5.181 visninger
|
Oprettet:
hvalp ½ vægt i.ft. resten af kuldet {{forumTopicSubject}}
Håber der sidder nogle derude der har gjort gode/positive erfaringer med hvalpe hvor vægten er meget forskellig ved fødsel.
Fik i nat 5 dejlige hvalpe, hvoraf den mindste vejer lige under 100 gram, og klepperten vejer 181 gr.
hun piver en del - den lille - men vil gerne sutte - har givet en lille smule erstatning, men det drejer sig maks om et par ml. Derefter suttede hun igen og lige nu soves der.
kom endelig med gode råd, jeg er villig til næsten alt for at det skal gå godt.
okt 2009
Følger: 13 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 78 Svar: 1.395
Vi hjalp hende ved at lade de store få "gang" i patterne og så tage en af dem væk og lægge hende til i stedet, så hun ikke skulle bruge kræfter på at starte den. desuden holdt vi øje med at hun ikke blev skubbet væk igen. Da det ikke hjalp i løbet af et par døgn (hun holdt vægten men tog ikke på), så gav vi hende noget tilskud 2-3 gange om dagen udover hvad hun fik fra sin mor.
Vi var hele tiden meget opmærksomme på hendes udvikling i forhold til de andre, da vi ikke ville "tvinge" hende til at leve hvis det var fordi hun fejlede noget. Men hun var frisk og aktiv og fuldt på højde udviklingsmæssigt med de andre hvalpe, hun var bare kun ½ størrelse. Det er hun stadig nu de er 16 uger, men jeg vil tro at om et års tid har hun indhentet det.
Giv tæven tigermælk samt en lille smule lever der er kogt godt og grundigt i mindst ½ time eller kronch pemmikan fra henne pet food.
det skulle begge to være noget der kunne sætte mælkeproduktionen godt i vejret.
nov 2007
Følger: 9 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 42 Svar: 413
tillykke , med det fine kuld
i tirsdags fik min freja 6 hvalpe den
største 159 gram
mindste 174 gram
som
Kennel Aasteds Corgier - nu med ny vaps... T siger
giv tæven tigermælk det er super godt
på en lille uge har frejas hvalpe taget mellem 90-120 gram på
i fredags fik chilli 8 hvalpe
største 223 gram
mindste 125 gram
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.197
jeg vil ikke råde til at give mælkeerstatning....den første mælk, råmælken, er så rig og vigtig en føde, at det skal den lille have så meget af som muligt.
men hvis hun bliver ved med at pive så skal der gøres noget hurtigt.
håber din dyrlæge snart kommer.
det er en rigtig god ide den metode kennel Aasteds Corgier beskriver
jeg har selv haft kuld hvor der har været stor forskel på den mindste og den største...og min erfaring er at det ikke er den store betydning hvad fødselsvægten er, i forhold til hvor store de bliver som voksne
men den lille kan hurtig blive skubbet væk af de andre, så måske skal hun have mulighed for at drikke først
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.206
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 28
Ang. at patte - det vil hun meget gerne men skriger højt hvis en af de andre maser hende eller det ikke går helt så hurtigt, som hun gerne vil.
Fået det råd af den erfarne og dejlige opdrætter der hjalp mig i nat, at jeg skal lade de store sutte mælken til, og så lade hende komme til biddet lidt før, når tæven har lagt mælk ordentlig ned.
okt 2009
Følger: 13 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 78 Svar: 1.395
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.206
hvalp ½ vægt i.ft. resten af kuldet