2.038 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 55 Svar

Det helt rigtige parrings tidspunkt Det helt rigtige parrings tidspunkt

Jeg havde den opfattelse, at tæven kun lod hanhunden hoppe på nogle ganske få dage i løbetiden - de dage hvor der er mulighed for at blive drægtig. Dvs. når de helt rigtige dage er slut, så var der "lukket for det varme vand" for hanhunden ! ?

Eller tager jeg fejl ?

Kan der være tilfælde hvor tæven synes så godt om hanhunden, at han alligevel får lov at hoppe på selv om de helt rigtige dage er overstået ?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Det helt rigtige parrings tidspunkt
  • #2   30. jun 2011 Ihh altså, der kunne tæverne godt være lidt mere snerpet ;-), så man vidste hvad man havde at rette sig efter.

• #3   30. jun 2011 Ha ha Sunshine 21 UGER!! Godt mine tæver nøjes med 21 dage

• #4   30. jun 2011 Sunshine
    Spørgsmålet har ikke noget at gøre med, at undgå at få hvalpe, men det stik modsatte, nemlig at få nogle hvalpe.

Min ene hanhund har nu af to omgange haft tævebesøg. Den første gang for et halvt år siden var han slet ikke rigtig på hende. Det var hans første gang, så han fumlede/fjollede bare rundt. Vi tænkte at hun nok var kommet for sent med tæven.

2. gang besøgte hun en anden hanhund i nærheden af sit hjem for at finde ud af hvornår det var den rigtige tid. Han var interesseret, men hun lagde ikke halen til siden og viste selv interesse før efter nogle dage, hvor hun så rejser over til mig og min hanhund. Vi fumler lidt i de første 2 dage. Først på 3. dagen og 4. dagen lykkedes det og de hænger sammen - fuldendt parring.
    Nu viser det sig, at tæven formentlig er tom og vi spekulere på om hun igen er kommet for sent. Jeg har derfor foreslået hende at hun ikke bruger den anden hanhund som test, men istedet kommer over til os noget tidligere og så må vi tage den derfra. Nu har vi (mest mig som er mest begynder på området) styr på teknikken og hvordan det skal foregå, så vi kan gå rigtig til værks næste gang.

Jeg tænker dog også på, om tæverne kan være selektive i deres valg af hanhund, så hun ikke viser sig rigtig villig overfor test-hanhunden (anden race), men reelt set er helt klar på disse test-dage.

Ved godt at mange anbefaler dyrlæge-tjek af tævens høj.løbetid, men det mener tæveejer og hendes dyrlæge ikke er helt sikkert. Men måske de alligevel skal prøve det næste gang ?? Men det er jo ikke noget jeg kan tvinge hende til.

• #5   30. jun 2011 Sunshine
    Men er den dyrlæge test 100% sikker eller er den tvivlsom ?
    Og jeg kan som sagt ikke tvinge hende til at bruge dyrlæge-testen.

Men kan tæven være selektiv omkring hvilken hanhund hun vil parres af, så hun ikke gør sig lækker og til for en han hun ikke er interesseret i ?

• #6   30. jun 2011 Nej, tror ikke det er dyrlægens anbefaling at bruge test-han - det er vist hendes egen ide.
    Men jeg mener at hun har fortalt, at hendes dyrlæge ikke mener at skrab-testen er 100%. Det er dog længe siden vi har snakket om det, så er ikke helt sikker på at jeg husker rigtigt.

• #7   30. jun 2011 så dejligt nemt er det desværre slet slet slet ikke... nogle tæver er mere end villige, nærmest hele løbetiden og andre vil slet ikke lade en han til, uanset hvornår han prøver...
    Så det er kun dyrlægens blodprøver der giver det bedste bud på hvornår der skal være... men 100% får du aldrig, ligemeget hvordan du griber det an.

Ja, der er tæver der ikke acceptere alle hanner - de vil gerne at han viser sit værd...men da opdræt intet har med den vilde verden at gøre, så er det ikke op til vores tæver at bestemme hanhund - nogen tror det skal være den store kærlighed, men det kommer man ikke ret langt med... hvis vi er kørt til Frankrig eller Serbien, så ønsker jeg en parring, om tæven så synes han er død lækker eller ej smiley

• #8   30. jun 2011 svab fra skeden skal ikke stå alene... det er sammen med blodprøven og det er kigge op i tæven der tilsammen med svabet, giver et billed på parringstidspunktet.... men de fleste dyrlæger bruger kun blodprøver

• #9   30. jun 2011 Hvilken test er så mest korrekt - skrab eller blodprøve ? Skal de begge laves over flere dage i træk ? Hvor hurtigt er der svar på blodprøven ? Kan dyrlægen selv se det eller skal prøven sendes ind og man så skal vente på svar og kan svaret så blive forsinket, så tiden er overskredet.

