{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Import fra USA
  • #1   27. mar 2008 Jeg kan desværre ikke hjælpe dig. Meeeen der må der være nogle amstaff folk der kan :0)

• #2   27. mar 2008 Har du læst om reglerne for import af hund fra 3. land?

• #3   27. mar 2008 Jeg har ikke importeret hund fra USA, men har lige fået en hjem fra Storbritannien og ved det har jeg da erfaret mig et par ting.

Undersøg alle muligheder for hvordan hunden skal komme hjem. Hvis du selv skal hente den, så få helt styr på hvordan og hvor meget det vil koste at få hunden hjem med flyver.
    SAS har lige snydt mig for næsten 4000 kr pga. dårlig vejledning. Jeg blev rådet til at booke min billet på nettet og derefter undersøge hvor meget det kostede at få hunden med. At få hunden med ville koste næsten 6000 kr + min flybillet, hvilket vi synes var for dyrt, så da jeg endelig fandt ud af det, var der gået over 24 timer og så får man hos SAS ikke en klink tilbage når man afbestiller sin flybillet. SÅ vær helt sikker på hundetransporten og pris !!

Husk at få en export stamtavle, uden den kan hunden ikke registreres i DKK.

Det var lige hvad jeg kunne byde ind med.

• #4   27. mar 2008 Her er et link fra Dkk.... Det beskriver deres krav til en importeret hund samt kravene fra fødevarestyrelsen.
    Det er vigtigt at alle krav er opfyldt for at kunne få hunden registreret i Dkk...*SS*
    http://www.dansk-kennel-klub.dk/923

• #5   27. mar 2008 Vil forøvrigt tilføje at de mennsker der arbejder med dette i fødevarestyrelsen er utrolige hjælpsomme..... Har importeret min hvalp fra Polen og ringede dertil, for at få råd og vejledning flere gange.... Det samme gjorde sig gældende for Dkk...*SS*

Jeg fløj også med SAS og havde så en meget positiv oplevelse med dem... Hund i lastrum var booket på forhånd, og det kostede mig kr. 500,- at få min hund fløjet hjem (+ selvfølgelig min egen billet!!)

• #6   27. mar 2008 Jeg har også kun ros tilovers til dem i fødevarestyrelsen !!

Vedr. det jeg skrev med SAS og hund hjem fra England - så er der andre regler med kæledyr fra England og Irland, der skal kæledyr være som fragt og derfor den dyre pris. Tåbeligt synes jeg, da der er andre flyselskaber (fandt jeg først ud af bagefter) der godt vil have hunde med fra England i kabinen.

• #7   27. mar 2008 Jeg haqvde tænkt mig at hente en brun tæve i USA men det ender vist i en formue
    Tak for alle svarene

• #8   27. mar 2008 jeg har, det er min shelby, og for at dkk tager dem skal den have akc, men hvis jeg var dig ville jeg få en kopi af tavlen måske og vise den til dkk først hvis hunden skal bruges til avl f.eks.

jeg fik shelby fløjet her til.. det gør jeg ALDRIG igen, hvis jeg skal have en hund derfra igen så henter jeg den selv..

shelby var så skræmt da jeg hentede hende, jeg spurgte hvad der var sket, jamen kasset var ik blevet sat ordenligt så den var væltet da de enten var landet eller lettet smiley så hun havde sit eget tis og lort ud over sig smiley

hvis man selv henter den må man nemlig gå ud og tjekke til dne så snart man er lettet, og hvis det er en mindre hun må du ta den med ind.

så skal du huske at der kommer moms og told på stortset alt, de ville også ha moms af den flybillet der var købt i usa men det sagde jeg de ku glemme.. dyrlægen skal også ha en go slat penge fordi den har taget den af flyvet og sat den ind i et andet bur og givet den vand..

der er en del udgifter hvertfal smiley

du skal huske at den skal være chippet, rabies vaccineret, ormekur osv det er et MUST ellers skal den i karantene i op til 3 måneder fik jeg at vide, og du betaler selv opholdet og de evt manglende vaccinationer.

