{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.219 visninger | Oprettet:

? ang avl, DRU {{forumTopicSubject}}

Hvis man har en DRU tæve der skal parres med en DKK han, hvad skal man så sende med ind til DRU ved stambogsføring af hvalpene.
Hannen er avlsgodkendt, men ikke i DRU.

Er det så den orginale stamtavle eller bare kopi? Andet? Han har lavet stambogsførte hvalpe før, men ikke i DRU.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ? ang avl, DRU
  • #2   28. aug 2011 Hvorfor bruge en Dkk hund, når man er hos DRU?

  • #3   28. aug 2011 Det er min venindes hund. Han bruges ikke til avl, men har lavet 1 kuld for 5 år siden.
    Og grunden er, at han er en rigtig flot og dejlig hund med en meget fin stamtavle.
    Men det er slet ikke sikkert han skal bruges, det er bare noget vi har talt om


  • #4   28. aug 2011 Hunden er ikke fra DK. Men har fået overflyttet tavlen og er avlsgodkendt i DKK for ca 5 år siden. Min veninde er ikke medlem af DKK og har ingen planer om han skal bruges til avl igen.


  • #6   28. aug 2011 Puha, jeg var så blevet mopset, hvis en hund af " mit opdræt " i DKK blev brugt til anden klub.


  • #7   29. aug 2011 Tak, Geser! Det var det svar jeg ledte efter.

    Charlotte: Du behøver ikke at springe nogen sikringer for det er ikke dit opdræt! Hunden er ikke fra Danmark.
    Mens hun har haft ham har han udelukkende været familiehund...Derfor skriver jeg han ikke bruges til avl. Og hun har haft ham i 5 år


  • #8   29. aug 2011 Charlotte: Tror du ikke, at man som DKK opdrætter sørger for at skrive i sine kontrakter at hunden ikke må udstilles eller bruges i avlen andre steder end DKK eller FCI anerkendte klubber, hvis man har det sådan som dig?( og jeg ved mange andre, hvilket jeg forstår)

    Men du burde også vide, at nogle er ligeglade med det? Der findes mange opdrættere under FCI der sælger deres hunde til alle andre klubber også. Er det ikke deres egen sag?


  • #9   29. aug 2011 Han bruges ikke i avl burde virkelig ikke være så svært at forstå. Hun har haft ham i 5 år og han er aldrig blevet brugt.

    Er blevet brugt en gang før af forrige ejer, men denne opdrætter ikke længere.


  • #10   29. aug 2011 Charlotte: Ja det kan så godt ske, det ville jeg så bare ikke turde. Men jeg ved altså også at nogen er ligeglade. Jeg har før set på hunde ved DKK opdrættere hvor de udemærket ved, at mine hunde har DRU. Og de har været ligeglade.. Det drejer sig om to.

    Jeg forstår godt hvad du mener, men ser jo også flere og flere DRU folk som indkøber FCI hunde til deres avl.

    Men i dette tilfælde, så er det min venindes hund og det var derfor vi havde talt om det. Og han er rigtig flot, har vundet mange titler, godt temp osv. Jeg er jo også interesseret i, at få nogle gode hvalpe. Derfor jeg selvfølgelig overvejer det.


  • #11   29. aug 2011 Synes det er lidt " sjovt " at man selv ønsker at være i DRU, men når man vil have noget godt avlsmatriale, så vælger man at tage fra DKK.

    Hvorfor ikke bare købe en DKK fra starten, og så opdrætte videre der. Er matrialet i DRU ikke godt nok ?


  • #12   29. aug 2011 Det er ikke det det handler om. Men at jeg kender denne hanhund og hun har tilbudt mig at bruge ham.

  • #13   29. aug 2011 Og det er slet slet ikke sikkert jeg vil bruge ham, det kommer an på flere ting. Det er en overvejelse.

  • #14   29. aug 2011 Jeg synes der er rigtig mange gode DKK/FCI hunde og der er flere af dem. Så det er vel derfor nogen folk køber/bruger dem.

    Charlotte: Du kan være helt sikker på at hannen ikke bliver brugt medmindre vi er helt sikre på det er ok med opdrætter. Det skal vi selvf ha tjekket ordentlig og ikke kun via kontrakten. Det er jo min veninde, så jeg er da ikke interesseret i at hun får problemer.

    Men igen, så er det slet ikke sikkert han skal bruges :o)


Kommentér på:
? ang avl, DRU

Annonce