{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.353 visninger | Oprettet:

Markedet af hunde idag- blandingshvalpe og priser.. {{forumTopicSubject}}

Syntes simpelthen det er vanvittigt. Der er så mange blandingshvalpe til salg i øjeblikket, til skyhøje priser. Må erkende at jeg simpelthen ikke forstår hvorfor så mange har behov for at avle på deres blandingshunde og derefter tage imellem 2000-9000+ for disse hvalpe.

Har siddet og kigget lidt i markedet her på HG, blot for hyggens skyld. Jeg faldt over mange annoncer, hvor deres blandingshunde kostede det samme eller mere, end hvad mange racerene hunde koster.

Har du blandingshvalpe til salg? Hvad tager du for dem, og hvorfor denne pris? Hvorfor har du avlet på en hund der ikke er raceren?

Vi har selv en blanding. En helt igennem fantastisk tæve. Hendes mor er labrador/flatcoated retriever blanding, og faren er ukendt - muligvis noget sennen hund. Hende gav min kæreste intet mindre end 500 kr for - i mine øjne en fair pris, netop fordi hun var en blanding, og man dermed faktisk ikke kan vide hvilke gener m.v. denne hund ville have som voksen.

Men aldrig i livet at vi kunne finde på at trække hvalpe på hende, og dette er netop fordi vi jo faktisk ikke ved hvad vi i teorien har med at gøre. Emma er som sagt en helt fantastisk hund- altid glad, god til at høre efter, hun har et suverænt sind. Hun ville da helt sikkert blive en rigtig god mor, men nej - for vi ved jo ikke hvordan hvalpene ville blive, og det ansvar vil vi ikke stå med.

Nu er der rottweiler hvalpe med DKK tavle til salg her på HG, til sølle 3000 - en pris der enten er mindre eller den samme, som samtlige blandingshunde/hvalpe der pt er til salg.

Så er der en annonce med STB hvalpe, hverken disse eller forældre har tavle. Altså en direkte risiko for at hvalpene senere må lade livet, fordi de fleste politifolk ikke kan se forskel på disse, og så en amerikansk staffordshire terrier. Ikke nok med det, kostet disse hvalpe intet mindre end 9000 - altså samme pris, eller en anelse mindre end samme race, blot med tavle.

Kan simpelthen ikke sætte mig ind i hvorfor folk avler så (i min verden) hovedløst. Er det fordi det kunne være sjovt med hvalpe, er det for pengenes skyld? Ellers, hvorfor?

Laver dette indlæg, fordi jeg er så godt som sikker på at jeg på den måde ville kunne ramme nogle af avlerne, af disse blandingshunde og dermed kunne blive oplyst, og det måske ville kunne skabe en god debat. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Markedet af hunde idag- blandingshvalpe og priser..
  • #1   26. dec 2015 Du købte jo selv ...( eller din kæreste ) ... en blandingshund ... ikke ???

    Det er derfor folk stadig avler blandingshunde ... fordi der er nogen som dig .... (og måske mig ) ... der køber dem ...... smiley


  • #2   26. dec 2015 Min blanding fik jeg gratis inkl lidt "tilbehør"

    Jeg ville aldrig give 2000 for en blanding, slet ikke som voksen, som er hvad jeg går efter


  • #3   26. dec 2015 Jo såvel, men nu er der i min verden stadig forskel på om man sælger en blandingshund til 500,- og man sælger dem til flere tusinde. smiley

    Min kæreste købte Emma af en ældre mand, hvpr han var kammerater med sønnen. Denne tæve var løbet væk hjemmefra, en fejl fra ejeren. Han havde aldrig fået hvalpe på tæven før, og sørger nu for at det aldrig sker igen.

    Men som sagt, så syntes jeg stadig der er forskel på at sælge sine blandingshvalpe til småpenge, og så til flere tusinder.

