{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.708 visninger | Oprettet:

Ændret mening på grund af hvalpetest {{forumTopicSubject}}

Jeg fik mine 7 ugers hvalpe testet i går. Jeg har jo hele tiden gerne villet beholde hende den lille blå - mest på grund af farven.
Men så viste testen at Gadget passer meget bedre til mig og min hundeflok. Så måtte jeg jo ændre mening og sætte en blå Geni til salg istedet for. Så er det jo held i uheld at jeg ikke havde solgt Gadget endnu.
Ikke at der er noget i vejen med Geni. Hun er bare lidt mere forsigtig end Gadget. Hun skal have en ejer der er mere rolig end mig, og måske ikke har helt så mange hunde.
Topper vores enlige dreng er en værre rod. Testen viste også at han er en ret selvsikker fremmelig dreng. Hans nye ejere er advaret smiley Men det skal nok gå.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af 5 lamper 1.320 kr.
  • Need to move ikea wardrobe to new apartment around 200 meters away. 800 kr.
  • Beskæring af æbletræ 1.000 kr.
  • Hjælp til en kommede som skal skilles ad 300 kr.
  • Opvaskemaskine vil ikke tænde 750 kr.
  • Beskæring af to træer 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ændret mening på grund af hvalpetest
  • #1   19. feb 2011 Jeg gad helt vildt godt overvære sådan en hvalpetest engang. Jeg har indtil nu kun hørt og læst om den, og selvom jeg self har et rimeligt billede af den derudfra, så er det jo ikke helt det samme som at se en flok hvalpe blive testet:o)

Spændende er det i hvert fald -og Gadget er da osse super lækker, så mon ikke han nok skal passe ind:o)

• #3   19. feb 2011 Thumbs up smiley

• #4   19. feb 2011 Jeg var ikke tilstede. Det måtte jeg ikke, hvalpene skulle ind i ukendt rum til ukendte mennesker.

Min datter sad helt stille oppe på fryseren og filmede. Jeg har lige set optagelserne. Det er rigtigt. Gadget er den hund jeg skal have. Gospel passer fint til de købere jeg har. Så er der bare Geni. Men hun skal nok finde en familie.
    Jeg er jo nød til at efterleve hvad jeg udsætter hvalpekøbere for. De kan nemlig ikke helt selv vælge. De kan ønske, og så må jeg se om det kan passe.
    Så kan jeg jo ikke bare selv vælge ud fra udseende.
    Exit er også af eget avl, og testet. Ham havde jeg ligesom Geni reserveret indtil jeg så testen. Heldivis var han lige min hund

• #6   20. feb 2011 Jeg har sagt at næste gang jeg skal have hund skal hundene være teste da jeg gerne vil lave lydighed, IPO træning så jeg skal have den der passer bedst til mig. Racen er dog allerede valgt.
    Super flot du lave sådan en test. smiley

• #7   20. feb 2011 Fie blev også "testet" som hvalp, men fik forklaret testen på forkert måde, tror de kom til at bytte rundt på forklaringerne *G*

Men de meste af det har passet på hende, apport er dog noget hun senere er blevet rigtig glad for og der "brænder" hun bare igennem .

Her et link til hendes test.
    http://i72.photobucket.com/albums/i174/Renesj/Fie/hvalp.jpg

• #8   20. feb 2011 René: Er det så en test for specielt retrievere, eller er det den der bruges bredt?

Anette: Hvad koster sådan en test?

• #9   20. feb 2011 Tager hatten af for dig Anette !!

• #10   20. feb 2011 Trine, så vidt jeg ved, så bruges den til mange racer.

