{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hanhunde
  • #1   4. mar 2013 Det er overhovedet ikke svært. Masser tilbyder deres hund til avl. Men hvorfor vil I avle?
    Jeg går ud fra at jeres hund ikke har tavle.
    Der er slet ikke købere til tavleløse huskyhvalpe, så gør jer selv den tjeneste at lade være.
    Hvis man elsker sin race, så lader man opdrætterne om at avle, så racen forbliver ren og sund.


  • #2   7. mar 2013 Jeg er helt enig med Malene. Og så er der jo også visse arvelige sygdomme at tage højde for.

  • #3   8. mar 2013 i er da god nok enig om hvad jeg har og hvad jeg ikke har, men okay, min hund har en stamtavle, og er en meget sund hund, som dyrlæge beskrive den. Men i har jo mere forstand på det kan jeg da læse


  • #4   8. mar 2013 Aha, så du har også en af de der dyrlæger der har røntgensyn....

  • #6   9. mar 2013 min rare dyrlæge har en maskine, men den er ikke kommet frem på sjælland i nu, sory at i er så langt bagude.
    min formål er nemt, nogle jeg kender har ønsket en hvalp da hun er så roligt en hund, med så meget energi, bedre sagt hun høre efter en komando uden tvil.


  • #8   9. mar 2013 "hun hører efter en komando uden tvivl" Så har du vist ikke en husky smiley

    Nej, pjat herfra.

    Prøv at kontakte din hunds opdrætter om hvilke linier denne vil anbefale dig at kigge efter i din søgen på den rigtige hanhund.
    Vælg en han som der lige som din tæve er øjenlyst uden anmærkninger og er tjekket fri for HD og gerne AD. Og som har vist den kan arbejde og er racetypisk på en udstilling eller to.
    Sæt dig for havd ud vil rette op ved din tæve - og vælg en han som nedarver disse træk - angår både temperament, brugsegenskaber og udseende. Sæt et mål og søg det!

    Hannerne finder du via opdrætterenes hjemmesider, via udstilling eller løbarrangementer (afhænger af hvad dit mål er) og husk at tjek for beslægtethed.

    Der ud over vil jeg anbefale bogen "hundeopdræt med omhu og omtanke" og "hvalpe som hobby". Begge kan findes på biblioteket. Og spørg din opdrætter om denne vil være behjælplig med at give dig al dn info du har brug for ang. hvalpeopdræt. Husk at sætte dig ind i købeloven. Og vær kræsen emd købere - annoncer gerne hvalpene indn parring, så du har afsat nogle inden. Ikke godt at brænde inde med 6-7 husky hvalpe... De egner sig ikke til "først til mølle"-købere..


Kommentér på:
hanhunde

Annonce