Blive luftet midt på dagen {{forumTopicSubject}}
Jeg har altid haft den mening, at hunden ikke har gavn af at der kommer nogen og lufter den midt på dagen for så at gå igen - eller at blive luftet i frokostpausen.
Nå men det har jeg så selv gjort nu
Fx har jeg indimellem vagter, der hedder 7:30-16. Selvom jeg har kort på arbejde synes jeg det er mange timer at være alene, og jeg har det SÅ meget bedre når jeg ved, at hunden lige har fået et break midt på dagen.
Enten kan jeg selv lige hurtigt nå at cykle hjem, gå en kort tissetur og nusse lidt på hunden, eller også har jeg været så heldig at min mor har kunne komme forbi og bruge lidt tid med hende. Og jeg kan jo se, at hun lægger sig og slapper af igen bagefter. Så jeg har ændret min mening - og jeg føler, at min hund får noget ud af det, selvom hun jo bliver forladt igen.
Hvad synes I? Og hvad gør I selv?
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 215 Hunde: 4 Emner: 285 Svar: 8.304
Men jeg foretrækker helt sikkert at efterlade dem én gang og så bruge mere tid på dem når jeg kommer hjem, når det er muligt.
Nu kan teemo slet ikke være alene hjemme, så det er så enkelt, men når han forhåbentligt lærer det, tror jeg også det er bedst ikke at forlade ham flere gange. Jeg tror lucky er ret ligeglad, han sover bare når jeg går alligevel.
maj 2007
Følger: 25 Følgere: 1232 Hunde: 6 Emner: 91 Svar: 2.832
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.782
Vi går fra hundene mange gange om dagen, for at fragte børn, handle, arbejde, lufte i hold osv.
Problemet kan være hvalpe eller hunde, der bliver kede af at blive forladt. De vil få krise flere gange dagligt af den løsning, hvilket sender alt for store mængder stresshormon ud i kroppen. Det er adskillelsen, der er svær.
okt 2010
Følger: 17 Følgere: 48 Hunde: 10 Emner: 78 Svar: 7.990
Jeg arbejder 2 hverdage om ugen og den ene af dagene er hundene nogle gange alene i 9½ time. Det går fint med de voksne jeg har nu, men skal have fundet en hundelufter, når vi forhåbentlig snart får hvalp i huset igen.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 53 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 31.077
Reiki kunne det slet ikke. Han havde det stramt med at blive forladt og krævede meget faste rutiner - når først man var væk var alt ok, men selve det at man gik var svært for ham. Han kunne bedre efterlades i 10-12 timer om nødvendigt end have en der luftede midt på dagen
apr 2008
Følger: 29 Følgere: 268 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.675
Men jeg har helt klart tidligere været mere låst i mit syn på det, og er blevet mere åben over for at det sagtens kan fungere. Tidligere kunne jeg slet ikke se meningen med det; selvom hunden sagtens kunne efterlades igen. Men nu må jeg sige, at jeg virkelig ser noget godt ved det, også selvom det måske bare er min egen følelse af, at min hund får et lille break og noget input midt på dagen
jan 2007
Han var ret god til at være alene fra start. Den første uge havde jeg fri, herefter 1-2 uger med halve dage og herefter havde jeg alm fuldtid. Min nabo var hjemmegående, så stort set hver dag indtil han var ca 7 mdr kom hun og luftede Sten og var sammen ned ham en times tid +/-. Det var fantastisk for Sten, der aldrig var nødt til at holde sig og fik afløb for den energi han fik samlet efter formiddagsluren
Nu er vi så flyttet ind ved siden af samme nabo for et par måneder siden og hun/hendes søn er søde til at kigge forbi, hvis jeg af en eller anden grund ikke kan komme fra arbejde til tiden e.l.
I dag var sådan en dag. Min nabo var forbi en times tid til middag og så hentede min mor ham senere - hun fortalte så, at han var kommet helt søvndrukken imod hende og var egentlig ikke voldsom interesseret i at blive hentet, så jeg antager, han var ret veltilpas efter besøget - det var samme oplevelse da han var hvalp
Så jeg ville uden at blinke gøre det igen med en hvalp - forudsat den har nemt ved at være alene
maj 2007
Følger: 37 Følgere: 610 Hunde: 3 Annoncer: 1 Emner: 54 Svar: 1.880
Nu hvor han er 4 år, kan jeg godt efterlade ham 2 gange på en dag, uden han reagerer over det,men jeg gør det meget sjældent.
dec 2018
Følger: 22 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 36 Svar: 1.783
Så her er der ofte nogen hjemme forbi og lige lukke hundene ud, nusse lidt, give en godbid og afsted igen.
