{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.519 visninger | Oprettet:

At avle uden DKK stamtavle.. {{forumTopicSubject}}

Jeg forstår det ikke rigtigt - en jeg kender har bedt mig nævne for folk jeg kender i hundeverden at hans hund skal være far (gravhund med DKK tavle), hvis der var nogle der skulle være interesseret.

Jeg spørger self ind til om moderen har tavle og om forldrene er testet fri for arvelige sygdomme - svaret var at moderen var ægte men uden tavle og at gravhunde generelt ikke skulle tjekkes for noget inden avl, men de var begge sunde og raske. de havde nemlig fået deres årlige sundhedstjek!

Øhhh? For det første fatter jeg slet ikke at man med en hund med DKK stamtavle, vælger at parre den med en hund uden tavle, blot fordi det er dyrer at lave tavlehvalpe - og dernæst at man vælger IKKE at tjekke dem for arvelige lidelser fordi det skal man "generelt ikke"?? Og han mener han vægter sundheden højst?

Jeg er ikke tavlehysterisk - jeg har selv to hunde uden tavle og en med, men jeg ved også hvor uklogt det er ikke at købe en hund ved en ordentlig opdrætter - man kan i det mindste teste hundene for arvelige sygdome, andet er hamrende useriøst!

Og så kan jeg ikke lade være at tænke på den stakkels opdrætter der har "lavet" hannen, som nu må se sin DKK hvalp avle tavleløst på kryds og tværs - jeg vile nok være en kende skuffet..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At avle uden DKK stamtavle..
Kommentér på:
At avle uden DKK stamtavle..

Annonce