{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.181 visninger | Oprettet:

hvalp ½ vægt i.ft. resten af kuldet {{forumTopicSubject}}

Håber der sidder nogle derude der har gjort gode/positive erfaringer med hvalpe hvor vægten er meget forskellig ved fødsel.

Fik i nat 5 dejlige hvalpe, hvoraf den mindste vejer lige under 100 gram, og klepperten vejer 181 gr.

hun piver en del - den lille - men vil gerne sutte - har givet en lille smule erstatning, men det drejer sig maks om et par ml. Derefter suttede hun igen og lige nu soves der.

kom endelig med gode råd, jeg er villig til næsten alt for at det skal gå godt.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvalp ½ vægt i.ft. resten af kuldet
  • #2   13. dec 2010 Vi har i begge vores kuld haft en "lille", i det seneste var hun egentlig ikke lille fra starten, men tabte sig voldsomt det første døgn og var længe om at tage det på igen.
    Vi hjalp hende ved at lade de store få "gang" i patterne og så tage en af dem væk og lægge hende til i stedet, så hun ikke skulle bruge kræfter på at starte den. desuden holdt vi øje med at hun ikke blev skubbet væk igen. Da det ikke hjalp i løbet af et par døgn (hun holdt vægten men tog ikke på), så gav vi hende noget tilskud 2-3 gange om dagen udover hvad hun fik fra sin mor.
    Vi var hele tiden meget opmærksomme på hendes udvikling i forhold til de andre, da vi ikke ville "tvinge" hende til at leve hvis det var fordi hun fejlede noget. Men hun var frisk og aktiv og fuldt på højde udviklingsmæssigt med de andre hvalpe, hun var bare kun ½ størrelse. Det er hun stadig nu de er 16 uger, men jeg vil tro at om et års tid har hun indhentet det.
    Giv tæven tigermælk samt en lille smule lever der er kogt godt og grundigt i mindst ½ time eller kronch pemmikan fra henne pet food.
    det skulle begge to være noget der kunne sætte mælkeproduktionen godt i vejret.

• #4   13. dec 2010 Susanne D
    tillykke , med det fine kuld

i tirsdags fik min freja 6 hvalpe den

største 159 gram

mindste 174 gram

som
    Kennel Aasteds Corgier - nu med ny vaps... T siger

giv tæven tigermælk det er super godt

på en lille uge har frejas hvalpe taget mellem 90-120 gram på

i fredags fik chilli 8 hvalpe

største 223 gram

mindste 125 gram

• #5   13. dec 2010 først tillykke med kuldet

jeg vil ikke råde til at give mælkeerstatning....den første mælk, råmælken, er så rig og vigtig en føde, at det skal den lille have så meget af som muligt.

men hvis hun bliver ved med at pive så skal der gøres noget hurtigt.
    håber din dyrlæge snart kommer.

det er en rigtig god ide den metode kennel Aasteds Corgier beskriver

jeg har selv haft kuld hvor der har været stor forskel på den mindste og den største...og min erfaring er at det ikke er den store betydning hvad fødselsvægten er, i forhold til hvor store de bliver som voksne

men den lille kan hurtig blive skubbet væk af de andre, så måske skal hun have mulighed for at drikke først

• #6   13. dec 2010 hvis hun får behov for at få mælkeerstatning, så vil jeg anbefale dig at give hende sonde - det er den bedste måde at give det på... hvalpen får det uden at skulle bruge sine sparsomme kræfter på at sutte.

• #7   13. dec 2010 har givet hende newborn to gange efter samråd med dyrlægen. Hun har nok drukket 2 ml hver gang.

Ang. at patte - det vil hun meget gerne men skriger højt hvis en af de andre maser hende eller det ikke går helt så hurtigt, som hun gerne vil.

Fået det råd af den erfarne og dejlige opdrætter der hjalp mig i nat, at jeg skal lade de store sutte mælken til, og så lade hende komme til biddet lidt før, når tæven har lagt mælk ordentlig ned.

• #8   13. dec 2010 præcis susanne, det kræver nemlig lidt ekstra kræfter at få mælken til at løbe. men når den gør, er du ikke i tvivl - tydelige, nærmest synkrone suttelyde og haler der stritter stift lige ud og næsten dirrer...

• #9   13. dec 2010 Det er nemligt rigtig og så hold en hånd imellem, så de andre ikke kan komme til at vippe hende af patten.

Kommentér på:
hvalp ½ vægt i.ft. resten af kuldet

Annonce