{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  avl: avlshanner/hunner
  • #1   22. dec 2013 Meget kort

Nej, det kan lille Danmark ikke

• #2   22. dec 2013 lotte n

så,tak for dit svar.

Så,er jeg bare ikke en "sur hundegimpe",når jeg tænker sådan

m.v.h.
    vibeke

• #4   22. dec 2013 Nææ.. Men det kan hanhundeejeren jo være ligeglad med, det er ikke dem der brænder inde med et kuld hvalpe!

• #5   22. dec 2013 søren

jeg er sgu ikke sur,men bliver tit irriteret.

Og,ja,så er jeg en gammel gimpe.

med "hønserøv og trutmund",når jeg ser alle de avls annoncer,om det så er med eller uden bog,er "hip som hap" for mig.

Når der står:

"med blødende hjerte er vi desværre bla,bla..nød til(alle de hjerter der blødes,så bliver vi jo en blod fattig nation )

eller:

min mandige Fido,har sådan nogen gode gener,at dem vil vi godt give videre,til en eller anden "øndig" hundhund.

eller

Eller nusermanden sælges,han/hun er ægte MEN uden tavle.Men han/hun er vant til alle ting.støvsugere,radio,småbørn der hiver hunden i halen,og alle andre ting i "samfundet"

eller

henrivende susi,ønsker sig sådan at,bliv mor.Er der nogen der har spurgt susi, om hun ønsker at blive mor til 7 brandirriterende hvalpe,som er svære at få solgt,fordi et eller andet.

Og,så ikke at få revet mit hoved helt af så:

er jeg altså mormor til 4 styks.børnebørn

OG,selvfølgelig,er der sikkert mange mange gode hundemennesker,her i d.k.,der er nød til at sige,vi er "pisket" til at komme af med vores dejlige hund.P.g.a.,nogen helt personlige situationer.
    Og,dem tror jeg der er flest af .

god jul

m.v.h.
    vibeke

• #6   22. dec 2013 ville sku også være træls, hvis der ikke var nogen der udbød deres hund til parring. så ville der jo ikke komme nogen hvalpe. eller være hunde at vælge imellem.

• #7   22. dec 2013 a & d

det har du ret i.

Så,for at "koge" det ned,så er det vel hunhundenes ejere,der er tankeløse.
    Og,er det så dem,der bærer det store ansvar,for alle de hvalpe der bliver avlet,og måske ikke solgt ;;;

Det må det vel være så ;;

m.v.h.
    vibeke

• Balder
    Balder Tilmeldt:
    nov 2012

Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 1
    #8   22. dec 2013 Der skal nok være nogle hvalpe der bliver solgt eller man kan bare sælge dem for 50 kr. hvis de er kønne nok, eller falder i køberens smag.
    v.h.
    Annette

• #9   22. dec 2013 HVIS jeg havde en tæve, som der skulle avles på (det sker så aldrig!!) så skulle jeg NOK selv finde hanhunden. Han skulle nemlig passe til min tæve og have en kanon sundhed og linier der passede til min tæve.

• #10   22. dec 2013 alex & hæmoriden

Du,kan da bare tage en tur til et internat,hvis du ønsker en ny hund.

De "gør det i",både store hunde,unghunde,og hvalpe. som er "placeret af nogen "hundemennesker"

Eller tag lige en tur på g&g,hvis hvis du ønske en ny "frisk" hund,hvalp,unghund eller en lidt ældre "model".Der "frit slag"på "alle hylder",til enhver pris.

Eller følg,her på h.g.,div indlæg,fra d 20/12-til og med idag.Hvor der debatteres,og undersøges,vedr:div.hundehandlere/fabrikker,der opererer i det Sønderjydske..

Hundehandlerene,har ,ja ingen ved det rigtigt,men mange mange hvalpe til salg.Af mange mange forskellige arter.Alle ser de forsømte ud.syge,beskidte,ja,alt,det grimme man kan tænke sig en hundehandler står for.

Så,det er bare for dig at vælge,i G&G,og led efter en hund,det er bare at vælge fra "hylden"

god fornøjelse
    vibeke,

• #12   22. dec 2013 Jeg ville heller aldrig stille min han til rådighed på den måde....

Men er blevet opsøgt, og forespurgt.... og der blev svaret ja... fornuftig sund tæve med alle papirer i orden,,,,

Der var en DEL mere forarbejde end bare lige at glo annoncer og billeder....!!!

• #13   22. dec 2013 isabella

du er klog,at bruge mååååååneder til at finde en egnet hanhund.Så,når du endelig finder en,ja,så bliver de perfekte.

