Useriøs avl på muskelhunde {{forumTopicSubject}}
Der er en ting jeg virkelig ikke forstår!!!
Hvorfor tilbyder folk herinde stadigvæk deres muskelhunde-blandinger til avl?
Der er så meget fukos på disse hnde lige PT, og du kan ikke sælge dem ret mange stedet efterhånden!
Jeg kunne aldrig finde på at lave muskelhundeblandinger.
Det kan godt være at ejerne til disse hunde siger at det er de bedste hunde som ikke gør nogen fortræd o.s.v.
Men der er jo ingen af dem som har fået testet deres hunde for noget som helst.
Hverken HD, AD, pennhip, allergitestet eller mentaltestet deres hunde.
Jeg er sgu lidt træt af alle de folk som bare avler vidt og bredt på deres hunde, fordi de er søde og dejlige....
Arhhhh
Lige gyldigt hvad regeringen finder ud af så må man jo sande at der er et problem. Men tænk dig dog om inden du laver hvalpe. Kan man i det hele taget komme af dem?
Nå, nu fik jeg kom jeg ud med det!
sep 2005
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 7 Emner: 344 Svar: 2.084
det er da synd at de skal frarøves forældreskabets glæder, bare fordi de ikke er undersøgt for arvelige sygdomme eller har stamtavle?
XD (ironi er skønt - vi er helt enige i dine synspunkter)
jul 2007
Følger: 32 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 2.513
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 55 Hunde: 6 Emner: 431 Svar: 5.947
Uanset race/r
Men helt enig angående muskelhunde .. Tror også det er rigtig svært at komme af med dem PT.
mar 2005
Følger: 53 Følgere: 53 Hunde: 3 Emner: 133 Svar: 615
Der skal strammes op med det samme når det gælder useriøs avl. Men hvordan det skal gøres må der være klogere mennesker der kan regne ud
Blev bare så gal der der var en annonce tidligere med en Amstaff/ambull som var 9 måneder, den var såååå sød og han havde 100 % tjek på hans hund, så der var ingen grund til at den ikke skulle være far.
Men annoncen blev hurtig slettet da han fik kritik... Hmmmm mærkeligt!
apr 2006
Følger: 72 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 51 Svar: 4.190
Jeg undre mig bestemt også... og at disse folk ikke kan se den MEGET dalende popularitet der er til interressen at få disse hunde indenfor døren! ..
Det billed jeg ser.. er at folk MEGET gerne vil af med deres blandinger.. eller forklædtheder! .(Jeg tror ikke det er vildt sjovt at færdes nogen steder i offentlig rum med disse hunde)
Og så må man vel sige,,, at sætte flere til verden... er SÅ hovedløs avl.. som det kan blive... når marked til at ville anskaffe sig sådannne hunde .. i den grad blir forbundet med "brian.. og brianliner "typer i det danske samfund... samt at der VIL komme et forbud MOD disse ...
Så det vel ren og skær DUMHED!
mar 2005
NOT, valgte at sterrilesere hende fordi der ikke er grund til at avle videre på en hund som ikke er egnet til det, selvom hun har stamtavle og jeg kunne have tjent lidt ekstra pnege til en ny bil.... ha ha ha ha
mar 2005
Selvom der ikke skulle komme et forbud er omtalen omkring vores hunde så dårlig at det nok skal få nogen til at vælge andre racer alligevel...
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.147
Husk forøvrigt at blandingshunde er mere raske end racehunde.
Forbud eller ej, min hund skal have lov og lave hvalpe. Færdig prut.
Det er jer der er helt galt på den med alt jeres tavlepjat, bare at i ved det.
mar 2005
apr 2006
,,og jeg må tilstå,, jeg er selv een af dem.. de rråber meget højt efter dem.. der ikke har line på.. eller er total ligeglade med at færdes med respekt for andre mennesker i det offentlige rum af disse hunde!
Jeg kan desværre ikke se en ski. forskel!
Og så må I .. der har en renracet art.. da være lykkelige for..der kommer et sådan forbud.. så vi kan få renset ud i disse ulovligheder.... og få "rene rolige" aner på banen... MED FULD kontrol.. samt en FULD registrering .. og en overvågenhed til hvem der får adgang til racerne... der KRÆVES FULD ansvarelighed for at kunne eje... ss
mar 2005
Har en veninde som har anmeldt to rednose her i byen hvor vi bor, men fik det svar af politiet at der kunne ikke gøres nogt før at hundene angreb en hund eller et mennekse, de kunne ikke hentes før de gjorde nogen fortræd?????????? WHAT! Man kunne jo starte med at stramme op på de hunde som er ULOVLIGE!
apr 2006
DET KOMMER!
