{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.204 visninger | Oprettet:

Alle de søde hunde i markedet :) {{forumTopicSubject}}

Ihhhh, sad lige og kiggede en masse salgsannoncer igennem.. Hvor er der bare MANGE dejlige og ikke mindst UNGE hunde til salg. Ved godt at der kan opstå problemer osv. så man ikke kan have dem mere. Men det brister alligevel lidt mit hjerte smiley . Ville ønske jeg kunne tage mig af dem alle sammen og elske dem lige til de dør, ligesom min egen lille hund smiley .

Kender i ikke det? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alle de søde hunde i markedet :)
  • #1   12. nov 2010 sådan har jeg det altid smiley

  • #2   12. nov 2010 Næææ

    jeg tænker mere " Gid man kunne nå ud til alle avlere og lære dem at fortælle hvalpekøbere hvad det indebærer at have en hvalp og ikke mindst unghund, og lære sælger at det er okay at afvise en køber man ikke føler er den rigtige til hvalpen"
    Og jeg tænker "kunne man da bare nå ud til folk FØR de køber hund og hjælpe og vejlede dem til at vælge rigtigt første gang.. Både for deres egen skyld og for hundens skyld"


  • #3   12. nov 2010 Tina og Alex N , du har ret. Mine forældre har selv adopteret en hund som skulle aflives fordi den ikke passede til det nye gulvtæppe. Nu er jeg selv hunde ejer, og den kærlighed jeg har til Robin kan ikke beskrives, altså hvis han ikke var der når jeg kom hjem, eller ikke lagde på mit skød når jeg spiller computer, eller ikke sover på min mave under dynen om natten, så ville mit hjerte gå itu. Altså jeg elsker ham virkelig højt, og det er MIG der har valgt jeg sku adoptere ham, så er det også MIT ansvar at han får et godt liv. Og desværre er der flere og flere der køber hunde, også når de er de der 13 mdr. Så er de for store, høre ikke efter, osv osv. Jeg synes det er svært, og på et punkt tror jeg også det er mega svært for avlerne, da du måske kun møder dem 4 gange inden de får hvalpen med hjem, du kender jo sjældent køberne 100% smiley

    Men i hvertfald, så gør det mig meget ondt smiley , Men man skal jo glæde sig over sin egen hund. Som min far tit siger når han kigger på vores hunde: Ja de har det bedre end de fleste børn i verden. Det er heller ikke løgn, og den tanke brister også mit hjerte en smugle. Jeg tror bare at alle os med hjertet på det rette sted ønsker at alle omkring os har det godt, ikke sandt? smiley


  • #4   12. nov 2010 Vi har faktisk for lidt over en måned siden taget en til os, som vi fandt herinde. En 2 årige han, som skulle omplaceres.

    Det er det bedste vi har gjort. Vores "gamle" hund nyder virkelig, at have fået en legekammerat, og den "nye" trives i stor stil i vores familie.
    Vi har ikke fortrudt et sekund, at vi tog en omplaceringshund ind.


  • #5   12. nov 2010 Det har du meget ret i Anna..
    Blev faktisk helt sørgmodig da jeg kom til at tænke over din fars kommentar...
    Tænk at vores hunde har det bedre end mange børn i verden... Det er jo tragisk, men sandt


  • #6   12. nov 2010 Ja ikke?, der får man virkelig noget at tænke over smiley . Men vi kan jo desværre ikke redde hele verden, men måske gøre en lille forskel smiley

  • #7   12. nov 2010 Kan godt føle dig lidt. Men er bedre til at styre mig nu, da jeg kun skal have to hunde. Før var det sværre fordi jeg gene ville have en mere.

    Men har det præcis som marianne B. Vi tog springet, og hvor er jeg glad for det!!


  • #8   12. nov 2010 det kan jeg godt forstå smiley , Jeg skal bare ikke have en hund mere, da jeg har en og min kæreste har en, godt nok bor vi i et kæmpe hus, med stor have. Men man skal ikke tage ansvar for mere end man kan gabe over. Også synes jeg to hunde er mere en rigeligt smiley .



  • #9   12. nov 2010 Anna: Vil give dig ret... Vi vil heller ikke have mere end to. Tilgengæld, tror jeg heller aldrig, jeg vil have mindre end to...

    Vi brugte rigtig lang tid på at finde ud af, om vi skulle have nr. 2. Dels skulle vi selv være helt afklaret på det. Men vi skulle også være helt sikre på, at de to hunde kunne sammen. Så vi havde den nye på prøve en del gangen inde vi sagde ja. Vi skulle jo nødigt være en af dem, der skulle af med ham igen.


  • #10   12. nov 2010 Jeg studerer det marked flere gange om dagen, vil så gerne have en fransk bulldog. Kan slet ikke lade være med at sidde og kigge på alle de dejlige hunde som er til salg.

