730 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Udbydes til avl? Udbydes til avl?

Havde en snak med en veninde omkring hvorfor man udbyder sin hund til avl.. Dette grundede egentlig i at man har hørt om flere der gør det ren og skær for pengenes skyld (herunder tavleløse hunde)

Jeg har for længst besluttet mig for at Franco skal røngten og hjerte undersøges når han er fyldt 2år, og kunne måske overveje at tilbyde ham til meget få og ligeså testede tæver, hvis alt er fint.. Men grunden hertil er bestemt ikke pengene, det er fordi jeg mener at han er fyldt med en masse kvaliteter, mht temperament osv, og hvis sundheden ellers er i top, så vil jeg gerne bidrage til nogen sunde og skønne familiehunde.. Kender jo hans blodlinier, og der er næsten kun A hofter i den samt sunde og raske hunde smiley

Men hvorfor tilbyder i jeres hunde til avl? både med og uden tavler

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.
  • 2 times rengøring i dag senest 17:00 500 kr.
  • Jeg skal bruge en låsesmed til et skab 400 kr.
  • Ca 20 kvm væg med standhaftig tapet 2.500 kr.
  • Gummimåtter, bundmåtter, hjulkapsler, stålfælge med dæk. 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udbydes til avl?
  • #2   8. maj 2013 *like*

• #3   8. maj 2013 Jeg tilbyder ikke mine hanner til avl. Jeg annoncere dem ikke nogen steder og jeg henvender mig ikke til nogen ang dem.

Skulle der være nogen der mener de har brug for netop det mine hanner kan tilbyde, så skal de nok finde os - og så må jeg til den tid vurdere om tæven og linierne er noget jeg vil træde ind i

• #5   12. maj 2013 Tja, jeg vil da sige det sådan at pengene er da ikke dårlige. Når først hannen er testet for det han nu skal, udstillet/brugsprøvet eller hvad der nu måtte være relevant, er der jo ikke nogen udgifter forbundet med at lade sin hanhund parre en tæve.
    Så jeg ville da bestemt ikke brokke mig over pengene hvis nogen mente Reiki var lige hvad de manglede.
    Man kommer jo ikke udenom at det kan være en god forretning at have en god/eftertragtet hanhund i en race der er stor nok til at kunne bære at han parrer mere end en håndfuld tæver.

Men omvendt kunne det ikke falde mig ind at lade ham parre en tæve jeg ikke fandt egnet (eller hvor kombinationen af de to bare ikke tiltalte mig) blot for at få pengene.

Jeg tilbyder så ikke Reiki til avl (og det gjorde hand opdrætter heller ikke), men han er da avlsgodkendt og, synes jeg selv, en lækker hanhund. Det ene kuld han har lavet, er osse faldet rigtig godt ud, både hvad angår sundhed, eksteriør og sind (og den ene skal have sit første kuld i år hvis alt går vel).

Men det er usandsynligt at tæve-ejerne kommer rendende, eftersom han ikke kommer så meget ud, så at sige, da jeg hverken udstiller eller på anden vis konkurrerer med ham smiley

• #7   13. maj 2013 Min hanhund er avlshund. Det er han - kort fortalt - fordi hans opdrætter har en plan med sin avl og han opfyldte de kriterier hun havde for at hans gener skulle videre i avlen. Har er aldrig blevet 'udbudt til avl'. Det foregår ved at tæveejere henvender sig og spørger om en parring. Nogle får nej og andre ja. Det afhænger af om tæven passer til ham. Han har lavet nogle rigtig lækre hunde, der har arvet hans gode sind og flotte ydre smiley som nu selv går videre i avlen.
    ... det er hans opdrætter der styre det med avlen. Jeg har bare min skønne træningskammerat, som så får et 'dyt' i ny og næ....

Kommentér på:
Udbydes til avl?

Annonce