{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.621 visninger | Oprettet:

At tilbyde sin han hund {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg undret mig hver gang jeg falder over en annonce..... så nu spørger jeg direkte.....

Alle jer med blandingshunde/tavleløse hunde som opretter annoncer hvor i tilbyder jeres hanner til avl.... hvad er årssagen til at i vil have at jeres hunde skal lave hvalpe?

Altså i bund og grund... hvad er det helt præcist i får ud af det?

Jeg ved godt at man jo nok stikker som min. stikker en 500 lap i lommen hver gang, men altså det dækker jo lige en hyggeaften med Blockbuster og haribo ved sidelinien...
og hva så bagefter når Haribo poserne er tomme?

Jeg forstår det simpelthen ikke????? Selvom jeg syntes det er forkert, så kan jeg da forstå hvis man er tæve ejeren og så syntes det er sjovt at der pjatter et kuld hvalpe rundt efterfølgende,,,, men den "glæde" har man jo ikke engang som ejer af hanhunden?

Hvorfor er det man har en sådan trang til at ens hanhund skal humpe rundt på diverse tæver?
Man får ingen hvalpe, man bliver på ingen måde rig? Man har kun fornøjelsen af at se sin hanhund humpe rundt på en tæve, og det kan da umuligt være det som er årssagen ggggggg

Nu skal man ikke tage mit indlæg som værende negativt... det er et helt reelt spørgsmål..... jeg undrer mig virkelig over hvad det er man får ud af det?

Så jeg håber at folk har mod på at svare på mit indlæg....






Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At tilbyde sin han hund
  • #1   9. apr 2011 Monica ja kan faktisk heller ikke helt se ideen med det!? Glæder mig til og se folk´s svar... smiley

  • #2   9. apr 2011 Ja der burde komme et hav af svar... eftersom at markedet flyder over med sådanne annoncer..... Men der har nok ikke været en af de 53 som har luret på tråden ggggg

  • #3   9. apr 2011 Jeg lurer også. Selv o de vist er de færeste der nøjes med en 500 lap, for en parring, kan det også undre mig at folk faldbyder deres hanhunde på den måde.
    Og nej, jeg nægter og tro den har sagt den vil være far.


  • #4   9. apr 2011 Kan jo være at de har brugt den der hunde oversætter, og at hunden rent faktisk har sagt at den gerne vil være far gggg

  • #5   9. apr 2011 Nåh ja. gggg

  • #7   9. apr 2011 500? Man mangler måske penge til lidt hygge tjald i weekenden? smiley

  • #8   9. apr 2011 Jeg ved ikke hvad årsagen er. Men vil da lige tilføje at det vel egentlig også gælder for hunde MED tavler. Der skal der da også være en fornuftig grund.

  • #9   9. apr 2011 Helt enig!

  • #10   9. apr 2011 Jeg tror det er fordi folk synes de har en sød hund og derfor er sikre på at et helt kuld efter den hund nærmest vil være som at klone den.. For hvis man har en sød hund kan den også kun lave søde hvalpe.. Der er mange der har spurgt mig igennem årene om de måtte bruge min blandingshan til et kuld hvalpe men jeg har altid sagt nej fordi han bestemt ikke egner sig til det.. Jeg synes selv han er en super dejlig hund men han har da mere negativt at byde på end positivt

  • #11   9. apr 2011 Jeg tror simpelthen det drejer sig om penge.. Hvis du lagde mærke til markedet omkring november - lige før julegaverne skulle købes - der løb markedet over med hanhunde der blev tilbudt til avl.. 1500kr.. En hvalps pris.. 2000kr.. 1000kr + 500kr pr. levedygtig hvalp.. osv osv..

    Jeg kan ikke komme i tanke om andre grunde til at ville avle på sin hanhund, medmindre det drejer sig om at man gerne vil have en hvalp efter ham..