grunden til jeg syntes du skal få en kopi af tavlen og få den tjekket hos dkk er fordi, ved chihuahuaen hvertfal, i usa må du gerne avle på merle, det må du ikke i dkk, så selvom den kommer fra en klub de godkender så skal du lige sikre dig, man må godt ha en merle du må bare ik avle, så det er dumt hvis moren eller mormoren er f.eks det er bedst at undgå..

men nu ved jeg ikke hvordan det er med din race smiley

• #9   27. mar 2008 undskyld det blev lidt langt

• #10   27. mar 2008 billetten fra geogia hvor shelby kommer fra blev 888$ så var der et sikkerheds gebyr på 100$ så noget opbevarings gebyr inden flyet lettede det var 50$

da hun kom til danmark havde de jo også lige nogle småting de ville ha penge for: 600kr hos dyrlægen 250kr for at hente et grøntpapir på det var min hund, så over til told og skat som så hvad det hele havde kostet 25% af det, så først når du har et stempel at du har betalt told og skat så kan du få din hund.. så husk at ha den store pung med hehe smiley

• #11   27. mar 2008 Jeg har fået Angel fra usa. Min opdrætter sørgede for alt vedrørende fragt. Jeg skulle så betale den nette sum af 117 kr i lufthavnen fordi hun var i cargoen...Hvad alt det andet kostede ved jeg faktisk ikke.
    Jeg forstå IKKE alt det med at hunde der er inpoteret ikke er rabies vaccineret .. Og Angel var chippet da hun kom.Det kan gøres fra hvalpen er 3 eller 4 uger ... Så slipper man for alt det bøvl med en masse papirer....Men mit bedste råd er RingTil fødevarestyrelsen , og / eller dkk. Jeg fik de mest gennemskuelige råd og vejledning hos DKK:

• #12   27. mar 2008 Liselotte
    Så vidt jeg er orienteret, må hvalpe ikke rabies-vaccineres når de er under 3 måneder. Derfor skal man søge fødevarestyrelsen om tilladelse til at importere hund uden rabies-vaccination, hvis man skal importere en hvalp under 3 måneder.

• #13   27. mar 2008 hehe kan det svære ikke hjælpe... min hvalp skal den anden vej smiley

• #14   27. mar 2008 Anne R:
    Det er så ikke helt rigtigt... Nu om dage kan man få rabiesvaccine til hvalpe fra de er 4 (!!) uger gamle ...... Det er dog ikke alle lande/dyrlæger der har disse vacciner og personligt synes jeg også det er for tidligt.

• #15   27. mar 2008 en chihuahua skal være 12 uger før de kan blive rabies derfor fik jeg også først shelby senere, for jeg fik at vide ved fødevarestyrelsen at hvis hu ikke er når hu komer ind skal hun i karantæne i 3 måneder

så kan jeg lige så godt vente på hun får det der over så kan hu være hos sine søskende imens jo

• #16   27. mar 2008 Lise
    Okay - det vidste jeg ikke. Jeg synes dog, at de skal have en vis størrelse og alder, og synes egentlig den med de 3 mdr. lyder fint. Der var jo heller ingen problemer med at få tilladelsen fra fødevarestyrelsen, hvis bare kravene er opfyldt. Og så kan hvalpen jo lige så godt vente til den er lidt større, før den bliver rabies-vacc. De skal jo vaccineres mod så meget !

• #17   27. mar 2008 3 ugers reglen gælder også i Europa.... Jeg kunne have fået det gjort med Monty, og så kræver det jo kun et EU-hundepas for at måtte få den ind i Dk.... Altså behøvede ikke tilladelse fra fødevarestyrelsen. Jeg valgte dog ikke at rabiesvaccinere, da min egen dyrlæge godt kendte vaccinen, men ikke mente at det var tilrådeligt at vaccinere allerede som 4 eller 5 ugers....

