1.131 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Et kæmpe dilemma - råd søges Et kæmpe dilemma - råd søges

Der er nok nogen der ved, at Bianca skal føde i næste uge. På mandag-tirsdag er hun på 63. dagen. Det glæder jeg mig rigtig meget til.

Men for ½ time siden ringede min svigerfar og fortalte at min mands farmor var død her til middag 95 år gammel. Det var hendes eget ønske igennem lang tid, så det kommer ikke som et chok for os.

Mit dilemma er at bisættelsen skal foregå nord for Aalborg, og vi bor på Sjælland. Det vil højst sandsynligt blive på mandag, da en datter og familie til Farmor skal komme hjem fra England.

Hvad gør jeg? Jeg har kendt hende i snart 29 år, og hun har virkelig være et dejligt og elskeligt menneske som har holdt familien samlet selvom min mands far og mor er skilt. Hun betyder meget for os begge to.

Er det forsvarligt at få passet Bianca hos sin opdrætter (10 min. kørsel herfra) så jeg kan komme med. Er det fair, eller skal jeg glemme det totalt.

Hvis hun har født i løbet af weekenden, er det så lige så uforsvarligt at få vores faste hundpasser til at komme og være her imens?

Jeg glæder mig så meget til fødslen, men vil også mægtig gerne sige farvel til vores Farmor. Min mand kan få fri på trods af højsæson. Skal jeg blive hjemme?

Hvad ville I gøre?

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Elektriker 850 kr.
  • Haveloungesæt, fod er knækket 1.526 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Et kæmpe dilemma - råd søges
  • #1   26. okt 2010 altså vi har haft en tæve der blev født på pensionatet og hverken tæve elelr hvalpe tager skade... jeg ville ikke tøve med og overlade min tæve til opdrætter hvis du altså stoler på hende /hun har jo prøvet det før smiley

• #3   26. okt 2010 Jeg var taget afsted. Jeg synes det er vigtigt at få sagt ordentligt farvel, og når det er en opdrætter du overlader tæven til, så er det jo i hvert fald ikke uerfarne hænder.

• #4   26. okt 2010 Allerførst jeg kondolere.

Nu ved jeg ikke hvilket forhold du og din farmor havde???

Hvis det var meget nært ville jeg sætte mig ned et fredeligt sted og føle efter inde i mig om jeg ville sige et sidste farvel ved hendes kiste eller ved at tænde et lys og sende blomster.

Vil du fejre fødslen eller vil du sige et sidste farvel til farmor...det er helt op til dig med hvad du bedst kan leve med *smiler kærligt*

• #5   26. okt 2010 Hvis hun har født inden kan jeg ikke se noget problem i at hun bliver passet, men har hun ikke født ville jeg blive hjemme, det er i mine øjne unødig stres at sende tæven et andet sted hen lige op til en fødsel, men jeg kan godt se problemet.

• #7   26. okt 2010 Hvis ellers hunden kender opdrætter, og kan lide vedkommende ville jeg kører hunden derop nu. Så kan den falde til inden fødslen.

• #8   26. okt 2010 Hvis hun er tryk ved opdrætter, og denne evt, kunne komme hjem og være ved hende i hendes egne omgivelser, så ville jeg synes det er en okay løsning.

• #9   26. okt 2010 Jeg har selv stået i samme situation. Jeg valgte at tage til begravelsen, og vores gode hundeven, kom hjem til os og sad ved vores tæve mens hun fødte. Ingen panik men selvfølgelig var mine tanker både det ene og det andet sted. Behøver jeg at sige, at jeg knap var kommet ud fra kirken, før jeg ringede til hundesitteren...
    Iøvrigt skulle vores gode ven som blev begravet, have haft en af hvalpene, så der var mange følelser den dag.

• #10   26. okt 2010 Jeg ville nok få nogen til at være i hjemmet hos tæven, og tage afsted.. Kan du ikke få opdrætter til det? Det kommer også an på hvordan hun plejer at reagere ved fødsel, nogen er ligeglade med ikke at være hjemme. Føder hun i weekenden, ser jeg ingen grund til ikke at tage afsted.

• #11   26. okt 2010 Første vil jeg kondolere...

Ved ik hvad ska gøre, men tror ik jeg ville ku ha tankerne andre steder end hjemme ved tæven. Altså hvis ik hun har født... Men hvis hun har født, tror jeg nok at jeg tod afsted.

Føler med dig, det må ski ik være rart...

• #12   26. okt 2010 Anne Mette, vi skal jo næsten helt til Hjørring til begravelse. Jeg tror det skal være i Vodskov. Det ved jeg ikke hvor langt det var fra jer. Men da Bianca ikke er så glad for at køre i bil så langt, så vil det ikke være en god idé at tage hende med. Så er det bedre at der kun er 10 min. hen til hendes opdrætter, som hun føler sig meget tryg ved. Hun er jo vant til at blive passet der, og det var også dem der kørte hende til parring hos Marika i Sverige i 2009.

Nu må vi se hvad der sker. Det kan også være jeg vælger at blive hjemme.

• #13   26. okt 2010 Gitte: Vodskov er ik så langt fra os, 20 min eller deromkring.... Men jeg tror jeg ville ha det dårligt hvis ik jeg tog med, ved godt den der ska begraves ik mærker noget. Men det gør man selv, vil jeg tro.
    Da min morfar lå på sygehuset den sidste tid, var jeg ik der og besøge ham... Da jeg fik fra rådet det, da var jeg omkring 19 år. Men der er ik noget jeg har fortrudt mere den dag idag, uanset hvordan han var til det sidste.

Nej kan godt forstå du ik vil ta hende med på sådan en køre tur, så vil jeg også mene det er bedst hun kommer over til opdrætter...

Uh kan sagtens forstå dit dilema. Varme tanker til jer begge...

• #14   27. okt 2010 Nu har vi fået at vide at bisættelsen først bliver tirsdag i næste uge. Føder Bianca i weekenden, er der større chancer for jeg kommer med. Hvis ikke, så bliver jeg helt sikkert hjemme.

Det skal foregå fra Aijstrup kirke nord for Aalborg, så det bliver da en pæn lang tur.

Kommentér på:
Et kæmpe dilemma - råd søges

Annonce