  • #12   9. apr 2011 Der er nok ikke ret mange der tænker over sygdomme med blandinger bl.a. dårlige hofter.. Så længe hunden ser sød ud.. Og ja lidt ekstra penge er da altid rart.. Dem der har været interesseret i min er da også kun pga hans udseende og fordi de synes han er sød.. Så skide være med at han er dominerende og man går da heller ikke op i om han fejler noget

  • #13   9. apr 2011 Så tror jeg bestemt folk kunne lære noget hvis de kom til at betale det

  • #14   9. apr 2011 Jeg har to hanhunde og de er (synes jeg selv :)))) verdens bedste og flotteste hunde. Den ene har ingen stambog, er dog ren pekingeser, men: Nej, ingen hvalpe. Den anden er gravhund MED stambog, men : Nej ingen hvalpe. Da jeg ikke synes han er i orden til det.. Og dog synes jeg stadig, de er verdens bedste!!

  • #15   9. apr 2011 Der er desværre mange der ikke kan se kritisk på deres egen hund.. Bare fordi den ikke egner sig til avl kan den jo godt være ens aller bedste ven og familiehund alligevel

  • #16   9. apr 2011 jeg tror også det fordi de syntes de har en dejligt hund.. Jeg ved ikke hvad jeg mener, for jeg syntes der ligeså mange racehunde der ikke burde indgå i avl... Jeg er af den klare holdning at nolge racestandarder er helt hen i vejret, f.eks fransk bulldog som skal have en meget flad snude...

  • #17   9. apr 2011 Ja jeg er helt enig med dig, godt indlæg du har skrevet.

  • #18   10. apr 2011 Jeg tror altså stadig der findes mennesker der ser deres hund som noget andet end avlerene gør, og synes egentlig de er i deres fulde ret til dette.
    De har deres holdning til hvad der er korrekt for/til en hund og avlere har deres.
    Svare lidt til vi vælger forskelligt til folketingsvalg, i brugesn osv.
    Det gør dem ikke til dårligere hundeejere, mindre ansvarlige osv.
    For hvem skal i virkeligheden sætte standarden for en hund, en klub eller os selv?
    Jeg har intet imod folk laver hvalpe indbyrdes, bare de sygdomstjekker og det ved jeg at rigtige mange faktisk gør, hvorimod jeg tit ser renracet uden de tjek de burde have haft.
    Kad folk gøre som de ønsker, og gør som i ønsker, det kan næppe på længere sigt skade nogen af partnerne.


  • #22   11. apr 2011 Det var da bare en super god grund smiley

  • #23   11. apr 2011 Hmmm. Jeg kan da ikke se der er særlig mange udbud...Hvor ser I dem??

  • #24   11. apr 2011 Hele markedet flyder med dem


  • #25   11. apr 2011 Jamen sådan en hanhund har jo et stort behov og en kæmpe lyst til at få stillet sine drifter............. Er der nogen der mener (i stedet for at få kappet dens kogler, eller bare lade den være hanhund) og så kan man jo ligeså godt tjene en ekstra skilling, nu den alligevel så gerne vil............


    Og så er der også dem, der, for at få en hvalp efter deres højt elskede hund (og tror de får en tro kopi), synes den skal lave 10 andre hvalpe også...... Det er jo tævens ejer der står med problemet med alle de mange hvalpe - Nem og billig (gratis) løsning, hvis man gerne vil ha' en hund mere!


  • #26   11. apr 2011 Jeg vil have en shih poo, yderst allergivenlig og dejlig, skal bare bruge en brugt puddel:o)

  • #27   11. apr 2011 ja.... jeg venter stadig ggggg

  • #28   12. apr 2011 Hmm.. Jeg skal ikke kunne sige det! Men hvis blandingshunden er ordentlig, så kan jeg helt ærligt ikke se det store problem ved det. Hvis det nu er en renracet tæve, schæfer, uden tavle, der bliver parret med en schæfer/lab blanding. Så kan jeg ikke se problemet. Jeg har intet imod blandingsracer, så længe de er ordentlige. Hvis I forstår mig ret? Tit siger man jo, at de er de mest sunde og raske hunde. Kan måske ikke helt forstå hvorfor folk bliver ved med at bitche over det. Vil folk avle, er der jo ikke noget man kan gøre ved det. Det er jo ikke ulovligt, man kan bare håbe det går ordentligt for sig :o)

  • #29   12. apr 2011 Hedder en dobermann - puddel blanding så
    Pooman?


