4.002 visninger
|
Oprettet:
Avl og navlebrok {{forumTopicSubject}}
Hejsa.
Nu sidder jeg her og er måske lidt gal i skralden, men min veninde har en gravhund med navlebrok som hun har fået parret.
Altså det gør man da bare ikke sådan noget eller hvad? Er jeg forkert på den?
Er det ikke farligt for tæven under drægtigheden og fødslen?
Mange hilsner
Rikke
maj 2008
Følger: 7 Følgere: 64 Hunde: 4 Emner: 18 Svar: 1.145
sep 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 39
Der er dog nogen der får en større navlebrok, hvor evt. tarme mm kan falde ned i og en som kræver operation. En hund med en sådan ville jeg ikke bruge i avl.
Så jeg vil sige det kommer meget an på din venindes tæve og størrelsen af brokken. Er det bare en lille "blup" på maven der er lukket sammen er der intet farligt ved det og hvor stor arveligheden er ved jeg faktisk ikke.
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.234
nov 2005
Følger: 62 Følgere: 80 Hunde: 2 Emner: 534 Svar: 3.710
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.234
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.266
desuden kan et navlebrok, jo skyldes en meget energisk mor, som har slikket hvalpens navle meget, lige efter fødslen - og er det noget der kræver operation og er det ordnet, så dyrlægen siger god for drægtighed, så kan jeg heller ikke se problemet. Der er da meget være ting, vi skal tage højde for i avl.
sep 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 19 Svar: 286
tak for jeres svar. Har lige snakket med Line som siger dyrlægen har sagt det er et lille navlebrok som man kunne være heldig og selv få på plads ved og trykke det ind. Men da Line ikke gjorde det fra hvalp er det der stadig.
Jeg troede bare at det var meget farligt og tæven ville kunne bliver meget syg af det.
Nu er jeg måske mere rolig eller så er jeg ikke. Kan ikke helt finde ud af det.
Mange hilsner
Rikke
Avl og navlebrok