Og jeg vil mene.. det skal ha sin chance .... så lad os se...
mar 2005
Men tror at det bliver vedtaget at vi skal komme mundkurv på vores hunde(som jeg gerne gør for at folk kan føle sig trykke).
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.147
Og så en stor stramning omkring løse hunde og hunde der angriber vil være helt på sin plads.
apr 2006
mar 2005
mar 2005
Så jo jeg ville gerne give mine hunde mundkurv på hvis det var det som gjorde at de fik lov til at blive!
Selvom jeg mener at de nedtoner hundes naturlige sprog over for andre hunde.
Og hvis jeg skulle give min hund mundkurv på så håber jeg at de gælder mange andre racer også.
Som Jørgn siger er det jo mange hunderacer der er tale om.
mar 2005
Men ville helt klart stemme på at store hunderacer skulle have mundkurv på (hvis ikke alle)
Men nej det er ikke naturligt at give dem mundkurv på
aug 2007
Følger: 1 Emner: 29 Svar: 1.097
Grunden til at det gik galt med Pitten er, at Amstaffen ligner den til forveksling. Prøv at forbyde Formel 1 Labradoren........alle jægerne osv vil så pludselig den type i alm Labrador
mar 2005
Så hvis jeg ville kunne jeg nemt registrer den som en anden race. Så forbud hjælper ikke, når de ikke engang kan holde styr på de 2 racer som er ULOVLIGE!
apr 2006
Personlig håber jeg på de inddrager vore dyrlæger MEGET mere som en af de kilder der kan siges er kompetente personer .. der får tilgang eller påkrævet at skulle anmelde ulovligheder de støder på... hvilket de ikke har idag..
Samt at vores politi får en stor pose penge til at kunne gøre det en realitet med at kunne finde resurser til at få et kompetent udvalg igang med at registrere alle disse hunde.... for dette kræver bestemt monetos for at kunne håndhæve... men personlig tror jeg bestemt på det!
og lur mig..(ugebrev skrevet af Pia K.. )..som jeg forøvrigt har linket til før... om forslaget ikke vil læne sig en del op af dette forslag fra DF... de har jo en evne til at få tingene igennem i regeringen...
og prøv at læs det igennem... det ER ikke så dumt et foreslag til et tiltag.. og ikke så hårdt som et forbud måske kan lyde... men en god kontrol .. så vi kan få en fredelig begægelighed igen i det danske samfund UDEN frygt! *S*
http://www.danskfolkeparti.dk/Ikke_flere_kampehundehid.asp
apr 2006
Jeg er godtnok et flittigt deltagende medlem i DF.. meeen.. ss
Dine udregninger må du stille til et parti der vil være dig lydhør,, det kommer ikke til orde igennem her..
Skriv dog en fodnote til feks, Brian Mikkelsen... om dine udregninger!
Jeg fandt lige dette link omkring "kamphunde" .. mon ikke det blir nogen fra denne liste.. der er i søgelyset?
(link fjernet)
aug 2007
Følger: 1 Emner: 29 Svar: 1.097
Jammen så ville det jo også være dumt ik *S*
jul 2006
Følger: 28 Følgere: 28 Hunde: 2 Emner: 19 Svar: 257
mar 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 142
forbudet mod giftige krybdyr betyder ikke samtlige krybdyr skal tjekkes..
forbudet mod våben betyder ikke hver eneste skytteklub er under konstant overvågning
forbudet mod knive i det offentlige rum, betyder heller ikke der står en betjent udenfor hvert køkken og måler knive..
dette enorme resource spild som folk snakker om ved et forbud, er ikke realistisk, forbud er signal politik...
og det virker efter hensigten, antallet vil blive betydeligt nedbragt, og de "brodne kar" blir nemmere at spotte..
jeg støtter ikke et forbud, men at det skulle være umuligt, er noget fis, så er alt lovgivning umuligt
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
Lige netop NU er det jo vigtigt at folk (inkl politikerne) ser ejerne tage ansvar, men istedet vælger folk at sætte en masse hvalpe i verden, som de fleste af dem ikke kan komme af med til gode hjem.