  • #30   13. apr 2011 Tror at dem som tilbyder deres hanhunde til parring mener at deres han har nogle gode gener som de gerne vil have skal gå videre..

    Personligt ved jeg ikke om min Kato nogensinde ville få lov til at parre..
    Ikke fordi jeg ikke syntes han har nogle fantastiske gener og et vidunderligt temperrament..
    MEN, han er simpelthen alt for meget hvalp oppe i kysen til at det ville komme på tale i øjeblikket (han er også kun fra d. 20/05-10).. Og ja, så kan han simpelthen bare ikke klare synet af andre hunde som han ikke kender, dog kun indtil han får lov til at hilse.. Og ja så har han efter min mening lige lovlig meget gå på mod, bl.a har han pustet sig så meget op at han har skræmt en meget stor Rednose han væk..
    Skal lige siges at min Kato kun er en "kæmpe" Lhasa Apso.. smiley


  • #31   14. apr 2011 Hej.
    Det må være penge. Så en hanhund tilbudt til avl. "Ægte" men uden tavle??
    Billedet var taget på en genbrugsplads, tror jeg. Hunden var langhåret, møgbeskidt, og ikke engang set en børste, inden man tog billedet.
    Hvad sker der for folk??


  • #32   14. apr 2011 Ja man kunne da som et minimum lige børste hunden inden man tog et billed

  • #33   14. apr 2011 Ahh nu stop, det er da ligemeget om hunden er børstet, nu er det vist peditesse afd, en ting er man er imod avl uden tavle, en anden den her dumme kritik.

  • #34   6. maj 2011 undskyld mig, men jeg synes godt nok der er nogle af indlæggende der er for meget - og hvorfor lige disse hanhunden?
    jeg har tilbudt min dreng til parring, og ja jeg er så en af dem i gør nar ad i dette indlæg, men det jeg synes han kan tilbyde er:
    - en dejlig STOR str. i modsætning til de mange ALT FOR SMÅ chi. der er blevet avlet.
    - han er super glad for børn, de må gøre alt med ham.
    - jeg har fået ham sundhedstestet - og der var INGENTING at komme efter.
    - han er en skøn hund , elsker at gå ture på flere kilometer, og er dermed ikke et stykke legetøj.
    - han har et dejligt temperament og er rolig af sind.
    - jeg synes han er ufattelig smuk ift. mange af dem med tavler.
    - og så er han generelt mors dreng.

    men fordi jeg tilbyder ham til parring er det ikke ensbetydende med at han gør det??
    det er op til ejerne af hunhundene af bestemme hvilken hanhund de vil vælge.
    men fair nok at i har jeres mening, jeg synes bare nogle af jeres beskeder er en smule latterlige - undskyld mig!


  • #35   7. maj 2011 Hvis det er et helt almindeligt sundhedstjek du snakker om så kan du stikke det op hvor der er plads.. Den skal jo tjekkes for racerelaterede sygdomme

  • #36   7. maj 2011 og hvad mener du med racerelaterede sygdomme?

  • #37   8. maj 2011 De sygdomme som den race er disponeret for.. Bare fordi man ikke avler med tavle kan hvalpene jo godt blive syge.. Og det er da rart at vide at ens hund er sund og rask på alle punkter så man i det mindste bidrager med en sund hund

  • #38   8. maj 2011 han har hverken partella eller fejl på tænderne.
    det har jeg fået tjekket.


