{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.245 visninger | Oprettet:

til andre opdrætter {{forumTopicSubject}}

Det indlæg her er ment til andre opdrætter.
Jeg kunne godt tænke mig at høre om der er nogle andre opdrætter som holder regnskab med deres udgifter og indtjening.
Vi har nemlig lige regnet sammen hvad vi havde af udgifter og indtjening sidste år med dyrlæge, Udstillinger. Mad. Benzin og hvad hvalpe koster.
Jeg vil sige det på den her måde , Vi begyndte ikke at opdrætte coton de tulear for at tjene penge og der var også heldigt for os.
For så var vi stoppet lige med det samme smiley
Det har godt nok givet underskud.
Men vi nyder det og vi bliver ved så længe at vi nyder det så meget

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  til andre opdrætter
  • #1   12. feb 2012 vi fører kun regnskab ifbm parring, tør slet slet ikke begynde at regne på hvor meget vi bruger på ALT det andet også..

• #2   12. feb 2012 Jeg fører også kun regnskab over kuldene og udgifter i forbindelse med avlsgodkendelse. alle de daglige udgifter og prøvegebyrer - kurser osv. Det regner jeg ikke med. Alligevel er der ikke meget til at dække tid og slid på huset

• #3   12. feb 2012 hej Kennel Bullos
    Det er en god ide at man ikke regner på det smiley
    Det betyder ikke så meget for os, Vi syntes bare at det var sjovt at regne lidt på det smiley

• #4   12. feb 2012 hej Anette -Byens Bedste Bordere- -
    Pu ha slid på huset og diverse har vi jo ikke regnet med.
    Det er jo bare en udgift mere smiley

• #5   12. feb 2012 Her sagde indtægten sidste år, 24.000 kr og udgift.... ja lad os sige det sådan her, stoppede med at regne da vi nåede 60.000 kr, har stadig flere kvitteringer, orkede det bare ikke ;o) men stopper ikke, nyder at opdrætte :O))

• #6   12. feb 2012 Nej - aldrig. Ved bare jeg skal have en pæn sjat liggende

• #7   12. feb 2012 altså - til uforudsete udgifter ;))

• #9   12. feb 2012 Vi fik heller ikke hundene for at avle.
    Den lyst kom først senere.
    Så vi havde haft hundene uanset om vi havde avlet eller ej.
    Men vi nyder hvert øjeblik med de små pus.
    Det værste er bare når de bliver hentet. Det er hårdt for os alle sammen.
    Min kæreste græder altid når der bliver hentet en smiley

• #10   13. feb 2012 jeg føre også regnskab over ALT og nej bestemt ingen levevej.
    men det kuld jeg har nu er også Nala´s da hun bliver 4år syndes jeg ikke hun skal have flere.
    FCI når jeg om et par år køber en ekstra bernerbamse.

• #11   13. feb 2012 Coton - jeg forstår ikke rigtigt dit regnestykke!
    Du har hvalpe til salg.
    4 stykker af 12.000 kr.= 48.000 kr
    Faren til tæven har du selv, så ingen udgifter der.
    Chip vaccine og tavler max 6.000 kr.
    Tjek af tæve før og efter fødsel 4.000 kr.
    Hvad har du brugt de sidste 38.000 kr. til plus mere, hvis du har underskud?
    Det koster os alle penge og have hund.
    Det er vores hobby.
    Tænk på alle de hundemennesker, som udstiller deres hunde uden at de indgår i avlen.
    De får aldrig dækket noget ind, det er kun udgifter for dem.
    Det koster også penge at spille golf eller gå jagt.

• #12   13. feb 2012 Hvis vi havde ført nøjagtigt renskab på vores første kulde så hed resultatet noget nær -30.000 kr. Føj for pokker.