Mon der er noget der skal nåes inden forbudet kommer?
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 31 Svar: 400
Jeg har selv Rhodesian Ridgeback og er meget interesseret i at avlen på denne race bliver holdt nogenlunde under kontrol. Altså kun avl på stamborgsførte hunde. Ved godt at det også kan være noget hø, men det der da bedre med lidt kontrol end slet ingen
Jeg bliver dårlig tilpas over annoncer her og på DBA om ikke stambogsførte hvalpe og tilbud om parring fra ikke stambogsførte hanner.
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 103 Hunde: 2 Emner: 364 Svar: 6.228
Mange boligforeninger har givet en udstemme til masser af racer - og det er måske knapt så sejt at have sådan en hund nu om dage, hvis man ikke kan finde sig en bolig.
Jeg kan godt lide vældigt mange af de forskellige racer indenfor den her kategorina, men jeg ville helt bevidst vælge de 'upopulære' racer fra, netop fordi man ender mere eller mindre som stavnsbundet hvis ikke man har råd til at købe eget hus.
okt 2005
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 3 Svar: 72
hvis du vil have dyrlæger til at håndhæve raceforbud, nedsætter du bare dyrevelfærden i dk, da syge individer af disse racer så ikke bliver taget til dyrlæge ved behov, eller kun kommer til kvaksalvere der er ligeglade med dyret, men gør det for pengenes skyld. Det hjælper igen steder, og som supporter af DF bør du velsagtens også vide at DF gerne vil HØJNE dyrevelfærden i dk?
Ud over det kan jeg SLET ikke se hvorfor en dyrlæge skulle sættes i den ansvarssituation, når det heller ikke er påkrævet at læger skal lege politimænd. Det er ikke det de tager den uddannelse for, men for at hjælpe. Ville de lege politimænd, blev de nok betjente.
Hvordan vil du reelt set håndhæve et sådan forbud, uden at spilde en MASSE samfundsressourcer, der kunne være brugt langt mere fornuftigt?
apr 2006
eller feks, kunne slå ned på hvis hundene IKKE er registreret .. eller bare som det er nu.. ikke har den lovpligtige ansvars forsikring.. det ville da være en begyndelse.. og en brug af folk .. der i forevejen er der til en brug i dette kommende tiltag..
( læger har også en muglighed for at anmelde en ulovlighed .. hvis de har beviser for et feks. misbrug!/mishandling!)
og mht. min politiske overbevisning.. er det jo ikke lige det... denne tråd handler om...
..og kvaksalvere.. samt andet "godt"... vil jo indenfor alle erhverv altid forefindes!
Dette findes der jo også love for at kunne komme til livs!
Derved også en fin ide at der blir gjordt en registrering af SAMTLIGE omtalte hunde.. så der findes et overblik ...
Hvad du mener med det er "spild af en masse samfundsressurser,, der kunne være brugt mere fornuftigt"
Ved jeg ikke hvad du mener med?
Har du da et bedre forslag til et tiltag/forbud.. burde du måske gøre noget ved dine ideer.. og rette din henvendelse til folk der sidder og har indflydelse på lovene i dette land.. *S*
okt 2005
Jeg er ligeglad med din politiske observans, hvad enten det er EL ellers DF, men da du selv bringer DF ind i tråden, så må du også kunne forholde dig til de spørgsmål omkring det valgtes partis syn på dyrevelfærd, og nu ved jeg at DF jo bl.a. gik til valgs sidst med dyrevelfærd i front, hvilket jeg synes var rart at se.
Dyrlæger har som det ER allerede pligt til at anmelde til politiet ved mistanke om vanrøgt. Og jeg synes IKKE det er anbefalelsesværdigt at skulle sætte dem i den position, det ville være at skulle lade dem være politimænd.
Enhver ordentlig dyrlæge burde have mulighed for at hjælpe ethvert dyr i nød, det er det deres lægegerning går ud på, uden at skulle skele til om dyret er ulovligt. Du ser heller ikke læger på sygehuse afkræve CPR-nummer fra et menneske der måske er ulovligt i landet, nej de er faktisk forpligtiget til at hjælpe uden at skelne hjælpe alle, og jeg synes ikke der skal lægges større ansvar.
