{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
886 visninger | Oprettet:

markedet/markedsannoncer.... {{forumTopicSubject}}

Jeg væmmes over de prisen man forlanger her på markedet.

5000 for blandingshvalpe efter utjekkede hunde der har HD AA og aggressioner på øv listen...Jeg forstår ikke de folk som vil købe disse hvalpe, jeg forstår ikke folk som sætter hvalpe ind under forkert og fejl ledende racer.

Nu slynger jeg lige lidt tal ud frit fra leveren uden nogen eftersøgt relationer til den virkelige verden her på hg, så hænger ingen ud.

Vi siger at en hvalp efter blandingsforældre, uden tavler, uden tests feks koster 5000.
Så siger vi at en hvalpe efter stambogsførte forældre koster 4500, pga den ene forældre ikke kunne avlsgodkendes pga en farve fejl....
Hvilken en vælger man???

Chier uden tavle til 11000, det er bare dyrt for sådan et lille skrøbeligt væsen!

Hunde af kamphunderacer som er blandet på kryds og tværd, ingen tests af HD AA eller mentale test, disse hunde avles som det passer folk, når det passer folk, selvom hundene knapt er fyldt 1 år.

Sig mig engang er det mig der er sippet eller er den slags for galt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  markedet/markedsannoncer....
  • #1   23. maj 2007 Dit indlæg er postet forkert

  • #2   23. maj 2007 der er ingen kamphunde racer i Danmark.. hvertfald ikke lovligt, det er muskelhunde, og det findes også i små størrelser smiley

    Da jeg søgte efter hund, valgte jeg med det samem at jeg ikke vil gå over 1.000 kr for en blandingshund og så er jeg sådan set ligeglad med hvor sjællen den blanding er..

    Jeg gav 800 kr for Joy, som er fra et ups kuld.. Hun er 1/2 labrador, 1/4 schæfer og 1/4 kleiner münsterlænder.. Altså en blanding man ikke ser hver dag smiley


  • #3   23. maj 2007 lisetta P - Nej, det er du absolut ikke..! Det er groteskt som hundemarkedet generelt er ekspolederet, men som sagt halter kvaliteten desværre noget efter. Nydeligt indlæg, man kan jo håbe på at det kommer ud til dem som ellers ville tage den første og det bedste hvalp...

  • #4   23. maj 2007 Det er jo ikke sælger der er "dum", det er da dem der vælger at betale prisen, så længe der er købere, så holder prisen jo.




  • #5   23. maj 2007 Mht sundheden på mange af de hunde man ser til salg i dag....dér vil jeg altså gi' dig ret....det er forkasteligt at det rager "opdrætteren" så lidt hvad de laver....den er jo fint pakket ind i en nydelig pels sådan en lille hvalp...men køberen aner ikke hvad der er inden under! indrømmet..en opdrætter der avler med stamtavle ved heller ikke altid hvad hunden udvikler sig til..men de fleste gør i det mindste et stort arbejde for at give hvalpen og de nye købere de bedste muligheder og chancer...

    aten chi koster 11.000 uden tavle, varer jo gudskelov ikke evigt..det er en modehund,og moderne skifter..og så vil prisen falde igen....

    og Nej..du er ikke sippet.... ! ;o)


  • #6   23. maj 2007 Jeg forstår heller ikke der er et marked for det. Det er groteskt at blandingshvalpe kan koste så meget.

  • #7   23. maj 2007 Nej du er ikke sippet! Er på din side og holder med dig!
    Specielt omkring det med at folk bare parrer deres hunde med alt og intet ander om hvad der kommer ud af det!!


  • #8   23. maj 2007 Enig med dig...........Og TBS.

    Var der ikke så mange naive købere ville vi ikke have alle de kyniske sælgere


  • #9   23. maj 2007 Hvordan ved du at de blandings hvalpe er citat:" efter utjekkede hunde der har HD AA og aggressioner..." Citat slut?
    Folk må da være mere end almindelig dumme og letsindige, hvis de køber en hund avlet efter hunde med HD/AA og en brist i sindet/ dårligt temperament....

    / Trine


  • #10   23. maj 2007 Tror desværre at købere kan narre sig selv lidt til at tro at prisen hænger sammen med kvaliteten...

  • #11   23. maj 2007 Sælgerne, tja som jeg ser det vil de bare tjene lidt nemme penge

    Køberne, de er vel lidt smånaive og tror at fordi prisen er i top er kvaliteten det også.

    Men så længe der findes folk der vil betale fx 11.000 for en chihuahua, så er der også folk der vil sælge til den pris.

    Ligesom med alt andet så er det forbrugerne, altså køberne, der 'sidder med magten' for hvis ingen i Dk ville give over 2000 kr for en enten blandingshund eller 'ægte uden tavle' hund, så ville priserne heller ikke ligge derover + dem der lige ville prøve at få hvalpe ville nok tænke sig om en ekstra gang hvis ikke der var en finansiel gevinst for enden af de 8 uger.

    Kald mig bare kynisk, grov eller andet, det er min personlige mening.


  • #12   23. maj 2007 Jeg har det sådan, at når jeg ser hvalpe til salg efter stambogsførte forældre, men hvalpene sælges uden, så må det være fordi at der er noget galt med den ene af forældrene siden man ikke har taget sig den tid det ta´r at få stamtavle på hvalpene. Det kræver en "sølle" 2 præmie.

    Og synes det er forrykt at kræve 5000 for en hund uden stamtavle (rottweiler) eller som nogen skriver 11.000 for en chi.


  • #13   23. maj 2007 Ratster Zoo .
    Det værste er at disse hunde her på Hg står under bestemte racer, men forældrene er blandinger....hmm kan plus og plus ligepludselig give minus??

    Polski Owczarek Podhalanski !
    Det er gabske nemt at gå ind og se dkks avlskriterier på disse forskellige racer og se hvor der er fejl og mangler. Derfor mener jeg at det mindste man kan gøre når man avler på blandingshunde og hunde uden tavle er at få disse røngten for HD AA.


  • #14   23. maj 2007 Lisetta.
    Jeg spørger dig om, hvordan du ved at forældredyrene har HD eller AA eller temperamentsmæssigt har en brist... Det er det du skriver i dit indlæg!

    Jeg tror da ikke at nogen er så dum at købe en hvalp, hvis der fx står i annoncen.
    Blandingshvalpe til salg kun 5000,- avlet på stamtavle forældre med HD/AA/ mental brist....

    Det er ikke et udtryk for, at jeg mener at man ikke skal undersøge sine dyr, men nogle gange tror jeg også at vi kan undersøge vores dyr for alt for mange ting. Hvis en race ikke har problemer med øjnene er der vel ingen grund til at få øjenlyst sine hunde?
    Men det er selvfølgeligt et svært spørgsmål. Min race har ingen restriktioner om HD undersøgelse så det betyder at racen som sådan ikke har problemer med sygdommen. Jeg har alligevel valgt at få undersøgt min hund, og det viser sig desværre at hun har HD, men man må som sådan kunne gå ud fra at de restriktioner som DKK har sat kan følges uden man skal gøres til dårlig hundeejer eller opdrætter af den grund.

    Men det er klart at hvis ens hund er undersøgt for en given sygdom og har denne og man alligevel vælger at avle på hunden ja så har man sgu et moralsk problem!

    / Trine


Kommentér på:
markedet/markedsannoncer....

Annonce