Forklar gerne om begge prøver, så jeg evt. kan anbefale den ene frem for den anden !

Platugler
    Jeg indrømmer at vi (jeg) har fumlet lidt de første gange. Jeg er som du ved total nybegynder på området, men lære lidt hver gang. Og her sidst fandt jeg den helt rigtige teknik til at få selve parringen til at lykkedes, så den måde vil vi starte ud med næste gange hun kommer - når tæven går i løb igen.
    Men vi har også hygget da både tæve og tæveejer har været behageligt hyggeligt selskab smiley

• #10   30. jun 2011 Kan godt forstå at rejser man meget langt, at så er det mere cool buisness, og sådan bliver det som hovedregel også herfra fremover. Men jeg har også brugt al dette som lærdom og draget nogle erfaringer som jeg kan bruge fremover.

• #11   30. jun 2011 svab(som du kalder skrab) kan ikke stå alene.. den viser cellernes form... så der skal ALTID tages en blodprøve - den kan så supleres med svab og kig op i skeden....

Det bedste er en blodprøve der bliver analyseret i en maskine, men ud over Katrine i Hadsten(jylland) så tror jeg ikke der er nogen med den maskine.. heller ikke engang Birgitte - man kan så sende blodprøven til et laboratorie, men det giver først svar dagen efter. Så det man bruger er en farve-skala-test og her hedder den bedste Hormonost(ved ikke om det staves helt sådan)

Men det vigtigste er at finde en dyrlæge med erfaring på området og lade denne guide jer

• #12   30. jun 2011 blodet synes jeg svinger meget.. men det er også det vi selv ser på og så dåsen faste, som Sunshine så fint udtrykker det smiley halen styre tæven selv, men ikke blodets farve og fastheden på tisse-lise smiley

• #13   30. jun 2011 Sunshine
    Jeg har dog ikke så meget mulighed for at få erfaring på tævens punkter, blodfarve, dåsens fasthed etc. da jeg ikke selv har tæver.
    Min voksende erfaring går mest ud på hvordan min hanhund skal have serveret tæven, hvor jeg skal støtte og bakke ham op

• #14   30. jun 2011 sunshine: jeg skrev SLET IKKE til dig, men svarede Anne... aner slet ikke om du har skrevet om svab eller ej og for min skyld kan du kalde den det du vil... jeg kalder det, det dyrlægen gør og det fortæller jeg Anne.
    Kender ingen dyrlæger, der kunne finde på at lade svab stå alene.... for at bruge cellernes udseende til noget, så du også se på slimhinderne i skeden... og hvorfor vælge progesteronen fra ? det giver jo et super ide om hvornår parringen skal finde sted

• #15   30. jun 2011 sunshine: du må gøre det lige nøjagtig som du har lyst til og synes det fungere... jeg kan da ikke være mere ligeglad. Men Anne har tidliger spurgt mig til råds og jeg har svaret efter bedste evne og derfor svare jeg hende også her.... du er bestemt mere end velkommen til at hoppe mine svar over....

• #16   30. jun 2011 Jeg må have en snak med tæve-ejer, anbefale hende at få en god snak med sin dyrlæge om hvordan vi finder det helt rigtige tidspunkt at komme forbi til parring, så vi ikke misser igen.

Det er en rigtig dejlig tæve, så jeg så rigtig gerne et kuld hvalpe mellem hende og min hanhund. Og jeg ved at der kommer ikke til at mangle noget som helst i forhold til tæven og hvalpenes opvækst

• #17   30. jun 2011 Jeg fortæller tæveejer om begge dele - udfra det jeg har fået fortalt her - skrab/svab og blodprøve. Så må hun i samarbejde med sin dyrlæge finde ud af hvad der skal gøres.
    Men jeg vil i hvert fald stærkt fraråde at bruge test-hanhunden næste gang, så heller komme lidt for tidligt over til os.

