{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.968 visninger | Oprettet:

oeb avler {{forumTopicSubject}}

der er så mange brødne kar i oeb team danmark prøv evt og læs den her besked igennem så er på facebook og kan kun sige at vi har selv stiftet bekendskab med en af de mest "berømte" oeb avler her i dk og det var bestemt ikke på den gode måde


Må Gerne deles.
Historien der udelukker os fra OEB team Danmark.
Vi forelskede os i racen OEB, og er det stadig. Vi købte Frida for 12.000 kr af Grete ( opdrætter ) Frida var en glad pige, fyldt med energi, og en STOR personlighed.
For ca et halvt års tid siden, begyndte vi og interessere os i tavler og linjer, hvilket gjorde at vi kiggede nærmere ind til Frida´s. Det var noget være rod, vi kunne kun finde halvdelen af det der stod på hendes tavle, og den anden halvdel så ud som om at der var mere amerikansk bulldog i end der måtte være.
Vi valgte derfor og ringe til Grete som vi havde købt Frida ved, for og få af vide om det nu kunne være rigtigt det som vi finder frem på nettet!! Grete stillede sig helt uforstående over for det som vi har fundet frem til, og sagde, "Hvis jeg har solgt dig en ulovlig hund, så skal du have dine penge tilbage" Grete bad mig så om, og ringe til Trine som havde Frida´s far Conrad/Conan, for og høre hvad der var rigtig og hvad der var forkert, fordi Grete ikke vidste noget om Conrad/Conan som havde parret hendes tæve Inga, hun havde fået af vide udefra at det var et godt match, og det skulle der hvalpe på.
Jeg ringede til Trine, og spurgte ind til det, hun blev nærmest sur, og skældte os faktisk ud for og sige sådan nogle ting om Conrad/conan, da han var 100 % OEB.
Vi lod den ligge ved Trines ord for at vi nok havde søgt forkert, og vi var nok kommet frem til nogle forkerte resultater.
Indtil for en måned siden, bliver vi enige om herhjemme, at Frida nok ville få det bedre i et andet hjem, da vi ikke kunne aktivere hende, og stimulere hende som hun har givet udtryg for, hun har brug for. Derfor snakker vi igen med Grete, og snakker med hende om hun måske ville købe Frida tilbage ( i henhold til kontrakt ) eller om vi skulle finde et andet hjem til hende. Grete ville ikke have Frida tilbage, og vi bliver enige om at finde et rigtig godt hjem til Frida-pigen.
Vi havde ikke Frida til salg meget længe, før der var folk der var interesseret i hende.
Der var en i Sverige som skrev til os, at hun var Meget interesseret, om hun måtte se hendes tavle, da hun selv var opdrætter, og ville være sikker på at hun gjorde det rigtige med hensyn til avl.
Damen fra Sverige skrev tilbage til os, at der desværre var for meget Amerikansk bulldog i Frida, til hun kunne bruge hende. Vi fik så bekræftet at det vi selv havde fundet frem til, det var rigtigt. Derefter havde vi ikke samvittighed til at sælge hende videre til en familie i Danmark.
Vi ringer igen til Grete, og forklare hende situationen, og igen vil hun have vi skal ringe til Trine, hvorefter jeg forklare Grete, at jeg ikke vil ringe til Trine, da det er Grete jeg har handlet hund med, og jeg vil have handlen går tilbage, da jeg har købt en OEB, og ikke en Ulovlig hunderace. Grete vil ikke lade handlen gå tilbage, men hun vil gerne tage imod Frida, men uden betaling. Det vil vi selvfølgelig ikke gå med til. Efter en masse Diskution ringer Grete tilbage, og siger hun vil købe Frida tilbage for 5.000 kr. Dette går vi så med til, fordi Grete sagde hun kendte en i Sverige som nok gerne vile have hende, men hun skulle jo lige forhøre sig ad først. Vi tilbyder Grete og holde Frida herhjemme, indtil det er på plads med Frida, og et nyt hjem, men Grete insisterede på, at hvis hun skulle betale os 5.000 kr så ville hun også have Frida op til hende. Vi acceptere Grete´s vilkår, og køre afsted med Frida, Grete ville ikke have vi køre helt op med hende, så hun ville møde os 1 time´s kørsel fra hende.
Overdragelsen finder sted, og nok har vi tabt nogle penge, men vi ville bare have Frida fik det godt, og helst hurtigt så muligt.