  • #40   9. maj 2011 Tja.. Jeg har osse en hanhund,der er tjekket for arvelige sygdomme.. Han ligner meget godt en rotte og har det mest pragtfulde sind.. hans udseende er ok,i forhold til standard,han har drifter og vil arbejde,kunne besidde mere mod.

    meeeeeeeeeeeeeeeeen,jeg kan ikke stille ham til prøve i IPO,jeg kan ikke avlskåre ham i specialklubben,jeg kan ikke udstille ham,min 2 gange,grundet manglende tavle.. Ved hans far er stambogsført,men hvad med hans mor.. Ligger der en anden race i hende ? har hun arvelige sygdomme,som Bøvs,trods tjek kan give vidre ?

    Næææ,har min race for kær og særligt i disse tider,til at jeg vil udbyde ham til avl.. Hellere ikke selvom,jeg kunne tjene lidt lommepenge..

    Skal lige tilføje,at Bøvs er en omplaceringshund,der trængte til nyt hjem og jeg ikke kunne drømme om,at købe en rotte,uden tavle..

    Yderlig har jeg 2 tæver,der heller ikke kommer i avl... trods tavle.. For man avler jo kun for at forbedre racen,ikke sandt !


  • #41   9. maj 2011 Tja.. Jeg har osse en hanhund,der er tjekket for arvelige sygdomme.. Han ligner meget godt en rotte og har det mest pragtfulde sind.. hans udseende er ok,i forhold til standard,han har drifter og vil arbejde,kunne besidde mere mod.

    meeeeeeeeeeeeeeeeen,jeg kan ikke stille ham til prøve i IPO,jeg kan ikke avlskåre ham i specialklubben,jeg kan ikke udstille ham,min 2 gange,grundet manglende tavle.. Ved hans far er stambogsført,men hvad med hans mor.. Ligger der en anden race i hende ? har hun arvelige sygdomme,som Bøvs,trods tjek kan give vidre ?

    Næææ,har min race for kær og særligt i disse tider,til at jeg vil udbyde ham til avl.. Hellere ikke selvom,jeg kunne tjene lidt lommepenge..

    Skal lige tilføje,at Bøvs er en omplaceringshund,der trængte til nyt hjem og jeg ikke kunne drømme om,at købe en rotte,uden tavle..

    Yderlig har jeg 2 tæver,der heller ikke kommer i avl... trods tavle.. For man avler jo kun for at forbedre racen,ikke sandt !


  • #42   9. maj 2011 Tja.. Jeg har osse en hanhund,der er tjekket for arvelige sygdomme.. Han ligner meget godt en rotte og har det mest pragtfulde sind.. hans udseende er ok,i forhold til standard,han har drifter og vil arbejde,kunne besidde mere mod.

    meeeeeeeeeeeeeeeeen,jeg kan ikke stille ham til prøve i IPO,jeg kan ikke avlskåre ham i specialklubben,jeg kan ikke udstille ham,min 2 gange,grundet manglende tavle.. Ved hans far er stambogsført,men hvad med hans mor.. Ligger der en anden race i hende ? har hun arvelige sygdomme,som Bøvs,trods tjek kan give vidre ?

    Næææ,har min race for kær og særligt i disse tider,til at jeg vil udbyde ham til avl.. Hellere ikke selvom,jeg kunne tjene lidt lommepenge..

    Skal lige tilføje,at Bøvs er en omplaceringshund,der trængte til nyt hjem og jeg ikke kunne drømme om,at købe en rotte,uden tavle..

    Yderlig har jeg 2 tæver,der heller ikke kommer i avl... trods tavle.. For man avler jo kun for at forbedre racen,ikke sandt !


