Annoncer med avl, hvalpe, parringer {{forumTopicSubject}}
Jeg ser det tit, annoncer hvor hunde søges / udbydes til avl.
Her mener jeg de annoncer hvor der står : Min tæve vil gerne have hvalpe, sød hanhund søger tæve osv. De er ikke avlsgodkendte, er blandinger eller uden papirer.
Jeg mener at det er at opfordre til useriøs avl og disse annoncer burde fjernes.
Der er hunde nok i Danmark !!! Alt for mange ender med at blive kastebold og problemhunde.
Er jeg den eneste her inde i Hundegalleriet, der har den holdning ?????? Og kan vi sammen stoppe disse annoncer ?
For lige at stoppe en evt. debat, vil jeg lige tilføje at jeg ikke har noget i mod blandingshunde. Vi behøver bare ikke flere.
apr 2006
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 4 Emner: 65 Svar: 785
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.164
Jeg synes ikke man skal stoppe med at avle ---Men jeg ønsker meget at folk istedet for sætter sig ind i hvorfor det lige er at der skal laves et blandingskuld---------Og hvis det så er lavet----så skal man have viden om hvordan hvalpe og tæven skal fodres-----og prægningen af hvalpene den skal være i orden-------Og endelig-----så skal man virkelig bruge tiden til at finde seriøse købere------De findes nemlig også til blandinger, hvis køberne kan se, at opdrættet er gjort ordentligt-------
Avlere med dkk tavle eller fra andre klubber kan også lave noget som gør, at dkk heldigvis udelukker dem fra avlen i et år eller mere-----
Det samme findes desværre ikke for avl uden tavle-----
Så det jeg ønsker---det er seriøse hvalpekøbere-----og at der KUN sælges til disse----
maj 2008
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 455
aug 2006
maj 2008
Eks. jeg læste en annonce hvor tæven skulle bruge en hanhund NU. Det er en stor blandings tæve og han hunden måtte bare ikke være en gravhund. Ellers var det lige meget med racen.
nov 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 44 Svar: 542
Ved du hvad lille skat, jeg kommer til at sætte penge til på det her, så nej det er ikke for at tjene penge, det er for hundens skyld, da min dyrlæge bad mig overveje det, for hendes skyld.
Det betyder da indenting for hunden gør det?
Hvordan kan det være "bedst" for hunden at den får hvalpe
aug 2006
aug 2006
Men her handler det nok om----at det skal forestille en undskyldning fra annoncørens side-----
maj 2008
Jeg mener jo at vi bidrager lidt til det, ved at have den slags parrings annoncer her.
Jeg skal afsted på arbejde nu, men glæder mig til at læse vidre når jeg kommer hjem.
aug 2006
Og så mener jeg også at de sidste 10 år har de fleste normale mennekser fået en langt bedre og større viden om det at anskaffe sig en hund----Men der er altid nogen som er uden for pædagogisk rækkevidde------Og det er som regel unge menneksre som enbten skal have en modehund eller en potensforlænger---eller bare een magen til den som alle de andre rødder har----
Finanskrisen vil hjælpe til med at stoppe den enorme masseprod. som der er lige nu og har været de sidste 2-3 år------
Det er gældende både for de seriøse kenneler og de som bare avler for den eller eller den anden grund mest af alt for pengene skyld-----Der vil ikke længere være købere------Sådan har det været de andre gange krisen kradsede og folk mistet job eller huset ----
maj 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 33
Johanna> Jeg har altid fået afvide at det var bedst for både en hund hun, eller en hunkat at få et kuld killinger/hvalpe og det er både af dyrlæger og af gamle jagere mm. Og bare fordi nogle ikke mener det, er da ikke ensbetydende med at det er rigtigt... Altså hvis vi ser på det fra dyrenes side, så er vi alle lavet til at føde unger, så hvorfor skulle det ikke være det bedste....
maj 2006
apr 2007
Følger: 52 Følgere: 48 Hunde: 2 Emner: 434 Svar: 2.017
aug 2006
Ja jeg er så gammel så den har jeg også hørt----og engang sagde dyrlægerne det endda også-----
Vi kender ikke din hund eller dig---vi kommentere på det som du har oplyst------
Som gammel opdrætter kan jeg kun fraråde dig at avle på hende hvis hun har den beskrevne alder og det er førstee gang----- For det er laangt fra sikkert at det vil forløbe uden en stor dyrlægeregning-----
Meeen det aller vigtigste er at du formentlig vil have svært ved at få hvalpene afsat til gode hvalpekøbere------Der er for mange kuld til salg pt.----- Hvis det er fordi hun bliver falsk drægtig er det overhovedet ingen garanti for at hun vil holde op med dette tvært imod-------
I øvrigt så synes jeg din hund ser sød ud-----Og det er jo dig selv som heldigvis bestemmer dig for hvad du skal gøre-----
Men det er vel altid godt at lytte til andres erfaringer-----bare ikke der er for ophidset stemning-------
Endelig så siges det at også kvinder har bedst af at få børn------???????Hvad vi så ellers skal mene om dette??????
sep 2008
Følger: 54 Følgere: 52 Hunde: 10 Emner: 14 Svar: 850
Hvor du har fået atvide at det er bedst for både hun hunde og katte at få "børn" ved jeg ikke. Men det kan da umuligt være hos en ansvarsbevidst dyrlæge!! Prøv at tage et kig på internaternes hjemmeside!! Det bugner med blandings hunde der af den ene eller anden årsag skal omplaceres.
