{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.389 visninger | Oprettet:

Kan Han bruges til avl? {{forumTopicSubject}}

Har en super lækker hanhund i racen Engelsk Springer Spaniel FT. Han har fine aftegninger og har aldrig fejlet noget som ikke har kunne kurreses med lidt medecin i et par uger. Han Farmor (ellers var det mormor) var år 100spaniel
-Skal han tjekkes for noget arveligt eller tandproblemer osv før han må 'bedække' en tæve?

Tjek på hunden Apache Blue Magic *Figo* det er ham 'vi' taler om d:

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan Han bruges til avl?
  • #1   23. okt 2009 Jeg ville få tjekket hofter og albuer og øjne. Og så ved jeg ikke om der er nogle arvelige sygdomme ved springeren, men det kan du garanteret læse om, på deres hjemmeside

• #2   23. okt 2009 Ja, hvis du får ham tjekket for arvelige lidelser og allerhelst får ham avlsgodkendt. ¨

Desuden er det en rigtig god ide at kigge med særdelses kritiske øjne på ens hund inden man begyder at producere hvalpe. Hvad kan din hund tilbyde og hvad er hans svage sider.
    Der er en kæmpe overproduktion af hvalpe i DK, så der skal partu ikke laves flere.

• #3   23. okt 2009 Iben R --- Nej en FT spaniel avlsgodkendes gennem markprøve, da det jo er en jagthund. Efter min mening bør man ikke avle på en FT med mindre alle hvalpe afsættes til folk der går på jagt - har selv 2 af disse hunde i familien og det er IKKE nemme familiehunde....

• #4   23. okt 2009 Iben R

Tror at Julie gør opmærksom på at det du har fundet frem gælder for en engelsk springer spaniel, men den som trådstarter har, ser umiddelbart ud til at være en fieldtrail spaniel. Der står i hvertfald et FT efter racen i hendes indlæg.

Med venlig hilsen Gitte, som i øvrigt giver Julie fuldstændig ret.

• #5   23. okt 2009 det er de samme regler der gælder for den Engelske som ft springeren

• #6   24. okt 2009 Ja mente bare at det ikke er de samme krav der er til en FT som til en standart springer. FT skal mig bekendt ikke udstilles for at avlsgodkendes. Fik måske skrevet det lidt rodet.

• #7   24. okt 2009 Tak for svarene

Julie B - Syntes de er verdens bedste familiehunde. Min kan man gøre alt ved! Vi bruger ham desværre ikke til jagt... Men han er helt rolig og lige så snart han skal gå tur er han frisk perfekt familiehund

• #8   24. okt 2009 Jeg vil også mene denne race udelukkende skal sælges til folk der har et aktiv liv med dem som eks. jagthund, jeg har et par stykker på mit hold, og det kræve ren vis erfaring for at eje sådan en hund.
    En lækker hund, ingen tvivl om det, men det er jo desværre et forhold på lånt tid hvis man ikke vil bruge hunden ...

det program Station2 for nogle uger siden viste at de brugte disse racer i Politiet, de fleste af deres tjeneste hunde fik de fra internaterne, fra familier der havde opgivet dem, resten var hunde de fik direkte fra familierne

• #9   25. okt 2009 Citronmåne

-Dette var vores første hund. Vi havde ingen erfaring med racen og i det hel taget hund. Han er nu 3 år og stortrives. Dog kræver han en del motion så racen er nok ikke smart hvis man bor i lejlighed eller midt i en storby d;

Kommentér på:
Kan Han bruges til avl?

Annonce