    Desuden var jeg også ude efter at finde ud af hvorfor folk avler på deres blandingshunde, altså tankerne bag - i de fleste tilfælde kender ejeren af tæverne jo også hanhunden og kuldet tilmed er planlagt. Og hvorfor hvalpene deraf efterfølgende er så dyre. smiley


  • #4   26. dec 2015 Selvfølgelig skal man give noget for hvalpene fordi de koster jo trods alt noget med vaccination og chip. Men jeg synes dog at det som oftest tager overhånd med priserne

  • #5   26. dec 2015 Den hyppigste grund er at Fido længes efter st blive mor/far (hvilket Fido ikke aner noget om)

  • #6   26. dec 2015 Hahaha jeg havde faktisk en mand i røret for nogle måneder siden, der var interesseret i at benytte en af mine hanner på hans tæve. Den ville jo så gerne have hvalpe smiley
    Jeg sagde at alt ikke skulle Disneyficeres og han brugte sjovt nok en anden hanhund


  • #7   26. dec 2015 Du undrer dig over at folk sælger blandingshvalpe til x antal 1000. Jeg undrer mig over at folk KØBER blandingshvalpe til x antal 1000. Blandingshvalpe til 10.000,- er jo set. Så hedder de bare et designernavn. Men i bund og grund er det blandinger. Men folk betaler, så fed indtjening (specielt når man laver 15 kuld om året).

  • #8   26. dec 2015 Jeg mener jeg gav 4000 for Joy som jo er en blanding eller 3500 jeg kan egentlig ikke huske det, og jeg gør det gerne igen.
    Men jeg ville ikke give over 5000 for en blanding.
    Jeg købte hende fordi det føltes så rigtigt.
    Og jeg har bestemt ikke fortrudt smiley
    Men jeg syntes det er forkert når prisen på blandings hunde er højere end på tavle hunde.


  • #9   26. dec 2015 Kennel HiJacks: Korrekt at de koster i vaccination og chip - foder også. Men har dælme stadig svært ved at sætte mig ind i hvorfor de derefter skal være så dyre.

    Man kan jo ikke gå efter at det skal være en overskudsforretning, og at der efter at alt er betalt stadig skal være et plus i overskud. Så skulle man jo finde noget smartere at avle på, og oprette en kennel. Og selv disse kan have svært ved at lave overskud, fordi de betaler en noget højere pris på hanhunden, og at tæven jo også skal tjekkes for de sygdomme som racen nu kan være præget af. Som eksempelvis HD og AD.

    Kan bare ikke forstå hvorfor disse blandingshvalpe skal være så dyre. Ser det samme i hesteverdenen. Har i foråret solgt min RDH hoppe, kanon godt kåret, med suveræn stamtavle, og kæmpe potentiale i springning. 174 stg. Hun lagde på LB-LA niveau, men hoppede let højere. Hun var tilmed i hendes bedste alder af 6 år - hun blev solgt for lidt over 40.000.

    Går man ind på markedet nu, vil du nemt kunne finde en 10 årig fjordhest blanding, LC niveau (til klubstævner) og en højde på 155, til nøjagtig samme pris.

    Jeg bliver sku lidt irriteret og kan da kun håbe på at vedkommende ikke får kræet solgt. I min verden, er sådan en hest ikke mere end max 10000 kroner værd, måske ikke engang så meget. Folk har det med at regne dyrenes værdi ud i DERES øjne, istedet for lige at se realiteterne i øjnene. smiley


  • #10   26. dec 2015 Hi-Jacks:

    Sippe!!!

    For mange mange år siden var der en aften en kvinde har på HG, som skrev at hun havde lukket sin højløbske tæve ud "i naturen" for at blive parret. Det ville blive kærlighedshvalpe, for HUN bestemte ikke hvem tæven ville vælge som far til hvalpene. Det skulle tæven selv vælge. Hun blev rasende på os da vi skrev at tæven var fløjtende ligeglad med hvem det var, bare hun "fik noget". HOLD da op, der var drama i luften........*GGG*


  • #11   26. dec 2015 Mette, jeg undre mig såmænd også over at folk køber blandingshunde til x antal 1000. Kunne jeg simpelthen aldrig drømme om.

