{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blandingshunde med stamtavle
  • #1   26. apr 2013 Det er jo en blanding af malteser og puddel, så hvis begge forældre har stamtavle, kan de jo godt selv lave en stamtavle hvor alle oplysnigner såt på

• #2   26. apr 2013 hjemmelavet stamtavle og så dyr? ej helt ærligt det er da snyd så det driver

• #3   26. apr 2013 De skulle få tysk stamtavle..
    De sælger også labradoodle til 10.000 - 2000kr. oven i hvis stamtavle skal med..

• #4   26. apr 2013 tavlen er ikke 2 øre værd. suk

• #5   26. apr 2013 Den sidste er ikke blevet snydt endnu

• #6   26. apr 2013 han påstår Labradoodle er racegodkendt i Sverige. Det kan da ikke være sandt eller hvad?
    Vi ved jo at hvalpene på ingen måde kan garanteres at være hverken lav allergen eller ens i generationerne efter F1

• #7   26. apr 2013 Jeg kan sagtens forstå TS og alle jer andre men er vi ikke ude i en omgang jantelov her....ideen med en stamtavle er vel for at fremhæve div. aner tilbage for den pågældende hund. Det er en ok idé med en ægte hund men her er det latterligt, da hunden jo er en blanding og ingen ved, hvor meget den "arver" fra enten mor eller far.

Janteloven kommer ind der hvor det rent faktisk lykkedes for sælger at komme af med hunden til 10.000 kr for en blanding!!!!
    Tro ikke at du er noget men pis også, du har jo sikkert købere til dine blandings hvalpe og vi er misundelige smiley

Utroligt at der er folk som køber disse hvalpe til den pris!!

• #8   26. apr 2013 Jeg er altså ikke misundelig.
    1: Jeg kan ikke lide at snyde folk.
    2: Jeg har ingen planer om nogen sinde at avle noget som helst. Det skulle da lige være ænder til at spise selv.

• #10   26. apr 2013 Det er vel ikke at snyde hvis man skriver blandings hvalpe.....så må det sgu være køber som ikke er for snu smiley

• #11   26. apr 2013 Og fordi folk ikke er for snu er det tilladt at snyde dem... Ala
    "Den kloge narre den mindre kloge" ?

• #12   26. apr 2013 Nej, det er ikke ok at snyde men det er jo heller ikke forbudt fx. at slå Maltipoo op i Google.....er man i tvivl om det er en reel race så må man da undersøge det nærmere.
    Hvis køber ikke gør det, er han/hun da ikke for snu smiley

• #13   26. apr 2013 Jeg har en amerikaner veninde, og derovre er en mops blandet med en beagle tror jeg det er, og den er registreret som race derovre smiley

• #14   26. apr 2013 En seriøs opdrætter i Danmark, opdrætter vel ikke hvalpe, som får tyske stamtavler.
    Hvis det er de samme som JS hentyder til, så er stamtavle åbenbart også noget man kan vælge fra eller til.

Der står intet i annoncen om, at forældrene er testet for noget som helst.

I Danmark er en maltipoo ikke en registreret race.

Så vidt jeg ved, plejer seriøse opdrættere at sælge blandingshvalpe til kostprisen:-)

• #15   26. apr 2013 Glemte lige det jeg egentlig ville sige: kald dog en skovl for en skovl, og en blanding for en blanding:-)

De fleste af os på Hundegalleri kan godt gennemskue det der med stamtavlen, men mange ganske almindelige hvalpekøbere, tror faktisk at de køber en hund med stamtavle, som de fx kan gå på udstilling med.

• #16   26. apr 2013 ja hvis køberne ikke ser sig for bliver de snydt så det driver.men det må de jo selv om
    smiley

• #17   26. apr 2013 Da enhver kan starte en stambogsførende klub, så kan en hver jo også godkende sin egen "
    Køberne må til at være lidt mere kritiske og vidende..

• #18   26. apr 2013 Godkende sin egen "race".

• #19   26. apr 2013 Fatter ikke folk er dumme nok til at give så mange penge for en blandingshund.

• #20   26. apr 2013 mange "racehunde" i dag er vel et eller andet sted også blandings hunde, tag fx dobermannen, den er da et glimragende eksempel. Tror det var 4 til 7 forskellige krydsninger af diverse racer ham Dobermann fik blandet sammen og vupti snupti så har vi da lige en ny race.. men at de "nye" racer så ikke er FCI godkendt eller godkendt andre steder og dermed ikke en race for sig selv.. jah.. det vel en anden historie, der er vel noget med at de skal krydses frem og tilbage og eksistere i et vis antal år inden den kan godkendes som en decideret race.. oder was? smiley ellers så ville der jo eksistere et utal af "mærkelige" racer og type hunde, så det ikke sikkert at 10 FCI grupper ville være nok smiley

• #21   26. apr 2013 Patricia> og siberien husky er en godt eksempel på en race som ikke er ophav af blandingsracer, men fra brugsegenskaber.
    Forskellen er at de racer man lavede tidligere lavede man fordi de havde nogle egenskaber man ønskede sig af f.eks. En arbejdshund.
    I dag ønsker avleren af disse blandinger lette penge og et sjovt salgsbart produkt. Er det et grundlag at skabe en race ud fra?

