At tilbyde sin han hund {{forumTopicSubject}}
Nu har jeg undret mig hver gang jeg falder over en annonce..... så nu spørger jeg direkte.....
Alle jer med blandingshunde/tavleløse hunde som opretter annoncer hvor i tilbyder jeres hanner til avl.... hvad er årssagen til at i vil have at jeres hunde skal lave hvalpe?
Altså i bund og grund... hvad er det helt præcist i får ud af det?
Jeg ved godt at man jo nok stikker som min. stikker en 500 lap i lommen hver gang, men altså det dækker jo lige en hyggeaften med Blockbuster og haribo ved sidelinien...
og hva så bagefter når Haribo poserne er tomme?
Jeg forstår det simpelthen ikke????? Selvom jeg syntes det er forkert, så kan jeg da forstå hvis man er tæve ejeren og så syntes det er sjovt at der pjatter et kuld hvalpe rundt efterfølgende,,,, men den "glæde" har man jo ikke engang som ejer af hanhunden?
Hvorfor er det man har en sådan trang til at ens hanhund skal humpe rundt på diverse tæver?
Man får ingen hvalpe, man bliver på ingen måde rig? Man har kun fornøjelsen af at se sin hanhund humpe rundt på en tæve, og det kan da umuligt være det som er årssagen ggggggg
Nu skal man ikke tage mit indlæg som værende negativt... det er et helt reelt spørgsmål..... jeg undrer mig virkelig over hvad det er man får ud af det?
Så jeg håber at folk har mod på at svare på mit indlæg....
jun 2007
Følger: 34 Følgere: 34 Hunde: 4 Emner: 88 Svar: 1.246
maj 2004
Følger: 23 Følgere: 22 Hunde: 4 Emner: 47 Svar: 672
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.174
Og nej, jeg nægter og tro den har sagt den vil være far.
maj 2004
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.174
jun 2004
Følger: 150 Følgere: 145 Hunde: 8 Emner: 1.182 Svar: 18.375
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 4.357
jun 2004
Følger: 150 Følgere: 145 Hunde: 8 Emner: 1.182 Svar: 18.375
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 9 Emner: 74 Svar: 1.136
maj 2010
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 52 Svar: 691
Jeg kan ikke komme i tanke om andre grunde til at ville avle på sin hanhund, medmindre det drejer sig om at man gerne vil have en hvalp efter ham..
mar 2008
mar 2008
aug 2008
Følger: 28 Følgere: 33 Hunde: 3 Emner: 21 Svar: 1.087
mar 2008
jun 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 168 Svar: 1.128
jun 2008
Følger: 36 Følgere: 37 Emner: 88 Svar: 1.781
jul 2008
Følger: 34 Følgere: 37 Hunde: 4 Emner: 124 Svar: 2.800
De har deres holdning til hvad der er korrekt for/til en hund og avlere har deres.
Svare lidt til vi vælger forskelligt til folketingsvalg, i brugesn osv.
Det gør dem ikke til dårligere hundeejere, mindre ansvarlige osv.
For hvem skal i virkeligheden sætte standarden for en hund, en klub eller os selv?
Jeg har intet imod folk laver hvalpe indbyrdes, bare de sygdomstjekker og det ved jeg at rigtige mange faktisk gør, hvorimod jeg tit ser renracet uden de tjek de burde have haft.
Kad folk gøre som de ønsker, og gør som i ønsker, det kan næppe på længere sigt skade nogen af partnerne.
mar 2008
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.184
mar 2008
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.264
Og så er der også dem, der, for at få en hvalp efter deres højt elskede hund (og tror de får en tro kopi), synes den skal lave 10 andre hvalpe også...... Det er jo tævens ejer der står med problemet med alle de mange hvalpe - Nem og billig (gratis) løsning, hvis man gerne vil ha' en hund mere!
jul 2008
maj 2004
sep 2008
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 26 Svar: 586
okt 2008
Følger: 44 Følgere: 30 Hunde: 6 Emner: 91 Svar: 1.053
Pooman?
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 33 Hunde: 4 Emner: 573 Svar: 10.537
Personligt ved jeg ikke om min Kato nogensinde ville få lov til at parre..
Ikke fordi jeg ikke syntes han har nogle fantastiske gener og et vidunderligt temperrament..
MEN, han er simpelthen alt for meget hvalp oppe i kysen til at det ville komme på tale i øjeblikket (han er også kun fra d. 20/05-10).. Og ja, så kan han simpelthen bare ikke klare synet af andre hunde som han ikke kender, dog kun indtil han får lov til at hilse.. Og ja så har han efter min mening lige lovlig meget gå på mod, bl.a har han pustet sig så meget op at han har skræmt en meget stor Rednose han væk..
Skal lige siges at min Kato kun er en "kæmpe" Lhasa Apso..
maj 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 18
Det må være penge. Så en hanhund tilbudt til avl. "Ægte" men uden tavle??
Billedet var taget på en genbrugsplads, tror jeg. Hunden var langhåret, møgbeskidt, og ikke engang set en børste, inden man tog billedet.
