{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.157 visninger | Oprettet:

Papillon hvalp vægt {{forumTopicSubject}}

Hej hej smiley
Jeg er i gang med et hvalpekøb, men er lidt nysgerrig på om vægten er normal.
Det er en tæve, og hun er 7 uger gammel og vejer 465 g. Er det for lidt? Hvad har det af betydning? Hun har stamtavle fra DDH.
Far og mor er begge papilloner. Faren vejer 2,3 kg. og er 23 cm høj, moren vejer 3 kg og er 26,5 cm høj.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Papillon hvalp vægt
  • #1   29. nov 2018 hvor er du ved at købe hvalp?

• #8   29. nov 2018 #1 - det er en privat opdrætter.
    #2 opdrætter siger også at hun er et lille nips, men kan sagtens sige fra overfor sine søskende og er meget fræk. Jeg ved ikke hvad de andre i kuldet vejer, men jeg kan spørge.
    #4 Hm okay, ja så kan jeg godt se at det er alt for lidt. Hvilken betydning har det at den er så lille? Tænker i forhold til sygdomme osv. Vil du anbefale ikke at købe den? Eller kan man "fede" den op med det rigtige mad osv, så den får en mere acceptabel vægt...?
    #5 Forældrene er undersøgt for knæ-sygdommen, ved ikke med øjensygdommen.
    #6 og 7 - Ja, det ved jeg så ikke så meget om, men ja jeg har hørt flere dårlige ting om dem desværre...

• #9   29. nov 2018 De andre i kuldet vejer 600, 660 og 750 g. som 7 uger gamle..

• #12   29. nov 2018 … når du har hørt så meget dårligt om DDH, hvorfor vil du så købe hund der ?

Bor opdrætteren i Kolding Der bor nemlig en DDH Papillon opdrætter 3 minuter fra mig

• #13   29. nov 2018 23 cm papillon?

Det lyder da mere som en langhåret chihuahua...

Fint de er tjekket for pl, hvad er deres resultater?

Gør dig selv og hvalpen en tjeneste, køb et ordentligt sted, du redder ikke hvalpen, tværtimod så skulderklapper du dårligt opdræt, og giver grund til at fortsætte den dårlige avl.

De hvalpe vejer ned til 1/3 af en normal papi hvalp, det lugter, nej STINKER af teacup avl

• #14   29. nov 2018 Jeg ville ikke være tryg ved at få en så lille hvalp hjem. Den burde opdrætteren holde tilbage og se an i udviklingen før salg. Ikke der med sagt den ikke kan blive en udemærket hund og rask osv. Men den er godt nok lille!

Helt enig med flere andre i at man ikke altid bør stræbe efter det mindste af det mindste.

• #15   29. nov 2018 Hvad er fontanel? Ja okay. Jeg er godt nok glad for at jeg spurgte herinde, kan godt se at den generelle holdning er at det er noget skidt når de er så små. ØV! Jeg har ledt ret længe efter en papillon hvalp, så troede lige jeg skulle have én nu..
    Og det dårlige jeg har hørt omkring DDH var for længere tid tilbage, så tænkte at det kunne være det havde ændret sig.

Opdrætteren bor i nærheden af Herning..
    Ved ikke hvad det konkrete resultat er - ved bare at begge forældre er patella frie.

• #18   29. nov 2018 Pia, tak for beskrivelsen. Det har jeg ikke hørt om tidligere.. Hvor i landet bor du?
    Vi bor i Rinkenæs, og synes det er lang tid at skulle køre til de kuld på koebhund.dk- jeg har skam set dem.
    Tænker det er synd at en lille hvalp skal sidde så længe i en bil, er det bare mig der har det sådan eller?

• #19   29. nov 2018 Hvis jeg skulle have papillion, ville Pia være den første jeg kontaktede smiley så hvis jeg var dig ville jeg helt sikkert lytte til hende, hun ved hvad hun taler om.

Hvalpen er nok lille for en papillion, men det er forældrene jo så også. Havde det været en chihuahua havde den haft en helt fin vægt. Men alene det at den er fra ddh gør at jeg ville holde mig langt fra stedet, jeg har intet godt hørt om dem. Og når de så ikke oplyser om alt omkring sygdomme osv, kan jeg altså ikke se dem som seriøse, det burde stå som en del af infoen i annoncen eller på deres hjemmeside.

