{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.983 visninger | Oprettet:

Tea J
Tea J
Følger: 9 Hunde: 3 Emner: 3 Svar: 74

navlebrok og pris {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har den dejligste store bamse af en vaps på 5 uger. Han har desværre fået en lille blød navlebrok. Dyrlægen har tilset ham to gange, og siger det er ganske ufarligt, men det kan opereres væk, når hvalpen er størrer, men det skulle kun være kosmetisk. Jeg sidder så og googler lidt. Jeg havde allerede tænkt mig at der skulle være rabat på ham, men nu kan jeg så læse, at selvom jeg giver fx 1500 kr i prisnedslag (som skulle dække halvdelen af en mulig ønsket operation) så forventer folk også at opdrætter betaler hele operationen? Hvad ville i gøre. Det er bestemt ikke pengene det kommer an på, men den lille hvalp. Operation og prisnedslag udgør jo hele købssummen, så i teorien forærer jeg den jo væk?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  navlebrok og pris
  • #2   7. sep 2015 Snak med opdrætter om det

• #3   7. sep 2015 Border collie

• #4   7. sep 2015 Nu er det jo ligesom mig der er opdrætter ??

• #7   7. sep 2015 Du kan ikke blive pålagt at både give nedslag OG betale operationen.
    Du sælger hvalpen til nedsat pris og laver købsaftale på dette. Dermed accepterer køber fejlen og opdrætter er derefter fri for yderligere erstatning på dén fejl.

• #8   7. sep 2015 Tak krumme. Jeg havde selv tænkt det samme. Men folk googler jo naivt alting, men jeg mener også at bare det er oplyst i slutsedlen, så har jeg mit på det rene. Jeg er jo ikke interesseret ibat sælge noget lortekræ, og stoler på min dyrlæge når han siger at daglig massage muligvis kan afhjælpe det.

• #9   7. sep 2015 Aldrig om jeg vil lægge en så lille hvalp i narkose og operation, når det ikke er livsnødvendigt smiley stakkels lille mand. Så hellere give økonomisk mulighed for at få det ordnet, i form af at jeg allerede på forhånd betaler halvdelen, af en mulig operation, vha prisnedslag.

• #10   7. sep 2015 Hvis du sælger hvalpen billigere og skriver nedslaget ind som kompensation for brokken, kan fejlen ikke siden påberåbes. Andre fejl kan.
    Du kan også vælge at sælge til fuld pris, og siden give afslag eller udbedre fejlen hvis behovet kommer.

• #11   7. sep 2015 Og husk nu at lave en rigtig købekontrakt. smiley

• #12   7. sep 2015 Jeg skriver prisnedslaget som kompensation for en evt brokoperation. Tak for hurtig hjæpos..

• #13   7. sep 2015 Omkring 1500kr

• #14   7. sep 2015 Min opdrætter betalte hele operationen

En FT labrador

• #15   7. sep 2015 Det var skrevet ind i købsaftale

• #17   7. sep 2015 Jeg fik ingen nedslag i købspris

Men det var også en skøn jagthund

• #19   7. sep 2015 Brokken er ikke medfødt, men kommet fordi mor hev lidt for meget i navlestregnen. Han var nemlig død ved fødselen, og blev derfor slikket temmeligt intenst på smiley (vi måtte også syge lidt i ham) Men jeg ville personligt ikke få opereret det, hvis jeg selv skulle beholde ham (det kan jo være jeg ender med det alligevel, selvom jeg nu har valgt for 5 uger siden, hvilken der skulle blive) men jeg syntes alligevel folk skal have muligheden for at vælge det, men samtidig forventer jeg at det er en afsluttet sag, når de får nedslag på 1500 kr. Og kontrakt på hvorfor. Så må de selv vudere om de vil fjerne eller lade være.

• #20   7. sep 2015 Jeg havde en han med navlebrok i mit sidste kuld. Dyrlægen mente ikke operation ville blive nødvendigt Prisen blev dog alligevel sat ned med 2500-

• #22   7. sep 2015 Det er vel først når hvalpen et 6- 7 måneder at man opererer

• #23   7. sep 2015 Min dyrlæge vil have 2280 kr for at fjerne den, som min. 5 måneders. De er uden tavle, og sælges kun som famile/kæl. Ved sidste kuld gav jeg nedslag på en kryptoid han, da den var 4 måneder var begge sten i pungen, de nægtede at tage imod prisnedslaget. Jeg har sat ham 1500 kr ned i pris. Han er den sidste af to, der ikke er solgt. Der skal nok være en god familie til ham, selvom han er lidt defekt.

• #24   7. sep 2015 Min pige Laika har også en blød bule (navlen) navnebror uden brok og vi har ikke gjort noget ved det og hun bliver 8 år i morgen... Syndes ikke at man skal operere det når det ikke er akut sygdom eller andet som ikke er normalt/noget som påvirker hunden...

• #25   8. sep 2015 Vi købte en hvalp med navlebrok. Vi gav fuld pris for den, men fik skrevet ind i købsaftalen, at opdrætter skulle betale eventuel operation.
    Det blev dog aldrig nødvendigt med operationen, for det generer ikke hunden på nogen måde smiley

• #28   8. sep 2015 Min mor købte en Cairn Terrier hvalp ved en DKK opdrætter. Den havde en lille og ubetydelig navlebrok. Den blev solgt til halv pris i forhold til resten af kuldet (dvs, 4000 kr) og så kunne min mor selv vurdere om hun ville have gjort noget ved det eller ej. Og få det gjort ved sin egen dyrlæge, som hun jo var trygt ved og som ikke lå i den anden ende af landet. Det syntes jeg var en MEGET fin gestus fra opdrætter. Og jo, formegentlig også en måde hvorpå opdrætter sikrede sig en tilfreds 'kunde smiley
    Min mor valgte at få opereret brokken da hvalpen var ca 6 mdr og hun har en fint forhold til opdrætter og rejser hvert år til 'hvalpetræf' selvom hunden nu er 3 år gammel. Tilfredse 'kunder' skal man ikke kimse af smiley
    Jeg har selv engang sprunget fra en hvalp med navlebrok (DKK opdræt). Årsagen var at opdrætter KUN ville tilbyde nedslag/betale operation såfremt jeg valgte vedkommendes dyrlæge. Jeg bor på sjælland og opdrætter i Jylland - rimelig dumt. Desuden var det kun fordi jeg SELV opdagede brokken på hvalpen da den var 7 uger at det overhovedet kom på tale - det tolkede jeg som et forsøg på uærlighed - går den så går den.

• #30   8. sep 2015 Når du har en pris på operationen, så tag og sæt afslaget til tilsvarende. Så har køber fået deres udbedring.

• #33   8. sep 2015 Isabelle: Det var ret tydeligt at hun godt vidste at den og en hvalp til i kuldet havde navlebrok smiley

• #36   8. sep 2015 Hvalpen er solgt, det er resten, undtagen en, også. Jeg tog prisen efter hvad andre tavleløse bordere koster. Men det var vist ikke lige det der skulle diskuteres?

• #38   8. sep 2015 Ja om hvorvidt man både skal have nedslag og betale for en kosmetisk operation? Da ikke hvad hvalpens købspris er?

Kommentér på:
navlebrok og pris

Annonce