{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vægt, hvalp?
  • #1   11. jun 2010 hvis bar du ikke synes hun er overvægtig og stadig kan mærke hendes ribben er det fint det er meget forskelligt hvor meget de vokser

• #2   11. jun 2010 Ja, men synes bare hun virker stor, og vejer meget, når hun kun er 16 uger .....

Mine forældres hvalp ( samme blanding, dog mere golden retriever) på 12 uger vejer kun en 6-7 kg :s .... det vejede Molly da hun bar 8-9- uger.

• #3   11. jun 2010 Kayser vejede 22,2 kg da han var 16 uger. Ren schæferhund med tavle og langt langt over standart.

Dette er ikke ment som et skræmmemidel, men vær obs på at hurtigtvoksende hunde af store racer har større risoko for ledproblemer.

Hold hvalpen slank, motioner (læs: lege og lufteture) den med omtanke og så har du gjort dir for at sikre den en sund opvækst =)

• #4   11. jun 2010 Nina - Når du skriver lege og lufteture med optanke, hvordan mener du så? smiley

• #5   11. jun 2010 Der er ingen gylden løsning (ikke en jeg kender til i hvert fald), men normal omtanke.

Lad ikke hvalpen løbe og lege mere end den kan holde til. Det er ok at belaste (muskelopbyggende), men ikke at overbelaste (slider på ledne).

Motionsløb, cykelture, hente bold i 40 min er lige i overkanten; efter min mening.

Kayser og jeg trænede meget i stedet, løbe-lege tiden var sekundær.

Jeg er måske også mere pylderet end andre =)

• #6   11. jun 2010 Nina - Okay, så bliver hun i hvert fald ikke overbelastet, hun løber kun når hun irritere Bella i haven eller vi kaster bold smiley

• #7   11. jun 2010 Det er også trapper, spring og kryben rundt..

Hvalpen må (i passende omfang) gøre disse ting selv, men tager den trappen til 4. sal 7 gange om dagen, så er det en overbelastning..

Jeg kan som sagt hverken sætte minutter eller meter på, men kig på hvalpen og hav i mente at dens knogler ikke er udvokset og indtil de er det er de modtagelige for varrige skader (slitage, belastning).

• #9   11. jun 2010 Nina - Vi har ingen trapper, og hun springer kun rundt selv. smiley

Skulle bare lige være sikker på at det var ok det jeg lavede.

Goldens - Min mor er også sikker på at Molly er ældre smiley Men vi var oppe og se hende da hun var lille, så er temmelig sikker på hendes alder.

• #10   11. jun 2010 Mine hvalpe vejer 5.5- 6.5 kgnår de rejser hjemmefra som 8 ugers, så det er meget lidt dine forældres hvalp vejer. Har den fået ormekur? Manskal beregne at hvalpen tager ca. 1 kg på om ugen de første mange uger..

• #11   11. jun 2010 Christina F - Ja, mine forældres hvalp er blevet passet med ormekur, og dyrlæge og det hele smiley

Kommentér på:
vægt, hvalp?

Annonce