Jeg mener det er direkte uansvarligt at sætte flere blandingshunde til verden, før vi har fået en løsning for alle de hunde der ligenu er i klemme......
Jeg vil lige tilføje at jeg selv ejer en blandingshund, som faktisk også er en omplaceringshund. Den har jeg af selvsamme årsag fået kastereret han er en rigtig dejlig lille gut, men han skal ALDRIG bruges til avl.
maj 2006
Ja selvfølgelig er det godt at lytte til andres erfaringer, men du ved også lige så vel som jeg at der er lige så mange meninger og "erferinger" om alt ting som der er snefnug i en snestorm, og man er jo nødtil at vælge hvilke man vil høre efter og hvilke man vil overhøre... Jeg er født og opvokset i et hjem med jagthunde, og jeg kender et utal af jægere og opdrættere... Og jeg har selv gået i Schæfer-hundeklubben her i området, og alle steder har jeg hørt og lært masser af ting... Jeg har bla flere politihundetræneres ord, at de ikke vil have hvalpe før de er omkring 5år, for før er de ikke 100% modne og voksne. Og jeg har min dyrlæge som jeg stoler på, og kun har hørt godt om udeomkring, og han har foreslået et kuld hvalpe... Og første gang jeg lavede en annonce i nov mdr, kom der også en masse pb til mig om at hun var for gammel, og jeg kontaktede der min dyrlæge igen, og spurgte ham, og hun var for gammel, for det sagde alle... Og han sagde nej, det var hun ikke, og at hun var sund og rask nok til at føde et kuld hvalpe.... Så det må jeg jo vælge at stole på...
Hvad angår at komme af med hvalpene, så har jeg 4par, som gerne vil have en hvalp, og vi har selv snakket om at hvis der er en sød en i mellem som vi falder for, så vil vi også selv beholde en hvalp. Så det er 5 hvalpe afsat... Og jeg skal være helt ærlig, jeg tror ikke der kommer flere, måske endda slet ikke så mange... Jeg vil også hellere give en hvalp væk, til et godt par, end at tjene penge på dem... Og det kommer jeg ikke til... Og det er også helt fint, jeg vil gerne sætte nogle penge i min skønne hund Molly, hvis det er det der skal til for at hun har det godt... Så er jeg ligeglad med at det skal koste mig nogle tusind kr... Det vigtigste for mig er at hun har det godt, og at det er for hendes skyld. Også selv om jeg skal finde mig i div tilsvinninger og overfald, så længe hun får noget godt ud af det...
Jeg kunne heller aldrig nogensinde drømme om at gøre noget ved min hund, som ville gøre skade på hende, og hvis jeg ikke stolede på at min dyrlæge mente at hun havde godt af det, så ville jeg heller aldrig nogensinde gøre det... Det er hun mig alt for kær til...
sep 2008
aug 2006
I stedet for at spørge her---så skal du ind på dba og der vil du se en masse som tiklbyder ders hanhund til avl-------
Så er der så lige det om der er nogen som du kan eller vil bruge------
Jeg gætter på at det som har fået folk op af stolene er tidhorisonten og så alderen-----Og så er det her jo HG-----Der kommer man altid ud i en storm----hvis man laver noget som flertallet er i mod----Og flertallet er i mod avl uden tavle og avl på gamle hunde-----
Så hvis du vil undgå en mase balade omkring de valg du træffer for din hund---så skal du nok ikke skrive det her inde---Vel-----
I øvrigt----så vil jeg meget gerne hører om det går godt med fødslen-----
Det vil jeg fordi jeg aldrig selv har ville parre en så gammel hund rnet fødemæssigt---For 5-6 år er jo ikke en gammel hund ellers-----Bare så jeg evnt. ogdså kan lære noget nyt-------
Endelig så husk----At det er MEGET vigtig at din tæve har en god kondition------Det får hun brug for for at fødslen kan forløbe godt-----
maj 2006
sep 2008
En stamtavle er jo ikke noget værd i sig selv, det er bare en dokumentation for at det du har købt er hvad avler siger det er.
aug 2006
sep 2008
aug 2006
De har det ikke som deres arbejde..-----siger de men under alle omstændigheder skal der nogen penge i kassen for at det kan løbe rundt-------Hvem i dagens Danmark arbejder gratis-----Floranc N. er død og borte for længe siden----og sygepl. ved godt hvad de vil have i lønposen-------Det samme ved avlerne------
Annoncer med avl, hvalpe, parringer