1.217 visninger
|
Oprettet:
Alle de søde hunde i markedet :) {{forumTopicSubject}}
Ihhhh, sad lige og kiggede en masse salgsannoncer igennem.. Hvor er der bare MANGE dejlige og ikke mindst UNGE hunde til salg. Ved godt at der kan opstå problemer osv. så man ikke kan have dem mere. Men det brister alligevel lidt mit hjerte . Ville ønske jeg kunne tage mig af dem alle sammen og elske dem lige til de dør, ligesom min egen lille hund .
Kender i ikke det?
okt 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 65 Svar: 725
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.432
jeg tænker mere " Gid man kunne nå ud til alle avlere og lære dem at fortælle hvalpekøbere hvad det indebærer at have en hvalp og ikke mindst unghund, og lære sælger at det er okay at afvise en køber man ikke føler er den rigtige til hvalpen"
Og jeg tænker "kunne man da bare nå ud til folk FØR de køber hund og hjælpe og vejlede dem til at vælge rigtigt første gang.. Både for deres egen skyld og for hundens skyld"
maj 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 97 Svar: 610
Men i hvertfald, så gør det mig meget ondt , Men man skal jo glæde sig over sin egen hund. Som min far tit siger når han kigger på vores hunde: Ja de har det bedre end de fleste børn i verden. Det er heller ikke løgn, og den tanke brister også mit hjerte en smugle. Jeg tror bare at alle os med hjertet på det rette sted ønsker at alle omkring os har det godt, ikke sandt?
apr 2008
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 315 Svar: 2.204
Det er det bedste vi har gjort. Vores "gamle" hund nyder virkelig, at have fået en legekammerat, og den "nye" trives i stor stil i vores familie.
Vi har ikke fortrudt et sekund, at vi tog en omplaceringshund ind.
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.432
Blev faktisk helt sørgmodig da jeg kom til at tænke over din fars kommentar...
Tænk at vores hunde har det bedre end mange børn i verden... Det er jo tragisk, men sandt
maj 2009
okt 2007
Følger: 33 Følgere: 30 Hunde: 2 Emner: 146 Svar: 2.590
Men har det præcis som marianne B. Vi tog springet, og hvor er jeg glad for det!!
maj 2009
apr 2008
Vi brugte rigtig lang tid på at finde ud af, om vi skulle have nr. 2. Dels skulle vi selv være helt afklaret på det. Men vi skulle også være helt sikre på, at de to hunde kunne sammen. Så vi havde den nye på prøve en del gangen inde vi sagde ja. Vi skulle jo nødigt være en af dem, der skulle af med ham igen.
apr 2005
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 81 Svar: 2.130
Åhh drømmer videre om en fransk bulldog. :o)
maj 2009
maj 2009
apr 2008
okt 2010
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 2.496
Men jeg har det også lidt sådan at jeg næste gang gerne vil have en lille hvalp, som jeg selv kan præge helt fra starten. Man kan få en god hund i en omplaceringshund, men der er nu noget andet og ekstra over hvalpetiden
Selvom med vores små børn i huset også, kan jeg godt se visse fordele i at Buddy er renlig og ikke bider i vores møbler etc. Han har dog nogle gange forvekslet børnenes legetøj med hans eget og tygget huller i plasticfrugter, så vi har måttet smide dem ud...
maj 2009
Det er rigtigt, der er fordele og ulemper ved at få en omplacerings hund, Jaro fik mine forældre da han var to, Jaro kunne ikke FORDRAGE mænd da vi fik ham, min far kunne ikke røre ham eller kigge på ham uden han knorrede og straks løb under noget. Men jeg og mor, kunne bære rundt på ham, ae ham, sove med ham osv. Efter laaaaaang tid begyndte Jaro selv at gå hen til min far, og den dag idag kan far gøre alle de ting mor og jeg kunne til at starte med. Men det tager sin tid og en masse tålmodighed med en omplaceringshund
aug 2009
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 51 Svar: 162
Ja - husk at anbefale DKK´s aftenkursus "Før Du Køber Hund".
Her gennemgås en masse af de ting, som alle bør overveje inden de anskaffer hund. Jeg er selv blevet underviser til dette kursus i håbet om at kunne gøre en forskel allerede INDEN hunden er købt.
maj 2009
mar 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 4 Emner: 13 Svar: 136
Alle de søde hunde i markedet :)