Efter nogle dage, skrev vi til Grete, for og høre hvordan det gik med Frida, og hendes mulige nye hjem, vi fik så af vide, at Frida sad i hunde pension, og var meget ked af det og bange. Grete kunne ikke have Frida hjemme ved sig, da hun havde en anden tæve der går rundt med hvalpe derhjemme.
Vi begyndte så, og hjælpe med og finde et nyt hjem til Frida, og vi finder nogle i Tyskland, som ville tage hende med det samme. Vi skriver så til Grete at vi har fundet et godt og blivende hjem i Tyskland til hende, hvad hendes mindste pris er for hende. Der skriver Grete så at hun skulle have hendes 5.000 kr plus 162 kr pr dag Frida har været i pension plus 1.200 kr for en mental test, som der ikke forligger noget bevis for er udført. så alt i alt ca 7.000 kr. Dette ville køber i Tyskland ikke være med til, da de synes det var mange Penge for en hund de ikke kunne bruge til noget trods hendes tavle.
Vi tilbyder Grete og købe Frida tilbage for 5.000 kr, men Grete ville have de 7.000 kr. Det ender med at vi bliver så sure på Grete og fortæller hende at hun bliver nød til og tænke på Frida´s ve og vel i stedet for og tænke på penge, der indvilliger Grete så i at vi gerne må hente Frida i hundepensionen, men Grete ville ikke mødes med os, vi kunne hente Frida, og køre hjem og finde et godt hjem til hende.
Vi køre straks efter Frida, og det vi ser/kommer op til, er VIRKELIG chokerende.
Stedet ser forladt ud, der holder en bil bagved indgangen, vi vælger og gå bagom, for og se om vi kan komme ind, mens vi råber HALLO, da døren bagved er åben, går vi ind, stadig mens vi siger HALLO, men der er intet respons ud over at Frida kan høre os, og hun begynder på et grædene piven, vi finder frem til Frida, som er bange og nervøs, som det også kan ses på videoén. Vi tager Frida med ud til vores bil, hvor hun faktisk ikke kan komme hurtigt nok ud i.
Vi står så og venter i 45 minutter, på at der skulle komme nogen, så vi kunne få papirende på Frida ( er det at stjæle? ) Manden rendte forvildet rundt, fordi han ikke kan finde Frida, hvorefter vi fortæller ham, at vi har Frida ude i bilen, der var åben bagved, og der holdte en bil, så vi troede der var folk på stedet, og eftersom Frida kunne høre os, ville vi ikke efterlade hende. Manden giver os papirende og spørg så efter de 5.000 kr hvorpå vi svare, " hvis Grete ville have sine penge, så skulle hun mødes os, så vi kunne lave et stykke papir på at Frida er vores igen" men han ville ikke ringe efter hende, da hun havde sagt til ham at hun ikke vil komme.
Dagen efter ringer vi til Grete, og spørg til hvordan i H..... hun kunne få sig selv til og efterlade Frida der. Hvorefter hun svare, det er da et fint sted, og det bruger hun også til sine egne hunde.. Vi fortæller Grete, at hun får ikke sine penge retur, da vi synes det er helt urimelige vilkår hun har stilt Frida i. Grete truer med og sætte sin advokat mod os, hvorpå vi svare, det vil vi glæde os til.
I går aftes bliver vi så ringet op af Karine fra OEB team Danmark, og fortæller os at vi ikke længere er velkomne til at deltage i OEB show´s fremover, og alt hvad vi har fra dem er ugyldigt, og hvis vi ville have hvalpe på et tidspunkt, ville vi være udelukket ved alle deres kontakter, inklusiv dem selv. Dette er vedtaget ved et "såkaldt" møde med Karina, Trine, Kristina, og Thomas. Jeg spørg efter et stykke papir på det, hvorefter jeg bliver spurgt om jeg er fatdum, jeg havde fået begrundelsen telefonisk. Deres begrundelse er at vi har snydt en gammel dame, og været inde og stjæle Frida tilbage, Men i bund og grund blev vi snydt med en ulovlig hund til 12.000 kr
P.S Frida er blevet foræret til et godt og blivede hjem, hvor hun bliver behandlet som en prinsesse, som hun har fortjent.
Det er vigtigt for os, at vores version også kommer ud, da vi ved at ellers vil der blive hvisket i krogende, og vi ville blive sat i et dårligt lys, vi står ved vores valg, og har ikke noget at skjule, og det hele er det hele værd, nu hvor vi ved at Frida har det godt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  oeb avler
  • #1   10. nov 2015 Altså hvis Frida er ulovlig, så er det da tæskedumt at sende hende ud i nyt hjem.