    Ja jeg har en blanding, og nej jeg har bestemt intet imod blandinger. Men har dælme noget imod at de næsten skal være dyrere end racerene - og kunne derfor godt tænke mig at vide hvorfor Lise Lotte skal have så mange tusinde for hendes blandinger? smiley Altså hvad der gør hun mener at de er så mange penge værd. smiley


  • #12   26. dec 2015 Åh Gud alle de penge jeg er gået glip af smiley

  • #13   26. dec 2015 Jamen fordi de kan... fordi der er et marked... der er også tilfældige "labradoodle" hvalpe til salg herinde for 10.000 kroner (!!).
    På den ene side gider folk ikke spare op og give de penge det koster at købe de fleste stambogsførte racer, på den anden side er der flere der giver lige så meget - hvis ikke mere - for tilfældige blandinger og især hvis de har et smart designernavn.
    Jeg synes prisen er helt vanvittig for mange.. men der er jo nogle, der i sidste ende vil give det..

    De rottweilerhvalpe er vist forresten også noget fusk smiley


  • #14   26. dec 2015 Jeg har købt en fjordhest med rødt pas for 7000 kr som 3 årige utilstedeligt smiley

  • #15   26. dec 2015 Tjae.

    Jeg er interesseret i at forældrene har de egenskaber som jeg søger en kombination af til min kommende hund.
    Forældrene skal være sunde og raske. Gerne via sundhedsscreeninger, som det fx er at få rtg gennemlyst hofter, men det vigtigste er at forfædre fungerer som arbejdsdyr, i den funktion jeg ønsker. Gerne med lang holdbarhed.

    Det er synonymt med at man ser sig for. Taler med avleren. Tager stilling til hvad man overhovedet søger, så man er afklaret. Osv.

    Stambog kan bruges til at dokumentere ovenstående.
    Men det er ikke synonymt med at ovenstående kriterier er overholdt, bare fordi der er stambog.

    Vi gav 6.000 kroner for Saga. Halvt cocker og Golden Retriever. Skidegodt præget, sundt sind, gåpåmod. Sunde forældre.
    Fuck det, jeg var på stranden med hende og min bror. Vi skulle lige op ad en trappe, ca 8 meter klint, 70-80 graders hældning. Hun så på den våde trappe, men valgte sin egen vej og sprang op af klinten! Ikke planlagt, jeg havde ikke snor på hende, for min fantasi rakte ikke så langt.
    Jeg er jævnt imponeret over hendes gåpåmod!

    Tilbage til pointen.
    Der fødes ringe og gode hunde med og uden tavle.
    Og der er rigtig gode hunde, med og uden tavle. Det vigtigste er at se sig for. Og være ærlig med, hvad man ønsker sig, hvad man kan udnytte af potentiale og hvornår man tager munden for fuld.

    Sælger sætter vel en pris efter hvad de håber på at kunne få, og så får de en pris, eller u-solgt hvalp.

    Det kan meget hurtigt blive dyrt at holde hund.
    Jeg vil ikke bryde mig om at sælge en hvalp til folk, der synes 5.000 kroner er svært at skaffe... Og hvis du laver hvalpe, og deres potentiale ikke rækker til en moderat hundepris på nogle tusind, burde de aldrig have været født. Med eller uden tavle.

    Jeg forstår godt sælgere, som nægter at sælge hvalpe for småpenge, hvis de bruger ovennævnte eller lignende argumenter.


  • #21   27. dec 2015 Nu er der jo nok også ansvarlige blandingshundeejere, som ikke bare hovedløst laver hvalpe på deres blandingshunde med hvilken som helst hanhund og som gør rigtig meget ud af prægningen af hvalpene.
    Jeg kan da finde eksempler, hvor jeg hellere betaler 10.000 for en blandingshvalp end en hvalp med stamtavle og omvendt.
    Det er da mindst lige så slemt, at der findes hundracer, som har så mange racebetingede sygdomme og at der alligevel lystigt avles videre på racen. Det er mig en gåde, at nogen villigt betaler 10-15.000 for sådan en hund bare fordi "uhh den ser bare så sød ud " eller "ihhh jeg elsker bare deres sind". Og avlerne der bare eeeellllsker deres race - altid fyldt med undskyldninger "jamen det er racestandarden og ellers kan jeg ikke få mine hunde kåret og jeg kan ikke sælge hvalpene og JEG prøver virkelig at ændre avlen i en sundere retning og det er meget værre i udlandet" osv osv.
    Så ja nogle blandinghvalpe er for dyre men det er nogen racehunde også - ja nogle blandingshvalpe skulle ikke laves men det er der altså også mange tavlehunde der heller ikke skulle.


