigtigere end de andre.
    Afstamning og udseende er nok det første sted, jeg sorterer. Ikke fordi det er det vigtigste, men fordi et sted skal man starte, og en hund, jeg ikke bryder mig om udseendet på (dvs type, bevægelse, helhed, korrekt bygning, pels m.m.) undersøger jeg ikke nærmere.
    Når jeg så har fundet en hund, der tiltaler mig i udseendet både i sig selv og i forhold til den tæve, han skal parre, undersøger jeg sundhed og temperament for både ham selv og for så meget af hans familie, som jeg kan finde oplysninger om. Det er altid rart hvis en hanhund allerede har givet gode hvalpe.
    I sidste ende vil jeg nok være mere tilbøjelig til at gå på kompromis med småfejl i udseendet end med sundhed og temperament, men det er første sorteringspunkt for mig.
    Jeg lægger vægt på, at hundene i linjerne har opnået en god levealder. Gode udstillingsresultater kan være gode at have, de beviser, at der er andre end mig, der synes om hunden, men de er ikke afgørende.

• #8   15. feb 2016 I vores avl vægter vi sundheden MEGET højt.. Jeg holder på at en kopi sjældent (aldrig) bliver bedre end det den er lavet ud fra..
    Ligesom hvis man med en kopimaskine, tager en kopi af et stykke papir, som måske har ligget i en lomme.. taget med våde fingre etc..
    Sagt på anden måde, jeg har ingen planer om at benytte hunde med andet end A i hofter osv.. Ved godt at det IKKE kun er gener der spiller ind (vi tjekker 8 generationer tilbage), men jeg mener 100% at så har man gjort som opdrætter hvad man kan for at sikre at linierne bag ens avl er sundt.

Derud over SKAL hundene selvfølgeligt være racetypiske og for vores vedkommende være gode familie medlemmer også.

Kommentér på:
Hvad prioritere i højest?

Annonce