Der er en kæmpe forskel at have en hund på 2 kg og en hund på 4 kg. En hund på 4 kg er meget mere robust og kan/må meget mere. Mange chier, må f.eks. Ikke konkurrere i agility pga højden af springene. Så allerede der vil du med en så lille hvalp, udelukke dig selv for noget, hvis du skulle få lyst til det en dag f. Eks.

Så hvis det er en papillion du ønsker dig og du gerne vil sikre dig at det faktisk er en papillion du får og ikke f.eks. I blandet noget chihuahua, så kig hos DKK smiley

Du skrev imens jeg gjorde ts. En hvalp kan sagtens klare vejen fra den ene ende af Danmark til den anden, så længe den får tisse pause. Mine har bare sovet det meste af tiden. smiley

• #20   29. nov 2018 High five, ts, for at du lytter til det der bliver sagt smiley

• #21   29. nov 2018 Selvfølgelig lytter jeg til det der bliver sagt! smiley
    Jeg har ikke selv erfaring med papilloner og derfor synes jeg det er vigtigt at få stillet spørgsmål i forum som dette, så jeg ikke dummer mig. Jeg vil selvfølgelig gerne have en hund, der har det godt og kommer fra et godt sted.
    Ville i bare have den i et transportbur eller på skødet når det er sådan en lang køretur?
    Pia, vil også lige høre hvornår dine vil være salgsklare ca. hvis det er?

• #22   29. nov 2018 Skulle jeg have paps, ville jeg som det første også tale med Pia (som er her i tråden) smiley

• #24   29. nov 2018 Køreturen er ikke noget problem. Da vi hentede vores første to maltesere, tog det ca. 12 timer at køre hjem. Det klarede de uden problemer.
    Jeg sad på bagsædet med dem, bagsædet var dækket tykke tæpper, og så havde vi også en transportkasse med, som de lå og sov i.
    Det vigtigste til en lang køretur er et godt halsbånd eller en sele, der sidder godt, samt en snor, så hvalpen ikke kan smutte væk, når I holder pause (og når I kommer hjem).
    Held og lykke med din nye hvalp, det er en skøn race, og jeg er sikker på, at Pia er leveringsdygtig i sunde og lækre hvalpe smiley

• #25   29. nov 2018 Tænk endelig ikke på afstand. Det er 100% bedre at tage en lang køretur for den rigtige hvalp, end at køre mange korte til dyrlægen smiley

Jeg bor i Nordjylland og har selv hentet i Stockholm smiley

• #26   29. nov 2018 Jeg vil helt klart anbefale at have en med, til at sidde med hvalpen. Da vi skulle have Easy hjem, sad min kæreste med ham og det er jeg rigtig glad for! Han blev ikke engang dårlig eller noget - men det hele var en stor oplevelse for ham og jeg er glad for der var en til at sidde og holde ham med selskab, mens jeg kørte - og det var kun 45 minutter smiley

Jeg ville ikke have problemer med at hente hvalpen fra den anden ende af landet, så længe jeg har en med til at sidde med den smiley

Easys opdrætter hentede sidste år en hvalp i tyskland og kørte hele vejen smiley

• #27   29. nov 2018 Ja okay. Det er godt nok nogle lange køreture, så er det måske bare mig der har været lidt for sippet smiley Tusind tak for alle jeres svar, det er en kæmpe hjælp!

• #28   29. nov 2018 jeg har hente hund i Norge og Nordsjælland og vi bor i Frederikshavn. jeg vil heller køre langt efter den rigtig hund en kort for at nøjes. tag en veninde med når du henter, så kan du sidde med hvalpe og så hold stop så hvalpe kan komme ud og tisse hvis der behov for det. vi har aldrig haft problemer smiley

• #30   29. nov 2018 Pia - jeg kan godt lide, at dine hvalpe først flytter hjemmefra, når de er 12 uger. Det er efter min mening det helt rigtige, og hvalpene er bare så klar i den alder smiley

• #31   29. nov 2018 Også lige sort/hvide, Pia, elsker den farvekombination smiley

• #33   30. nov 2018 Uuuh de lyder smukke smiley

• #34   30. nov 2018 Nårh hvor ser de fine ud Pia! smiley Og det lyder godt med at de bliver lidt længere hos dig.
    Jeg sender dig en besked.

Kommentér på:
Papillon hvalp vægt

Annonce