At lægge dette ansvar ved dyrlæger VIL bare resultere i at færre hunde kommer til dyrlægen nu. De reelle kamphunde der er i dk, dem som rent faktisk bliver brugt til hundekamp, de kommer nemlig IKKE til dyrlæge nu, de bliver flikket sammen på køkkenbordet, med sytråd og uden bedøvelse. De får klippet ørene af med kødsakse og de får tilfældigt smertestillende, netop fordi de er ulovlige.
Misforstå mig ikke. Jeg er en VARM fortaler for en regulering af hundehold. Jeg så gerne man skulle erhverve sig en tilladelse til hundehold, som også indeholdt et kørekort til hund, lige så vel som man også skal have kørekort til en bil.
Jeg kan SAGTENS se fornuften i at muskelhundehold bliver forbudt for personer under 25, eller evt for folk med en voldelig straffeattest.
Jeg ville gerne have importen af disse hunde, fra østlandene, stoppet, fordi disse østhunde, ødelægge den sunde racestandard både af udseende og mentalitet.
Jeg mener med spild af samfundressourcer at de penge der skal bruges til at håndhæve evt 25 nye ulovllige hunderacer i dk, jo skal komme et eller andet sted fra, og jeg vil sgu hellere have at exkonen, der har et polititilhold på sin exmand, kan ringe til poltiet og få hentet truende exmand, at politiet rent faktisk dukker op efter indbrud, end at de skal løbe rundt og tjekke racestandarder ved enhver muskuløs hund.
Eller vil du tage penge fra ældreomsorg? skolerne? Jeg er ikke angribende her, men reelt nysgerrig om hvordan du vil greje den fordi jeg har sammen med adskillige haft vent og drejet, dette adskllige gange. Gennem flere år.
Jeg HAR rettet henvendelse til de rette omkring dette emne,. Jeg HAR været i dialog. Jeg nøjes ikke med at sidde og lige tastaturpolitiker, men er politisk aktivist trods jeg er løsgænger
- Kira
apr 2006
Jeg fremlagde link til Pia K . ugebrev.. pga. jeg fandt det relevandt i denne debat.. og finder selv det er et lempelig tiltag i denne hunde debat.. og får med rette fat i disse elementer man ikke ønsker skal ha så let adgang til disse hunde!
At du har en sådan indsider viden om hvordan muskelhunde ejer uden moral handler overfor deres dyr... er jeg rystet over!
..men er da glad ved vi langt hen a vejen er enige om der SKAL gøres noget ved problemerne omkring dette emne...
..at resurserne kan gradbøjes i hvor de blir taget henne fra.. tjoo.. det kan nok diskuteres til hudløshed..
..og hvad du mener med at sidde og lege tastatur politiker.. må stå for din egen regning... men dejligt du er aktiv.. og får sat handling bag dine udsagn! *S*
okt 2005
jeg vil dog gerne påpege at dette ikke er muskelhunde ejere der behandler deres hunde sådan, men afstumpede mennesker der besidder hunde de bruger til kamp, deciderede kamphunde, og her kan de også understreges at det ikke kun er de forhadte racer, der er blevet brugt, men bl.a. også schæfere.
tastaturpolitik= folks der sidder online og bralrer om deres holdninger til hint og dit, men ikke engang gider lette røven og stemme ved valg. Dette var ikke møntet på nogen
apr 2006
Disse hunde du her har fremhævet.. er jo hunde der alligevel nok ikke ser et dyrlægelokale indefra... og nok heller ej nogen dyrlægen kommer i dialog med...
(derfor endnu en grund til der burde laves en registrering af disse hunde)
Så man har en muglighed for at kunne håndhæve en lov over disse elementer der ejer dem..
Det er da fuldstændig forkasteligt at vi har sådanne farlige hunde gående rundt i DK!
Jeg vil bestemt mene.. disse hunde har bedre af at få evig fred.. end at skulle.. som du beskriver det under køkkensaksen og lign.!
og jow.. det ryster mig meget.. at du ved dette..
for jeg går jo ikke ud fra du beskriver noget du ikke ved noget om?
og jeg er derved rystet over din viden!