• #13   13. feb 2012 hej inge R
    Ja hvis man kun sætter det sådan op, så er der overskud.
    Men det er jo også en hobby for os for ellers gjorde vi det ikke.
    Men så skulle du se vores reginger på dem.
    Hvis man tager udstilling, benz og broafgift med.
    Så er der selvfølgelig også dyrlæge og så havde vi en anden tæve sidste år som skulle bruge bruge dyrlæge lørdag aften.
    Vi har det også sådan at vi køre heller til dyrlæge en gang for meget
    Men hvis man tager alt med, Så er der absolut kun underskud

• #14   13. feb 2012 I mit teoretiske regnestykke havde jeg sat 4.000 kr "af" til tjek af tæve hos dyrlægen.
    Så I skal godt nok have kørt meget langt og krydset mange broer og betalt mange udstillinggebyrer for 38.000kr.
    Nicolai & Malene - I var da også utroligt uheldige med jeres første kuld.
    Jeg tror, vi var mange, der græd med jer.

• #15   13. feb 2012 Ja her giver det bestemt heller ikke overskud , hvis vi regner alt med og så den fact. vi pt. kun har hanner... regne stykke over 2 hanner der skal "avlsgodkendes"

2x 350,- altså 700,- for hver gang vi køre på prøve (det er in til vider i foråret meldt 2 x3 prøver 2100,- og hvis vi så regner med samme beløb i efteråret 2100,- = 4200,-)
    2x HD = 2100,-
    2x 2 udstillinger 350,- pr stk = 2800,-
    Bro afgift: 6 x over = 1560,-
    Foder 1900,- hvert halv år 3800,- året

og hvis vi så er HELDIGE er der ikke udforudsete udgifter!

Hvis vi er HELDIGE får vi evt. 1 -2 parring 5500,- pr.stk

Og det er jo så kun med hanner, og uden disel/benzin priser...

Hvis vi så evt. skulle købe en tævehvalp til 5500 også (det er ikke regnet med for vi håber på en parringshvalp her i løbet af året)

Så har vi sku også noget underskud og så er priserne jo tage i forhold til begge unghunde bliver godtkendt til avl i år... (oftes går der 2-3 år inden de er godkendt og så er det jo godt de priser x3)

• #16   13. feb 2012 Nå jo og så er vi jo en af de "billiger" racer...

• #17   13. feb 2012 Ja os med jagthunde HAR rigtig mange udgifter - der er ikke meget at hente via avl - men det er så heller ikke derfor vi opdrætter smiley

• #18   13. feb 2012 Nemlig Karin... Det er helt for fornøjelsens skyld...

• #19   13. feb 2012 Jeps nemlig :))

• #20   14. feb 2012 uha jeg har engang for mange år siden lavet et indlæg til gravhundeklubben hvor alt var regnet ind på en tæve fra hun blev indkøbt direkte til avl og indtil det første kuld var solgt. ( der var 3 i kuldet) og tilbage i 1991 havde omkostningerne sneget sig sammen til et underskud på 34.000. Den tæve var en multivinder i europa og ja jeg brugte mange penge på rejser og prøver på hende. så da hun endelig drog af dage 14 år gammel havde alt hurlumhej inklusive hvalpe m.m. kostet mig 400.000 kr at have avl og udstilling som hobby smiley
    nu vil mange sige at det er vildt men tænk på hvad du selv bruger pr år på bare en familiehund om året smiley Jeg har da fået andet end udgifter ud af denne hobby og her tænker jeg på : set lande og byer jeg aldrig ville været taget til på ferie:) mødt mennesker og har fået mange varme bekendtskaber i hele europa. Jeg har fået indblik i mangt og meget jeg ville være gået glip af hvis jeg ikke havde havt gravhunde. Hvor mange skove der er blevet besøgt for at træne jagt, naturen har givet mig mange skønne oplevelser med hund som jeg aldrig havde fået uden.

• #21   14. feb 2012 Anita: For os kan det ikke svar sig, vores er for "billige" at købe en ny end at forsikre dem, forsikringen bliver simpelthent for dyr i forhold til hvad vi bruger og i forhold til hvad det koster... Og i det det er en særdeles sund race og vi aldrig har haft de store problemer har vi valgt det fra...

• #22   15. feb 2012 Anita: Vi har dog tit snakket om det og hvis vi en dag får en MEGET god hanhund/tæve kan det godt være det bliver aktuelt især med en evt. sygeforsikring.

• #23   16. feb 2012 Ja vi skal så også der op for vores vedkommenden før det kan svare sig...

Kommentér på:
til andre opdrætter

Annonce