{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
761 visninger | Oprettet:

Gode nyheder ang. Athenes HD {{forumTopicSubject}}

I dag har Athene og jeg været hos dyrlægen for at få taget nye HD billeder, så de kan blive sendt ind til DKK til vurdering og herefter indgå i statistikken om HD indenfor hendes race.
Sidst vi fik taget billeder blev jeg så chorkeret over dommen om C og B/C hofter, som ikke var noget jeg havde forventet, og derfor fik jeg aldrig sendt billederne ind til DKK.
Men selvfølgelig skal dårlige resultater også kunne læses i statistikken. Desuden havde en venlig bruger her på HG gjort mig opmærksom på en hypotese som nogle svenske dyrlæger havde om røntgenbilleder på tæver i løbetid, som de menete ville have dårigere resultat pga løse knogler.
Athene var i løb da vi fik hende undersøgt for HD og derfor valgte jeg at tage de nye billeder mellem to perioden, og i dag kom domme fra min dyrlæge så - hun har vurderet Athenes hofter til værende ren B og albuerne helt frie. Så jeg er kæmpe glad. Om det så er kostomlægningen eller den manglende løbetid der er årsagen betyder mindre for mig lige i nuet.

Så nu venter jeg på afgørelsen fra DKK med spænding. Havde lige lyst til at dele min glæde med jer.

/ Trine

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gode nyheder ang. Athenes HD
  • #1   22. jan 2007 Trine pas på med ikke at glæde dig for meget.......

Jeg har hørt om temmelige store spring mellem dyrlæger og DKK.

Men ellers stort tillykke herfra, håber det allerbedste for jer :0))

• #2   22. jan 2007 De bedste håb herfra ;O)

Hvilken kostomlægning har du lavet ??

• #3   22. jan 2007 Ja også de bedste håb her fra *SS*

• #4   22. jan 2007 Tak skal du have....Min dyrlæge siger også at hun er mild i sin bedømmelse i forhold til DKK.
    Men jeg valgte min egen dyrlæge til at tage de nye billeder så jeg havde det samme sammenliningsgrundlag hvis man kan sige sådan. Men jeg kan også se på billederne - har fået mit eget eksemplar med hjem - at knogle og ledskål passer bedre sammen end på de første billeder. Alene det tegner da godt synes jeg...

/ Trine

• #5   22. jan 2007 Susanne dels har hun været på diæt og fået Royal slankefoder, men fik at vide herfra at Hills havde udviklet et nyt produkt hvor man skulle kunne se resultater efter blot tre uger J/ D hedder det så det har hun fået i omkring 5 -6 uger, men ved som sagt ikke om det er det?
    Måske har hun også bare haft mere end godt af at tabe sig - men nu er hun sgu for tynd 39, 2 kg jeg vil gerne have hun vejer 40 kg. Ja det er ikke let!

/ Trine

• #6   22. jan 2007 Tillykke med det, håber det bedste smiley

• #7   22. jan 2007 Går du ikke også til svømning med hende? det hjælper jo en hel del på det...
    et godt fif mht DKK og deres bedømmelse af billeder er at undgå deres ferier...jo flere billeder de kan sammenligne med, jo dårligere resultat risikerer man at få..derfor sender jeg helst ikke ind om sommeren...efter sommerferien har de nemli bjerge af billeder til bedømmelse..

ikke etisk korrekt, men sandt...

• #8   22. jan 2007 Kiki - Athene må siges at være udvokset da hun bliver 4 til maj.

Brak´s Jo vi går også til svømning og jeg kan også godt se en forskel på hendes muskulatur trods vi kun har svømmet (vi = Athene) i 8 uger såen ca. Men hun har fået et fastere bagparti og er mere muskuløs.

Billederne er sendt ind i dag så nu kan jeg ikke gøre andet end at vente...

• #9   22. jan 2007 Har set et E ændre sig til C med svømning alene...!