• #18   30. jun 2011 hvor bor tæven? måske jeg kender en dygtig dyrlæge i nærheden....

Danmarks førende dyrlægen i reproduktion - Birgitte - tager svab, kigger op og tager blodprøve... desværre er det ikke alle dyrlæge der kan alle 3 ting.

• #19   30. jun 2011 man skal også passe på med at tage afsted for tidelige - altså inden blodprøven viser at tæve HAR haft ægløsning, for nogle tæver reagere på forandreinger i deres hverdag, ved at holde ægløsningen tilbage...

• #20   30. jun 2011 Tæven bor i Jylland, i nærheden af Vejen.
    Du tænker måske den dyrllæge inde i byen, hvor jeg var inde forbi med Dian i vinters ?

• #21   30. jun 2011 ja Malene ved rigtig rigtig meget om reproduktion - hun arbejder sammen med Birgitte fra www.canicold.dk og har skrevet speciale omkring sæd.

I jylland er den bedste at køre til, Katrine fra Hadsten dyreklinik og det er hende der kan tage den helt nøjagtige progesteronmåling - altså blodprøven. Reproduktion er også hendes speciale - hun er super sød, god ved tæven og dygtig. Der var for nylig en artikel i Hunden om hende.

• #22   1. jul 2011 Sunshine
    Lige præcis denne tæve er rigtig sød ved min hanhund, selv om han fumler lidt. Hun er ikke unødig skarp overfor ham og har udvist stor tålmodighed med hans (vores) fumleri. Så hun er en rigtig god tæve til en forsigtig fumlefingret nybegynder gentlemann hanhund som min Dian er.
    Og 2. dagen sidst hvor de hang sammen, kunne jeg også mærke på Dian at han vidste hvad det gik ud på og var mere sikker.

Og netop fordi det er Dian's første tæve, og den og tæveejer er sådan nogle dejlige mennesker at være sammen med, så er jeg mere large end jeg vil være i fremtiden med andre tæver.

Men der skal da helt klart mere sikkerhed omkring det korrekte tidspunkt næste gang, for det handler jo også om at hvis tæven bliver ved at gå tom, at det kan gå hen og blive til at min han ikke er produktiv, i hvert fald rygtes. Og jeg aner jo reelt set ikke om han er produktiv før han har produceret sit første kuld hvalpe.

• #23   1. jul 2011 Platugler
    Jeg vil give det videre til tæveejer. Har ikke lige styr på hvor langt til Hadsten til Vejen, men det er sikkert overskueligt og hvis det er den bedste til jobbet.

• #24   1. jul 2011 der er pænt langt.. men har en veninde i Grindsted som også køre til Hadsten. Så det kommer an på hvad man vil og vil ligge i det...

• #25   1. jul 2011 men der er nu motorvej det meste af vejen, såååå smiley

• #26   1. jul 2011 Har forsøgt 3 forskellige gange at se om vi kunne tappe ham, selv hos fagkyndig person på området, men han var for "genert" og lukkede fuldstændig af.

• #27   1. jul 2011 Platugler
    Jeg snakker med hende om det. Det er jo nok køreturen værd

• #28   1. jul 2011 Sunshine
    Han er villig nok når den løbske tæve er på besøg smiley
    Han er nok bare ikke til almindeligt håndarbejde smiley

• #29   1. jul 2011 God morgen

Platugler:
    Nina i Ølby (ved Køge) tester også Progesteron i maskine, så hun får det korrekte tal.
    Hun har igennem nogle år arbejdet sammen med Birgitte, og har nu overtaget hendes klinik i Buddinge også. Hun hører i dag også til toppen af dyrlæger inden for fertilitet og fødsler.
    Hvis man beder om en test ho sNina, s får man også hele pakken (Skrab - det er nu hendes betegnelse, slimhindetest og blodprøve),
    Hun laver en del insemineringer med frysesæd, og der har man jo kun et par timer til at ramme rigtigt.
    Hun har for nyligt lavet et forsøg med en han, der kun havde 10 % sædkvalitet. Det blev behandlet som frysesæd og lagt helt op i livmoderen (evt. ved operation). Tæven blev drægtig, så det var en succes.

