Pølser - de helt rigtige..... Pølser - de helt rigtige.....
Ja du troede nok det var noget anden, men det handler blot om hvilket pølser der er de bedste
Vi skal holde rejsegilde fredag den 28.1.2011 og jeg vil godt give de bedste pøller - også til den bedste pris
Hvilket mærker anbefaler du?
(nu ikke din lokale slagter som bor på Bornholm, når jeg bor ved Vejle *gg*)
feb 2007
Følger: 41 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 440 Svar: 3.743
maj 2007
Følger: 51 Følgere: 37 Hunde: 7 Annoncer: 1 Emner: 149 Svar: 2.514
maj 2006
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 1.170
jul 2010
Følger: 17 Følgere: 15 Hunde: 4 Emner: 74 Svar: 2.007
(link fjernet)
maj 2006
mar 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 15 Svar: 138
Det er jo ikke lige årstiden for udendørs råhygge så derfor holdes det blot simpelt
Har dog sørget for masser af kage/pølsehorn til håndværkerne, da muren er færdige imorgen og derfor ikke deltager. De fik serveret fasterlavnsboller med flødeskum i dag, så håber de sender en masse gode energier i huset
okt 2008
Følger: 33 Følgere: 34 Emner: 122 Svar: 4.456
aug 2010
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 159
Tillad mig at indvige dig i pølsens verden kære TS;-) Jeg er medlem af DK's første pølseloge. Vi bruger vores møder 6 gange om året til at få kåret årets tarm. Der er et meget bredere spænd end man lige tror og om det er røde, grå, medister, frankfurtere eller "lønder" er ikke noget man griber lemfældigt an. Der til kommer det spørgsmål der hedder om det er på panden på grill eller om de skal koges. Hvad de skal koges med og om det er naturtarm eller kunsttarm.
Alt dette kunne jeg fortsætte med men kan dog se du har valgt de røde fra grillen. Der til vil jeg sige tag istedet en stor gryde.Smid et løg i du lige har skrællet og flækket i 4. En ½ øl og en ½ Te-ske salt og peber.
Vandet bringes i kog og så skruer du ned igen. Når vandet er "under kontrol" igen ligger du pølserne i. De må ikke koges for hårdt for så springer de og ingen gider spise flækket tarm! Hvornår de er færdige er en smagssag og det vil jeg lade være op til dig;-)
Dog vil jeg sige du naturligvis bør have klippet sløjfer/knuder af inden du tilbereder pølserne.
Og hvilken rød pølse anbefaler jeg så? Ser som det er 3 mulige.
Spar-butikkernes "luksus" røde pølse.
Coop DK butikkernes standart røde pølse.
Og den sidste vil være fra din lokale slagter.
Grunden til disse anbefalinger er at de alle, med mindre din slagter er en bums, indeholder en kødprocent på over 80.:-)
Velbekomme
maj 2006
Følger: 25 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 275 Svar: 3.191
mar 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 15 Svar: 138
Det må jeg sige.... 1000 tak fordi du indviede os i kunsten at udvælge/tilberede en pølse
Jeg vil helt sikkert følge dit råd næste fredag
Tror jeg snupper brugsens de bedste = coop tror jeg det er
Med mindre andre kommer med indsigelser der vægter lige så hådt som din begrundelse
okt 2008
Følger: 33 Følgere: 34 Emner: 122 Svar: 4.456
maj 2006
Pølser - de helt rigtige.....