  • #22   27. dec 2015 Grunden til at man vælger at få hvalpe på sin blandingshund kunne jo også være, at man faktisk har en kanon god hund og at derfor gerne vil vil have hvalpe på den, så man selv kunne beholde et par stykker. Det overvejede jeg da på min og har da også fortrudt i dag, nu da hun ikke er her længere. Men min mand ville ikke gå med til det, for han var bekymret for, at jeg ikke ville skille mig af med en eneste af hvalpene.

  • #25   27. dec 2015 Øhh.

    Jeg undrer mig virkelig over attituden "men jeg vil ikke betale mere end *indsæt lavt beløb* for x hund."

    Jamen, hvorfor fanden købe en hund, hvis du mener den er værdiløs?

    Saga er avlet til jagtglade og aktive mennesker.
    Hun er et scoop, og jeg tror ikke på at en stamtavle kunne have gjort hende bedre. For hun opfylder de kriterier jeg søger.

    Det ER udbud og efterspørgsel. Man er tosset som køber, hvis man ikke betaler en moderat pris, når man mener at have fundet en potentiel hund, som opfylder ens succeskriterier.
    Hvis man ikke vil betale for at købe en god hund, er man så NÆRIG, at man er godt dum.
    Hvis man ikke mener, at hunden er penge værd, skal man aldrig købe denne hund.

    Hvis jeg en dag skulle sælge en hund, ville jeg slet ikke sælge, men aflive, hvis den var værdiløs. For en værdiløs hund har høj risiko for et ringe liv. Inklusiv, hvorfor er den værdiløs?
    Og jeg ville aldrig sælge en hund, til en ejer, der ikke så nok potentiale, til at indse om der er værdi.

    Pas på jer selv derude.


  • #28   27. dec 2015 Fordi jeg mener, at livet er godt, og det skal der sgu have lov til at blive ved med.

    Og det bliver ekstra godt, hvis vi har empati nok til at behandle hinanden godt. Hvis vi *ser * hinanden som mennesker.

    Jeg kunne også skrive nyd livet, men det lyder så hedonisk!


  • #29   27. dec 2015 Nåja, og uden kropssprog til at ledsage ord, kan skrift hurtigt se hård ud.

    Så vi skal behandle folk pænere i samtaler uden kropssprog.
    Det er så kikset hvis viise tanker plumres af dårlige formuleringer.


  • #30   27. dec 2015 Fordi Isabelle ønsker både at resten af dagen vil blive god + håber første del var god?

    Det ønske modtager jeg gerne!


  • #32   27. dec 2015 Nu er værdi heldigvis ikke kun kroner og øre smiley

    Ja jeg har givet 0 kr for Robin, men for mig er han RIGTIG meget værd


  • #36   27. dec 2015 For mig betyder linjer, prøver og udstillinger intet. For mig betyder fysisk og psykisk sundhed meget og endnu mere at hvalpen kommer fra en god og kærlig opvækst, hvor den har prøvet noget, inden jeg får den og selvfølgelig at den er opvokset som stueopdræt. Det kan man få både med og uden papirer.
    Hvad hjælper linjer, prøver og udstillinger hvis man avler på en race, hvor det er normalt, at der følger skavanker med og hvis der ikke opstår noget i løbet af hundens liv, så har man været mere end heldig. Nogle racer avles jo ikke på 100% sunde hunde men derimod individer som er mindre syge end gennemsnittet og det almindeligt accepteret smiley


  • #38   27. dec 2015 Men nu er sagen jo den at langt de fleste blandingshunde netop ikke er tjekket for eventuelle fejl. Der findes eksempelvis bordeaux blandinger derude, hvor bordeaux-forældreren ikke er tjekket for HD, AD m.v. Mange hunderacer har jo netop risiko for nogle skavanker, og vælger man at blande hunde med disse, mener jeg at man som "avler" enten har pligt til at foretage de undersøgelser, eller sætte prisen ned.

