{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.521 visninger | Oprettet:

Min hund vil ikke "amme" sine hvalpe {{forumTopicSubject}}

Vores hund Nala fik 4 hvalpe for 30 dage siden. Alt er gået rigtig fint, men det er som om Nala ikke længere har lyst til at amme, eller være sammen med dem længere.
De er begyndt at få lidt opløst hvalpefoder, men de vil ikke rigtig spise det. Når de får det, bliver vi nødt til at lukke Nala ud, fordi hun tror det er hendes mad, og knurre af dem hvis de nærmer sig skålen. De vil heller ikke drikke vand. De ser ud til at have det rigtig godt, men jeg bliver bare lidt nervøs, for de skal jo have mad...
Er det normalt???
Så vil jeg også lige høre om der er nogen der har gode råd til aktivering af hvalpene.
De bor i en STOR hvalpekasse inde i vores stue, vi snakker med dem og tager dem op, mange gange om dagen. Men det virker lidt som om de keder sig, de kradser på kassen og piver. De har hvalpelegetøj.
Hvornår er de store nok til at komme ud i haven og lege?? Har taget dem ud 1 gang, men de ryster af kulde.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hund vil ikke "amme" sine hvalpe
  • #1   23. apr 2009 Uden at have de store erfaringer ( har kun haft 1 kuld), så tror jeg at hun langsomt begynder at fravænne dem. Det gjorde min Emma, da de var 4-5 uger....de fik lidt, men langt fra nok til, at blive mætte.
    Jeg gav dem opblødt hvalpefoder med fiskeboller, torskerogn o.s.v og så fik de a38 ovenpå og de guffede vældigt.

M.h.t at komme ud, så kan du godt begynde nu.....de ryster måske ikke af kulde, men mere fordi det hele er så nyt.
    Da mine var 3 uger åbnede jeg hvalpekassen, så de kunne komme ud og undersøge verden....de har brug for nye indtryk og prøve benene af .....så måske i skulle lade dem komme ud i stuen og opleve lidt, så tror jeg der bliver mere ro i hvalpekassen :o)

• #2   23. apr 2009 Dete er ikke unaturligt at hun ikke har den samme ammelyst længere, de har tænder og det gør ondt.

Jeg starter som regel fodring omkring 2 1/2 - 3 uger gamle, for at lære dem det langsomt. Fra den tid har de også adgang til frisk vand og det at de drikker kommer langsomt af sig selv.

Jeg ligger selv med hvalpe som er 3 uger imorgen, og hvis vejret holder i weekenden som de har lover, kommer de ud der for første gang. Ellers er mine normalt ude fra omkring 4 uge, og så meget som vejret tillader det, alt efter årstid.

Noget legetøj de kan rende rundt med, små plysdyr, kattebolde mm, det har mine allerede fået ind i kassen

• #3   23. apr 2009 Vi har dem ude af hvalpegården flere gange om dagen og leger og nusser med dem. Det at de ryster er ikke fordi de fryser men fordi alt udenfor er så stort og spændende! Tag du dem bare ud hver dag i et trækfrit hjørne gere med sol så der er dejligt varm men tag noget med ud de kan gå i skygge i!
    Legetøj: En gammel sok med knude på, en lille bamse ellers leger de jo med hinanden og deres mor!

• #4   23. apr 2009 Jeg starter som regel fodring omkring 2 1/2 - 3 uger gamle, for at lære dem det langsomt. Fra den tid har de også adgang til frisk vand og det at de drikker kommer langsomt af sig selv.
    Jeg blender hvalpefoder sammen med vand og kommer noget A-38 i.
    Det skal være noget tyndt grød ellers kan de ikke finde ud af at slikke det op.
    Efter hånden lader jeg grøden blive mere grumset og tyk.
    Når de er 4 uger spiser de almindeligt tørfoder.

Det er meget normalt at tæven ikke vil lade dem patte, det er fordi de skal over til almindeligt foder. Det er også fra nu af at tæven kan finde på at kaste op og på den måde give sin mad til sine unger.
    Min stoppede med at give dem mælk da de var 2½ uge for de var begyndt at få tænder og bed hende.

• #5   23. apr 2009 Ang aktivering. Det behøver ikke at være hundeting der er.
    Det er kun så de har noget at undersøge.
    I vores have ligger der: En kost, vandekande krukker, paraply,papkasse, flag, spand, vaskebolde, plastikflaske, en stor gren....osv.
    (link fjernet)

Indenfor for de lov til at komme ud af kassen og undersøge stuen.
    Her kan man også ligge alle mulige ting. Vi træner med støvsuger, højtmusik (ikke overdrævet), dørklokker og køre med dem i bil.

Da de blev 5 uger startede jeg tissetræning ved at hver gang at de vågnede så åbnede jeg til kassen og spænede mod havedøren. Alle hvalpene løber med nogle når ud i haven hvor resten ikke gør.
    Men efter en uge når de det alle sammen. Og jeg gør det hver gang.
    Til sidst når de vågner begynder de at pive fordi de skal ud og tisse.
    Vores hvalpe køber har været så glade for vores tissetræning. Alle 8 hvalpe har fra 1 dag selv sagt til når de har skulle på wc. Der er da kommet nogle smutter indimellem men de er blevet super hurtigt renlige.

• #6   23. apr 2009 sandie...præsis sådan trænede vi også vores hvalpe.....de hylede og skreg hvis de vågnede om natten "VI SKAL TISSE"...og så var det bare hurtigt ud med dem :o)
    De var 90 % renlige da de flyttede til stor glæde for de nye ejere.

• #7   23. apr 2009 Susie - De startede kl 4 men at hyle og reagere fordi de skulle tisse. En hurtig lufte tur i haven og så tilbage i kassen og putte. Og så starte forefra kl 6.zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz(gab)
    Jeg er glad for min indsats det har virkelig gjort noget og alle de nye ejere og familier er begejstrede for det troede de ikke på kunne lade sig gøre.

Da jeg købte min ene cocker tæve fattede hun ikke en meter af at man skulle tisse ude. Hun var vant til at gøre det inde på gulvtæppe med aviser...osv. Hos os tissede hun alle vejne, hun gav aldrig et signal så man kunne nå at fange hende og tage hende ud. Næææææ når hun skulle tisse så var det NU NU. Åh gud, jeg tror at hun var 8 mdr før at hun fattede det.
    Hos de andre 3 cockere gik der den almindelige tid.

• #8   23. apr 2009 sandie...ja det er klart nemmest at præge dem i en tidlig alder.......vores fattede hurtigt, at det skulle foregå ude og de blev da paniske hvis ikke man var hurtig nok :o)

Kommentér på:
Min hund vil ikke "amme" sine hvalpe

Annonce