    Så der er vidst ingen i hele denne her historie der har noget at lade nogen høre...


  • #2   10. nov 2015 Tja jeg kan kun sige at der er så meget info om OEB på nettet efterhånden (som blandt andet også henviser til denne side) hvor man kunne have forudset dette. Alle i den klub er korrupte, men at blive sur over man har fået en halv ambull er jo idioti for havde de blot gidet at sætte sig lidt ind i den race de købte ville de vide der var en ret stor chance for det...

  • #4   10. nov 2015 folk køber jo en hund ved en avler i den tro det er en ren hund og ikke et eller andet gadekryds oeb team danmark er så snot dummer hele bundet

  • #5   10. nov 2015 OEB har jo aldrig været en ren race - og det tager ca 2 sek. at finde ud af...

  • #6   10. nov 2015 nej det har vi så også fundet ud af hen af vejen med det bekendskab vi gjorde med dem

  • #7   10. nov 2015 I princippet kunne i jo læse,stambogen inden køb. Man ved jo den race er sammensat af flere racer, så vil man have sit på det rene, var det da oplagt inden køb. Ikke der med sagt opdrætter ikke er skod, hvis de ikke aner hvad de avler på..
    Hele omplaceringscirkuset er i da elendige til begge... Du giver hunden tilbage, og alligevel vil du ikke lade opdrætter omplacerer sin hund som hun ønsker. Så skulle du jo selv have behold hunden, hvis du vil have noget at sige i dens fremtid..
    Skal man forstå det som om du har taget hunden fra pensionen og ikke betalt de 5000kr tilbage til opdrætter igen? For så er du sgu langt ude i min optik... Så har du givet en andens hund væk..
    Skodopdræt eller ej !


  • #8   10. nov 2015 nu er det ikke min hund jeg deler den bare da vi selv har haft en oeb jeg kunne komme med en rigtig historie omkring oeb den er bare lidt lang at skrive


  • #9   10. nov 2015 Sorry Michael - jeg læste det som om det var din egen oplevelse smiley my bad.

  • #10   10. nov 2015 det er i orden vi leveret vores oeb tilbage da den have en kronisk hud sygedom og når man snakker kronisk så forsvinder den ikke men avler fik den igen og vi fik aldrig en krone tilbage og avler sagde at hun aldrig ville bruge den til avl pga af den hud sygedom men ikke mange måneder efter finder vi så uf af at hun har avlet vider på den

  • #11   10. nov 2015 Hvor gammel er Frida ? Spørg da jeg er bange for jeg kender en fra samme kuld smiley

  • #12   10. nov 2015 Øv hvor skod smiley


  • #13   10. nov 2015 JA undskyld men uanset hvor tåbelig man så mener sælger er, så kan man da ikke aftale en pris (velvidende at den ikke kan afregnes direkte med sælger endda) og så nægte at betale når man afhenter hunden.