    Ja der findes mange gode blandinger, og helt sikkert også nogle som er mere værd end andre. Men køber du en blanding hvor forældrene ikke er tjekket, har du ingen ide om hvor fysisk sund din hun egentlig er. Så kan du stå der med en etårig hund, der ikke er mere værd end aflivning, netop fordi at forældrene kunne være mere skadede end hvad øjet kunne se.

    Jeg syntes da også at Emma er mere værd end små 500, men det er i mine øjne. Hendes forældre var ikke tjekket og tilmed faren ukendt, så de kunne ligeså godt have haft alle mulige arvelige sygdomme. Mange som først ville dukke op når hun nåede voksen alderen smiley


  • #39   27. dec 2015 Vi kommer jo tilbage til det faktum at der kun er statistik på racerene hunde og ikke blandinger. Så den med at de racerene er mere syge end blandinger bunder i personlige erfaringer og (ja undskyld mit sprog) ikke holdbart materiale

  • #41   27. dec 2015 Jeg tror også der er foreskel på om man køber hunden fra hvalp, eller man som jeg fra voksen.

    De voksne har jo ofte "vist" hvis de har nogle fysiske gener (som ikke bare er alder) i modsætning til hvalpen, der ved man jo ikke rigtig hvad der sker


  • #42   27. dec 2015 Det minder mig om, at jeg for et par år siden spurgte mig selv, om hvilken evidens der egentlig lå bag alkohol anbefalinger, inklusiv hvorfor en halv eller hel genstand skulle være godt, mens mere var skidt.
    Jeg fandt nogle spændende artikler på pubmed databasen, herunder lorithian kohorten.

    Det korte af det lange er, at de mennesker, som drikker en og kun en genstand, er de samme som har overskud til at åbne en flaske vin, drikke en smule og acceptere resten går til spilde. Dvs overklassen, de højtuddannede og så videre. Med andre ord, de som kun drikker en genstand er i forvejen de stærkeste i samfundet.

    Det er et godt eksempel på begrebet confounder.

    Jeg kan forestille mig at hos blandingshunde er "ups - de blev født og skal bare sælges, evt sælges ukritisk" med til at trække statistikken voldsomt ned.
    Hvis man korrigerede for inkompetente købere, ville man se den sande effekt af raceren vs blanding.
    Ellers kan lav pris = uovervejetuovervejet køber være en ekstrem stærk confounder


  • #43   27. dec 2015 Det handler jo om noget så såre simpelt som: Udbud og efterspørgsel. Hvis ikke designerhunde, blandinger, eller lign. kunne sælges for x antal 1000 kr. Så blev prisen jo sat ned smiley I sidste ende er det jo os købere, som sidder på magten.

    Jeg må da indrømme, at jeg af og til kan blive forundret over den høje pris på én eller anden spøjs blanding. Men forarget, nej. Jeg ville blive mere forarget over at folk solgte hvalpe alt, alt, alt for billigt. Tænker at en rimelig seriøs pris trods alt er med til at frasortere de mest useriøse, og uansvarlige hvalpekøbere. Så jeg har absolut intet imod en forholdsvis høj pris for hunde uden tavle.

    Ville blot ønske at hvalpekøbere blev bedre og mere realistiske, til at stille spørgsmål/krav. Og var mere obs på at blandingshunde også døjer med diverse sygdomme.


  • #45   27. dec 2015 Ida: Jeg er som sådan ikke uenig med dig i, at en høj pris for en hund altid er lig med en seriøs køber. Dog vil jeg vove den påstand, at det trods alt holder de værste og mest useriøse fjolser væk. De fleste tænker immervæk lidt mere over det, hvis man skal betale 8000 kr. for noget, fremfor 500 kr.

  • #47   27. dec 2015 Øhm, dether er en samling anekdoter, ikke så pokkers videnskabt...



