{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.997 visninger | Oprettet:

blandinger er sundere, undersøgelse??? {{forumTopicSubject}}

hej hg

nu har jeg snart set mange skrive at flere undersøgelser viser at blandingshunde er sundere end race rene hunde.

så nu vil jeg altså gerne se de undersøgelser?
hvis så mange snakker om det, må de jo have læst om det et sted?

nogen der kan hjælpe med et link?

godaften her fra:)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  blandinger er sundere, undersøgelse???
  • #1   27. aug 2011 Blandinger er ikke nødvenidhvis sundere en dem med tavle eller omvendt smiley

• #2   27. aug 2011 ja, det kunne være sjovt at se...tror bare ikke at disse undersøgelser findes:-)

• #3   27. aug 2011 følger lige med smiley vil da gerne se et bevis på sådanne påstand smiley
    det kommer da fuldstændig an på forældre hundene. og så meget andet.

• #4   27. aug 2011 Loco Charlie<3 !
    ja det ville jeg også mene, men folk påstår noget andet, så det ville jeg gerne se:)

lykke, nej jeg tvivler også, undre mig bare at så mange snakker om det så:)

• #5   27. aug 2011 altså her hjemme har jeg en "ægte uden tavle" og han har godt nok ikke verdens bedste helbred, og så er der to piger med tavle hvor forældrene er tjekket for race relateret sygdomme, de fejler intet og har aldrig gjort det. såååå her holder statestikken ikke

• #6   27. aug 2011 Nu skal det lige siges at jeg IKKE er en af dem der påstår blandingshunde er sundere, end racerene tavlehunde. Men jeg tog dit spørgsmål som en udfordring =)

Godt nok ikke lige en undesøgelse, men det lyder da meget logisk
    http://www.dogsuniverse.dk/hundeartikler/racehund-eller-gadekryds/

• #8   27. aug 2011 Kender ikke til nogen undersøgelse...

Hvis man tager min familie generelt, har blandingerne været sundere end racehundene.

Ikke at det siger specielt meget - alle hundene har haft et rimeligt helbred...

• #9   27. aug 2011 ja tænker også at selvfølgelig har folk forskellige oplevelser med det, for ikke alle hunde er jo ens, uanset tavler og racer og blandinger.
    men når der bliver skrevet at der dicideret er undersøgelser, så vil jeg gerne se dem:)

• #10   27. aug 2011 Natacha og Kongo:
    Har lige læst lidt af starten af den artikel, og av det ser ud som om der er en der har lidt ondt i røven over racehunde smiley Hahaha
    Der er ikke nogen undersøgelser, der beviser hans påstande, så jeg mener absolut ikke den artikel er troværdig.
    Men igen, der skal ingenting til for at ligge noget ud på nettet.

• #11   27. aug 2011 http://www.e-pages.dk/dchff/58/26

I følge denne artikel i DCH lever blandingshundene længere (nævner ikke hvilke videnskabelige undersøgelser, der ligger til grund). Men der gøres også opmærksom på, at der ikke opdages sygdomme i forbindelse med rutinetjek sådan som der gøres på racehunde.

• #12   27. aug 2011 Jeg tog også lidt det her som en udfordring, ligesom natascha. Jeg har selv en blandningshund, men ønsker, at min næste hund skal være med tavle. Uden at "vælge side" gik jeg i krig med at søge efter undersøgelser, der viste at blandingshunde havde bedre helbred, men fandt ikke rigtig andet end spekulationer. I min søgen kom jeg i stedet forbi foruroligende mange statestikker på, hvor mange blandingshunde kontra tavlehunde der bliver aflivet hvert år pga. adfærdsvanskeligheder og manglende tid. Til undersøgelserne stod som kommentar, at det oftest var fordi man ikke kunne forudse hundens sind ved blandingshunde. Men mon ikke også det har noget at gøre med, at man nemmere "kommer til" at købe en blandingshund til 500 kroner, end en tavlehund til 10000, og derved ikke får tænkt det hele godt nok igennem?

• #13   28. aug 2011 Der er også mange blandingshunde, de ejes ofte af uerfarne folk som ikke bemærker sygdom hvis det ikke var meget slemt

Min Millepige som lige er blevet aflivet p.g.a HD levede 3 år med smerter, familien havde fået at vide at den haltede grundet vokseværk og senere når de kløede hende lagde hun sig på ryggen. Det var fordi hun nød det. Men nej det var for at beskytte sig mod smerter. Havde Mille et år hvor vi gjorde alt hvad vi kunne for hende

• #14   28. aug 2011 En blandingsrace er så bredt et spektrum, at det desværre ikke er muligt at lave en ORDENTLIG helbredsundersøgelse på det...
    Alt kommer jo an på, hvilke blandinger det er af samt forældrene.
    Tit har blandingshvalpes forældre jo heller ikke tavle, er ikke avlsgodkendt osv. smiley

• #16   28. aug 2011 Maria B jeg skriver oss det IKKE er en undersøgelse smiley

• #17   28. aug 2011 blandinges hunden lever ikke længer end dem med tavler det er en direkted udsandt ,den der har sat det sammen må jo ikke vide hvad han skrever om i den artikel,det er jo så nemt at fortælle hvalpe køber udsan hedder,omkring det.ville aldrig gå hend og købe en af de rundkørelser der fås i dag,da mange af dem er rene atombomber ,

Kommentér på:
blandinger er sundere, undersøgelse???

Annonce