    Jeg synes historien er trist -men jeg synes godt nok fejlene ligger lige så meget hos jer som hos avler.

    I afleverer en hund på et tilfældigt sted i DK, i stjæler hunden retur osv...

    Meget muligt avler osse har fejlet og i øvrigt ikke virker videre interesseret i sine hvalpes ve og vel... men den kan sgutte kun hænges op på opdrætter


  • #14   10. nov 2015 ja meget sådan er det i oeb team danmark


  • #15   10. nov 2015 ok kan så se nu hunden ikke vart din -ikke desto mindre synes jeg historien er helt tåbelig fra begge sider

  • #16   10. nov 2015 alt hviler da på avler da de står til ansvar for hvad de avler på

  • #17   10. nov 2015 frida er 18 måneder

  • #18   10. nov 2015 Uden tvivl, det er da en skodavler som ikke engang sætter sig bare det mindste ind i den hanhund hun parrer sin tæve med? Det lyder helt forrykt. MEN alt hviler ikke på avler nej, en del af ansvaret ligger altså også hos køber. Du kan jo fx. ikke købe en tydeligt suspekt/ulovlig race uden stamtavle og så læsse hele ansvaret over på avler når den bliver taget (bare lige mht. at det hele hviler på avler).
    Man står også til ansvar for hvad man køber.


  • #19   10. nov 2015 Michael -det gør det da ikke. Ja det er avles skyld at hun har avlet en hund hvor der er tvivl om lovligheden... og generelt er det jo ringe at man ikke kender noget til den hanhund man bruger.
    Man skal osse være ret ligeglad med ens hvalpe, hvis man uden at blinke kan smide den i en pension på den måde det er sket her.
    Jeg er ikke i tvivl om at det er en dårlig opdrætter.

    Men det er dælme osse en dårlig køber/hundeejer som først undlader overhovedet at tjekke tavlen, når nu man køber en "race" der er blandet af bl.a. listehunde.
    Jeg kan se igennem fingre med at man omplacerer den som hvalp/unghund, jeg VED jo ikke om der evt er sket noget uventet i købers liv. Men det er da ikke et + i min bog, at man har den så kort tid før tanken om omplacering melder sig (vel at mærke FØR man ved at der åbenbart er for meget ambull i den)
    Så afleverer man den tilbage og det er jo fint nok -men man afleverer den et eller andet sted på vejen og ikke direkte.
    Så stjæler man hunden (for JA det er at stjæle når man ikke betaler en aftalt pris for det man køber) og forærer dermed en andens hund væk.

    Ja opdrætter har fejlet -men det har køber dælme osse.

    Og hunden har jo i hvert fald ikke haft megen gavn af hverken avler eller køber


  • #20   10. nov 2015 Hele team OEB er en latterlig penge maskine !

    Jeg kender flere hunde fra denne avler , og ja det er vel som standarten ser ud idag i det forbund ! .. Hvis man kan avle på en hanhund der ikke engang er godkendt , fyldt 1 år eller fået taget røntgen og stadig trylle en stambog frem på hvalpene så ved man lidt hvor standarten der er i OEB team Danmark !


  • #21   11. nov 2015 Jeg synes det er lidt frustrerende at læse alle mulige gisninger på nettet omkring denne sag.

    Frida er en 18 måneder gammel OEB tæve - med stamtavle, registreret hos OEB team DK.
    Frida blev ejet af Heidi og Bjarne - nogle af vores rigtig gode venner.