Hvad sker der for folk??
mar 2008
jul 2008
feb 2008
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 15
jeg har tilbudt min dreng til parring, og ja jeg er så en af dem i gør nar ad i dette indlæg, men det jeg synes han kan tilbyde er:
- en dejlig STOR str. i modsætning til de mange ALT FOR SMÅ chi. der er blevet avlet.
- han er super glad for børn, de må gøre alt med ham.
- jeg har fået ham sundhedstestet - og der var INGENTING at komme efter.
- han er en skøn hund , elsker at gå ture på flere kilometer, og er dermed ikke et stykke legetøj.
- han har et dejligt temperament og er rolig af sind.
- jeg synes han er ufattelig smuk ift. mange af dem med tavler.
- og så er han generelt mors dreng.
men fordi jeg tilbyder ham til parring er det ikke ensbetydende med at han gør det??
det er op til ejerne af hunhundene af bestemme hvilken hanhund de vil vælge.
men fair nok at i har jeres mening, jeg synes bare nogle af jeres beskeder er en smule latterlige - undskyld mig!
mar 2008
feb 2008
mar 2008
feb 2008
det har jeg fået tjekket.
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.996
meeeeeeeeeeeeeeeeen,jeg kan ikke stille ham til prøve i IPO,jeg kan ikke avlskåre ham i specialklubben,jeg kan ikke udstille ham,min 2 gange,grundet manglende tavle.. Ved hans far er stambogsført,men hvad med hans mor.. Ligger der en anden race i hende ? har hun arvelige sygdomme,som Bøvs,trods tjek kan give vidre ?
Næææ,har min race for kær og særligt i disse tider,til at jeg vil udbyde ham til avl.. Hellere ikke selvom,jeg kunne tjene lidt lommepenge..
Skal lige tilføje,at Bøvs er en omplaceringshund,der trængte til nyt hjem og jeg ikke kunne drømme om,at købe en rotte,uden tavle..
Yderlig har jeg 2 tæver,der heller ikke kommer i avl... trods tavle.. For man avler jo kun for at forbedre racen,ikke sandt !
nov 2006
meeeeeeeeeeeeeeeeen,jeg kan ikke stille ham til prøve i IPO,jeg kan ikke avlskåre ham i specialklubben,jeg kan ikke udstille ham,min 2 gange,grundet manglende tavle.. Ved hans far er stambogsført,men hvad med hans mor.. Ligger der en anden race i hende ? har hun arvelige sygdomme,som Bøvs,trods tjek kan give vidre ?
Næææ,har min race for kær og særligt i disse tider,til at jeg vil udbyde ham til avl.. Hellere ikke selvom,jeg kunne tjene lidt lommepenge..
Skal lige tilføje,at Bøvs er en omplaceringshund,der trængte til nyt hjem og jeg ikke kunne drømme om,at købe en rotte,uden tavle..
Yderlig har jeg 2 tæver,der heller ikke kommer i avl... trods tavle.. For man avler jo kun for at forbedre racen,ikke sandt !
nov 2006
nov 2006
nov 2006
feb 2008
hvis du læser hans profil, kan du også se at jeg er glad for det, da han render oppe ved mine heste.
feb 2008
nov 2012
Følger: 2 Svar: 1
aug 2014
Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 1
Jeg er ny herinde og skulle lige til at starte et emne om hvad man kan og bør tjekke for, før jeg overvejer om jeg vil tilbyde min blandingshanhund til avl. Men kan se nu, at jeg nok vil få skudt hovedet af, så kommenterer i stedet på dette emne:
Selvfølgelig synes jeg at jeg har den smukkeste og dejligste hund. Derudover er han en blanding af to super lækre racer (Dogue de bordeaux og Mastino Napolitano), hvoraf den sidstnævnte ikke er så almindelig her i DK. Vil man have en af disse racer med tavle (som de som oftest er) koster de langt over de 10.000 kr. Jeg har ikke brug for at min hund har en fin tavle, men han skal selvfølgelig være sund og have et godt temperament. Han var dog ikke billig, men til at betale synes jeg, og den mulighed ville jeg da gerne give andre, som er forelskede i disse racer, men som ikke ønsker at give det hvide ud af øjnene for en designerhund.
Min hanhund er blevet fulgt af vores dyrlæge siden han var lille, har fået stor ros og en udtalelse om, at han ønskede at flere mastiffer besad hans egenskaber.
Af disse forskellige grunde overvejer jeg at tilbyde min blandingshanhund til avl, hvis diverse undersøgelser og sundhedstjek siger at han er egnet.
Jeg har ikke noget imod hunde med stamtavler, men jeg har noget imod folk der avler på syge eller dårligt fungerende hunde, og det gælder både for dem der har hunde med og uden stamtavle. Det handler om forsvarlig avl synes jeg
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.114
Og det ser ikke meget bedre ud for DDB´en.
Og så er jeg i øvrigt enig med Krumme.
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.114
http://www.hundenyheder.dk/bag-designerhundens-soede-ydre-gemmer-sig-potentielle-problemer/
Og så prøv at hør dem om de tror på magi...?
At tilbyde sin han hund