{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
872 visninger | Oprettet:

Cille BK.
Cille BK.
Tilmeldt:
23. okt 2017
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4

HD?? På udstationerings hund OEB {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen mit et og alt er begyndt at slængre lidt og går lidt mærkeligt når hun rejser sig efter en lur. Har så læst om HD og jeg mistænker det meget for at være dette smiley smiley ... Men hun er udstationerings hund, hvem skal betale scanning af dette? Ja må ærligt sige med mange af de skrækhistorier man hører, om avlere der snyder med billeder af hundens hofter, er jeg lidt bange for hvad avler vil sige til det, når jeg nævner at jeg tror min hund har HD

Scanninger af hofter nær kolding, Vejle, Fredericia hvad kan i anbefale??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HD?? På udstationerings hund OEB
  • #1   24. jan 2019 Hvem der skal betale har i vel skrevet i kontrakten ?

    Røntgen ved Evidensia Kolding.



  • #2   24. jan 2019 Hvordan skulle opdrætter kunne snyde? Og har du ikke tillid til din opdrætter? Så ville jeg da afbryde aftalen

  • Cille BK.
    Cille BK. Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #3   24. jan 2019 Snyde ved at forfalske resultaterne af hofterne det er set før!! Og nej??? Hun betyder alt for mig selvfølgelig vil jeg ikke bare give slip på hende

  • #4   24. jan 2019 Vil du lige forklare hvordan man kan snyde med et røntgenbillede ?
    Mig bekendt, så findes der ikke et program, hvor man kan rette på røntgenbilleder ?

    Om du "bare kan komme til at give slip på hende" afhænger jo af, hvad der står i kontrakten ?


  • #7   24. jan 2019 Kontrakten skal nævne den slags. Det er jo en alm undersøgelse før avl.

  • Cille BK.
    Cille BK. Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #8   24. jan 2019 Tak for svar ??

  • #9   24. jan 2019 Hvor gammel er hunden?

    Jeg håber du har fuld tillid til den opdrætter der har lavet din hund, så jeg ville kontakte hende. Det synes jeg du skal under alle omstændigheder, da jeg synes hun har krav på at vide, det som du har observeret på hunden


  • Cille BK.
    Cille BK. Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #10   24. jan 2019 Hun er 1,5 og selvfølgelig kontakter jeg avler...

  • #11   24. jan 2019 Tænker også der kan sidde noget i ryggen?

  • #13   24. jan 2019 Nu er det jo ikke en DKK hund, så at en udenlandsk kennelklub muligvis bedømmer lidt anderledes end den danske, har jo ikke noget at sige her.

    Og hvis det er tilladt, at få sin hund vurderet i andre landes kennelklubber, så er det vel ikke snyd at gøre det ? Men eftersom folk vel kun får det gjort, hvis det danske resultat er ringe eller at hofterne simpelthen ser ringe ud på billederne, og man håber på forbedring ved at gå til udlandet, så er det da noget, der får alarmklokkerne til at ringe, hvis det drejer sig om en dansk ejet hund. Der er vel ingen, der tager en hund med et godt dansk resultat til udlandet for omfotografering.

    Men som andre også nævner, så kan det være alt muligt andet, der er galt. Og ved en udstationeringshund skal man sandelig gerne både have en god og udførlig kontrakt samt føle at opdrætter, som man jo skal kunne samarbejde med, er en man kan stole på, også når hunden ikke udvikler sig som håbet.


  • #15   24. jan 2019 Hvis en evt. Røntgen af hofterne er en del af avlsprigrsmmet så vil opdrætteren jo som oftest stå for udgiften. Og så kunne man da passende få tjekket hunden nu hvor du mistænker det kan være symptomer her på.

    Alm hverdags dyrlæge, sygdom og behandling her af skal fremgå af kontrakten hvem der står med.
    Vi har været i dialog med vores opdrætter om vores udstationering. De vil jo også gerne vide hvis man er til dyrlægen med hunden alligevel.
    Vi har feks selv betalt alm. Ting - en gang dårlig mave, massage, vaccinationer osv.
    Mens opdrætter har betalt for test og klargøring til avl.


  • #16   24. jan 2019 Jeg tænker at HD-fotografering må være en standardundersøgelse på den race før avl, og i så fald burde det værd noget af det, opdrætter betaler, men i sidste ende afhænger det jo af, hvad i har lavet af aftaler i kontrakten.

    Typisk lyder aftalen for udstationering på, at opdrætter betaler alle udgifter vedrørende avl, altså ting som øjenlysning, HD- foto og hvad der ellers undersøges inden avl, mens udstationeringsfamilien betaler "den daglige drift" inkl. dyrlægeundersøgelser i forbindelse med sygdom o.l.
    Men der er ikke nogen lov, der siger at sådan skal det være, man må aftale lige hvad man har lyst til, så du må kigge i kontrakten for sikkert svar - eller tale med opdrætter, hvis ikke kontrakten er fyldestgørende på det punkt.


Kommentér på:
HD?? På udstationerings hund OEB

Annonce