• #30   1. jul 2011 Peter: så sender hun det ud af huset... hun har ikke selv den manskine. Kender godt Nina - har solgt hund til både hende og Malene, så kender hende godt og ved godt at hun arbejder sammen med Birgitte og hun derfor giver "hele pakken" som Birgitte. Malene har nu overtaget en af hendes klinikker... tror det er Budding, men er ikke helt sikker, så ikke hænge mig op på det.
    Men Birgitte er stadig den jeg nævner når vi snakker om den førende, hun har været med i flest år og har lært de andre op langt hen af vejen, så at sige smiley Desuden er hun den eneste der kan opbevare frostsæd.

Det er forresten Malene, son jeg sendte Anne til sidste gang smiley og der arbejdede hun stadig for Nina.

• #32   1. jul 2011 M.P: vil sige, at det ikke er en uerfaren dyrlæge der har prøvet at tappe ham... men en dyrlæge der har tappet rigtig mange hanhunde og enda skrevet special om sæd... men ikke alle hanner er lige let at lokke med. Hun tappede engang vores han - uden tæve til stede... vupti vupti, så var den i vinkel smiley hun skulle lige vise os en anderledes måde at gøre det på, som hun havde lært på et seminar i Tyskland...

• #34   1. jul 2011 hehe... kommer til at tænke på da vi selv gjorde det med vores han... det havde været et par måneder hvor han ikke havde parret og får at være sikker på at der var nye og friske haletudser i løbet, til forestående parring, så tappede vi ham. Vi brugte en tæve som han syntes lugtede dejligt, men ikke var i løb, som lokke - jamen et cirkus... hænder, ben osv alle steder... hehe ... han blev tappet, men han syntes godt nok at det var en tom omgang smiley ikke som da Birgitte tappede ham, da hans sæd skulle fryses eller da Malene gjorde det, for at vise os det, senere - de kunne åbenbart noget vi andre ikke kunne smiley og han var mere end tilfreds smiley

• #35   1. jul 2011 Platugler:

Jeg tror faktisk at Nina har fået en maskine. Sidste gang tog det ikke mere end et par timer for resultatet.

Malene kommer ind imellem i Ølby. Jeg mener Nina stadgi ejer alle 3 klinikker.
    Men jeg er selv stor beundrer af Birgitte, og kommer til mange af hendes foredrag. Det er en fornøjelse at høre fra folk, der ved hvad de taler om.

• #36   1. jul 2011 Vi har købt et mikroskop og kan nu checke sædkvaliteten. Det er ret spændende.
    Desuden kan vi også lave en skrab test. Vi fik hjælp af Nina og Mogens Aalund til hvordan vi gør.
    Men hvis jeg er i tvivl (det kommer man nemt), så laver vi en test hos Nina.
    Vi prøver at følge med i hvordan det hele virker, og det er spændende.

• #37   1. jul 2011 Vi får altid tåget progesterontest på vores fra 9. Dagen. Eneste gang vi ikke gjorde det, gik tæven tom. Hanhundeejer sagde at det var spildte penge og at hendes erfarne hanhund nok skulle sige til......
    Gør alt for at tjekke sæden. Vi havde en tysk tæve til parring og det var fuldbyrdet. Tæven blev også insemination og alt så super ud (der blev dog ikke kigget i mikroskop). En måned senere var vi hos birgitte da der skulle kølesæd til ungarn efter selv samme han. Der kom sku ingen sæd kun væske. Ikke engang døde eller dårlige celler. Birgitte undrede sig meget og kunne ikke give en forklaring.
    Ja der kom selvfølgelig heller ikke hvalpe på den tyske tæve. Skøn, park og smuk hanhund som ikke kan bidrage med noget. Trist, ærgerligt og møgirriterende samt helt uventet da det ikke ligger til racen.
    Så fra nu af testes alt. Har i øvrigt haft 3 tæver til parring med en anden han. Alle 3 tæver var ikke testet og gik tomme. Han er testet flere gange og fundet ok. Han er indbegrebet af en sealy og rygterene går på at han er steril. Han er nu 6 år og skal være far om 4 uger i Sverige:-) sidste test inden parring viste at hele 95% af cellerne var super. Bedre bliver det ikke! Glæder mig til at give rygtesprederne en lang næse. Ingen ved noget før fødslen.
    Test test test og hele og lykke næste gang!

• #38   1. jul 2011 Peter: ok .. det viste jeg ikke... men skal da lige sprøge Malene når hun henter Keto igen... han er på ferie hos os lige nu smiley

Det er faktisk lige i dag, at Malene og Claus overtager Buddinge - http://budvet.dk/

Hvor har du købt det mikroskob og hvad kostede den ??

