{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.214 visninger | Oprettet:

Import fra USA? {{forumTopicSubject}}

Vil høre om nogen af jer smukke mennesker der har prøvet det? Jeg skal nemlig ha en hvalp derfra til sommers. Hvordan og hvorledes foregår det? De har importeret en hvalp til Sverige før, men de anbefalede mig at snakke med nogen herhjemme som havde prøvet det før. Og hvordan er det med tavlen? Den har tavle (amerikansk), men kan den flyttes over i DKK?? På forhånd tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Import fra USA?
  • #1   17. jan 2013 Tag kontakt til DKK og bliv vejledt korrekt.

• #2   17. jan 2013 Skal du hente selv?
    Jeg har kun erfaring med at få "sendt" - har 2 Boston terrier fra USA.
    Og er det en AKC stamtavle (American Kennel Club) så kan den overføres til DKK

• #3   17. jan 2013 Nej den bliver også "sendt" smiley og ja, det er med AKC tavle smiley ok det var godt smiley skal også snakke med DKK, men ville lige køre fra nogen der har personlig erfaring med det smiley

• #4   17. jan 2013 Du skal have en "certified pedigree" og registreringsattesten fra AKC.

• #5   17. jan 2013 Du kan læse regler på fødevarestyrelsens hjemmeside - sidst jeg fik hjem fra USA var i 2011 - så der kan være kommet ændringer til det jeg har oplevet.
    Du skal søge fødevarestyrelsen om import-tilladelse. Så er der nogen regler omkring rabies (hvis der er rabies i det område hvalpen kommer fra skal den først vaccineres og du kan først få den til DK når den er ca. 15 uger.)
    Der er lidt papirarbejde - men jeg synes ikke det var specielt besværligt.....
    Stamtavlen overføres til DKK uden problemer - kun lidt penge op af lommen ;0) - og når vi taler penge - så skal du betale told og skat i lufthavnen inden du får vapsen udleveret......pøj pøj med det

• #6   17. jan 2013 Ok, det lyder ik helt så besværligt som jeg havde forestillet mig smiley har snakket rigtig meget med dem, og det lød bare besværligt da de fortalte om den hvalp de havde sendt til Sverige smiley
    - hundene bliver først parret i april måned, så jeg får først hvalpen i juli, hvis det lykkedes smiley men det skader vel ik at være tidligt ude smiley

• #7   17. jan 2013 Sådan her har det forgået når vi har fået hjem :

Husk at meddele opdrætter at det skal være en certified pedigree reg. attesten påfører opdrætter dit navn på når hun/han reg. hvalpene.

Hvalpen skal have en chip, da dette skal være påført dokumenter

Opdrætter skulle skrive et håndskrevet dokument hvori der bliver skrevet at hvalpen er fra rabbies frit område og at den ikke har været i kontakt med vilde dyr..

Vi skulle skrive et dokument hvori vi beskriver hvorfor vi gerne vil have hvalpen hjem før den kan få rabbies (den kan først få den som 15 ugers, og derefter skal der gå yderligere tid før den må sendes) på den måde kan du få den hjem som 8 ugers.. (vi har dog valgt 12 uger, grundet den lange tur for hvalpen)

Dette skulle sendes til fødevarestyrelsen, derefter fik vi en tiladelse sendt..

MEN, regler kan være forskellige alt efter hvor i USA den kommer fra, derfor vil jeg tage telefonisk kontakt til fødevarestyrelsen, og så sørge for navn på den du har kontakt med, og altid sørge for at det er den samme du har kontakt med...

Da vi skulle ha´hvalp hjem fra Spanien uden rabbis, ringede vi også, og fra vi sendte papir til tiladelsen kom gik der 3 dage..

• #8   17. jan 2013 Har importeret hvalp fra USA i 2012...

Der er lidt papirarbejde både her og i USA...
    Fødevarestyrelsen har en udmærket beskrivelse her (svar på spørgsmålene for beskrivelse): (link fjernet)

Sverige har ændret reglerne og er (næsten) ens med Dk nu... Sverige accepterer diog ikke at hvalpe bliver rabiesvaccineret tidligere end når hvalpen er 3 uger, som Dk gør.. smiley

• #9   17. jan 2013 1000 tak smiley vil lige tage kontakt med Fødevarestyrelsen smiley

• #10   22. jan 2013 Lise: skulle der ikke stå at Sverige ikke acceptere at man raboes vaccinerer hvalpen tidligere end når den er 3 MDR, i stedet for uger:-) ?

• #11   22. jan 2013 Lykke:

Hmmm... synes du det er tidligt at vaccinere en hvalp som 3 ugers da..? hehe.. smiley

Jow, det skal der da vist smiley

• #12   22. jan 2013 looool:-)

• #13   22. jan 2013 Vær obs på told lægges oven i hundens pris, da du jo handler uden for EU.

Og vær obs på at nogle af deres test kører efter andre papirer og normer - hvis du vil have sundhedsoplysninger indregristeret i dkk...

Kommentér på:
Import fra USA?

Annonce