{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  corgi vs corgi
  • #1   5. apr 2011 Så vidt jeg har forstået så har de groft sagt kun navnet til fælles

• #4   5. apr 2011 @Tina´s svar tyder på at de er MEGET forskellige
    @ Charlotte´s svar at der ikke er den store forskel

????????????????????????????

• #6   5. apr 2011 Er du ved at skifte race Hanne???

• #8   5. apr 2011 @ Nadja, ha ha, nej det tror jeg nu ikke, men er sådan noget frustreret, så surfer rundt, så en hvalpe annonce med WC cardigans og så at Maj-Britt herinde har en WC Pembroke, synes de ligner hinanden ret meget, og tænkte så hvad der mon var den store forskel der gjorde at nogen vælger Cardigan og andre Pembroke.

Og så er der Corgi udstilling i Aarhus på lørdag, og da jeg bor i Aarhus og har totale hunde abstinenser så tænker jeg at jeg vil derhen og nusse nogle hunde, mens jeg venter og venter !!! : ) og venter

• #9   5. apr 2011 hanne - der er forskel i størrelse, farver, oprindelse, vægt og - for det trænede øje - udseende samt sind. Men det kan du meget nemmere se og opleve når du har dem "live" smiley

• #10   8. apr 2011 Som flere andre skriver der er forskel. Er reelt to forskellige racer, men de har nu også en del ting til fælles. Som Kennel Aasted skriver, så får du nok den bedste forklaring ved at se dem sammen.. f.eks i Aahus på lørdag. Men pas på. Corgier er som en virus, der kravler under huden på dig og aldrig slipper igen... smiley

• #11   8. apr 2011 enig anne-katrine: Corgier er MEGET farligere end de farligste "muskelhunde" pga deres enorme tiltrækningskraft.

• #12   10. apr 2011 nu har jeg så været på den udstilling, og de er søde og fantastiske, og type-mæssigt kunne det sagtens være mig/os, meeeen nussede forskellige og jeg synes de fælder helt vildt meget, stod længe ved en pembroke med megen pels, og tror jeg havde den halve hund på tøjet bagefter, fælder de kort hårede lige så meget på nogle tider af året ??
    Kan bare godt lide en hund med lidt pels, hmm

• #13   11. apr 2011 Hanne - det er særlig slemt i perioder et par gange om året, men ja - der er aldrig HELT hår-frit i et hjem med corgi. Det hjælper meget at børste dem grundigt igennem en gang imellem, oftere i fældeperioden, gerne med en underuldskam.
    Hvis du var helt smurt ind i hår efter at have hilst på en hund, er det nok lige på det højeste med fældningen for netop denne hund. Det passer meget godt med at de fælder noget her om foråret og så igen om efteråret, men det kan godt være individuelt.

• #15   11. apr 2011 Maj-Britt - smiley LOL GGGG....

• #16   11. apr 2011 ja, man kan godt blive imponeret over hvor meget hår der faktisk kan falde af sådan en betteskid, UDEN den bliver skaldet smiley

• #17   11. apr 2011 @ Mai-Britt, skøn udtryks-form, og kan sagtens se at man er heldig hvis en corgi vælger en, for kunne smadder godt lide hundene. Meeeen er lige så vild med at blive menneske mor til en skotte eller en sealy, og der beholder hunden som regel selv pelsen på, såe har desværre nok sorteret corgi´en fra på denne baggrund.

@Platugler ja, jeg troede da nærmest også jeg havde hunden med hjem, og hun sagde endda at hun lige havde givet den en ordentlig tur med børsten !!

Kommentér på:
corgi vs corgi

Annonce