• #39   1. jul 2011 Hej igen

Rart at tale med een, der også går meget op i fertilitet med emre.

Jamen, til lykke til Malene. Hun har betjent os et par gange, og er rigtig sød. Hun er/bliver en rigtigt god dyrlæge.

Vi har købet mikroskopet gennem vores fotohandler, og fik hjælp til at fnde eet, der havde den rigtige forstørrelse. Vi tog et lidt dyrere med kuffert og mulighed for at lave "fotos" til PC'en.
    Det kostede 2.000
    Hver gang vi har en parring (egen eller ud af huset) checker vi lige sædkvaliteten, og tager ofte et skrab (for også at lære).
    Vi har fået fat i nogle oræparerede plader fra en tidligere dyrlæge, men er ved at lave et forsøg, som Nina har anbefalet at prøve, men et par ting fra apoteket.
    Jeg skal gerne hjælpe med at finde et mikroskop til dig, og så kan du høre hvordan den nye metode virker (den er noget billigere en færdige plader)

• #40   1. jul 2011 Stavefejl er gratis!!!
    Mit to-fingersystem koordinerer ikke altid lige godt.

• #41   1. jul 2011 Peter: hehe smiley

det lyder ret så spændende... det vil jeg gerne høre mere om. Føler du at du kan bruge svabene til noget ? stemmer de overens med det du ellers får af svar?

• #42   1. jul 2011 Ja, det synes jeg virker.

Jeg har fået en lille beskrivelse af hvordan cellerne ser ud før, under og efter ægløsning, og det er de fleste gange til at se.
    man skal lige lære at tage skrabet. Helt oppe i bunden af skeden med en vatpind.

• #43   1. jul 2011 Jeg løber lidt rundt i øjeblikket, så derfor lidt langt mellem svarene!!

• #44   1. jul 2011 helt ok ...

da det med oppe i bunden skal man nok liiige øve sig lidt på - nu er min race jo heldigvis det større smiley

men du tager stadig progesteronmåling?

• #45   1. jul 2011 Nej, det gør vi kun hvis vi er i tvivl.

Det er en blanding af om prøven er rigtig fin, og hvordan de opfører sig.
    Hvis det er tæver man kender cyklus på, så er det jo nemmere.

Til gengæld laver vi ofte 3 parringer med 2 dage imellem, eller hvad der lige passer.
    Vi har nogle gange lavet inseminering. Der er tæver, der er så forkælede, at det er umuligt for hannen. Nina har ansøgt ministeriet om at måtte uddanne opdrættere med certifikat i inseminering.

• #46   1. jul 2011 Tilføjer lige:
    Hvis det er en tæve eks. fra udlandet, så laver vi altid en progesteron. Det er for dumt at misse en parring, når man kommer lanvejs fra.

• #47   1. jul 2011 ej hvor spændende med det med Nina og insemination .. det glæder jeg mig til at høre mere om.
    Nu har vi heldigvis aldrig skulle inseminere, men kan godt forså at man gør det, når de typer tæver kommer.. det er ikke ok for hannen.

vi beder også altid udenlandske, men også danske tævereje om at få lavet progesterontest - for vi ved jo alle hvor skylden ligger, hvis tæven går tom smiley

• #48   1. jul 2011 Man kan jo sige, at egne og danske parringer er lige så vigige. Det komer til at lyde lidt forkert.
    Det har vist sig, at med lidt kendskab til tæven, parringer over flere dage og vores egen skrabtest, så har vi faktisk ike misset en parring i en hel del år.

Inseminering er lettere end de fleste tror.
    Og fra et seminar med Birgitte hørte vi hvordan det var sammenlignet med parring.
    En parring har ca. 80 % chance for at lykkes (de fleste kiks er fordi folk ike kan vente til tæven er klar, men parrer for tidligt).
    Inseminering ligger på 78 %, så det er faktisk lige så godt.
    Men foretrækker altid en parring - det er altså mere naturligt.

• #49   1. jul 2011 Uhhh jeg følger lige med .... ville drøn gerne have et mikroskop selv. Synes fertilitets og reproduktion er drøbn spændende.....