  • #50   27. dec 2015 Jeg kan godt se meningen i at en høj pris ville frasortere useriøse hundeejere. Men så igen syntes jeg det er forkert at skære mennesker over med en kam, på den måde.

    Nej det er da nok ikke alle der har råd til at give 12-15000 for en hund og fordi de ikke har det betyder det jo ikke at de er dårlige ejere og hunden vil få dårlige forhold.

    Om en hund er dyr eller billig, koster den jo det samme i foder, forsikring, evt træning m.v

    Så selvom folk måske ikke har så mange tusinde, kan de jo godt være gode ejere. smiley

    Jeg kan godt følge prisen er højere på de blandinger, hvor forældrene faktisk er tjekket.


  • #54   27. dec 2015 Isabelle: Jo tak, desuden også et værre svineri smiley

  • #55   27. dec 2015 Ida, er ret sikker på at det var en kommentar til #40 / #46 smiley

  • #57   27. dec 2015 Ida, kan du sende et link?

    Jeg tror nemlig confounder betyder ekstremt meget her


  • #59   27. dec 2015 Hm.

    Undersøgelsen er baseret på et spørgeskema, som fortæller intet andet om ejeren, end postnummer.

    Det vil sige, min mistanke om ejerens ressourcer, som afgørende faktor for hundens livstidsrisikolivstidsrisiko for aflivning, kan ikke be- eller afkræftes ud fra denne undersøgelse.

    Æv. Kunne ellers være interessant at se belyst.


  • #63   28. dec 2015 Jeg mener ikke at "jo mere man betaler, des mere seriøs køber er man".

    Men jeg mener, at som køber er man idiot, hvis man vil have en værdiløs hund.
    Eller, urealistisk hvis man vil have en god hund, men ikke tror på at den koster penge at købe.
    (Undtagelsen er vel, hvis folk må skille sig af med et dyr af personlige årsager, og sælger for symbolsk beløb, fordi det bringer uheld at forære dyr væk.)

    Og som sælger bør man nok hellere aflive end sælge en værdiløs hund. Ikke så meget for at undgå internater, men fordi der nok er sammenhæng mellem værdiløshed og årsagen til at man ikke kan finde et fornuftigt menneske til at købe hunden.

    Useriøse avlere, der kræver mere end standard pris er køber selv ude om, hvis man køber hvalpen, uden at have sat sig ind i at skelne skidt fra kanel.
    Det er kun moralsk forkert at sætte en høj pris, hvis man skjuler eller lyver om hvad man sælger.
    Dette være sagt, så er der meget stor forskel på hvad man tillægger værdi.

    Jeg beundrer min hund for stifinder færdigheder, energi, entusiasme, kærlighed. For andre ville hun være en problemhund med for meget drive.
    Jeg er skeptisk over for enhver skødehund, som er svagelig nok til at mine katte ville æde den, eller den ikke kunne ledsage mig på en vandretur. For andre er samme manglende energi et perfekt match til livsstil.

    Vi er så forskellige med hvad vi vægter som perfektion.


  • #64   28. dec 2015 Jamen 0kr er jo ikke = værdiløs for alle.

    Jeg vil da mene jeg er ret seriøs selvom jeg ikke vil give flere tusind for en "brugt" hund. Og selvom min hund var gratis var han ikke værdiløs hverken for mig eller sælger smiley


  • #65   28. dec 2015 Men Helene, som sagt så ved man jo ofte ikke om disse blandingshunde er gode hunde, før de er voksne.

    Hvis forældre dyrene ikke er tjekket, kan disse hunde jo have en flod af arvelige sygdomme, og udover det vil nogle blandinger vende skidt ud, grundet racerne der er blandet.

    Er klar over at der også vil være en chance for at en raceren hund vil kunne gå hen og få eksempelvis dårlige hofter, på trods af at forældrene var suveræne - men ofte skyldes dette netop at ejerne har fodret forkert eller motioneret forkert. Er forældrene tjekket, har man taget sine forholdsregler.

    At en hund er billig, er ikke ens betydende med at den er værdiløs. En værdiløs hund er en syg hund, på enten den ene eller anden måde - hvilket man jo i langt de fleste tilfælde ikke vil vide før den er voksen.