Personerne bag... disse ugerninger... hmm.. ligger det ikke lidt imellem mine valgte ord.. hvad jeg mener om dem ?
jan 2008
Følger: 1 Hunde: 4 Emner: 28 Svar: 326
jeg har en blanding af dobb. og rotw. lækker lille sag... hendes mor er ren rottw. og med rigtig fin stambog og far har toppræmierede forældre... kan jeg så ikke bruge hende til at avle dobb videre, hvis jeg får en dobb med stamtavle til at parre hende???
det synes jeg er skørt, men kan godt se at det er skidt med blanding på blanindg men jeg er nu mest til blandinger og har da også haft en af de berygtede muskelhunde... halv anstaff og halv amr. bulldog... lækker lækker dreng, der desværre var frarøvet alt stabilitet i sine unge dage... da i fik ham i en alder af ni mdr var det hans 6 hjem på den korte tid og derfor blev han aflivet og ikke "solgt videre" da det viste sig at han ikke kunne med gamle Vaps... det var mit ansvar at give ham fred...
kan jeg så heller ikke få hvalpe på Vaps...? hmm... hun trænger sådan til at blive mor....
arg det er bare gas... hun nyder sin pension... :o)
jan 2007
Esther -Nu lyder forslaget jo på at ALLE hunde (ikke kun muskelhunde) skal holdes i snor på en måde så den holdes tæt til kroppen, når man gå i byerne. Det er IKKE kun muskelhundene.
Og et forbud kunne såmænd godt håndhæves hvis det galdt alle muskelhunderacer. Problemet med forbudet som det er nu, er jo at ingen har en kinamands chance for at se om en eller anden hund er pit eller pitblanding.
Hvis alle muskelhunde var forbudt, ville man jo nemt kunne se om en given hund var ulovlig.
Dermed ikke sagt at jeg mener forbud er vejen frem, men galdt forbudet alle muskelhunde, kunne det altså håndhæves.
jan 2008
man kunne evt starte med at gøre det ved lov at sige at ALLE hunde skaul føres i snor og skal bære mundkurv.... for hvis man går ind i statistikkerne og kigger så bidder retrieveren oftere mennesker end amstaff i % (altså ikke fordi der er flere retrievere)
jeg ville med stolthed vise min del af ansvaret og give mine hunde mundkurv på hvis det var påbudt, men de ville ikke have dem på hjemme!
og rendt de nu på gaden og bed en hund eller et menneske så var jeg på vej til dyrlægen... det er mit ansvar og kan jeg ikke være det voksent og mine hunde forvolder skade på andre dyr eller mennesker skal ejg ikke have hund...!
sådan kan jeg som hundeejer ikke være alene om at tænke... men om man kan gøre det op i avl eller ej ved jeg ikke...
men et hvilket som helst forbud bør gælde ALLE hunde små som store spinkle som muskuløse! ikke kun de flotte muskelhunde...
jan 2007
Men bortset fra det, så lægger dte nyeste forslag faktisk op til at ALLE hunde skal føres i snor i byerne.
jan 2007
jan 2008
jan 2007
Dette bl.a. fordi hverken dyrlæger eller danske skadestuer registrerer racer der bider, men blot registrerer at der er tale om hundebid. Så der føres altså slet ikke en sådan statestik.
Forsikringsselskaber laver en smule registrering på hvilke racer der får udbetalt oftest/mest, men ikke i en grad så der er rigtige statestikker over hvilke hunde der bider mest.
Dog findes der en pulje som forsikringsselskaberne skal indbetale til, og som dækker skader forårsaget af uforsikrede hunde.
I 2008 var der i alt 222 sager som denne pulje dækkede. 1/3 af disse var forårsaget af muskelhunde.
jan 2008
hvis 1/3 del er muskelhunde der er skyld i så må de 2/3 dele jo være "familiehunde" eller...? hvorfor er det så at der skal være påbud om mundkurv på muskelhunde og IKKE familiehunde,
alle hunde bør vel avles med stamtavle???
ikekkun muskelhunde og så skal ejeren registreres og hunden "omregistreres" ved ny ejer, lidt ligesom heste skal og bør...?
har fundet tallene, de ligger på min hjemmepc, og lægger dem ind når jeg kommer til pc hjemme igen...
jan 2007
Nu gælder den "statestik" jo så kun uforsikrede hunde. Men det er da bekymrende at SÅ mange ud af de uforsikrede hunde der giver problemer er muskelhunde.
Jeg er spændt på at se de tal -for alle de danske læger siger nu engang at de ikke registrerer hvilken RACE der har bidt, men blot at der er tale om et hundebid. Og for dyrlæger gælder det samme
Useriøs avl på muskelhunde