896 visninger
|
Oprettet:
HD hos mindre racer {{forumTopicSubject}}
DRU har nu indført krav om HD fotografering af følgende racer : Mops,Beagle,Shih-Tzu,engelsk og fransk bulldog.
HD-status må max. være B ellers nedlægges avlsforbud.
Et tjek af billeder hos Mops førte til at 5 ud af 6 hunde fik avlsforbud !!!!!!
Når jeg så kigger på DKK`s hjemmeside, kan jeg konstatere at der IKKE er krav til HD-fotografering af disse racer.
Har DKK sovet i timen, eller hvad sker der lige her ???
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.349
feb 2005
feb 2005
aug 2005
Følger: 67 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 272 Svar: 3.235
jan 2006
Følger: 40 Følgere: 37 Hunde: 6 Emner: 35 Svar: 547
At hvis man ikke må avle med hofter ringere end B, så er der ingen hunde tilbage af disse racer. Så er det da et kæmpeproblem - større end jeg troede - som alle avlere må stå sammen om at løse.
Det er måske på tide at også DKK og de andre klubber følger trop i DRU`s kamp for sundere små racer !!!!!!
jan 2006
Nej hvad angår cavalier, så er DRU bagud.
Jeg har lige været på landbohøjskolen med to tæver til scanning, og fik at vide at der er kontakter til DRU for at få deres cavalier med i det samme program som DKK`s.
Indtil da kan jeg da kun opfordre til at man frivilligt sørger for at få scannet sine cavalier !!!
Det er vigtigt at huske at uanset hvilken klub man er medlem af, så er deres restriktioner kun mindstemål !!!
jan 2006
Du misser ikke noget !
Mine schæfere er købt uden bog, og kan derfor naturligvis ikke avle med bog. De er derfor ikke i DRU,DKK, DDH,DHL eller nogen anden klub.
Mine cavalier har bog, og avles derfor med- og kun med bog.
Jeg mener i øvrigt ikke at det at opfordre til forbedringer er det samme som at nedgøre !!!
DKK har mange kvaliteter. Jeg mener klart at deres program for cavalier er godt, og håber da at DRU vil forbedre sig på dette område.
jan 2006
Resten vil blive scannet når de når den rette alder.
jan 2006
Når jeg får scannet, så er det naturligvis for at minimere chancerne for at mine hvalpe får hjertefejl. ellers ville det jo være spild af ti og penge.
Jeg er nødt til at forlade tråden nu (har hunde som kræver min tid ) men kigger ind senere.
nov 2005
Følger: 18 Følgere: 23 Hunde: 1 Emner: 142 Svar: 3.903
1 min hund har dkk stambog
2 har hørt og set at hos DRU er nogle opdrætter som gladelig sælger deres hunde både med og uden stambog, hvilket jeg bare synes er super dobbelt moralsk og useriøst
3 Dkk har mange skrappe regler, som jeg godt kan lide, da det sikre racerne
HD hos mindre racer