{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.733 visninger | Oprettet:

Tæve går tom - gratis omparring?? {{forumTopicSubject}}

Hvad er regleren omkring evt omparring hvis en tæve går tom??

Jeg har en kammerat der fik sin tæve parret i starten af maj, hun er nu blevet scannet og er desværre gået tom :0/
Hun skulle være klar onsdag, blev så insimineret torsag og fredag, men der blev desværre ikke noget positivt resultat
Begge hunde er med tavle fra DKK.

Er der nogen af jer der kan forklare mig reglerne omkring omparring, penge tilbage for parring osv.??
Gerne link til hvor reglerne står, hvis et sådan findes :0)

På forhånd tak for hjælpen :0)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tæve går tom - gratis omparring??
  • #1   20. jun 2011 Er det ikke efter aftale med hannens " Forældre " smiley

• #2   20. jun 2011 Altså hun var klar onsdag d. 4. maj, og blev så insimineret d. 5. og 6. maj :0)

• #3   20. jun 2011 Altså hvordan de har aftalt det hele smiley

• #4   20. jun 2011 Der er ingen regler omkring dette. Det er hvad du har aftalt med hanhundends ejer. Der ligger forhåbentlig en skriftlig parringsaftale, om hvad der skal betales, og hvad der skal ske, hvis tæven går tom

• #5   20. jun 2011 I skal se på parringsaftalen, som Maj-Britt nævner. Heri skal man aftale sådanne ting.
    Vi betaler ikke for selve parringen, men i stedet for hver levende født hvalp. Derfor har vi ikke brug for aftale omkring en eventuel omparring.

• #6   20. jun 2011 Som tæve ejer skal man selv aftale med hanhundeejeren om en evt. omparring. Det skal stå i parringsaftalen.

Dog er jeg selv ikke ubetinget tilhænger af en omparring. Det er ikke fordi jeg ikke ønsker at anvende den han man har fundet. Det skal ses ud fra, at hvis den så også går tom 2. gang, så har man spildt et år af hundens korte parringsperiode. Så ville jeg hellere finde en anden.

Har selv fået en omparring, og heldigvis gik det godt. Men efterfølgende er jeg blevet mere bevidst om, at tæven jo også kan gå tom 2. gang. Det vil jeg ikke udsætte hverken tæven eller mig selv for. Det rykker alt.

• #7   20. jun 2011 Der er ikke generelle regler omkring de ting, men der foreligger en parringsaftale til download, hvori der nedskrives aftaler og underskrives af begge parter.
    Og normalt aftales der gratis omparring, hvis tæven enten går tom, eller får en unormalt lavt antal hvalpe.
    Men som sagt, betingelser og pris aftales individuelt mellem hanhundens og tævens ejere.

• #8   20. jun 2011 Hvis tæven går tom flere gange, bør man nok overveje om hun skal indgå i avlen - eller om det måske er hannen den er gal med?
    Jeg mener at hunde bør kunne parre selv, hvis man skal avle videre på dem. Ellers ender vi jo i en verden hvor mange hunde skal have hjælp via inseminering, fordi deres kroppe ikke er normale.

Kommentér på:
Tæve går tom - gratis omparring??

Annonce