• #18   27. mar 2008 Når det er fra USA, skal der gå minimum 30 dage fra hunden er rabies vaccineret til den kan komme til landet.

• #19   27. mar 2008 Fortsæt endelig med jeres input - jeg er allerede blevet klogere smiley
    Tak !
    Jeg har en bekendt der skal sende en hvalp til Sydafrica - der er kravet at der er papirer på moren inden parringen er rabies vacc så kan en karantæne undgåes og hvalpen må indføres

• #20   28. mar 2008 Hej Sezer D

Det er for at få noget nyt blod til DK inden for brun Labrador

• #21   28. mar 2008 Sezer, det passer altså ikke, at man ikke kan få dem ind på samme vilkår som indenfor EU:

sakset fra FVS hjemmeside:

REJSE FRA TREDJELANDE TIL DANMARK
    Ved tredjelande forstås lande udenfor EU.

Flere tredjelande er i EU-reglerne opført i bilag 2 til Kæledyrsforordningen (Del B, afd. 2 og Del C), hvorfra personledsagede hunde, katte og fritter kan indføres, hvis de opfylder de samme krav, som ved rejser indenfor EU. Såfremt der er tale om genindførsel anvendes EU Passet, ellers skal et Veterinærcertifikatet (kan hentes her fra siden), der godtgør, at kravene for indførsel er opfyldt, anvendes.

At tredjelandene står opført i EU-reglerne skyldes, at de har fået godkendt deres rabiesvaccinationsprogram af EU Kommissionen.

Og på denne liste er USA også opført.

Her er gældende regler:

Dyret har en letlæselig tatovering eller er chipmærket (ISO-standard).
    Dyret er vaccineret mod rabies mindst 21 dage før afrejsen.
    Hvis dyret stammer fra et tredjeland, som ikke er opført i bilag 2 til kæledyrsforordningen, skal der mindst 30 dage efter vaccination udtages en blodprøve til måling af rabiesantistoffer. Ved et resultat på mindst 0,5 IE/ml og først 3 måneder efter blodprøven er udtaget, kan dyret lovligt indføres til Danmark.
    Dyret er undersøgt af en dyrlæge højst 24 timer før afrejse og undersøgelsen viste at det er rask og kan tåle transporten til bestemmelsesstedet.
    Dyr fra 3. lande (dog undtaget dyr fra Andorra, Island, Liechtenstein, Monaco, Norge, San Marino, Schweiz og Vatikanstaten) skal indføres via et godkendt grænsekontrolsted. Ankomsten til grænsekontrolstedet skal forhåndsanmeldes mindst 24 timer før ankomsten.

Så eftersom USA står på listen som 3 land med samme rabies status som EU, så gælder reglerne om at den bare skal være vaccineret 21 dage før indrejse, så det er så ikke 30 dage, som jeg skrev tidligere åbenbart, men 21, sorry.

• #22   28. mar 2008 det sidste jeg har at sige er.. jeg får aldrig sent en hvalp igen uden jeg selv er med...

jeg har stadig dårlig samvittighed over jeg ikke hentede shelby..

så kan man nemlig gå ud og tjekke til hunde efter man er lettet og lige til man lander igen.

• #23   28. mar 2008 Glemte at skrive at hvis der er tale om en hvalp under 3 mdr, der ikke er rabiesvaccineret, kan du ansøge om at få den til landet, uvaccineret, den skal bare være personledsaget. Men må godt flyve selv, man skal bare oplyse om, hvem der følger den til flyet, og hvem der afhenter den og hvornår.

• #24   28. mar 2008 Det kommer jo an på hvad land det er fra, for nogle lande f.eks Serbien kan man ikke få en uvaccineret hvalp hjem fra. Landene står opført på 3. lande listen, dem, der ikke står på listen kan man ikke indføre uden blodprøver osv.

Kommentér på:
Import fra USA

Annonce