• #22   26. apr 2013 nå nej nej... går absolut ikke ind for diverse blandinger.. ved godt at man avlede efter brugs evne for at få det bedste resultat man ville have.. men man kan så også vende den om og sige at der i dag er gået for meget "ren dyrket" avl ind i mange af racerne uden at tænke på dyrets velfærd osv. en chi-teekop er jo i princippet bare en mini chi, men derfor han man også pludselig valgt at give dem et nyt navn og så gik der jo lige pludselig mode i det.. (stop mig endelig hvis jeg skriver noget dumt, er temlig en del overtræt, så hjernen kører lidt instinktivt, ikke sikkert jeg får formuleret mig korrekt) smiley

• #23   26. apr 2013 Balto, Gabby & Lexi. jo der var den.. Den ser nu meget sød ud..

• #24   26. apr 2013 Når man laver en ny race, ligger der gerne en hel del seriøse tanker og et stort arbejde bag. Det tager lang tid, inden man har en race, hvor hvalpene så også rent faktisk ligner racen.

Man laver ikke en ny race bare ved at krydse to forskellige racer og så give dem et smart navn.

• #25   26. apr 2013 nej det er det jeg mener.. der er en hel særlig krydsnings forhold mellem forældre, børn og andre af samme race der skal både krydses frem og tilbage imellem og hen over og det tager flere generationer og MANGE forskellige hunde ellers ender det med indavl.. så ender man ud i noget så forfærdeligt som linie avl -.- som de har i heste verdenen.. ak suk.. jeg er helt med på den der "skovl for skovl og blanding for blanding" ting

• #26   26. apr 2013 ''som det står i annoncen er det tysk stamtavle. I tyskland er de 2 blandinger tilladt. I tyskland og sverige kan man ligeledes få stamtavle på labradoodler hvilket også er 2 racer blandet sammen...tyskland har så også maltipoo godkendt da de er lidt længere fremme.... Jaaaa så har du også hørt det med ;)''

Kunne ikke lige lade være med at skrive på annoncen. Det var svaret.. Er det bare sådan? BUM så har man tavle på sine blandinger?

• #27   26. apr 2013 Særdeles seriøst:-)

• #28   26. apr 2013 Michelle - kan se, at det også er det de har svaret mig.
    Nu er der så bare det, at den der "stamtavle" kommer fra en klub, som, så vidt jeg kan google, ikke er anerkendt nogen steder.
    Det er vist sådan lidt "send x €, så sender vi dig en stamtavle på dit gadekryds". Det er sådan jeg opfatter det, når jeg googler det.
    Har også googlet mig frem til, at hundene bliver "avlsgodkendt" af egen dyrlæge:-) Ikke al det der pjank med udstillinger osv:-)
    Men google kan selvfølgelig også tage fejl.

• #29   26. apr 2013 Ja det kan det vel, vildt hvis det er så nemt! smiley Og så er der folk der bruger oceaner af tid og penge på at udstille og vinde, osv og andre ''fusker'' sig måske til en tavle på sit gadekryds...

• #30   26. apr 2013 svar til mig

som det står i annoncen er det tysk stamtavle. I tyskland er de 2 blandinger tilladt. I tyskland og sverige kan man ligeledes få stamtavle på labradoodler. Ang. prisen ligger den jo ikke højere end en Coton de tulear som der i frankrig kun var 30 af.....så det kan ikke være andet end indavl. Dette er der ikke i dem her....vil hellere give mere for en hund som jeg er sikker på ikke er indavl. På et tidspunkt kommer danmark også til at godkende dem som race. Det er jo op til folk selv om de vil betale prisen, i amerika kan sådan en hund nemt koste

XXX (sælger): kl. 20:04 d. 26/04-2013. Ikke læst
    25000

FNIS sikke en nar

PS det er delt op da han åbenbart glemte at skrive de 25.000 i første svar.

• #31   27. apr 2013 Kan stadig ikke helt finde ud af det, kan det virkelig lade sig gøre?

• #32   27. apr 2013 Åbenbart, men som jeg skriver lidt længere oppe, så er det en blanding, når man krydser 2 forskellige racer.
    Først efter længere tids seriøst og intensivt arbejde, vil man kunne kalde det en ny race:-)

• #33   27. apr 2013 Ja, det er også det jeg tænker. Muligvis den er godkendt som en race i andre lande, men det er den da ikke i DK?

• #34   28. apr 2013 Nej, den er ikke godkendt i Danmark. Det er jo ikke en race:-)
    Hvis man tager 2 såkaldte maltipoo og parrer dem, så får man sikkert nogle hvalpe, hvoraf nogle ligner en puddel, nogle ligner en malteser og nogle ligner en blanding.

• #35   28. apr 2013 Du kan også få stambog på dem her hjemme. Jeg skal gerne printe en til dig smiley
    Alle kan starte en stambogsførende klub og lave stambøger og anerkende diverse racer.

Det er fløjtede ligegyldigt om de kan få stambog - det der betyder noget er hvem der står bag bogen og hvor seriøs en klub det er.

Og hvem tør købe hund ved en person som ikke kan forestille sig hvordan man undgår indavl selv i en race med kun 30 individer i et land.. Suk da..

Kommentér på:
Blandingshunde med stamtavle

Annonce