Verner er med laaang tavle.Fik også forespørgsler,af mere eller mindre seriøst art,og også underlig art.Lang historie,som jeg stadig griner af.

Men,Verner har altså "mopse poter",især den højre,hårsækmider,så at han får desværre ikke lov til at lave en fræk aftale.

Og,det er lidt synd for ham.

Og,nej en kastration,kommer ikke på tale,da han fungerer godt som alm.hanhund,og jagter hundamer,i alle størrelser,og det skal han have lov til.

Og,han respekterer et NEJ,og skal også have lov til at,blive lidt "højbenet",når han synes han møder en rival.Med en mops,sker der som regel ikke noget rigtigt voldsomt.
    Så,han har et alm hanhundeliv.

.m.h.
    vibeke

• #14   22. dec 2013 Jeg fatter heller ikke, at alle med en sød og i deres øjne henrivende lille hanhund (faktisk meget ofte små selskabshunde, blandinger eller rottweilere uden tavle) synes at deres lille hornyboy skal være far - bare for at prøve det og fordi han så gerne vil.

Seriøse tæveejere, som gerne vil lave et kuld hvalpe på deres tæve, skal nok opsøge de rigtige hanhunde.

Men det er jo hurtigt tjente penge smiley

• #15   22. dec 2013 t

Det jeg også har læst mig til er:

at det kræver en del forarbejde,for både hanhundenes ejerer og hunhundenes ditto.

Det kan vel hurtigt løbe op,når,der skal præsenteres en "ren straffeattest".;;;

Så,,hvis det nu var sådan hele vejen igennem,hundeverden,ja,så ville,vel antallet af hvalpefødsler mindsket,og seriøse hvalpekøberer,fordobles.

ak,ren utopi

m.v.h.
    vibeke

• #16   22. dec 2013 Ja, Verner/Vibeke. Men Utopia eksisterer desværre ikke i den virkelige verden smiley

• #17   22. dec 2013 ja jeg er sku bare glad for at, os mennesker ikke skal trækkes igennem den samme mølle når vi skal have børn.....

• #19   22. dec 2013 hehe ja det er nok også en god en at have styr på smiley

• #20   22. dec 2013 alex,

for at være helt grov,

Så hopper man vel heller ikke på altså som menneske,et normalt menneske,på sine nærmeste aner vel.

Kongehuset gjorde det jo "før i tiden".Det er slut nu.

Men altså,vi styrer jo vores hundes avl "program".Så,det er jo op til os,at fremvise en ren avlattest.
    Vores hunde er jo i og forsig,ligeglade med om de forgriber sig,på et nært "familiemedlem".

god jul

vibeke,

• #22   22. dec 2013 Jeg synes nu det fint folk annoncerer deres hanner. Jeg ville håbe flere dygtige opdrættere og seriøse hanhundeejere ville gøre det samme!

Måske det kunne få øjnene op hos tæveejeren ( og måske også de andre hanejere) at der findes en mere seriøs måde at opdrætte hunde på. Og at deres lille Fido måske ikke har alverden at byde på alligevel...

• #23   22. dec 2013 Alex - Men nogle gange kunne man måske godt ønske, at også mennesker var lidt mere selektive i deres avl smiley

• #24   22. dec 2013 Jeg har egentlig ikke noget i mod at folk gør opmærksom på at deres han stilles til rådighed, men det går bare hurtigt hen og bliver useriøst i andres øjne, når man gør det på et forum som dette, selvfølgelig fordi der er MANGE useriøse annoncer herinde fra folk hvis hunde bare sååååh gerne vil være far/mor.

• #25   23. dec 2013 Jeg tænker også tit at jeg ville ønske at mennesker tænkte sig lidt mere om inden de 'sætter sig selv i avl'.......
    Jeg synes at hovedparten af annoncer om hunde der udbydes til avl eller dem der søger avlspartner til deres hund er dybt useriøse. Er man seriøs avler der tænker i forbedring af racen, så behøver man ikke annoncer om avlshanner. Så finder man avlspartnere til sine hunde ved at kigge på stamtavler, resultater og afkom.
    Jeg har selv en avlshan og jeg laver altså ikke annoncer omkring ham. Han er selv resultat af seriøst og målrettet avl og var opdrætterens 'pick-of-the-litter. Opdrætteren har lagt et stort arbejde i ham mht udstilling og jeg lægger et stort arbejde i ham rent træningsmæssigt. Han bruges på tæver, der passer til ham genetisk og det skal være kuld der er en potentiel forbedring af racen. Til gengæld så er det heller ikke hvalpe som tæveejeren brænder inde med smiley Det er hvalpe der er solgt inden de er født.

Kommentér på:
avl: avlshanner/hunner

Annonce