    Jeg vil understrege at OEB team DK IKKE er en avler, men en raceklub.
    Problemet med stamtavler i denne raceklub - efter min mening - er at den ikke rigtig kan bruges til en disse, da der ikke fremgår stamtavle numre på hundene, som der gør på eksempelvis tavler fra EKC, NKC, DDH osv.

    Jeg personligt udstiller bare hos OEB team.. Mine egne hunde har tavle i EKC, hvilket hvalpene til mine hunde også kommer til at få.

    Ja, OEB er en blandingsrace - ganske ligesom mange andre racer er..
    Man skal huske på at det stadig er godkendt at blande Amerikanske Bulldogs og Engelske Bulldogs ind i OEBen, da det jo er to af de grundlæggende racer.
    I DK er det som bekendt ulovligt at avle Amerikanske Bulldogs, men det er det jo ikke i andre lande..
    DERFOR bør man kigge sig om som hvalpekøber/avler!
    Studere linjer og tavler..

    Det er der desværre ikke mange der ved eller tænker over.. Man regner jo som uvidende (ligesom Heidi og Bjarne med Frida - den pågældende hund) at når man køber en hund med tavle, så er alt i den skønneste orden.
    Det er den jo i princippet også.. Bare ikke som loven er i Danmark smiley
    Og mange tror også at når man køber hvalp fra nogen af de største og mest anerkendte avlere, så er det hele iorden - men det viser sig jo gang på gang at det ikke altid er tilfældet..

    Men nu er det jo ikke linjerne der gjorde at de ikke kunne have Frida længere..

    Det er super ærgeligt at denne sag blev offentlig, da det bestemt ikke gør noget godt for racen ud af til.. Og den kan nemt ødelægge noget for os som forsøger at gøre noget godt for racen.. smiley

    Jeg forsøger så vidt muligt at holde mig neutral.. Der er altid 2 sider af samme sag, og jeg har endnu kun hørt den ene..
    Jeg kan se tingene fra flere sider.. Synes det er svært!
    Men vil altid støtte mine kære venner..

    Uanset hvad var der kun en taber i denne sag: Frida..
    Men gudskelov har hun fået et nyt hjem, hvor hun forhåbentligt skal være resten af hendes liv.. Hun er en fantastisk hund! smiley


  • #22   11. nov 2015 Er glad for oeb team dk som udstilling - men er enig.. Som avlsforbund er jeg heller ikke fan..
    Mangler en SERIØS raceforbund der gør noget for sundhed (måske man selv skulle starte noget? smiley )

    Dog har vi fået vores race ind hos DDH - MED sundhedskrav! smiley


  • #23   11. nov 2015 OEB er jo ikke en race i Europa, men en blanding af forskellige "bulldogs"-
    Så hvordan kan man lave en troværdig stambogsførende forening på det grundlag?
    Hvis der skulle findes personer der ønsker at OEB skal anerkendes som en race, og ikke som en blanding(designer race), så burde man arbejde med hunde der har UKC stambøger, og ikke alle disse internetbaserede "klubber" de laver stamtavler på hvad som helst


  • #24   11. nov 2015 UKC?
    Jeg vil hjertens gerne at racen skam anerkendes!
    Er træt af at folk ikke mener det er en race..
    Efterhånden er der jo OEB'er nok til at man ikke skal have EB og AB ind over..


  • #25   11. nov 2015 OEB er jo en amerikansk race, og den er nu anerkendt af UKC, hvor man arbejder med en lukket stambogsføring. Men alle disse mere eller mindre tilfældige bulldogblandinger vi ser i Europa har jo intet med den race at gøre.
    Så vil du at OEB skal anerkendes som en race, så må du starte forfra med at anskaffe dig hunde med en lukket stambog, og glemme alt om dine mere eller mindre ulovlige blandinger.


  • #26   11. nov 2015 Jeg læste godt denne tråd i går aftes , men jeg tænkte at jeg nok var for træt til rigtig at forstå indholdet. Fordi som jeg forstod det, så var det endnu en køber der ikke fandt det nødvendigt at bruge indersiden af hovedet, og lave ordentlig research inden køb. Og som oven hatten købte hos en af de rigtig mange dårlige avlere der er af den race.