    At Emma har kostet 500 kr, gør hende ikke værdiløs. Hun er vendt sund og rask ud, og er en helt igennem kanon hund. Men det ændre ikke på at det var en risiko at løbe. smiley


  • #67   28. dec 2015 Godt jeg ikke er overtroisk. Robin er bestemt ikke et uheld.

  • #68   28. dec 2015 Kat: Er helt enig med dig i at jeg aldrig i livet ville betale 8000 kr. for en eller anden tilfældig hul-i-hæk blanding, som er opvokset i en stald, uden god socialisering eller ordentligt foder.

    Men, hvis "opdrætter" har lavet en planlagt blanding, testet for diverse sygdomme, gjort et stort arbejde ud af socialisering, fodring, dyrlægekontrol, samt nøje udvalgt hvalpenes kommende familier, og altså ikke bare har lavet et eller andet tilfældigt ups-kuld, i håbet om at score kassen, så vil jeg da hellere end gerne give en god pris. Fremfor at støtte de mere useriøse af slagsen.

    Jeg ser intet problem i at prisen for en hund uden stamtavle kan være høj, men jeg ser der imod et problem i, at visse hvalpekøbere ikke gør deres forarbejde ordentligt, og ofte ender op med at støtte de mere useriøse "opdrættere", som har valgt et eller andet smart designernavn, for at sælge "varen" for højst mulig pris.

    Hvis nu vi købere blev bedre til at sortere de useriøse "opdrættere" fra, så var problemet jo sådan set ikke så stort.

    Jeg har da adskillige gange undret mig over at en race, uden stamtavle, kan sælges til stort set samme pris, som samme race med stamtavle ?? Det er da os, hvalpekøberne, som er for dumme, hvis vi betaler "fuld pris" for en racehund, uden tavle, og uden sundhedsundersøgelser, fremfor at støtte en mere seriøs opdrætter.
    Men man kan da ikke klandre hvalpesælgerne i deres forsøg på at få bedst mulig pris for hvalpen. Det er jo så bare op til os hvalpekøbere at blive bedre til at vurdere og sammenligne priser, før vi køber hvalpen.


  • #70   28. dec 2015 Prisen afhænger jo nok af om hvalpen var solgt som en Lapoograv, eller som en hul-i-hækken hund smiley

  • #72   28. dec 2015 Så har prisen nok ikke været så høj smiley

    Mødte en gang en gravhund-bokser blanding, det var godt nok en spøjs, og ikke særlig køn hund. En tigerstribet bokser, med gravhunde krop smiley Men sjov, det var den smiley


  • #74   28. dec 2015 Dejligt, med en godt socialiseret hvalp, selvom blandingen er lidt spøjs smiley

  • #75   28. dec 2015 Jeg mødte en af de seriøse labradoropdrættere nede i centret idag. Hun var på tur med et par store unge piger og 2 hvalpe på 9-10 uger. Hun havde ikke fået solgt disse hvalpe endnu men det tog hun helt roligt og var i fuld gang med at miljøtræne dem og gå en tur på stationen, se busser , indkøbsvogne og masser af mennesker.

  • #81   30. dec 2015 Jeg ved ikke.

    Personligt ville jeg aldrig give mere end 4- måske 5000 kr for en blanding, men så skal den os være helt rigtig. Det bunder for mig i at den ikke har stamtavle, og ikke kan udstilles (:

    Derudover synes jeg at den der konstante debat om hvorvidt det er racehunde eller blandingshunde som er sundest er ved at være trættende og den er også upræcis. Det kommer helt an på hvilken blanding og hvilke racer man vælger at undersøge. Man kan så sige at flere blandingshunde ender med at blive omplaceret eller aflivet, grundet at folk måske ikke helt har tænkt sig godt nok om da de har købt hunden.

    Men omvendt så synes jeg os man er godt dum hvis man betaler 15-20.000 kr for en stamtavle hund af en race som er så syg at den burde få total avlsforbud. (FB og EB især)


Kommentér på:
Markedet af hunde idag- blandingshvalpe og priser..

Annonce