{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.590 visninger | Oprettet:

Ægte OEB? {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Håber nogle kan hjælpe mig. Efter hvad jeg kan forstå efter så er der mange "fortolkninger" eller urene OVB´s rundt omkring og de kan derfor være svært at finde en som er ægte (hader selv det ord). Men jeg har et vennepar som ønsker sig en race ren en af slagsen. Er der nogle som kender en opdrætter i Danmark, Sverige eller i Norge som opdrætter hunde som man kan være sikker på udlukkende avler på Hevlet standarden ?

På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ægte OEB?
  • #2   20. apr 2011 Jesper : Jo selvfølgelig gjorde jeg dét, Tak smiley

  • #5   20. apr 2011 Justitia

    Hvor dælen har du dog det fra?


  • #6   20. apr 2011 Hvordan kan der så være over 100 herinde hvis de er ulovlige.. I øvrigt betragter ejerne dem ikke som ulovlige, da de ikke er det..

  • #7   20. apr 2011 Justitia C har altså ret:o) Det er også krysninger af de forbudte racer der er forbudte, og man kan ikke komme uden om at OEB er en krysning af disse racer, også selvom de har fået lavet et forbund og stambogsfører denne race... men det er jo ikke et FCI godkendt forbund:o)


  • #8   20. apr 2011 Hvad så med for eksempel OVB?

  • #9   20. apr 2011 Nu er det jo så mange generationer side at man brugte pitten, at man vel dårligt kan sige at en Leavitt-bulldog er en pittblanding.

    Pitten har jo været brugt i flere racer bla. dogo agentino.


  • #10   21. apr 2011 OEB er en blandningsrace ja... hvilken race er næsten ikke dét?
    Men der er lavet en standard for den som er godkendt så derfor må den være at betragte som en ren race på lige fod med andre godkendte racer når vi snakker "ren". Men deet er jo slet ikke dét jeg spørger til. Og som det er idag så er den hverken på forbuds eller observationslisten over forbudte racer i Danmark. Måske af den simple grund at 25 del pit som der engang var i dem for at lave dem, ikke er noget som har nogen som helst indvirkning på racen idag. Vi mennesker var også alle sorte, eller i alle tilfælde farvede engang.... Det er vi nordboer jo heller ikke idag. Nå men den var en anden diskussion, orker ikke flere diskussioner om forbudslister og så videre. Det er slet ikke det som jeg spørger til jo.
    Fredfyldt. Jeg havde over foreslået dem OVB selv, men så vidt jeg har kunne snuse mig frem til, så er der vist kun én opdrætter af denne race i Dk indtil videre ?


  • #11   21. apr 2011 Michael:

    Omkring OVB (old VICTORIAN bulldogge) ville jeg tage fat i Martin T herindefra
    http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=7432
    Han har ret godt styr på de "sjældnere" bulldogge typer, og ved hvem du skal kontakte.



  • #12   21. apr 2011 Jeg vil anbefale at du kigger efter en Leavitt-bulldog. Den skiftede navn fordi David Leavitt var vældig utilfreds med måden man er begyndt at avle OEB'en (dvs. blande forskellige bulldogs og så kalde dem for OEB.

  • #13   26. apr 2011 Justitia:

    Fordi en race ikke er anderkendt af FCI kan det skam godt være en race. DGS er først lige blevet anderkendt, Hårløs er ikke godkendt osv. Er DSG så først blevet en race inden for det sidste år?
    Avlsarbejde af en ny race, er ikke bare til at få godkendt i FCI. De kræver 15 generationer tilbage, hvor der er rene linjer.
    Loven går ikke op i om racen er FCI godkendt, det er hverken Pitt eller Ambull, og så vidt jeg ved, står de skam på forbudslisten. OEB er jo ikke ligefrem en skjult race, så mon ikke politikkerne har øjne op for den? Men så længe ingen anmeldelser ligger af racen, hvorfor skulle de så bekymre sig? OEB ligger tæt op af den EB i sind, bare mere trænbar og adræt og er fri for EB mange skavanker med luftveje, HD, AA, ryg og øjne. Jeg kender nogle stykker politibetjente. Ingen har så meget som blinket med øjnene over dem, kun fortalt hvor søde og dejlige de er. Har faktisk en betjent skrevet op, til Emmas kuld.


Kommentér på:
Ægte OEB?

Annonce