1.005 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

Alder hos tæve for 1. kuld hvalpe? Alder hos tæve for 1. kuld hvalpe?

Hejsa..

Jeg undrer mig lidt..

Jeg ved at ved labradorer anbefaler man at tæverne er 2 år før de får deres første kuld hvalpe..

Hvordan er det hos andre racer?

Jeg vil gerne høre om forskellige racer.. Har bare lige set noget, der chokerer mig lidt..

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • plæneklipper knivslibning 500 kr.
  • Afmontering af induktionskogeplade og installation af ny induktionskogeplade samt opsætning af kontakt på væg til samme. 1.000 kr.
  • Flytte kommoder mm. 2.293 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Alder hos tæve for 1. kuld hvalpe?
  • #1   24. maj 2006 Det gør de også ved Dansk Svenske Gaardhunde (:

• #2   24. maj 2006 De skal være fysisk og mentalt udviklede, så jeg vill sige 2 år som et minimum (men ved det ikke)

• #3   24. maj 2006 sådan er det ved alle hunde

• #4   24. maj 2006 og der mener jeg uanset race!!
    Alt andet er i mine øjne uacceptabelt og synd for tæven!!

• #5   24. maj 2006 jeg vil også sige to år ved alle hunde

• #6   24. maj 2006 Tak, rart at se det ikke kun er mig:-)

Jeg har bare lige set at en tæve fra 2005 har fået hvalpe.. Det er lidt trist synes jeg..

• #7   24. maj 2006 Jeanette - Det er meget normalt at opleve her på hg. Men påtaler du det til ejeren, så er det et hovsa-kuld... Dem er der rigtigt mange af !

• #8   24. maj 2006 TRIST?? Det er sgu frygtelig synd, det er hvad det er!!

• #9   24. maj 2006 Tanja - Men ikke destomindre hverdagskost på HG !

• #10   24. maj 2006 kender en som har lige fået hvalpe 9-10 mdr gammel, ejeren havde fået afvide at tæven ikke kunne blive gravid når den bløder.
    ejren skal være glad for jeg ikke har set ham hihi

• #11   24. maj 2006 Ja jeg har så bare ikke set det før.. Men øv altså..

Jeg kan blive noget så harm... Vil ikke lægge et link her, for det er vel at hænge folk ud..

• #12   24. maj 2006 Franske bulldog er det fra 1 1/2 år af. Og det er det tit ved de mindre race da de er meget hurtigere om at blive udviklet...

• #13   24. maj 2006 Maibritt - Det er også bare almen viden når man køber tæve.. Det kan ikke være andres end ejerens avsar at passe bedst muligt på sin tæve og ikke udsætte hende for et kuld hvalpe i så ung en alder.

Jeanette - Nej, det er at hænge folk ud og det er forbudt. Men jeg kan så fortælle dig at der pt. er 2 hvalpekuld i hvertfald på HG med alt alt for unge tæver...

• #14   24. maj 2006 Hej Mette... Det er ikke en mindre race, desværre

Juñe, det var det jeg tænkte...

• #15   24. maj 2006 Tro mig Jeanette. Man bliver tit chokeret!

Og jeg vil også sige 2 måske 2½ år inden første kuld.. Og der mener jeg sådan set alle racer..

• #16   24. maj 2006 Belinda: ja der er jeg helt enig med dig..

Min veninde siger at hun har hørt, det anbefales at de får det første kuld efter 2. løbetid, men så kan man jo "risikere" at de kun er et lille års tid gamle.. Og der er de da kun hvalpe endnu.

Øv altså..

• #17   24. maj 2006 Jeanette, Præcis...

Der er også mange, der er ligeglade med hvor gamle deres tæve er i den anden retning, hvis du forstår hvad jeg mener.

Har set et eksempel på en, der ville have parret sin 10-årige tæve.... Og det ville så være hundens første kuld.
    Som hun skrev, så var tæven sund og rask, lige bortset fra at den havde lidt epilepsi (!)........................

Hun kom vist nok fra tanken efter et par "råd" fra nogle erfarne opdrættere..

• #18   24. maj 2006 Og forresten, At hænge folk ud, Ja det er forbudt, ligemeget hvilken svinestreg, de har begået...
    Men det er desværre ikke forbudt at være totalt ligeglad med sin hunds ve og vel :o(

• #19   24. maj 2006 10 år??????????? Er hun splitterravende vanvittig????

Aj øv.. Nej det er trist..

Nu vil jeg gå en lang tur med min lille lab pige, som skal steriliseres for HENDES ve og vel.

Tak for alle jeres svar og håber der kommer flere endnu:-)

• #20   24. maj 2006 Go' tur :o)

• #21   24. maj 2006 Tak Belinda:-) Det var det:-)

Hej Dorthe. Min lab gik også (hun bliver steriliseret om 14 dage) mellem 7½ og 8½ måneder mellem hver løbetid.

Og jeg kan muligvis forstå det med de små racer, de bliver jo også tidligere modne end større racer, gør de ikke?

• #22   24. maj 2006 En af grundene med de små racer er også at de har nemmere ved at føde når hofter ikke er helt hårde.. Da jeg har bulldog ville jeg bestemt foretrække at den skulle føde selv, hvis hun skulle have haft hvalpe.....Men man skal da osse kikke på modenheden... Tror mange hunde er længe om at blive moden, specielt store racer...

• #23   24. maj 2006 Ja, det er også det jeg har hørt.. Jeg ved at med labradoren siger man jo så 2 år før første kuld, men faktisk er de ikke modne før de er 3 eller 4 år..

Nå, men nu er hvalpene født og der er ikke så meget at gøre ved det, men gud hvor ville jeg ønske at folk ville tænke sig om:-( Det er da sikkert nogle dejlige hvalpe, men moderen kan jo dårligt være nået at blive røngtenfotograferet for HD og AD (hvilket jeg mener de bør, hvad enten der er stamtavle eller ej)

Jeg har altid holdt Luna langt væk fra hanhunde i alle 3 uger (plus en ekstra "just in case") af løbetiden.

• #24   24. maj 2006 Jeanette- jeg har haft et hovsakuld inde på livet, det var min svigerindes. I mine øjne er det rent sjusk og de burde skamme sig, det fik hun også at vide... Nå mine tæver er i løb passer jeg på dem... Selv når de er i haven får de ikke lov til at være alene, da vi har haft hanhunde der er hoppet over hegnet.... Man kan kun takke sig selv for det og der er ingen undskyldning når det går galt.... Og kunne aldrig finde på at købe en hovsahvalp eller anbefale den videre, selv om den er født....Og det sker ikke i min verden, hovsakuld.... Det er noget vi mennesker kan kontrollere nemt.

• #25   24. maj 2006 Med modenhed mener jeg også jeg man skal vurdere om tæven er klar til et kuld....;O)))

• #26   24. maj 2006 Jeg er helt enig med dig Mette. Der bør ikke kunne ske et hovsa kuld. Og nej jeg ville heller ikke købe en hvalp.

Også enig med dig mht modenhed. Jeg tror ikke Luna ville egne sig som mor.. og hun er 3 år nu.

Kommentér på:
Alder hos tæve for 1. kuld hvalpe?

Annonce