• #50   1. jul 2011 alle parringer er lige vigtige for os - det har kun være hos os selv, at vi enkelte gange har valgt at springe test over, hvis vi kender tæven godt og at det enten er vores egen han(meget meget sjældent) der skal parre, eller hvis det er hvor hanhunden kommer til os - er sket et par gange med udenlandske venner, der har givet os dette tilbud.

Men der er faktisk stor forskel på hvor let det er at få tæverne drægtige... det er racer der bare parre på 11. og 13. dagen og så kommer der hvalpe hver gang og så er der racer hvor der er stor forkomst af tomme tæver, uanset hvad man snart gør....
    ud af 13 parringer, har jeg oplevet 2 tomme tæver - begge gange ved meget gamle hanhunde

• #51   1. jul 2011 Hej Louise - du er velkommen

Ja, det lød lidt forkert.
    Uanset hvilken parring, så prøver vi at gøre det bedste.
    Men med de udenlandske har vi brugt både livrem og seler.
    Vi har flere gange haft udenlandske besøg, der har været her i over een uge - de brugte "laksumtesten" og kom for tidligt. Da han ikke var specielt ineresseret, bad vi om Progesteron, og de var næsten alle 1 uge før tiden.
    Det er nu meget hyggeligt og man snakker jo nærmest hele tiden.

Min gamle sutteklud (billedet) er snart 13 år, og han har Cushing, så hans sædproduktion er nedsat. Men vi har en lækker tæve fra Sverige på 1år, og har talt med Nina om vi skal prøve om vi kan bruge samme metode som ved frysesæd.
    Men først skal jeg tappe ham næste gang vi har en tæve i løb (det er godt nok narref..., men han overlever nok!!)
    Hvis jeg kan se lidt liv, så tror jeg vi prøver.
    Han er far til 60 hvalpe - halvdelen i 7 andre lande, så det har været spændende.

Jeg skal gerne prøve at finde ud af mere omkring mikroskopet.

• #52   1. jul 2011 ulempen ved at komme for tideligt er jo at man risikere at tæven helt tilbageholder ægløsningen og så sidder man der smiley og så er det jo heller ikke alle der bare kan blive væk i en uge ...
    Har du ikke hørt om Birgitte prøvelser da hun tog en tæve med for tideligt smiley tror det var til Østrig. Det endte med at hun måtte tage hjem igen og afvente at tæve så gad at få ægløsning og så først der at tage afsted igen.

Malene fortale engang om en han der kom ind, fordi de gerne ville have frosset sæd fra ham - )jeg aner ikke hvilken hund eller race, så det er ikke noget tavshedsbrud i det) - den havde aldrig lavet tomme tæver, men da de tjekkede sæden og det over flere gange, det var det mere dødt end levende... hun kunne slet ikke tro at han kunne lave hvalpe, men det gjorde han altså... så naturen er ikke altid såå ligetil smiley

ang narrefi... så synes vores han slet ikke noget i den retning.... bare han ser Birgitte så udviser han STOR begejstring smiley hun fortæller også om at hun kan have problemer med at domme en han hun tappet, til en udstilling senere... for de kan godt bliver ret sååå begejstret for at se hende igen smiley

• #53   1. jul 2011 Hej Sunshine
    Det er rigtigt hyggeligt at prøve at følge med i hvad der sker.

Jeg synes at huske Birgitte fortalte historien på et seminar. Hun er god til at fortælle at selv om man er dyrlæge, så er naturen ikke altid nem at have med at gøre.

Den med at hunden kender dyrlægen har vi prøvet med Engelhardt for en del år siden. Han kunne huske klinikken, og så gik der fremad!!
    De er sgu søde.

• #54   1. jul 2011 Og rigtigt. Jeg ved ikke med racer, men der er tæver, der har det svært med fertiliteten. Hannerne kan vi jo selv se nu, og har da en skøn dreng, hvor det desværre kun er mosevand.

• #55   1. jul 2011 Jeg kan godt høre, at jeg er en total novice på dette punkt. Jeg er ikke tilnærmelsesvis nået så langt - så jeg kan godt se jeg har rigtig rigtig meget at lære endnu.

• #56   1. jul 2011 Anne

Du kan bare spørge.
    Som du kan høre er vi nogle stykker, der har prøvet noget af det.

• #57   1. jul 2011 Ja, mit nye kælenavn bliver "spørge Jørgen" smiley

• #58   1. jul 2011 du er bare velkommen smiley

Kommentér på:
Det helt rigtige parrings tidspunkt

Annonce