2.157 visninger
|
Oprettet:
Papillon hvalp vægt {{forumTopicSubject}}
Hej hej
Jeg er i gang med et hvalpekøb, men er lidt nysgerrig på om vægten er normal.
Det er en tæve, og hun er 7 uger gammel og vejer 465 g. Er det for lidt? Hvad har det af betydning? Hun har stamtavle fra DDH.
Far og mor er begge papilloner. Faren vejer 2,3 kg. og er 23 cm høj, moren vejer 3 kg og er 26,5 cm høj.
mar 2008
Følger: 35 Følgere: 939 Hunde: 8 Emner: 350 Svar: 8.225
nov 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 7
#2 opdrætter siger også at hun er et lille nips, men kan sagtens sige fra overfor sine søskende og er meget fræk. Jeg ved ikke hvad de andre i kuldet vejer, men jeg kan spørge.
#4 Hm okay, ja så kan jeg godt se at det er alt for lidt. Hvilken betydning har det at den er så lille? Tænker i forhold til sygdomme osv. Vil du anbefale ikke at købe den? Eller kan man "fede" den op med det rigtige mad osv, så den får en mere acceptabel vægt...?
#5 Forældrene er undersøgt for knæ-sygdommen, ved ikke med øjensygdommen.
#6 og 7 - Ja, det ved jeg så ikke så meget om, men ja jeg har hørt flere dårlige ting om dem desværre...
nov 2013
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.499
Bor opdrætteren i Kolding Der bor nemlig en DDH Papillon opdrætter 3 minuter fra mig
maj 2015
Følger: 54 Følgere: 1011 Emner: 210 Svar: 5.581
Det lyder da mere som en langhåret chihuahua...
Fint de er tjekket for pl, hvad er deres resultater?
Gør dig selv og hvalpen en tjeneste, køb et ordentligt sted, du redder ikke hvalpen, tværtimod så skulderklapper du dårligt opdræt, og giver grund til at fortsætte den dårlige avl.
De hvalpe vejer ned til 1/3 af en normal papi hvalp, det lugter, nej STINKER af teacup avl
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.017
Helt enig med flere andre i at man ikke altid bør stræbe efter det mindste af det mindste.
nov 2013
Og det dårlige jeg har hørt omkring DDH var for længere tid tilbage, så tænkte at det kunne være det havde ændret sig.
Opdrætteren bor i nærheden af Herning..
Ved ikke hvad det konkrete resultat er - ved bare at begge forældre er patella frie.
nov 2013
Vi bor i Rinkenæs, og synes det er lang tid at skulle køre til de kuld på koebhund.dk- jeg har skam set dem.
Tænker det er synd at en lille hvalp skal sidde så længe i en bil, er det bare mig der har det sådan eller?
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 216 Hunde: 4 Emner: 283 Svar: 8.326
Hvalpen er nok lille for en papillion, men det er forældrene jo så også. Havde det været en chihuahua havde den haft en helt fin vægt. Men alene det at den er fra ddh gør at jeg ville holde mig langt fra stedet, jeg har intet godt hørt om dem. Og når de så ikke oplyser om alt omkring sygdomme osv, kan jeg altså ikke se dem som seriøse, det burde stå som en del af infoen i annoncen eller på deres hjemmeside.
Der er en kæmpe forskel at have en hund på 2 kg og en hund på 4 kg. En hund på 4 kg er meget mere robust og kan/må meget mere. Mange chier, må f.eks. Ikke konkurrere i agility pga højden af springene. Så allerede der vil du med en så lille hvalp, udelukke dig selv for noget, hvis du skulle få lyst til det en dag f. Eks.
Så hvis det er en papillion du ønsker dig og du gerne vil sikre dig at det faktisk er en papillion du får og ikke f.eks. I blandet noget chihuahua, så kig hos DKK
Du skrev imens jeg gjorde ts. En hvalp kan sagtens klare vejen fra den ene ende af Danmark til den anden, så længe den får tisse pause. Mine har bare sovet det meste af tiden.
maj 2015
nov 2013
Jeg har ikke selv erfaring med papilloner og derfor synes jeg det er vigtigt at få stillet spørgsmål i forum som dette, så jeg ikke dummer mig. Jeg vil selvfølgelig gerne have en hund, der har det godt og kommer fra et godt sted.
Ville i bare have den i et transportbur eller på skødet når det er sådan en lang køretur?
Pia, vil også lige høre hvornår dine vil være salgsklare ca. hvis det er?
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 416 Svar: 13.986
jul 2009
Følger: 20 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 78 Svar: 3.291
Jeg sad på bagsædet med dem, bagsædet var dækket tykke tæpper, og så havde vi også en transportkasse med, som de lå og sov i.
Det vigtigste til en lang køretur er et godt halsbånd eller en sele, der sidder godt, samt en snor, så hvalpen ikke kan smutte væk, når I holder pause (og når I kommer hjem).
Held og lykke med din nye hvalp, det er en skøn race, og jeg er sikker på, at Pia er leveringsdygtig i sunde og lækre hvalpe
okt 2005
Følger: 59 Følgere: 245 Hunde: 2 Annoncer: 1 Emner: 147 Svar: 5.616
Jeg bor i Nordjylland og har selv hentet i Stockholm
jun 2014
Følger: 3 Følgere: 95 Hunde: 2 Emner: 344 Svar: 3.162
Jeg ville ikke have problemer med at hente hvalpen fra den anden ende af landet, så længe jeg har en med til at sidde med den
Easys opdrætter hentede sidste år en hvalp i tyskland og kørte hele vejen
nov 2013
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 51 Hunde: 4 Emner: 74 Svar: 2.780
jul 2009
Følger: 20 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 78 Svar: 3.291
maj 2015
maj 2015
nov 2013