{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.038 visninger | Oprettet:

Ska man lade sin drægtige hund scanne? {{forumTopicSubject}}

Har lige et spørgsmål for jer erfarende. Vores lille tæve er muligvis drægtig,hvilket vi håber rigtig meget,det kunne være så skønt.
Har talt med min dyrlæge som forhåbentlig kan bekræfte det midt i måneden. Så ville jeg høre om i mener man skal få sin hund scannet? Er det vigtigt at vide hvor mange hvalpe der evt. er? hvis man da kan det. Eller skal man bare lade naturen og tiden vise hvor mange der er?
Nu er hun en lille hund,og jeg skal nok regne med max 2 hvalpe,har jeg ladet mig fortælle.
Er det spild af penge at lade hende scanne,eller er det en vigtig del af det?
Det kan godt være jeg lyder uerfaren,men jeg spørger fordi jeg ikke ved det,og er sikker på at jeg kan få nogle gode råd herinde. Jeg er opvokset i Grønland med 30 slædehunde,som klarede tingene selv,og Milla er min første "inde-hund"og hun er jo så lille det bette pus;o) Så jeg håber på nogle erfarende råd:o)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ska man lade sin drægtige hund scanne?
  • #1   3. feb 2010 jeg scanner kun for at få af vide om der er nogen og om der er mere end en - ofte kan de alligevel ikke se præcis antal på en scanning... Det er meget op til en selv om man vil have det bekræftet ved scanning eller man blot vil vente og se

• #2   3. feb 2010 Næh, du skal ikke lade din hund scanne, medmindre du vil have vished for, at hun er drægtig.
    En scanning vil nemlig kun give et meget usikkert gæt på antallet af hvalpe.
    Min blev scannet på 30. dagen og vi kunne med sikkerhed se fire hvalpe, min dyrlæge sagde så, at det kunne man sandsynligvis fordoble, og hun fik faktisk 12:-D

• #3   3. feb 2010 Altså min dyrlæge scannede Dharma og fandt 1 første gang (den der døde og alt det der)

og anden gang fandt han 4... Begge gange havde han ret, men det er bestemt ikke altid de kan se dem alle

• #4   3. feb 2010 Ok tak for råd. Jeg er bare i tvivl,også fordi det jo ikke er helt billigt sådan en scanning.
    Men er selvfølgelig også meget nysgerrig,og synes selvfølgelig at det kunne være en speciel oplevelse,hvis man da kunne se noget.

• #5   3. feb 2010 12 hvalpe? hvor vildt,og de alle overlevede?

• #6   3. feb 2010 Hos min dyrlæge koster en scanning 175,00 kr. så det er nok den mindste udgift i forbindelse med hundehvalpe:-)
    Og det eneste man kan se er nogle små "sorte huller" ! Men det er da også rigtigt dejligt, at få bekræftet der er de ønskede hvalpe i tæven.

• #7   3. feb 2010 Ok,hvor billigt,hos min ville det blive omkring 1000 kr sagde hun,da en scanne-mand tranportere sit udstyr til formålet.

• #8   3. feb 2010 Ja, alle var store og sunde, mellem 420 og 480 gr.
    Og alle voksede og udviklede sig som de skulle, selvom jeg måtte supplere med flaske efter de første 8 dage for at sikre, at alle fik nok.

De begyndte at spise selv på 17. dagen og diede hos deres mor i hold.

• #9   3. feb 2010 Det var da en voldsom pris???
    Og apparaturet er altså ikke større end en bærbar??

• #10   3. feb 2010 Hvor flot,og vildt. Det må have været et kæmpe arbejde;o)

• #11   3. feb 2010 Ja det synes jeg også. Gad vide om man kan gå et andet sted bare for scanningen? Er ellers super glad for min dyrlæge,og har fuld tillid til hende.

• #12   3. feb 2010 Det var fuldtidsarbejde! 6 ugers ferie og alt det afspadsering den kunne trække;-)
    Men vidunderligt!!! Jeg elskede mine hvalpe og var hammerstolt af deres fantastiske mor!!!

Ja, prøv en anden dyrlæge, hvis du altså vil have scannet.
    Jeg gjorde det kun fordi min havde gået tom efter første gang hun blev parret og jeg havde spændte hvalpekøbere, der selvfølgelig gerne ville vide om der var hvalpe denne gang.

• #13   3. feb 2010 Hold da op!!! Jeg må give Ulla en krammer for fair priser næste gang jeg ser hende;-)

• #14   3. feb 2010 Ok tak Charlotte Dkk Snob. Hun sagde altså også at det var det det kostede,også når det ikke var tranportabel. Marietta du er nok bare heldig med din dyrelæge-priser?

• #15   3. feb 2010 Det gør jeg!!
    Og det er ikke engang derfor hun er min faste dyrlæge, men fordi hun er dygtig, og har givet mig sit private mobilnr. så jeg altid kan få fat i hende ved akut behov.;-D
    Hun er faktisk guld værd, må jeg huske at fortælle hende!!!

Kommentér på:
Ska man lade sin drægtige hund scanne?

Annonce