    Men det var vist rimelig spot on alligevel.....


  • #27   11. nov 2015 Vicki jeg er ked af at sige det, men jeg har haft racen i 7 år og fulgt godt med hvad der foregik i racen. Jeg har endnu til gode at se noget der ligner seriøsitet. Og da OEB team blev dannet gik det jo helt balalajka. Racen OEB har intet med en race at gøre - det er en blandingsbulldog og det vil det blive ved med at være..

    Jeg har i øvrigt to FCI racer med åbne stambøger og her er man skam ikke i tvivl om at man har med en race at gøre, så ikke engang det foreslag kan bruges smiley


  • #29   11. nov 2015 Isabelle; Som med alle andre gadekryds kan det være rigtig svært at vide hvad man får, men jo en del OEB kræver en del....

  • #31   11. nov 2015 Isabelle ja en amerikansk bulldog kræver en del. Min OEB var rigtig meget ambull og MEGET aktiv.

  • #32   11. nov 2015 Ingen bulldogs er sofakartofler - de er små dampbørn... Og det er trist at folk tror det om dem og at opdrættere ikke fortæller hvad folk kan forvente af en bulldog, for man får sig da et chok så...

  • #33   11. nov 2015 Tænker hvis man kun møder syge Bulldogs, som ikke kan få luft og er fede, så tror man de er dovne.

  • #36   11. nov 2015 I det store hele er OEB jo en fælles betegnelse; der findes et hav af typer herinden for..
    Er af den mening at de skal skilles.

    Jeg tænker at der ER mulighed for at lave noget seriøst. Rom blev ikke bygget på 1 dag - og nogen skal jo starte.

    Men igen får jeg lidt tics på højre øje når folk kalder min race for en blandingshund.. Racen er jo forholdsvis ny, den skal starte et sted, ganske som så mange andre racer (som - surprise - er FCI anerkendte)..

    Og bliver endnu mere rasende når folk bliver personlige og kalder MINE hunde "mere eller mindre ulovlige"!
    Jeg kommentere blot i denne tråd som repræsentant for racen, og med viden om denne sag..
    Så hvorfor blive personlig?

    Er enig i mht. folk ikke aner hvad de køber når de anskaffer sig en OEB smiley
    Når de hører "bulldog" tror de straks det er et dovent, savlende, snorkede, pruttende dyr - hvilket er meget forkert!
    Man glemmer hvad den faktisk var avlet til - og stadig er..
    Det er mange steder stadig en brugshund..
    Derfor skal folk oplyses - det er vigtigt man sætter sig ned og siger; hvad ønsker jeg? Hvilken type/linjer (og her snakker jeg ikke hvad der er i af racer) er der? Og hvad kan jeg tilbyde min hund?
    Folk BLIVER ofte overraskede over hvad man har købt..

    I denne sag har H og B 2 OEB'er yderligere.. Første OEB er en omplaceringshund de har taget til sig, som er dejlig rolig. 3 OEB er en søn til deres første OEB og min Arnold, som har arvet hans fars rolige og dovne sind smiley
    Derfor kom det nok bagpå dem HVOR meget Frida krævede.. Skal siges en kuldbror til Frida som vi kender meget godt har et lige så stort behov for aktivering og stimulering..

    Når det så skal siges synes jeg det er super flot de tænker på Fridas ve og vel, når de er kommet til den svære erkendelse at de ikke selv kan magte hende.


  • #37   11. nov 2015 Nu er det jo ikke alle OEB'er der ikke kan bevæge sig..

