1.643 visninger
|
Oprettet:
hanhunde {{forumTopicSubject}}
hvorfor er det så svært at finde en han hunde til vores dejlig hund chia, en husky ?
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.844
Jeg går ud fra at jeres hund ikke har tavle.
Der er slet ikke købere til tavleløse huskyhvalpe, så gør jer selv den tjeneste at lade være.
Hvis man elsker sin race, så lader man opdrætterne om at avle, så racen forbliver ren og sund.
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.120
mar 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 2
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.120
mar 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 2
min formål er nemt, nogle jeg kender har ønsket en hvalp da hun er så roligt en hund, med så meget energi, bedre sagt hun høre efter en komando uden tvil.
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
Nej, pjat herfra.
Prøv at kontakte din hunds opdrætter om hvilke linier denne vil anbefale dig at kigge efter i din søgen på den rigtige hanhund.
Vælg en han som der lige som din tæve er øjenlyst uden anmærkninger og er tjekket fri for HD og gerne AD. Og som har vist den kan arbejde og er racetypisk på en udstilling eller to.
Sæt dig for havd ud vil rette op ved din tæve - og vælg en han som nedarver disse træk - angår både temperament, brugsegenskaber og udseende. Sæt et mål og søg det!
Hannerne finder du via opdrætterenes hjemmesider, via udstilling eller løbarrangementer (afhænger af hvad dit mål er) og husk at tjek for beslægtethed.
Der ud over vil jeg anbefale bogen "hundeopdræt med omhu og omtanke" og "hvalpe som hobby". Begge kan findes på biblioteket. Og spørg din opdrætter om denne vil være behjælplig med at give dig al dn info du har brug for ang. hvalpeopdræt. Husk at sætte dig ind i købeloven. Og vær kræsen emd købere - annoncer gerne hvalpene indn parring, så du har afsat nogle inden. Ikke godt at brænde inde med 6-7 husky hvalpe... De egner sig ikke til "først til mølle"-købere..
hanhunde