• #10   22. jan 2007 Det var da noget af en forskel, men vi fortsætter da også med hundesvømning nu hvor Athene er ved at få "smag" for vandet - hun er slet ikke nogen vandhund, men nu kan vi efterhånden klare os selv og hun kan svømme uden redningsvest - stor fremgang!

Formanden for min specialklub har lige fået omstødt et resultat til værende ren C, og det var blot ved en anke ud fra nye fotos så måske er det også afhængigt af hvem der kigger på disse billeder.

Men jeg er fortrøstningsfuld.

/ Trine

• #11   22. jan 2007 Det er meget afhængigt af hvem der kigger på billederne, og de dømmer i øst og vest...
    har haft en tæve der havde så meget gigt på hofterne at jeg slet ikke fatter at den ku gå oprejst, og hun fik et B?
    Hun gik IKKE i avl..

• #12   22. jan 2007 Det lyder da bekymrende! Men jeg er nu meget tryg da jeg ved at Athene ikke har smerter - eller sagt ikke viser tegne på smerter og styrter rundt fuld af energi som en anden vårhare, og ved at jeg har set billederne fra før og nu - og der var en mærkbar forskel i den ene side og nu er det stabilt og symetrisk.

• #13   22. jan 2007 jamen selvfølgelig er HD'en styrket ved svømning...du strammer jo op på musklerne ved svømning, og det er bla musklerne der holder sammen på kroppen..så det skal man selvfølgelig ha i mente når man bruger den i avl...men det er jo bestemt ikke sagt på en dårlig måde, for svømning er jo sundt for hunden...

• #14   22. jan 2007 Svømning kan stramme hunden op,hvis hoften er løs.. Hvis den er deform, er der ikke så meget at gøre.. Så ved nogen hunde kan man se en forbedring og på andre sker der ingenting smiley

Bruger selv J/D med godt resultat..

• #15   23. jan 2007 Stine M

Hvad er dine erfaringer med j/d?

Hvorfor startede du med J/D?

Er blot nysgerrig og måske dine erfaringer kan være med til at hjælpe andre i samme situation, hvis din hund har / Havde gigt eller HD...

/ Trine

• #16   25. jan 2007 Takker for gode input.

/ Trine

• #17   26. jan 2007 Fik denne besked fra Stine i mit BC og har fået lov at kopiere og sætte det ind her så andre også kan få gavn af hendes svar.

/ Trine

Kort fortalt..ss..

Ozzy er 5 år,han har status A og C.. Han er min træningsmakker og de sidste 3 år,har vi kørt IPO.. spor,lydighed og bidarbejde.. Det sidste belaster hundens krop.. en dag sank han sammen i den dårlige side,eller rettere det ben forsvandt under ham og han røg i jorden.. han var oppe med det samme,men vi stoppede da han ikke var helt ren gående...

Jeg holdte ham i ro,men efter 3 dage afsted til dyrlæge.. undersøgelse,intet var der at anmærke.. ro i 14 dage og smertestillende.. ingen ændring.... Billeder,undersøgelse,nyt foder og opstart på waterwalk 14 dage efter... Der gik knapt en måned på det foder og 7 gange på waterwalk,så var han tip top igen og der har intet været siden.. han har ikke gigt,intet i ryggen,så hvorfor han gjorde sådan,aner vi ikke.. men fodret virker,samtidig holder jeg hans muskler ved lige,men det var de osse dengang?? de kloge er inde på at det er de entesiellefedtsyrere der hedder DHA og PHA,der har den effekt.. det viser nyeste forskning,fra USA..

Så det er ikke nok bare at gi en olie eller en kapsel med omega 3 og 6.. det skal være lige nøjatig de 2 omega 3 fedtsyrer..

Kort historie blev det ikke helt,men derfor bruger jeg det foder og forsætter med det.. smiley

Kommentér på:
Gode nyheder ang. Athenes HD

Annonce