    Åhh drømmer videre om en fransk bulldog. :o)


  • #11   12. nov 2010 Marianne B: Det var det samme mine forældre gjorde da de adopterede nr. to smiley , Det er en kanon måde at gøre det på, og avleren som havde avlet mine forældres første hund, var villig til at tage den tilbage hvis hundende ikke kunne enes smiley . Men det kan de, og det er idag 4 år siden vi adopterede Jaro, og det fungere kanon godt derhjemme smiley . Når Robin engang om forhåbelig maaangeeee maaaaangeeee år, er gået bort, så tror jeg måske os jeg vil adoptere en på et åt eller lignende der mangler et hjem, istedet for en hvalp smiley

  • #12   12. nov 2010 Mia og Christian: Ih det vil min kæreste også. Men hvem kommer til at passe dem, det gør jeg:D, Og jeg magter ikke hund nr. 3 for at være helt ærligt. Anders arbejder fra halv 4 om eftermiddagen til 11 om aften, også er det mig der skal gå til hunde træning med den lille og sørge for de to store ikke føler sig forsømt, osv osv. Så det må altså vente :o)

  • #13   12. nov 2010 Jeg er ihvertfald glad for, at det var den måde vi valgte. Men hende der solgte den, hun sagde, at hun havde haft flere henvendelser fra unge piger. Men det var hun ikke interesseret i, for hun ville finde et blivende hjem til ham, og hun var bange for, at chancen for det var mindre med en ung pige.

  • #14   12. nov 2010 Det kender jeg godt. Vi har lige købt en omplaceringshund på 15 måneder. Han er dejlig, men der er også nogle ting, som vi skal arbejde med. Han er undertiden en smule nervøs ved fremmede, vi møder på gaden. Kan også være usikker ved høje lyde, det er da sket en enkelt gang... Og så VIL han ikke lave sit og dæk - jeg troede bare han ikke havde lært det, men det er nok ikke tilfældet. Han er ellers meget lærenem og laver gerne alle mulige andre tricks...

    Men jeg har det også lidt sådan at jeg næste gang gerne vil have en lille hvalp, som jeg selv kan præge helt fra starten. Man kan få en god hund i en omplaceringshund, men der er nu noget andet og ekstra over hvalpetiden smiley

    Selvom med vores små børn i huset også, kan jeg godt se visse fordele i at Buddy er renlig og ikke bider i vores møbler etc. Han har dog nogle gange forvekslet børnenes legetøj med hans eget og tygget huller i plasticfrugter, så vi har måttet smide dem ud...


  • #15   12. nov 2010 Marianne B: Sådan havde hende der solgte mig Robin det også, jeg var 19 da jeg købte ham. Hun var meget skeptisk, men kunne mærke at jeg ikke bare var hvem som helst. Den dag i dag er avler óg jeg rigtig gode veninder, trods aldersforskellen, hun kunne ha været min mor! Vi besøger hende jævnligt, snakker i tlf. sender billeder, går ture i skoven m.m. Og det har betydet rigtig meget for avler, da det var hårdt for hende at sende de små hvapser ud i den store verden uvidende om deres fremtid smiley

    Det er rigtigt, der er fordele og ulemper ved at få en omplacerings hund, Jaro fik mine forældre da han var to, Jaro kunne ikke FORDRAGE mænd da vi fik ham, min far kunne ikke røre ham eller kigge på ham uden han knorrede og straks løb under noget. Men jeg og mor, kunne bære rundt på ham, ae ham, sove med ham osv. Efter laaaaaang tid begyndte Jaro selv at gå hen til min far, og den dag idag kan far gøre alle de ting mor og jeg kunne til at starte med. Men det tager sin tid og en masse tålmodighed med en omplaceringshund smiley


  • #16   12. nov 2010 Til kommentaren om at få fat i opdrætterne eller få fat i hundekøberne FØR de KØBER HUND.

    Ja - husk at anbefale DKK´s aftenkursus "Før Du Køber Hund".
    Her gennemgås en masse af de ting, som alle bør overveje inden de anskaffer hund. Jeg er selv blevet underviser til dette kursus i håbet om at kunne gøre en forskel allerede INDEN hunden er købt.


  • #17   12. nov 2010 Lone P : det lyder da som et kanont kursus smiley ,

  • #18   12. nov 2010 Kender det kun alt for godt. Har 3 hunde nu, og skal ikke have flere. Men jeg indrømmer gerne, at jeg stadig kigger...... ;0) Jeg går også hjemme, og har en masse tid til min vuffere. eg er også vokset op med en mor som opdrættede pomeraniens. Så det med hunde, har altid fyldt meget i mit liv. smiley

Kommentér på:
Alle de søde hunde i markedet :)

Annonce