862 visninger
|
Oprettet:
avl: avlshanner/hunner {{forumTopicSubject}}
Nej,hvor er der mange annoncer,på hanner der udbydes til avl.
Også avl på hunner,men knap helt så mange.
Kan lille d.k.,rumme så mange hvalpe ;;;
havde bare lige lyst til at,komme af med mine tanker.
god jul
m.v.h.
vibeke
jan 2008
Følger: 29 Følgere: 30 Hunde: 15 Emner: 96 Svar: 1.545
Nej, det kan lille Danmark ikke
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 77 Svar: 927
så,tak for dit svar.
Så,er jeg bare ikke en "sur hundegimpe",når jeg tænker sådan
m.v.h.
vibeke
mar 2010
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 91 Svar: 3.103
jan 2008
jeg er sgu ikke sur,men bliver tit irriteret.
Og,ja,så er jeg en gammel gimpe.
med "hønserøv og trutmund",når jeg ser alle de avls annoncer,om det så er med eller uden bog,er "hip som hap" for mig.
Når der står:
"med blødende hjerte er vi desværre bla,bla..nød til(alle de hjerter der blødes,så bliver vi jo en blod fattig nation )
eller:
min mandige Fido,har sådan nogen gode gener,at dem vil vi godt give videre,til en eller anden "øndig" hundhund.
eller
Eller nusermanden sælges,han/hun er ægte MEN uden tavle.Men han/hun er vant til alle ting.støvsugere,radio,småbørn der hiver hunden i halen,og alle andre ting i "samfundet"
eller
henrivende susi,ønsker sig sådan at,bliv mor.Er der nogen der har spurgt susi, om hun ønsker at blive mor til 7 brandirriterende hvalpe,som er svære at få solgt,fordi et eller andet.
Og,så ikke at få revet mit hoved helt af så:
er jeg altså mormor til 4 styks.børnebørn
OG,selvfølgelig,er der sikkert mange mange gode hundemennesker,her i d.k.,der er nød til at sige,vi er "pisket" til at komme af med vores dejlige hund.P.g.a.,nogen helt personlige situationer.
Og,dem tror jeg der er flest af .
god jul
m.v.h.
vibeke
aug 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 333
jan 2008
det har du ret i.
Så,for at "koge" det ned,så er det vel hunhundenes ejere,der er tankeløse.
Og,er det så dem,der bærer det store ansvar,for alle de hvalpe der bliver avlet,og måske ikke solgt ;;;
Det må det vel være så ;;
m.v.h.
vibeke
nov 2012
Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 1
v.h.
Annette
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.615
jan 2008
Du,kan da bare tage en tur til et internat,hvis du ønsker en ny hund.
De "gør det i",både store hunde,unghunde,og hvalpe. som er "placeret af nogen "hundemennesker"
Eller tag lige en tur på g&g,hvis hvis du ønske en ny "frisk" hund,hvalp,unghund eller en lidt ældre "model".Der "frit slag"på "alle hylder",til enhver pris.
Eller følg,her på h.g.,div indlæg,fra d 20/12-til og med idag.Hvor der debatteres,og undersøges,vedr:div.hundehandlere/fabrikker,der opererer i det Sønderjydske..
Hundehandlerene,har ,ja ingen ved det rigtigt,men mange mange hvalpe til salg.Af mange mange forskellige arter.Alle ser de forsømte ud.syge,beskidte,ja,alt,det grimme man kan tænke sig en hundehandler står for.
Så,det er bare for dig at vælge,i G&G,og led efter en hund,det er bare at vælge fra "hylden"
god fornøjelse
vibeke,
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 43 Hunde: 4 Emner: 150 Svar: 9.074
Men er blevet opsøgt, og forespurgt.... og der blev svaret ja... fornuftig sund tæve med alle papirer i orden,,,,
Der var en DEL mere forarbejde end bare lige at glo annoncer og billeder....!!!
jan 2008
du er klog,at bruge mååååååneder til at finde en egnet hanhund.Så,når du endelig finder en,ja,så bliver de perfekte.
Verner er med laaang tavle.Fik også forespørgsler,af mere eller mindre seriøst art,og også underlig art.Lang historie,som jeg stadig griner af.
Men,Verner har altså "mopse poter",især den højre,hårsækmider,så at han får desværre ikke lov til at lave en fræk aftale.
Og,det er lidt synd for ham.
Og,nej en kastration,kommer ikke på tale,da han fungerer godt som alm.hanhund,og jagter hundamer,i alle størrelser,og det skal han have lov til.
Og,han respekterer et NEJ,og skal også have lov til at,blive lidt "højbenet",når han synes han møder en rival.Med en mops,sker der som regel ikke noget rigtigt voldsomt.
Så,han har et alm hanhundeliv.
.m.h.
vibeke
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.264
Seriøse tæveejere, som gerne vil lave et kuld hvalpe på deres tæve, skal nok opsøge de rigtige hanhunde.
Men det er jo hurtigt tjente penge
jan 2008
Det jeg også har læst mig til er:
at det kræver en del forarbejde,for både hanhundenes ejerer og hunhundenes ditto.
Det kan vel hurtigt løbe op,når,der skal præsenteres en "ren straffeattest".;;;
Så,,hvis det nu var sådan hele vejen igennem,hundeverden,ja,så ville,vel antallet af hvalpefødsler mindsket,og seriøse hvalpekøberer,fordobles.
ak,ren utopi
m.v.h.
vibeke
aug 2007
aug 2007
aug 2007
jan 2008
for at være helt grov,
Så hopper man vel heller ikke på altså som menneske,et normalt menneske,på sine nærmeste aner vel.
Kongehuset gjorde det jo "før i tiden".Det er slut nu.
Men altså,vi styrer jo vores hundes avl "program".Så,det er jo op til os,at fremvise en ren avlattest.
Vores hunde er jo i og forsig,ligeglade med om de forgriber sig,på et nært "familiemedlem".
god jul
vibeke,
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
Måske det kunne få øjnene op hos tæveejeren ( og måske også de andre hanejere) at der findes en mere seriøs måde at opdrætte hunde på. Og at deres lille Fido måske ikke har alverden at byde på alligevel...
aug 2007
mar 2010
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 91 Svar: 3.103
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.314
Jeg synes at hovedparten af annoncer om hunde der udbydes til avl eller dem der søger avlspartner til deres hund er dybt useriøse. Er man seriøs avler der tænker i forbedring af racen, så behøver man ikke annoncer om avlshanner. Så finder man avlspartnere til sine hunde ved at kigge på stamtavler, resultater og afkom.
Jeg har selv en avlshan og jeg laver altså ikke annoncer omkring ham. Han er selv resultat af seriøst og målrettet avl og var opdrætterens 'pick-of-the-litter. Opdrætteren har lagt et stort arbejde i ham mht udstilling og jeg lægger et stort arbejde i ham rent træningsmæssigt. Han bruges på tæver, der passer til ham genetisk og det skal være kuld der er en potentiel forbedring af racen. Til gengæld så er det heller ikke hvalpe som tæveejeren brænder inde med Det er hvalpe der er solgt inden de er født.
avl: avlshanner/hunner