  • #43   9. maj 2011 Tja.. Jeg har osse en hanhund,der er tjekket for arvelige sygdomme.. Han ligner meget godt en rotte og har det mest pragtfulde sind.. hans udseende er ok,i forhold til standard,han har drifter og vil arbejde,kunne besidde mere mod.

    meeeeeeeeeeeeeeeeen,jeg kan ikke stille ham til prøve i IPO,jeg kan ikke avlskåre ham i specialklubben,jeg kan ikke udstille ham,min 2 gange,grundet manglende tavle.. Ved hans far er stambogsført,men hvad med hans mor.. Ligger der en anden race i hende ? har hun arvelige sygdomme,som Bøvs,trods tjek kan give vidre ?

    Næææ,har min race for kær og særligt i disse tider,til at jeg vil udbyde ham til avl.. Hellere ikke selvom,jeg kunne tjene lidt lommepenge..

    Skal lige tilføje,at Bøvs er en omplaceringshund,der trængte til nyt hjem og jeg ikke kunne drømme om,at købe en rotte,uden tavle..

    Yderlig har jeg 2 tæver,der heller ikke kommer i avl... trods tavle.. For man avler jo kun for at forbedre racen,ikke sandt !


  • #44   9. maj 2011 Grrrr.. beklager de mange indlæg,men mit net driller !

  • #45   9. maj 2011 fordi hende der skrev, var bange for størrelsen. også derfor det står i parentes.
    hvis du læser hans profil, kan du også se at jeg er glad for det, da han render oppe ved mine heste.


  • #46   9. maj 2011 hans partella status er 0/0

  • Christina J
    Christina J Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 2 Svar: 1
    #47   27. jul 2014 Hej. Altså jeg har gået lidt tid og vil gerne tilbyde min hund til parring, men mest fordi jeg gerne selv vil have en af hvalpene og vil gerne have nogenlunde samme blanding.

  • Cathrine S
    Cathrine S Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 1
    #51   20. aug 2014 Jeg vil da gerne svare smiley
    Jeg er ny herinde og skulle lige til at starte et emne om hvad man kan og bør tjekke for, før jeg overvejer om jeg vil tilbyde min blandingshanhund til avl. Men kan se nu, at jeg nok vil få skudt hovedet af, så kommenterer i stedet på dette emne:

    Selvfølgelig synes jeg at jeg har den smukkeste og dejligste hund. Derudover er han en blanding af to super lækre racer (Dogue de bordeaux og Mastino Napolitano), hvoraf den sidstnævnte ikke er så almindelig her i DK. Vil man have en af disse racer med tavle (som de som oftest er) koster de langt over de 10.000 kr. Jeg har ikke brug for at min hund har en fin tavle, men han skal selvfølgelig være sund og have et godt temperament. Han var dog ikke billig, men til at betale synes jeg, og den mulighed ville jeg da gerne give andre, som er forelskede i disse racer, men som ikke ønsker at give det hvide ud af øjnene for en designerhund.
    Min hanhund er blevet fulgt af vores dyrlæge siden han var lille, har fået stor ros og en udtalelse om, at han ønskede at flere mastiffer besad hans egenskaber.

    Af disse forskellige grunde overvejer jeg at tilbyde min blandingshanhund til avl, hvis diverse undersøgelser og sundhedstjek siger at han er egnet.

    Jeg har ikke noget imod hunde med stamtavler, men jeg har noget imod folk der avler på syge eller dårligt fungerende hunde, og det gælder både for dem der har hunde med og uden stamtavle. Det handler om forsvarlig avl synes jeg smiley


  • #53   20. aug 2014 Cathrine: Din hund vil højst sansynligt have HD eller AD i en eller anden grad. Det er begge racer kraftige disponeret for.I følge pålidelig kilde så findes der nærmest ikke mastinoer der ikke har HD eller AD. Der ud over er de disponeret for allergi, forunkulose (staveplade...?)
    Og det ser ikke meget bedre ud for DDB´en.

    Og så er jeg i øvrigt enig med Krumme.



Kommentér på:
At tilbyde sin han hund

Annonce