{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Begge forældre med stambog, hvalpe ude
  • #1   3. jun 2009 Forældrene er måske ikke avlsgodkendte... "har ikke nået det" kalder de det tit har jeg set...
    Men hvad er den egentlig årsag til de ikke er godkendte så?


  • #2   3. jun 2009 Så er det fordi forældrene ikke er avlsgodkendt. Dvs ikke gået igennem de avlsrestriktioner der nu er for den race. jeg ville holde mig langt væk!

  • #3   3. jun 2009 Forældrene er måske ikke avlsgodkendt. Måske ikke tjekket for arvelige sygdomme, herunder HD. Måske Har en eller begge eks.HD i en grad der gør at de ikke kan godkendes til avl.
    Men spørg hvorfor og få set bevis på de er tjekket for sygdom og de er fri for disse.
    Men personligt ville jeg holde mig væk.


  • #4   3. jun 2009 Kommar an på hvilken race der er tale om??

    Der er forskellige krav der stilles for at stambogfører hvalpene.

    Schæferhunden:
    HD /AD fotografering
    DNA-test.
    Udstilling/skue
    Brugshundeprøver
    Avlskåring / Avlsmønstring (tæver)


  • #5   3. jun 2009 Det er mops, men jo - tror også jeg holder mig væk smiley

  • #7   3. jun 2009 Vil starte med at sige at jeg KUN er til tavle hunde;-))) MEn MEN MEN der kan jo være flere grunde til hvalpene bliver solgt uden stambog, det behøver jo ikke lige vær pga forældre dyrene ikke holder standarten eller de ikke er hd fotograferet.. det kunne jo være fordi dem som har avlet hvalpene er en lille fam som bare kun ønsker dette ene kuld og ikke går op i tavlen... jeg syntes man skal lade være med at male fanden på væggen.. jeg syntes hvis du er intresseret i en af hvalpene så ring da og spørg om de har fået fortaget de sundheds hensyn man skal tage før man laver hvalpe på forældre dyrene så er det vil ikke noget problem at købe en hund som ingen tavle har....



  • #9   3. jun 2009 Forældrene er med 99% sandsynlighed ikke avlsgodkendt (stamtavlen i sig selv, koster ikke alverden, så hvis de var avlsgodkendte ville det være tåbeligt ikke at sælge med tavle)

    Det kan være fordi man ikke ved hvordan, fordi man ikke gider, fordi hundene er "dumpet", eller ja, mulighederne er mange.

    Jeg synes altid det virker lidt suspekt når to tavlehunde laver hvalpe uden. Der er da givetvis nogen der bare ikke gider -men på den anden side. Vil jeg virkelig købe hvalp af en opdrætter der "ikke lige gad". For hvis man springer over hvor gærdet er lavest på det punkt, gør man det så osse på andre?

    En avlsgodkendelse er for de fleste racer ikke så omstændig. Mindst en udstilling 8hvor der skal opnåes 2. præmie) + de helbredstests der nu måtte være relecant for racen.
    Så hvis ikke man orker at gøre den smule, så syens jeg man skal lade være at avle.

    -dog er der enkelte racer hvor kravene er noget højere (og osse enkelte hvor de er lavere).


  • #10   3. jun 2009 Casio -så KAN man jo gå til en af de andre klubber. DKK-tavlen accepteres af dem alle. Jeg synes tavlen er vigtig i forhold til at tjekke hvad avlsdyrene indeholder.

    Og så finder jeg det lidt mystisk at man har valgt tavlen til da man selv købte hund (det må der da have været en grund til?), men vælger den fra på de hvalpe man selv laver...


  • #11   3. jun 2009 Jeg har haft et enkelt kuld uden tavle - og det var af den simple grund at min hanhund kun var 10 mdr - vi havde fået afvide at han ikke kunne noget før han var min. 1 1/2 år - meen det passede ihvert fald ikke - så derfor fik vi et ups-kuld - til vores store overaskelse..

  • #14   3. jun 2009 Tanja - hvilken klub er du i? Hvis man i DKK laver et ups kuld så meddelemer man det til klubben og sælger hvalpene til kostpris.. man undlader ikke at meddele det og sælger dem uden bog...

  • #15   3. jun 2009 tanja -det burde da ikke komme som overraskelse. Troede da den slags blev undersøgt inden man købte hanhund (langt de fleste er kønsmodne når de er 5-8 mdr).

    Casio -hvor man ellers kan stanbogsføre? DRU, DDH, DHL og hvad de nu ellers hedder alle de andre klubber.
    Men hvis du er ved at omreg til DKK, så er det vel osse der du vil stambogsføre.


  • #17   3. jun 2009 Især når nu det er en mops du vil have, så vil jeg ikke anbefale at du køber uden tavle.

  • #19   7. jun 2009 Mine alarmklokker begyder bare at bimle når man vælger ikke at få tavler på hvalpene når nu forældrene har. For hvad mon grunden er? Er det pga. af hundene ikke kan avlsgodkendes af den ene eller den anden grund? Det er det jo som oftest.....

  • #20   7. jun 2009 Anne Julie:

    Sådan er du ikke den eneste, der har det:-)


Kommentér på:
Begge forældre med stambog, hvalpe ude

Annonce