{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.359 visninger | Oprettet:

Krav til opdrætter? {{forumTopicSubject}}

Hej :o)

Jeg går i tanker om at jeg i fremtiden skal have mig en vuffer igen og derfor er det jo oplagt at kigge lidt på nettet og se hvilke muligheder der er og se på de forskellige kennelers hjemmeside.
Jeg drømmer lidt om at få en sbt (har dog også kigget på andre racer), dog ved jeg ikke om det kan blive aktuelt da vi først skal ud og have fundet os en opdrætter osv. og det tager nok tid at finde den rette og til den tid ser loven måske anderledes ud.

Nå, men uanset hvad, så sætter jeg det hvertfald højt at hundene der bliver brugt er testet for arvelige sygdomme, men jeg ved ikke om jeg bare er naiv her? De fleste jeg har set på har "kun" været tjekket for L2-HGA og evt. også hofter, men dette er bare ikke nok for mig?

Jeg vil gerne sikre hunden og min fremtid bedst muligt så derfor forventede jeg egentlig også at det var et "must" for opdrætternes side at tjekke deres hunde for de mest relavante sygdomme så som hd, ad og hc samt at hundene har gennemgået en mentaltest.

Men jeg har virkelig mine problemer med at finde opdrættere der lever op til disse krav...

Jeg ved ikke om det er naivt af mig at tro at det ville være nemt at finde en som kunne leve op til mine forventninger om, at man selvfølgelig tjekker hundene for mest muligt inden de indgår i en planlagt parring så man derved kan sikre de nye ejer og hvalpens fremtid bedst muligt...

Men det er desværre ikke umiddelbart det jeg støder på når jeg kigger på de forskellige kenneler.

Men hvad er jeres krav til opdrætterne og hvor højt vægter I sundhed og hvad er jeres forventninger til en seriøst og ansvarsfuld kennel?
Er det okay kun at teste hundene for et par ting, og så selvom der evt. kan være flere arvelige/racerelateret sygdomme?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Krav til opdrætter?
Kommentér på:
Krav til opdrætter?

Annonce