Men der er nok forskellige slags

Her lidt fra google

http://www.belsiques.dk/hvalpetester/vejledning_og_forklaring_af_hval.htm

http://www.cairn.dk/info/hvalpe_test.htm

(link fjernet)

Det er faktisk interesant efter min mening smiley

• #11   20. feb 2011 Yes en hvalpetest kan ændre nogle ting. Hos os viste det sig, at den hund som vi var sikker på skulle være narkohund, bestemt ikke var egnet til det formål. Hvalpene opfører sig meget anderledes udenfor flokken, og på et nyt sted med et fremmed menneske. Alle burde få testet deres hvalpe inden man bestemmer sig til hvor de skal hen. Blot skal man ikke 100% kun gå efter testen, men have den med i helheden. Man ser også nogle ting efter testen, som man ikke lagde mærke til før, synes jeg. Den er guld værd - dejligt at der kommer fokus på den.

• #12   20. feb 2011 Hvad koster sådan en test?

• #13   20. feb 2011 jeg ved at nogle tager 500 kr.

• #15   20. feb 2011 Jeg gav ikke noget for testen. Det var min veninde der lavede den. Hun har efterhånden været med til at lave en del tests. Det er er super redskab til placere hvalpene hos de rigtige ejere, og til at kende hvalpens stærke og svage sider, ìg sp arbejde med den ud fra det.

• #16   20. feb 2011 Hvalpetest er fantastisk. Vi fik også hvalpetestet Binka, og testen viste at hun var helt perfekt til os. Og det har hun vist sig at være!

Annette, sejt at du vælger hunden ud fra testens resultat. Bare mange flere ville bruge de tests, for de er en fantastisk forsikring imod at hundene ender som kastebolde fordi de ikke passer til dem de kommer ud til.

• #17   20. feb 2011 Er det en test, som man også ville kunne benytte sig af, selvom man ikke har stamtavle på hunden ???

Måske et dumt spørgsmål... Men jeg vil gerne have hvalpe på min hund en dag, og det vil være med diverse test inden på både hende og hannen... Ellers bliver der ingen hvalpe...
    Og jeg er self også interesseret i, at hvalpene kommer de rigtige steder hen...

• #18   21. feb 2011 Mona -self kan ikke-tvalehvalpe osse testes. Om du kan få de samme folk til at gøre det, ved jeg ikke, men en del adfærdsbehandlere tilbyder da noget lignende.

Reiki er osse testet, og fik papirerne fra hans test med da jeg fik ham.
    Deri står blandt andet at han skal trænes i at holde fokus på en opgave -han havde svært ved at engagere sig i en opgave mere end få sekunder af gangen.
    Det kunne jeg hurtigt genkende da jeg fik ham som 10 mdr's, og det er osse noget der stadig er tilfældet, omend rette træning self har gjort sit til at han KAN abstrahere fra hans lettere omtågede hoved *G*

Sjovt var det jo så da vi var til UHM da han var knapt 2 år. Beskriveren var den samme som havde lavet hans test som hvalp, så det var jo lidt sjovt. Hele Reiki's kuld blev beskrevet samme dag, og ifølge hende var de faktisk stort set som "forudsagt" i hvalpetesten.

• #19   23. jan 2012 Dette indlæg skal ikke opfatte som negativt .... men det er ikke en TEST , det er en BESKRIVELSE , ved at ordet bruges i flæng for som et og samme ord for det samme ting , men vigtigt at vide der er stor forskel smiley

Især håber jeg at flere efterfølgene vil ung hunde mental ( UHM ) beskrive deres hunde også

• #21   23. jan 2012 Da jeg skulle vælge Joy var jeg helt forelskede i en af hendes søskende, fordi den havde hvide poter, jeg var overbevist om det skulle være mig og den, men testede så de 3 jeg skulle vælge i mellem i forhold til hvad jeg havde læst rundt omkring på nettet i nogle hvalpe test, og det fik mig til at vælge om, for det viste sig at Joy var lige hende jeg skulle have, så farvel til helt hvide poter : ) Det var ligesom om jeg fandt ud af at det bare skulle være Joy og mig.

Kommentér på:
Ændret mening på grund af hvalpetest

Annonce