Nu har vores hunde så heller ingen problemer med at være alene.
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 50 Svar: 4.536
Så hun tilbød at lufte omkring middagstid…det gjorde hun i godt og vel et lille års tid
Svende ventede på hende foran døren hver dag og ville meget gerne med ud på tur og Dorit nød at gå med Svende
Når de havde luftet poter, hygget og hilst på de andre pensionister i kvarteret, gik de hjem og Svende blev lukket ind igen. Han strøg direkte hen i kurven og lagde sig godt til rette
De to nød virkelig hinandens selskab de to
Så her fungerede det fantastisk
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 143 Hunde: 5 Emner: 1.144 Svar: 38.519
apr 2008
Nogle gange bliver jeg nødt til at forlade Umi 2 gange på en dag.. hvis jeg fx lige skal 5 min. hen til Føtex efter de hakkede tomater jeg står og har glemt til maden, eller skal hente en pizza etc.. og jeg priser mig lykkelig for at have en hund, der er rimelig ligeglad med at jeg går.
Det er så rart når hundene ser sådan noget som en lufter der kommer forbi, mere som en hyggelig middagsting end en trist adskillelse. Men selvfølgelig kommer det an på individet, og min holdning til at det kan være til gavn for hunden, er jo kun gældende for de hunde der rent faktisk kan kapere det
sep 2017
Følgere: 534 Emner: 147 Svar: 10.550
Tværtimod beretter deres hundesitter om, at når hun har været der i et par timer, går hundene i seng, og viser hende, at nu har de altså underholdt hende længe nok
Mine hunde er normalt alene fra ca. 7.15 til 15.30, og så forlader jeg dem ikke igen. Om mandagen er jeg først hjemme 17.30, og det er de dage de har hundesitter på.
Hvis Umi er typen der kan håndtere det med at blive “forladt” flere gange om dagen, synes jeg da bare at du skal gøre det, der føles mest rigtigt
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 82 Svar: 7.416
Jeg får en hvalp sidst i november og her overvejer jeg faktisk at betale vores venners søn på 14 år for at komme og være hos hundene om eftermiddagen de få dage hvor hverken min mand eller jeg kan arbejde hjemmefra.
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.924
Jeg har enkelte gange haft nogle til at komme midt på dagen og lukke dem ud i haven lidt, hvis jeg tænker dagen bliver meget lang. De gange det er sket har personen fortalt, at hundene er forvirrede over det, og at især den ene af dem, skal nærmest tvinges ud i haven, for det er ikke mig der kommer hjem, så derfor mener hun åbenbart ikke hun beøver at deltage i det der foregår LOL
apr 2008
Jeg er i hvert fald enormt glad for at have muligheden for det, hvis der nu skal opstå en situation, hvor hunden har behov for at blive luftet på en længere dag. Og jeg tænker da også, at jeg vil blive ved med det. Men det kan også sagtens være, at det er mit eget behov - en bedre samvittighedsfølelse når man kan sige, puha, så fik hunden lige et break på en lang dag
jan 2007
Men han er super glad for naboen og hun for ham - han jan næsten ikke være i sig selv, når vi går forbi hendes indkørsel og hun er ude, og det giver mig bare mindre dårlig samvittighed at vide, at gan har været ude at hygge nogen timer i løbet af dagen.
jan 2014
Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 1.139
Han sendte så det her billede, med teksten
"SKAL jeg gå ind" ?? det endte lykkeligt, da Alva man lige kan skimte i baggrunden hørte tale om mad blev han lukket ind :D:D jeg ville ikke kører hjem midt på dagen for at køre kørt efter. Det ville vores hunde ihvertfald være træt af.
Men det er jo forskelligt fra hund til hund.
Du ved bedst selv hvordan din hund takler det??
Blive luftet midt på dagen