    Synes det er synd og skam man ikke kan snakke om racen uden at racen og jeg selv skal rakkes ned herinde


  • #38   11. nov 2015 Så de har oven i købet OEB i forvejen og har ikke sat sig ind i hvad de købte???!! smiley en ting er at begå en fejl når man ikke kender racen en anden ting er at man ikke ved noget om den race man allerede har.... smiley jeg må indrømme jeg er målløs over den skødesløshed ...

  • #39   11. nov 2015 Vickie.. nu var det generelt Bulldogs og aktivitet jeg hentydede til.... ikke kun OEB. Det er jo lidt problematisk hvor forskelligt de falder ud... du har ikke en chance for at vide, hvad du ender med.

    Kan godt være du føler racen bliver rakket ned, men selv du ved da al den problematik der er i racen. En kennel laver hvalpe i et væk, og får dem også solgt.. ikke undersøgt for noget, og gentagne gange bliver samme kennel nævnt ved syge hunde.. De fortsætter dog... der skal jo penge i kassen.


  • #40   11. nov 2015 Min OEB var en blandingshund, med en "fin" tavle i EKC....

  • #41   11. nov 2015 Samme her Anne Julie - dog i NKC - der er jo ikke grænser for alle de organisationer der stambogsfører blandingshunde smiley

  • #42   11. nov 2015 Jeg er helt enig omkring sundhed, tavleføring osv..
    Men hvad har vi af valg som det ser ud lige nu? smiley

    Jeg synes også der skulle sættes krav til avl og sundhed.
    Og jeg er også skræmt over at man kan have hunde for pengenes skyld smiley


  • #43   11. nov 2015 Vickie.. Det undrer mig bare.. Har en ven, som kigger på OEB.. jeg forstår ham ikke, men det er jo hans valg. Jeg ser din annonce, og tænker det kunne da være en mulighed, men du hjertescanner så ikke... Det forstår jeg ikke, når flere nævner hjerteproblemer i racen?

  • #44   11. nov 2015 Det er kun leavitt der er godkendt hos ukc..

  • #45   11. nov 2015 Der er flere gode avlere der tager tingene seriøst herhjemme.. Flere af os er det der kaldes newbie.. Men vi har hjertet på rette sted for vores race..

    Jeg forstår heller ikke folk bliver ve med og hente hunde hjem med am i..

    Hos folk der køber oeb har jeg flere gange stødt på at de ikke sætter sig ordentligt ind i ting som opdrætter, tavler og evt racerelateret sygdomme..
    Derfor er der frit spil for dem der ikke har helt rent mel i posen..

    Tragisk da det jo sætter flere ting over styr..


  • #47   11. nov 2015 Maj-Britt i OEB team er både blå og merle tilladt...



  • #48   11. nov 2015 Som tidligere skrevet er det kun leavitt der er godkendt hos UKC..

    De fleste oeb'er her i landet er Alternativ Oeb..

    Blå er godkendt i flere klubber..
    Blå, choco, lilac er delute farver.. De er godkendt..

    Men ikke alle steder er merle godkendt..


  • #49   11. nov 2015 Har ærligt taget ikke hørt om udbredt hjertefejl, men det kan da nåes at scanne for endnu smiley

    Nogen der ved hvad dette koster?


  • #50   11. nov 2015 Er selv den stolte ejer af Blue og lilac OEB smiley

  • #51   11. nov 2015 Da jeg købte min i 2008 var blå, Merle osv en fejl PLUS at man skrev ret tydeligt at de skulle have rosenører - men så kom hundeloven og så skulle der eddermandme laves ulovlige hunde "lovligt" smiley

  • #52   11. nov 2015 Mener en hjertescanning på Landbohøjskolen koster 13-1500kr..:)

  • #53   11. nov 2015 Der er satme langt smiley
    Har hørt de tager 1000 kr i Tyskland


  • #54   11. nov 2015 Hvis Horsens er lettere kan jeg anbefale Gustav hos Bygholm.
    De tager omkring 1400Kr


Kommentér på:
oeb avler

Annonce